Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Pinguins

Citaat van: Fico op november 29, 2007, 22:36:28
Als ik zo een dure Pioneer LX70 zou hebben zou ik me helemaal niet druk maken om die opstart- of laadtijden, maar wel om de vraag of later de menu's van nieuwe Blu-ray discs met devolgende Java generatie nog wel zullen werken.
Tot dusver speelt ie nog alles af. En als er niet nog een nieuwe BD profile komt (na 2.0) zal ie films wel gewoon kunnen blijven afspelen. PiP niet, maar dat vind ik geen bezwaar.

Pinguins

Citaat van: Rob_Dingen op november 30, 2007, 07:47:30
En wat denk je er van als je de disc er in hebt laten zitten en je zet de volgende keer weer je bluray speler aan.
Dan moet je dus eerst wachten tot de speler opstart en nogg een paar minuten voor de disc en dan kun je eigenlijk pas op eject drukken.
En dan maar hopen dat de volgende disc geen java disc is anders kun je nog een paar minuten wachten.
Fijn bluray met al hun opties en beveiligingen.

Rob
Inderdaad, heb ik 1 keer gehad. Ik haal nu de disc er altijd uit als ik de speler uit zet. Ik moet ook mijn universele AB anders programmeren want soms weet die niet meer of de speler aan of uit stond en als ik dan Blu-ray wil gaan kijken en de AB denkt dat de speler uit staat stuurt deze het on/off signaal naar de speler die dan juist uit gaat.
Overigens gaat het laden van een disc die na power up al in de speler zit wel iets sneller dan eerst power up en dan een disc in de speler doen. Bij de niet java discs (b.v. van Warner) is 't dan wat minder storend.
Het meest storend zijn die BD+ java discs. Misschien heeft dat ook te maken met dat de speler profile 1.0 is.

Fico

Het is duidelijk dat die Pioneer BDP-LX70 nog een speler van eerste generatie spelers is hé?

Niks mis mee hoor, zal wel een TOPspeler zijn ;), maar dit toont nogmaals aan waarom ik eigenlijk altijd probeer te wachten tot wanneer iets een beetje langer op de markt is en de toestellen wat meer mainstream worden.

Beste voorbeeld is die nieuwe Samsung BD-P1400, die heeft voor zover ik mij kan herinneren bijna alle features van de BDP-LX70, is waarschijnlijk wel snel en koop je tegenwoordig al voor < € 400  :o

OK, het loopwerk van de Pioneer zal waarschijnlijk wel een stuk beter zijn, dat wel, maar toch  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Pinguins

Ik heb overigens de LX70A, een nieuwer model maar ook nog profile 1.0.
De Samsung is ook heel goed ja, en een stuk goedkoper.

CineSmurf

Weet iemand wanneer die samsung combispeler geïntroduceerd gaat worden in NL?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Vincent

Citaat van: Fico op november 30, 2007, 09:16:08
Het is duidelijk dat die Pioneer BDP-LX70 nog een speler van eerste generatie spelers is hé?

Niks mis mee hoor, zal wel een TOPspeler zijn ;), maar dit toont nogmaals aan waarom ik eigenlijk altijd probeer te wachten tot wanneer iets een beetje langer op de markt is en de toestellen wat meer mainstream worden.

Beste voorbeeld is die nieuwe Samsung BD-P1400, die heeft voor zover ik mij kan herinneren bijna alle features van de BDP-LX70, is waarschijnlijk wel snel en koop je tegenwoordig al voor < € 400  :o

OK, het loopwerk van de Pioneer zal waarschijnlijk wel een stuk beter zijn, dat wel, maar toch  :-\

Samsung is absoluut niet degelijk in dit geval dan .. Zal wel de nieuwigheid zijn maar de eerste hield de AB er binnen 2 dagen mee op.. En de 2de
begint ook kuren te vertonen met het OSD.. maar ja als die het doet is het wel een erg mooie speler..Alleen de Pioneer is op dit moment
onovertroffen echt een superding die LX70a

Grtz

Vincent

fca

Trek deze speler maar is open dan word je erg verdrietig.
Dat apparaat is ongeloofelijk goedkoop afgewerkt van binnen.

spotmatic

Citaat van: Pinguins op november 29, 2007, 22:15:38
Op de stand alone spelers draait ongetwijfeld ook een OS. Misschien wel Linux ofzo.

Sterker nog: er draait inderdaad Linux op!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Marcel_T.

Citaat van: Rhodanos op november 28, 2007, 18:55:10
cip54
Had deze ook in bestelling, maar deze is inmiddels gecanceld. Het schijnt niet een 1080p blu-ray te zijn, maar een 1080/50i. Hij heeft dezelfde speelduur als de dvd met de bioscoopversie, dus inclusief 4% versnelling. Voor meer info zie: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2851. Dan kan ik net zo goed mijn dvd met de extended versie behouden.

