Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Seth__Gekko

StrayDog

Citaat van: cip54 op november 28, 2007, 02:53:04
de MM heeft een mooie aktie nu! bij de aankoop van een blu-ray speler of HD-dvd speler krijg je 8 films gratis!! en dan geld de aktie van Toshiba zelf met 5 gratis films ook nog eens! dus dat is met een hd dvd speler 13 gratis films! ;D

En van Sony krijg je nog eens 6 films (Spiderman en Pirates trilogie) dus 14 blu-ray films bij een Sony speler :)

Seth__Gekko

Jammer dat dat weer niet bij een PS3 geldt.

Shorty

CiteerBDA: European Blu-ray Disc Sales Top One Million
Wed Nov 28, 2007 at 09:00 AM ET

Blu-ray disc sales have taken a commanding lead across the pond, where the Blu-ray Disc Association announced Tuesday that over one million Blu-ray discs have been sold in Europe alone.

As we've previously reported, the BDA made a similar announcement here in the US last April, where Blu-ray was also the first high-def format to sell over a million discs. (As of late September, Home Media Research estimated that the US number had swelled to 2.6 million.)

Tuesday's announcement accompanied news that Blu-ray discs are now outselling HD DVD in Europe by a nearly 3:1 margin. Citing industry sales data provided by Media Control Gfk International, the BDA said that of the high-def discs bought by consumers so far this year in Europe, 73 percent were Blu-ray, while 27 percent were HD DVD.

Here in the US, year-to-date data through November 18 from Home Media Research also puts Blu-ray ahead of HD DVD, with Blu-ray accounting for 65 percent of high-def disc sales, versus 35 percent for HD DVD.

bron: HighDefDigest.

Geen wonder dus dat Toshiba nu zelfs gratis HD-DVD's begint uit te delen..... het is in het HD-DVD kamp keihard pompen... of jammerlijk verzuipen......  :o

VrGr,

Bart J.

Rhodanos

Praten we hier over verkoopcijfers van groothandel aan detailhandel of van detailhandel aan consumenten.

Amazon.de geeft verhouding verkochte hd-dvds en blu-ray aan consumenten als 39 tot 61.

Magnolia

Lijkt me erg stug dat de 'oorlog' dan nog drie jaar door zou gaan.
Maar even een vraagje m.b.t. de filmmaatschappijen. Sommige films hebben verschillende distributeurs. Titanic, bijvoorbeeld, is is Amerika door Paramount uitgebracht, terwijl 20th Century Fox hier de rechten heeft. Zou dat dan een obstakel vormen (ze ondersteunen immers allebei andere partijen), of behoudt ieder zijn rechten?
Niet dat ik nu zo'n ontzettende Titanic-fan ben, kon alleen geen ander voorbeeld voor de geest halen.

Robbert54

Citaat van: Rhodanos op november 28, 2007, 18:55:10
cip54
Had deze ook in bestelling, maar deze is inmiddels gecanceld. Het schijnt niet een 1080p blu-ray te zijn, maar een 1080/50i. Hij heeft dezelfde speelduur als de dvd met de bioscoopversie, dus inclusief 4% versnelling. Voor meer info zie: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2851. Dan kan ik net zo goed mijn dvd met de extended versie behouden.

Pieter

viel mij ook op ja. maar er staat toch echt 1080p op de hoes ??? hoe dan ook is het beeld wel O0 hoor! en echt wel beter dan een gewone dvd!
en af en toe is het zelfs bijna 3D vind m zelfs een stuk beter dan blood diamond bij bepaalde stukken.

het zijn volgens mij de films die ook in het MM krantje staan die je gratis krijgt bij een speler. verder is planeth earth 20 euro. ik wacht nog op "the day after tomorrow". die lijkt me wel heel vet op blu-ray en moet rond dezelfde prijs komen te liggen dus: 14.99

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Pinguins

Citaat van: Magnolia op november 29, 2007, 00:18:15
Lijkt me erg stug dat de 'oorlog' dan nog drie jaar door zou gaan.
Maar even een vraagje m.b.t. de filmmaatschappijen. Sommige films hebben verschillende distributeurs. Titanic, bijvoorbeeld, is is Amerika door Paramount uitgebracht, terwijl 20th Century Fox hier de rechten heeft. Zou dat dan een obstakel vormen (ze ondersteunen immers allebei andere partijen), of behoudt ieder zijn rechten?
Niet dat ik nu zo'n ontzettende Titanic-fan ben, kon alleen geen ander voorbeeld voor de geest halen.
Volgens mij zou Titanic dan op beide formaten beschikbaar kunnen zijn. In de US HD-DVD en hier Blu-ray. Er zijn nu ook enkele Sony films in Europa op HD-DVD verschenen omdat de distributie rechten hier bij een ander lagen.

