Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Fico

Citaat van: jowi op december  2, 2007, 20:58:42
Toch verbaas ik me over de lange opstarttijd van de standalone spelers. Mijn HTPC met PowerDVD doet er echt niet zo lang over. Disc openen, op play drukken en voila, de boel draait 8) of het nu een Bluray of een HD-DVD is ;D

Ook in 24fps ofwel 1080p24?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Shorty

Citaat van: Paull op december  2, 2007, 20:52:54
Prima, maar doe dat dan zonder flauwe en nog steeds niet onderbouwde speculaties over HD-DVD / Toshiba. Het is toch niet nodig om je tegen HD-DVD af te zetten als je een voorkeur hebt voor BD?

P.S. Maak kennis met Venturer:

http://www.highdefdigest.com/news/show/Hardware/Wal-Mart/Venturer/Venturer_HD_DVD_Player_Surfaces_at_Wal-Mart/1217

"Nog steeds niet onderbouwde speculaties"?? Dat riedeltje herhaal je nu weer, maar ik meld me de laatste maanden alleen in dit topic als er hard nieuws is. Dat het jou niet interesseert dat er een boeiend gevecht bezig is tussen een paar industriële giganten: prima. Dat je kennelijk ook niet op de hoogte bent van wat financiële analisten over deze strijd te melden hadden en hebben: ook prima. Maar waarom je dan hier zo geïrriteerd reageert als ik weer eens aankom met positieve cijfers voor het BR-kamp..... ::) Zit het je misschien dwars dat je een HD-DVD-speler hebt aangeschaft, en ietwat nerveus wordt van het verloop van de 'oorlog'? Is de wens de vader van de gedachte wanneer je roept dat die harde cijfers niet meer zijn dan 'flauwe en nog steeds niet onderbouwde speculaties'?

En die Venturer..... dat is, net als de Onkyo, toch echt een Toshiba in een ander jasje.  :P

CiteerHet is toch niet nodig om je tegen HD-DVD af te zetten als je een voorkeur hebt voor BD?
Pardon?  :o Ik heb nergens geschreven dat HD-DVD niet deugt. Ik hoef me ook helemaal niet af te zetten - de cijfers spreken voor zich.   ;D

VrGr,

Bart J.

Paul Landsmeer

Citaat van: Shorty op december  3, 2007, 14:01:38
Zit het je misschien dwars dat je een HD-DVD-speler hebt aangeschaft, en ietwat nerveus wordt van het verloop van de 'oorlog'? Is de wens de vader van de gedachte wanneer je roept dat die harde cijfers niet meer zijn dan 'flauwe en nog steeds niet onderbouwde speculaties'?

Ik ben erg blij met mijn Toshiba HD-DVD speler, een prima aankoop. Hij is goedkoop, hij is regiovrij en hij heeft uitstekend beeld en geluid. Wat niet onverlet laat dat ik binnenkort zeker ook een BD speler zal aanschaffen, want ik ben graag format-neutraal.

CiteerEn die Venturer..... dat is, net als de Onkyo, toch echt een Toshiba in een ander jasje.  :P

Dat komt bij BD spelers inderdaad nooit voor, nee.

CiteerPardon?  :o Ik heb nergens geschreven dat HD-DVD niet deugt. Ik hoef me ook helemaal niet af te zetten - de cijfers spreken voor zich.   ;D

Als jij nou schrijft hoe geweldig BD is, schrijf ik hoe geweldig HD-DVD is. Blijft de sfeer aangenaam en kunnen we het doen zonder fanboy-achtige bijdragen met een hoog schoolplein-gehalte.

Speciaal om jou te plezieren nog even een paar cijfers.

Citeer
HD DVD Sells More Players; Blu-ray Sells More Discs

During a week in which $99.00 HD DVD high-definition video players verily flew off Wal-Mart shelves, it was Blu-ray, not HD DVD, discs that consumers took home. According to figures released by Nielsen VideoScan and reported on the High-Def Disc News website, 72.6 percent of all high-definition discs purchased during the week were Blu-ray. (The website pointed out that 10 of the 12 new releases issued last week were in the Blu-ray format and that Wal-Mart's disc sales are not covered by VideoScan.) Meanwhile, Wal-Mart on Thursday began offering an HD DVD player dubbed Venturer at a regular price of $199.00.

Bron: IMDB

Wie veel (standalone!) spelers verkoopt, verkoopt op den duur ook vanzelf meer discs, dus volgens mij is HD-DVD alive and kicking.