Pieter

Sjeez, krijgen ze het toch weer voor mekaar om het te verkloten! HD met 4% versnelling, wie verzint dat...

Bah Dutch Filmworks, driewerf bah!     :'(
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Marcel_T.

Citaat van: Shorty op november 28, 2007, 23:07:34
bron: HighDefDigest.

Geen wonder dus dat Toshiba nu zelfs gratis HD-DVD's begint uit te delen..... het is in het HD-DVD kamp keihard pompen... of jammerlijk verzuipen......  :o

VrGr,

Bart J.

Pioneer deelt ook Blu Ray's uit. Gaat het nu ook slecht met Blu Ray?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Shorty

Citaat van: Marcel_T. op december  1, 2007, 13:06:18
Pioneer deelt ook Blu Ray's uit. Gaat het nu ook slecht met Blu Ray?

Beide partijen delen platen uit... maar Toshiba moet steeds grotere investeringen doen (lees: apparaten ver onder de kostprijs verkopen) om te pogen zijn achterstand op BluRay in te lopen... Kennelijk is $199 de bodemprijs, en wordt BR ook daarmee niet verslagen. Dus nu gaan ze nóg meer gratis software weggeven. Het is net een slechte partij poker: een speler met beroerde kaarten in z'n hand gooit steeds meer fiches in de pot, in de hoop dat de tegenstander kleinere ballen heeft.  :P 
Toshiba is - voor zover ik weet - ook nog steeds de enige fabrikant die HD-DVD-machines bouwt... de enkele fabrikant die HD-DVD apparaten aanbiedt koopt de hardware in bij Toshiba.....  ::)

Enfin..... als na de (Amerikaanse) kerstinkopen de balans wordt opgemaakt weten we meer..... >:D

VrGr,

Bart J.

VrGr,

Bart J. 

biggdiesel

Ja maar is het dan niet zo dat Toshiba de taart niet moet verdelen onder x-aantal spelers tov Blu-Ray (Sony, Pioneer, Panasonic, Samsung, LG,...).
Als toshiba 100 spelers verkoopt zijn er dat 100 voor Toshiba tegen 100 Blu-Ray...
Of vergis ik me.
Onkyo TX-SR 875 / JBL CSC / XBOX360 + HD-DVD / PS3

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Pinguins op november 30, 2007, 09:04:49
Inderdaad, heb ik 1 keer gehad. Ik haal nu de disc er altijd uit als ik de speler uit zet. Ik moet ook mijn universele AB anders programmeren want soms weet die niet meer of de speler aan of uit stond en als ik dan Blu-ray wil gaan kijken en de AB denkt dat de speler uit staat stuurt deze het on/off signaal naar de speler die dan juist uit gaat.
Overigens gaat het laden van een disc die na power up al in de speler zit wel iets sneller dan eerst power up en dan een disc in de speler doen. Bij de niet java discs (b.v. van Warner) is 't dan wat minder storend.
Het meest storend zijn die BD+ java discs. Misschien heeft dat ook te maken met dat de speler profile 1.0 is.

Hoi
Ik heb exact dezelfde problemen...ook die debiele wachttijden...ik heb geen haast als ik film kijk maar soms komt het toch erg vervelend en onzeker over wat die speler allemaal bij elkaar ratelt... >:(

Ik hoop gewoon dat er snel een prachtige universeelplayer uitkomt met 1080P voor de crt....dan lig ik in mijn slaapzak voor de winkel...en haal ik meteen mijn HD/dvdtjes die nog niet op bluray verkrijgbaar zijn....

Trouwens op die titels welke je krijgt bij zo een toshiba HD dvder zit ik eigenlijk niet te wachten......gooi daar gewoon een paar mooie recente lokkertjes op als je het wilt doordrukken...of een bon naar keuze.....gewoon misplaatste domme commerciele zuinigheid... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Paul Landsmeer

Citaat van: Shorty op december  1, 2007, 17:06:52
Beide partijen delen platen uit... maar Toshiba moet steeds grotere investeringen doen (lees: apparaten ver onder de kostprijs verkopen) om te pogen zijn achterstand op BluRay in te lopen... Kennelijk is $199 de bodemprijs, en wordt BR ook daarmee niet verslagen. Dus nu gaan ze nóg meer gratis software weggeven. Het is net een slechte partij poker: een speler met beroerde kaarten in z'n hand gooit steeds meer fiches in de pot, in de hoop dat de tegenstander kleinere ballen heeft.  :P 
Toshiba is - voor zover ik weet - ook nog steeds de enige fabrikant die HD-DVD-machines bouwt... de enkele fabrikant die HD-DVD apparaten aanbiedt koopt de hardware in bij Toshiba.....  ::)