Randal

Citaat van: Shorty op november 28, 2007, 23:07:34
bron: HighDefDigest.

Geen wonder dus dat Toshiba nu zelfs gratis HD-DVD's begint uit te delen..... het is in het HD-DVD kamp keihard pompen... of jammerlijk verzuipen......  :o

VrGr,

Bart J.
Het is inderdaad goed dat Toshiba eens flink wordt wakker geschud!
Europa leek immers door het HD-DVD kamp volledig te worden genegeerd.
Misschien kunnen ze ons nu wel op de kaart aanwijzen, en kunnen wij ook profiteren van een groter aanbod en lagere prijzen van soft- en hardware...

Paul Landsmeer

Citaat van: Randal op november 29, 2007, 09:08:15
Het is inderdaad goed dat Toshiba eens flink wordt wakker geschud!
Europa leek immers door het HD-DVD kamp volledig te worden genegeerd.
Misschien kunnen ze ons nu wel op de kaart aanwijzen, en kunnen wij ook profiteren van een groter aanbod en lagere prijzen van soft- en hardware...

Hear hear. Je kunt die cijfers ook als volgt interpreteren: zonder noemenswaardige inspanning pakt HD-DVD toch ruim een kwart van de markt. Zou het formaat actief worden ondersteund, dan behoort een verhouding van 60/40 of misschien wel 50/50 absoluut tot de mogelijkheden, zeker als spelers van rond de 100/150 euro worden geintroduceerd.

Reggie2000

Citaat van: Paull op november 29, 2007, 09:49:50
Hear hear. Je kunt die cijfers ook als volgt interpreteren: zonder noemenswaardige inspanning pakt HD-DVD toch ruim een kwart van de markt. Zou het formaat actief worden ondersteund, dan behoort een verhouding van 60/40 of misschien wel 50/50 absoluut tot de mogelijkheden, zeker als spelers van rond de 100/150 euro worden geintroduceerd.

Dat kun je toch volgens mij voor beide formaten zeggen, dat ze zich in gelijke mate inspannen om het te ondersteunen?
Pioneer LX5080D | Denon 2808 | B&W CM7 + Center | PS3 | Wii | UPC Digital

Paul Landsmeer

Citaat van: Reggie2000 op november 29, 2007, 09:54:03
Dat kun je toch volgens mij voor beide formaten zeggen, dat ze zich in gelijke mate inspannen om het te ondersteunen?

Niet in Europa, daar wordt BD flink ondersteund, terwijl HD-DVD bijna non-existent lijkt, zeker in Nederland.

denada

Wat mij nog steeds zeer tegenstaat, zelfs met de laatste generatie spelers, is de laadtijd voor een schijfje, is het echt zo moeilijk om deze laadtijd omlaag te krijgen, ik heb niet z'on trek om 30 seconden te moeten gaan wachten totdat mn hd speler eindelijk eens iets gaat afspelen..

Pinguins

Mijn Pioneer doet er met BD+ java discs (Spiderman 3) soms zelfs twee minuten of langer over! Blu-ray zonder dit doet er ongeveer 20 sec over.
De X-Box is sneller met HD-DVD (hooguit 10 seconden). Ook de PS3 schijnt een stuk sneller te zijn.
De processoren van de stand alone spelers zullen wel te langzaam zijn (hoeven dan ook niet flink te worden gekoeld en zijn een stuk goedkoper). Als de ontwikkeling in de processoren verder gaat zal de laadtijd wel omlaag gaan denk ik.

denada

Citaat van: Pinguins op november 29, 2007, 11:25:56
Mijn Pioneer doet er met BD+ java discs (Spiderman 3) soms zelfs twee minuten of langer over! Blu-ray zonder dit doet er ongeveer 20 sec over.
De X-Box is sneller met HD-DVD (hooguit 10 seconden). Ook de PS3 schijnt een stuk sneller te zijn.
De processoren van de stand alone spelers zullen wel te langzaam zijn (hoeven dan ook niet flink te worden gekoeld en zijn een stuk goedkoper). Als de ontwikkeling in de processoren verder gaat zal de laadtijd wel omlaag gaan denk ik.

2 Minuten op de Pioneer? Dan bedoel je hoop ik niet dat apparaat waar je meer dan 1000 euro voor hebt moeten neertellen? Dat is toch echt niet acceptabel! Ik vind 20 seconden zelfs nog te lang, het zou gewoon net zo snel moeten gaan als een dvdtje..

Pinguins

Ik vind 't ook erg lang duren. Wat echter irritanter is is dat de speler ook niet reageert als ie bezig is met opstarten (1 minuut). Moet je blijven wachten tot je de disc in de speler kunt doen. Of, zoals met m'n universele AB wel eens gebeurt, schakel ik al m'n apparaten aan het eind van de avond uit, gaat de speler weer aan omdat ie al uit was en dan kun je een minuut wachten voordat je 'm weer uit kunt schakelen.
Ook reageert de speler veel trager bij een BD+ java disc op de afstandsbediening als je bijvoorbeeld de videoinstellingen van de speler wilt aanpassen.