THX-UltraII

Citaat van: Paull op december  3, 2007, 14:27:43
Wie veel (standalone!) spelers verkoopt, verkoopt op den duur ook vanzelf meer discs, dus volgens mij is HD-DVD alive and kicking.

Dan wil jij niet weten hoeveel PS3s er al over de toonbank zijn gegaan. En dit gaan er nog veeeeeeeeel meer worden met de komst van de 40gb variant.

Paul Landsmeer

Citaat van: THX-ultraII op december  3, 2007, 14:40:30
Dan wil jij niet weten hoeveel PS3s er al over de toonbank zijn gegaan. En dit gaan er nog veeeeeeeeel meer worden met de komst van de 40gb variant.

De PS3 is geen standalone speler, dus die vergelijking gaat mank. Er zijn hele volksstammen die een PS3 kopen zonder ooit een BD aan te schaffen, terwijl het niet voor de hand ligt een standalone speler aan te schaffen zonder discs. Overigens verkoopt BD uiteraard ook zonder PS3 meer standalone spelers dan HD-DVD, maar daar ging het even niet om.

THX-UltraII

Citaat van: Paull op december  3, 2007, 15:00:48
De PS3 is geen standalone speler, dus die vergelijking gaat mank. Er zijn hele volksstammen die een PS3 kopen zonder ooit een BD aan te schaffen, terwijl het niet voor de hand ligt een standalone speler aan te schaffen zonder discs. Overigens verkoopt BD uiteraard ook zonder PS3 meer standalone spelers dan HD-DVD, maar daar ging het even niet om.

niet mee eens dat het geen vergelijking zou zijn:

Dat de PS3 als extra optie BD heet gaan die 'volksstammen' ook wel uitvinden. Zonder de PS3 was BR al lang verloren. Mocht het BR kamp zich als winnaar mogen benoemen, dan zullen ze dat voornamelijk aan de PS3 te danken hebben.

Overigens hoeft er van mij nog geen winnaar te komen. Ze concurreren elkaar gek met het steeds goedkoper maken van spelers. Moet je je eens voorstellen als alleen BR of HD op de markt gekomen zou zijn. Dan had je nu alleen hoofdprijzen neer moeten leggen voor spelers.
Momenteel is het, door de tegenvallende verkopen van HD-DVDs, steeds leuker aan het worden om een losse HD-speler aan te schaffen. En wat doet Sony? Natuurlijk ook weer de prijzen omlaag! :)

Nee, laat dit nog maar even lekker doorgaan zo wat mij betreft.

Helemaal leuk trouwens als je over een paar maanden de dual-speler van Samsung in huis kan halen.

Paul Landsmeer

Citaat van: THX-ultraII op december  3, 2007, 15:27:27
Dat de PS3 als extra optie BD heet gaan die 'volksstammen' ook wel uitvinden. Zonder de PS3 was BR al lang verloren. Mocht het BR kamp zich als winnaar mogen benoemen, dan zullen ze dat voornamelijk aan de PS3 te danken hebben.

Het blijft speculatief, maar ik vermoed dat BD ook zonder de PS3 een heel eind was gekomen. Andersom denk ik dat de PS3 zonder BD nu veel verder zou zijn. De launch had dan een stuk eerder kunnen plaatsvinden, het verlies per console zou minder groot zijn en de prijzenslag met Microsoft makkelijker vol te houden. PS3 de BD speler is in zekere zin een blok aan het been van PS3 de game console.

Een verschil met een standalone speler is er natuurlijk wel. Als je die koopt, ga je gegarandeerd ook HD films kopen. Neem je daarentegen de PS3, dan kan je die natuurlijk ook puur voor de spellen hebben aangeschaft. Dat het ding ook BD kan afspelen, is dan vooral een aardige bijkomstigheid waar verder weinig mee wordt gedaan. Het aantal PS3 gamers dat structureel BD's gaat kopen, schat ik dan ook niet zo hoog in, hoewel er helaas geen cijfers bestaan om dit te onderbouwen.

Citeer
Overigens hoeft er van mij nog geen winnaar te komen. Ze concurreren elkaar gek met het steeds goedkoper maken van spelers. Moet je je eens voorstellen als alleen BR of HD op de markt gekomen zou zijn. Dan had je nu alleen hoofdprijzen neer moeten leggen voor spelers.