Beetje een twijfelachtig en tendentieus verhaal dat van weinig kennis van zaken getuigt. Om te beginnen is de bodemprijs in de VS niet 199 maar 99 dollar. De 199 speler is overigens niet van Toshiba. Daarnaast heeft Wal-Mart die 99 dollar actie zelf op touw gezet en draagt Toshiba daar niet aan bij. Bovendien: kun jij bij ze in de boeken kijken? Dan nog, enig idee welke bedragen Sony verliest per verkochte PS3? En wanneer is BD (niet BR) precies "verslagen"? Is de "nu gratis Spiderman 1-3 en Pirates 1-3 bij een BD speler" actie van Media Markt een voorteken van die naderende nederlaag? Of zijn we dat voor het gemak even vergeten en is alleen het weggeven van HD-DVD's een teken aan de wand?

Ik word er een beetje moe van om iedere keer dit soort flauwe speculaties te lezen van BD aanhangers. Een echte liefhebber maalt niet om het formaat, die grijpt gewoon iedere kans om een film in de best mogelijke kwaliteit te krijgen met beide handen aan. Al het andere is bijzaak.

Erik van Voorst (in memoriam)

.....ben ik het eigenlijk ook wel mee eens....

Ik baal meer van het feit dat mijn filmpje soms niet op Bluray maar op HD verschijnt....en dat ik een mogelijkheid moet verzinnen om als filmliefhebber dat gebruikersvriendelijk dat op te lossen...ik ben absoluut geen aanhanger van een van de twee......ik heb gewoon een medium gekozen wat toen voorhanden was......wat ik echter als ontegenzeggelijke plus vind (achteraf) is dat de Blurayspeler (Panny) mijn hele collectie van 500 gewone dvd´s waaaannnnzinnig mooi upscaled....mooier dan je dvdo iscannertje.....hij schijnt met die feature alles uit te tornen...wel grappig dat ik daar buiten de reviewer nog NOOIT een filmenthousiast over gehoord heb... ;)

Het lijkt mij toch wel een heel belangrijke feature (gisteren nl. nog 5 gewone dvd´s gekocht) voor de liefhebbers zonder topscalers ....waar nog steeds achteloos aan voorbij gegaan wordt ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Paul Landsmeer

Citaat van: Erik van Voorst op december  1, 2007, 19:53:36
......wat ik echter als ontegenzeggelijke plus vind (achteraf) is dat de Blurayspeler (Panny) mijn hele collectie van 500 gewone dvd´s waaaannnnzinnig mooi upscaled....mooier dan je dvdo iscannertje.....hij schijnt met die feature alles uit te tornen...wel grappig dat ik daar buiten de reviewer nog NOOIT een filmenthousiast over gehoord heb... ;)

Het lijkt mij toch wel een heel belangrijke feature (gisteren nl. nog 5 gewone dvd´s gekocht) voor de liefhebbers zonder topscalers ....waar nog steeds achteloos aan voorbij gegaan wordt ???

Mee eens! Sinds mijn HD-DVD speler kan ik prima zonder mijn DVDo, sommige DVDs zien er echt sensationeel goed uit (bijvoorbeeld Revenge Of The Sith). Inderdaad een heel prettige bijkomstigheid, al zou het nog veel prettiger zijn als het DVD gedeelte ook regiovrij was. Nu moet ik toch weer een regiovrije speler ernaast houden, terwijl dat eigenlijk niet nodig is (lees: hoeft te zijn).

eazyQ

Stiekem hoopte ik dat met de komst van HD in het algemeen de regiocodering volledig achterwege gelaten zou worden en dat de filmindustrie eindelijk zou inzien dat het toch niets uithaalt. Helaas blijkt dat ook de regio codering nog steeds een issue is, hoe lang gaat het duren voordat men inziet dat die hele regiocodering onzin is?