Mee eens. Alleen door de formatenoorlog zitten we nu relatief goedkoop op de eerste rang. Was BD of HD-DVD vanaf de start het enige format geweest, dan zouden de prijzen voor spelers en discs nu waarschijnlijk het dubbele zijn geweest.

Rhodanos

CiteerHet blijft speculatief, maar ik vermoed dat BD ook zonder de PS3 een heel eind was gekomen.

Sterker, er is recent weer opnieuw een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat de gemiddelde ps3 bezitter niet eens weet dat, dat ding blu-rays kan afspelen laat staan dat ze blu-ray's kopen.

THX-UltraII

Citaat van: Rhodanos op december  3, 2007, 16:10:48

Sterker, er is recent weer opnieuw een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat de gemiddelde ps3 bezitter niet eens weet dat, dat ding blu-rays kan afspelen laat staan dat ze blu-ray's kopen.

bron?

borkaenjo@work

Ik denk dat er ook legio mensen zijn die de PS3 als goedkoopste BR speler op de markt kopen.
Juist en alleen om er BR mee af te spelen.
Er zijn genoeg reviews te vinden waarin de ps3 als erg goed uit de bus komt.
Dat dat ding nog spelletjes draait ook, is dan mooi meegenomen.

Shorty

CiteerCitaat
"Pardon? Ik heb nergens geschreven dat HD-DVD niet deugt. Ik hoef me ook helemaal niet af te zetten - de cijfers spreken voor zich."

Als jij nou schrijft hoe geweldig BD is, schrijf ik hoe geweldig HD-DVD is. Blijft de sfeer aangenaam en kunnen we het doen zonder fanboy-achtige bijdragen met een hoog schoolplein-gehalte.
Ten eerste: knap dat je jezelf in twee zinnen zo kunt tegenspreken!
Ten tweede: ik bepaal graag zelf wat ik opschrijf en wat niet.
Ten derde: als je zo gesteld bent op een goede sfeer zou je kunnen overwegen te stoppen met dat superieur bedoelde toontje, en wat inhoudelijker te reageren. Speel de bal, niet de man. Eerst beschuldig je me ervan dat ik me afzet tegen HD-DVD. Als ik die beschuldiging tegenspreek kom je met een reactie die alleen maar denigrerend bedoeld is.

CiteerCitaat
En die Venturer..... dat is, net als de Onkyo, toch echt een Toshiba in een ander jasje.   

Dat komt bij BD spelers inderdaad nooit voor, nee.
Nou wordt-ie helemáál mooi! Jij was toch degene die ontkende dat er maar een fabrikant is die HD-DVD's maakt? Beetje flauw om dan nu de zaak om te keren door te doen alsof ik ooit beweerd zou hebben dat er geen OEM bij BR-fabrikanten voorkomt.

En wat betreft de van IMDB geplukte cijfers: heel fijn voor Toshiba dat ze op Black Friday zoveel van die oude, afgeschreven 1080i-apparaten is kwijtgeraakt aan de Amerikaanse koopjesjagers. Zo zie je maar weer: there's a sucker born every minute;D 

VrGr,

Bart J.

Paul Landsmeer

Citaat van: Shorty op december  3, 2007, 17:28:44
En wat betreft de van IMDB geplukte cijfers: heel fijn voor Toshiba dat ze op Black Friday zoveel van die oude, afgeschreven 1080i-apparaten is kwijtgeraakt aan de Amerikaanse koopjesjagers. Zo zie je maar weer: there's a sucker born every minute;D 

I rest my case. Veel plezier verder op Fantasy Island.

Del member

Vandaag even wat CD's gaan halen voor het komende opendeur weekend (twee aanraders van klanten die ik ook in huis wou hebben) ...

Maar gezien ik dan toch in de Fnac was even gekeken naar het BD aanbod: hier is BD dus veel uitgebreider dan de Mediamarkt.
Lijkt me dus van winkel tot winkel af te hangen hoeveel ze van beide formaten in stock nemen.

Marcel W

Ten tweede: ik bepaal graag zelf wat ik opschrijf en wat niet.
Ten derde: als je zo gesteld bent op een goede sfeer zou je kunnen overwegen te stoppen met dat superieur bedoelde toontje, en wat inhoudelijker te reageren. Speel de bal, niet de man. Eerst beschuldig je me ervan dat ik me afzet tegen HD-DVD. Als ik die beschuldiging tegenspreek kom je met een reactie die alleen maar denigrerend bedoeld is.
Neem me niet kwalijk, maar als ik al jouw postings over dit onderwerp lees, dan bekruipt me toch sterk het gevoel, dat je bijna alleen maar reageert om te stoken en het toontje komt ook vaak nogal denigrerend (t.o.v. Toshiba, HD-DVD en haar aanhangers) over.
Je mag dus inderdaad zelf bepalen wat je schrijft, maar ga dan niet lopen huilen als anderen dat ook doen als het niet in jouw straatje past.
Zelf ben ik neutraal, want heb beide formaten ongeveer fifty-fifty, maar ik kan me groen en geel ergeren aan de opstelling van sommigen over dit onderwerp.

biggdiesel

Onkyo TX-SR 875 / JBL CSC / XBOX360 + HD-DVD / PS3

Gaeje

Citaat van: Klinkt Beter op december  3, 2007, 18:03:46
Vandaag even wat CD's gaan halen voor het komende opendeur weekend (twee aanraders van klanten die ik ook in huis wou hebben) ...

Maar gezien ik dan toch in de Fnac was even gekeken naar het BD aanbod: hier is BD dus veel uitgebreider dan de Mediamarkt.
Lijkt me dus van winkel tot winkel af te hangen hoeveel ze van beide formaten in stock nemen.

klopt, ik was er vandaag ook en ze hebben er een behoorlijk pak staan. helaas ook 100x dezelfde, wat dan ook weer tegenvalt.
Veelvouden gezien van hostel vooral, redelijk wat 300 en spiderman 3 en dan ook nog een paar van die oude, zoals ultraviolet, SWAT en into the blue in veelvoud.

Maar ook leuke films zoals usual suspect, Closer, Mr & Mrs Smith en Memoires of a geisha. (laatste 2 heb ik meegenomen)

Wat betreft ps3 als BR. ik denk dat ze er hierdoor véél verkocht hebben die ze anders niet zouden kwijtgeraakt zijn. (de mijne bvb  :D)

Rhodanos

Shorty:
CiteerEn wat betreft de van IMDB geplukte cijfers: heel fijn voor Toshiba dat ze op Black Friday zoveel van die oude, afgeschreven 1080i-apparaten is kwijtgeraakt aan de Amerikaanse koopjesjagers. Zo zie je maar weer: there's a sucker born every minute.

Voor de mensen met toestellen tot 32 inch zijn dit zeer goede hd-dvd spelers. 1080p heeft voor deze formaat schermen geen meerwaarde.

Randal

Citaat van: Shorty op december  3, 2007, 14:01:38
Zit het je misschien dwars dat je een HD-DVD-speler hebt aangeschaft, en ietwat nerveus wordt van het verloop van de 'oorlog'? Is de wens de vader van de gedachte wanneer je roept dat die harde cijfers niet meer zijn dan 'flauwe en nog steeds niet onderbouwde speculaties'?
Geweldig, speculeren over waarom iemand je van speculaties beschuldigd!   :P  ;D

Eerst beschuldig je me ervan dat ik me afzet tegen HD-DVD. Als ik die beschuldiging tegenspreek kom je met een reactie die alleen maar denigrerend bedoeld is.

Waar en hoe wil/kan jij die beschuldiging tegenspreken? Bij deze dan, ik beschuldig je er ook van...  ;D  ;D

ajbeefde

Voor alle HD liefhebbers die nog niet over de streep zijn getrokken !!!  :)

High-definition is hét buzz-woord als het om tv-kijken of gamen gaat. Om mensen te informeren over high-definition en Blu-ray Disc gaat vrijdag 30 november de Blu-ray Disc Promotietour door de Benelux van start.

Het winkelend publiek kan tijdens de Promotietour kennismaken met de ultieme high definition-ervaring. In grote winkelcentra zien voorbijgangers zelf hoe zij met Blu-ray Disc méér uit hun HDTV halen. Want met Blu-ray Disc kunnen zij thuis genieten van de grootste filmhits, games en muziek in zeer hoge kwaliteit.