Staaled

Citaat van: Paull op december  1, 2007, 19:31:41

Ik word er een beetje moe van om iedere keer dit soort flauwe speculaties te lezen van BD aanhangers. Een echte liefhebber maalt niet om het formaat, die grijpt gewoon iedere kans om een film in de best mogelijke kwaliteit te krijgen met beide handen aan. Al het andere is bijzaak.
Hear ,hear. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robbert54

volledig mee eens
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

squeek

same here!!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Robbert54

is the day after tomorrow ook van Dutch film works dan??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Rhodanos

Shorty

@paull:

Beetje een twijfelachtig en tendentieus verhaal dat van weinig kennis van zaken getuigt.
Beetje arrogant toontje, vind je niet, Paull?
CiteerOm te beginnen is de bodemprijs in de VS niet 199 maar 99 dollar.
Dus nog goedkoper! Ze zijn écht helemaal gek geworden!
CiteerDe 199 speler is overigens niet van Toshiba.
Jij hebt een tweede HD-DVD-fabrikant ontdekt?
CiteerDaarnaast heeft Wal-Mart die 99 dollar actie zelf op touw gezet en draagt Toshiba daar niet aan bij.
Als Toshiba op die spelers niet extra verliest dan kunnnen we die spelers dus buiten beschouwing laten. Waarom sleep je 'm er dan toch bij?
CiteerDan nog, enig idee welke bedragen Sony verliest per verkochte PS3?
Dat soort informatie ben ik altijd na een week weer vergeten. Als het je interesseert is het vast nog wel te vinden op een of andere industrie- of zakensite. Was daar headline-nieuws afgelopen zomer. Voor zover ik me kan herinneren was dat een paar honderd dollar per speler.....
CiteerEn wanneer is BD (niet BR) precies "verslagen"?
Kennelijk ben ik nog niet tendentieus genoeg geweest  ::) , want anders had ook jij begrepen dat ik niet verwacht dat BR zal verliezen. En nog iets: beetje flauw om te proberen een puntje te scoren door hier de schoolmeester te gaan spelen. 'BR' is de afkorting van 'BluRay'; 'BD' is de afkorting van 'BluRay Disc'. Er zijn dus twee afkortingen. Vind je het goed dat ik zelf uitmaak welke ik gebruik?  :P
CiteerIs de "nu gratis Spiderman 1-3 en Pirates 1-3 bij een BD speler" actie van Media Markt een voorteken van die naderende nederlaag? Of zijn we dat voor het gemak even vergeten en is alleen het weggeven van HD-DVD's een teken aan de wand?
Zie mijn antwoord aan Marcel T.....
CiteerIk word er een beetje moe van om iedere keer dit soort flauwe speculaties te lezen van BD aanhangers.
Alleen al de naam van dit topic nodigt uit tot speculatie en koffiedikkijken. Dat gebeurt dan ook, door vrijwel iedereen die hier post. Wat is daar flauw aan? En waarom word je eigenlijk alleen maar moe van "BD aanhangers", zelfs als die telkens weer met door cijfers gesteunde argumenten komen?
CiteerEen echte liefhebber maalt niet om het formaat, die grijpt gewoon iedere kans om een film in de best mogelijke kwaliteit te krijgen met beide handen aan. Al het andere is bijzaak.

Citaat van: squeek op december  2, 2007, 11:52:16
same here!!
Citaat van: cip54 op december  2, 2007, 02:44:40
volledig mee eens

Citaat van: Hipster op december  1, 2007, 23:01:40
Hear ,hear. ;)

ik ben zelf de eerste om toe te geven (en dat heb ik hier al pagina's eerder gedaan) dat ik in dit topic schaamteloos eenzijdig de loftrompet over BR steek.  ;D Gewoon, voor de sport.  >:D Het maakt mij echt geen malle moer uit wie of wat er wint. Als jullie je daar boos over maken, tsjaa..... Ik zou zeggen: relax een beetje... neem het allemaal niet zo serieus. Bovendien: als het je toch niet interesseert welk formaat er wint dan sla je dit topic toch gewoon over?  ???

Overigens was "dit soort flauwe speculaties" ook deze keer gebaseerd op cijfers afkomstig uit onafhankelijke bron...

VrGr,

Bart J.

Paul Landsmeer

Citaat van: Shorty op december  2, 2007, 18:21:48
ik ben zelf de eerste om toe te geven (en dat heb ik hier al pagina's eerder gedaan) dat ik in dit topic schaamteloos eenzijdig de loftrompet over BR steek.  ;D Gewoon, voor de sport.  >:D

Prima, maar doe dat dan zonder flauwe en nog steeds niet onderbouwde speculaties over HD-DVD / Toshiba. Het is toch niet nodig om je tegen HD-DVD af te zetten als je een voorkeur hebt voor BD?

P.S. Maak kennis met Venturer:

http://www.highdefdigest.com/news/show/Hardware/Wal-Mart/Venturer/Venturer_HD_DVD_Player_Surfaces_at_Wal-Mart/1217

jowi

Toch verbaas ik me over de lange opstarttijd van de standalone spelers. Mijn HTPC met PowerDVD doet er echt niet zo lang over. Disc openen, op play drukken en voila, de boel draait 8) of het nu een Bluray of een HD-DVD is ;D