De Blu-ray Disc Promotietour doet de komende maand de volgende Nederlandse steden aan:

Nijmegen, winkelcentrum Dukenburg op vrijdag 30 november en zaterdag 1 december
Hoofddorp, winkelcentrum De Vier Meren op vrijdag 7 december en zaterdag 8 december
Den Bosch, winkelcentrum Helfheuvelpassage op vrijdag 14 december en zaterdag 15 december
Hellevoetsluis, winkelcentrum Struytse Hoeck op vrijdag 21 december en zaterdag 22 december

Blu-ray Disc

Een Blu-ray Disc ziet er hetzelfde uit als een DVD maar heeft veel meer opslagruimte. Hierdoor is het beeld 5x scherper dan op DVD en het geluid kristalhelder. Op Blu-ray Disc komen de nieuwste films, next generation games en popconcerten uit. Meer dan 170 bedrijven in de consumentenelektronica, film- en entertainmentindustrie ondersteunen Blu-ray Disc. Dat betekent dat er een groot en groeiend aanbod is aan speelfilms en games op Blu-ray Disc en een ruime keuze aan Blu-ray Disc-apparatuur. Ook in de PLAYSTATION®3 zit een Blu-ray Disc-speler.

Wat heb je nodig voor de maximum Hi-Def Experience?

Om van de ultieme high definition-ervaring te genieten heb je een HDTV nodig en een Blu-ray Disc speler, PLAYSTATION®3 of computer met Blu-ray Disc-drive. Met een bijpassend Home Theater System haal je met de Blu-ray Disc ook het geluid van de bioscoop in huis.

Meer weten? Bezoek de Blu-ray Disc Promotietour, een elektronicazaak of entertainmentstore of ga naar www.stichtingblu-ray.nl. Daar is ook het volledige overzicht van releases en beschikbare titels op Blu-ray Disc te vinden.

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Robbert54

Citaat van: ajbalmere op december  3, 2007, 21:33:47
Voor alle HD liefhebbers die nog niet over de streep zijn getrokken !!!  :)

High-definition is hét buzz-woord als het om tv-kijken of gamen gaat. Om mensen te informeren over high-definition en Blu-ray Disc gaat vrijdag 30 november de Blu-ray Disc Promotietour door de Benelux van start.

Het winkelend publiek kan tijdens de Promotietour kennismaken met de ultieme high definition-ervaring. In grote winkelcentra zien voorbijgangers zelf hoe zij met Blu-ray Disc méér uit hun HDTV halen. Want met Blu-ray Disc kunnen zij thuis genieten van de grootste filmhits, games en muziek in zeer hoge kwaliteit.

De Blu-ray Disc Promotietour doet de komende maand de volgende Nederlandse steden aan:

Nijmegen, winkelcentrum Dukenburg op vrijdag 30 november en zaterdag 1 december
Hoofddorp, winkelcentrum De Vier Meren op vrijdag 7 december en zaterdag 8 december
Den Bosch, winkelcentrum Helfheuvelpassage op vrijdag 14 december en zaterdag 15 december
Hellevoetsluis, winkelcentrum Struytse Hoeck op vrijdag 21 december en zaterdag 22 december

Blu-ray Disc

Een Blu-ray Disc ziet er hetzelfde uit als een DVD maar heeft veel meer opslagruimte. Hierdoor is het beeld 5x scherper dan op DVD en het geluid kristalhelder. Op Blu-ray Disc komen de nieuwste films, next generation games en popconcerten uit. Meer dan 170 bedrijven in de consumentenelektronica, film- en entertainmentindustrie ondersteunen Blu-ray Disc. Dat betekent dat er een groot en groeiend aanbod is aan speelfilms en games op Blu-ray Disc en een ruime keuze aan Blu-ray Disc-apparatuur. Ook in de PLAYSTATION®3 zit een Blu-ray Disc-speler.

Wat heb je nodig voor de maximum Hi-Def Experience?

Om van de ultieme high definition-ervaring te genieten heb je een HDTV nodig en een Blu-ray Disc speler, PLAYSTATION®3 of computer met Blu-ray Disc-drive. Met een bijpassend Home Theater System haal je met de Blu-ray Disc ook het geluid van de bioscoop in huis.

Meer weten? Bezoek de Blu-ray Disc Promotietour, een elektronicazaak of entertainmentstore of ga naar www.stichtingblu-ray.nl. Daar is ook het volledige overzicht van releases en beschikbare titels op Blu-ray Disc te vinden.

zo! dat kon nog wel eens een goede promotietour worden!

even over de mensen die een ps3 niet als een volwaardige blu-ray speler beschouwen: wat een onzin! blu-ray en Hd DVD zijn het meest bekend geworden door de gameconsoles. en hoeveel mensen hebben hier al wel niet een ps3 aangeschaft puur omdat ie blu-ray afspeelt. en dit wordt dus ook andere mensen weer aangeraden. naar mijn mening is blu-ray JUIST grootgebracht door de ps3.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Paul Landsmeer

Citaat van: cip54 op december  4, 2007, 00:27:04

Als ik het goed lees gaan ze twee dagen in vier winkelcentra staan, en niet eens de belangrijkste winkelcentra in Nederland. Het centrum van Den Bosch is op zaterdag de 1 na drukste winkellokatie van ons land (na Utrecht) maar wordt niet aangedaan, in plaats daarvan landt de karavaan in het (bescheiden) winkelcentrum Helftheuvel. Zo heel erg indrukwekkend kan ik deze tour dan ook niet noemen, maar uiteraard helpen alle kleine beetjes om de Hollanders richting HD te krijgen.

Citeer
even over de mensen die een ps3 niet als een volwaardige blu-ray speler beschouwen: wat een onzin! blu-ray en Hd DVD zijn het meest bekend geworden door de gameconsoles. en hoeveel mensen hebben hier al wel niet een ps3 aangeschaft puur omdat ie blu-ray afspeelt. en dit wordt dus ook andere mensen weer aangeraden. naar mijn mening is blu-ray JUIST grootgebracht door de ps3.

De PS3 is absoluut een volwaardige BD speler, daar bestaat wat mij betreft geen twijfel over.

Rielplayer

Omdat er hier dagelijks gesproken wordt over blu-ray en HD-DVD moet je niet de vergissing maken om te denken dat het mainstream produkten zijn. Dus blu-ray of HD-DVD grootgebracht door de game consoles? Volgens mij niet, je kunt hooguit spreken over een voorzichtig duwtje in de rug.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Pinguins

Citaat van: jowi op december  2, 2007, 20:58:42
Toch verbaas ik me over de lange opstarttijd van de standalone spelers. Mijn HTPC met PowerDVD doet er echt niet zo lang over. Disc openen, op play drukken en voila, de boel draait 8) of het nu een Bluray of een HD-DVD is ;D
In de stand-alone spelers heeft de processor niet zoveel rekenkracht en geheugen als een PC. Ten eerste omdat de speler dan duurder zou worden en ten tweede dat er dan extra gekoeld moet worden (ventilatiegeluiden). PC's zijn relatief goedkoop omdat er zoveel van verkocht worden en ze overal worden gemaakt. De PS3 wordt tegen een lage prijs in de markt gezet maar ook deze heeft een grotere afzetmarkt (omdat 't ook een spelconsole is) waardoor er meer van gemaakt worden.

Als Blu-ray of HD DVD doorbreekt worden er waarschijnlijk speciale chips gemaakt (buiten de nu al aanwezige video verwerkingschips) die de specifieke functionaliteit van een speler sneller kunnen uitvoeren en ook worden in de toekomst snellere processoren goedkoper en verbruiken deze minder stroom.

Randal

Wie beweert er dan dat de PS3 niet als volwaardige blu-ray speler wordt gezien?!  ???

Shorty

Citaat van: Paull op december  3, 2007, 17:52:57
I rest my case. Veel plezier verder op Fantasy Island.
Dat lijkt me niet onverstandig. Je blijft ondanks herhaald aandringen weigeren je beschuldigingen dat ik niet-onderbouwde speculaties doe met bewijzen toe te lichten. En je grijpt gretig mijn met een  ;D (omdat je het kennelijk niet begrijpt: zo'n smiley betekent dat het niet serieus bedoeld is. Snap je?) eindigende antwoord aan om je aan de discussie te onttrekken met een opnieuw op de man gespeelde opmerking. Het spijt me, maar daar diskwalificeer je jezelf mee.

Citaat van: Randal op december  3, 2007, 21:28:51
Geweldig, speculeren over waarom iemand je van speculaties beschuldigd!   :P  ;D
Neen..... ik speculeerde over de reden waarom paull zo geïrriteerd uit de hoek kwam, terwijl het onderwerp hem naar eigen zeggen helemaal niet interesseerde.
CiteerWaar en hoe wil/kan jij die beschuldiging tegenspreken? Bij deze dan, ik beschuldig je er ook van...  ;D  ;D
??? Da's de zaken omdraaien. Als jij iemand beschuldigt zul je die beschuldigingen met argumenten moeten kunnen onderbouwen. Het is niet aan de beschuldigde om te bewijzen dat de aantijgingen vals zijn.  :)

VrGr,

Bart J.