Ettepet

Citaat van: Pinguins op november 29, 2007, 17:01:59
Ook reageert de speler veel trager bij een BD+ java disc op de afstandsbediening als je bijvoorbeeld de videoinstellingen van de speler wilt aanpassen.

Is dat zo? was me nog niet opgevallen.  Zou niet best zijn. :-\

De filmmaatschappijen laten je ook verplicht, hersenloos elke keer alle waarschuwingen zien bij het opstarten van een schijfje (zonder dat je kunt skippen).  Als ze wat minder 'gul' waren geweest hiermee was het hebben van een officiële versie een stuk prettiger.  Met wat moeite misschien wel bijna zo fijn om te hebben als een illegale kopie....  ::)

Pinguins

Citaat van: Ettepet op november 29, 2007, 17:29:56
Is dat zo? was me nog niet opgevallen.  Zou niet best zijn. :-\

De filmmaatschappijen laten je ook verplicht, hersenloos elke keer alle waarschuwingen zien bij het opstarten van een schijfje (zonder dat je kunt skippen).  Als ze wat minder 'gul' waren geweest hiermee was het hebben van een officiële versie een stuk prettiger.  Met wat moeite misschien wel bijna zo fijn om te hebben als een illegale kopie....  ::)
De gewone bediening gaat wel normaal maar de videoinstelling duurt langer, het display van de speler zelf verandert wel meteen maar het menu wordt pas veel later op de TV getoond. Volgens mij was 't bij de Spiderman 3 Blu-ray disc dat ik 't probeerde.
Bij het opstarten van PotC 3 duurde het ongeveer de 'normale' tijd van 20 seconden om in die voor-stukjes te komen. Daarna ging de speler weer laden (een soort progress bar) en toen ie dat gedaan had kwam er klein de landkaart die in de film wordt gebruikt als progress (bij spiderman was 't een spinnetje dat als progress diende).

denada

Citaat van: Pinguins op november 29, 2007, 17:43:08
De gewone bediening gaat wel normaal maar de videoinstelling duurt langer, het display van de speler zelf verandert wel meteen maar het menu wordt pas veel later op de TV getoond. Volgens mij was 't bij de Spiderman 3 Blu-ray disc dat ik 't probeerde.
Bij het opstarten van PotC 3 duurde het ongeveer de 'normale' tijd van 20 seconden om in die voor-stukjes te komen. Daarna ging de speler weer laden (een soort progress bar) en toen ie dat gedaan had kwam er klein de landkaart die in de film wordt gebruikt als progress (bij spiderman was 't een spinnetje dat als progress diende).

1 minuut opstarten, dat komt dan nog bij de laadtijd van de disc? Dus eigenlijk kun je wel even gaan koffiezetten of douchen en dan begint de film eindelijk eens ? ;)

Is dit nu next-gen technology, ik denk dat ik nog maar een jaartje of wat wacht, misschien dat ze het dan allemaal een beetje werkend hebben..

CineSmurf

Dan is mijn PC nog sneller met opstarten ;-)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

neptune

loopt ie ook weleens vast en blue screens enzo? >:D
met dat opstarten klinkt het wel heel erg als een pc.
zet hier iets neer

Pinguins

Citaat van: hielco op november 29, 2007, 20:20:47
loopt ie ook weleens vast en blue screens enzo? >:D
met dat opstarten klinkt het wel heel erg als een pc.
Het is ook haast een PC zo'n apparaat tegenwoordig. Vooral als er ook nog een java applicatie moet draaien.
Na verloop van tijd zullen er wel snellere stand alone apparaten komen. Ik heb ergens op highdefdigest gelezen dat de eerste US Toshiba high end HD DVD speler er 3 minuten over deed om te booten. Z'n vervanger was weer wat sneller maar die liep ook regelmatig vast (geen blauw maar zwart scherm) dat pas na enkele firmware upgrades (service packs) was verholpen.
Op de stand alone spelers draait ongetwijfeld ook een OS. Misschien wel Linux ofzo.

De PS3 en de XBox zijn sneller want die hebben ook veel snellere processoren en zijn eigenlijk al echte PC's (en maken ook ventilatiegeluiden als PC's)

Pinguins

Citaat van: denada op november 29, 2007, 19:15:50
1 minuut opstarten, dat komt dan nog bij de laadtijd van de disc? Dus eigenlijk kun je wel even gaan koffiezetten of douchen en dan begint de film eindelijk eens ? ;)

Is dit nu next-gen technology, ik denk dat ik nog maar een jaartje of wat wacht, misschien dat ze het dan allemaal een beetje werkend hebben..
Koffiezetten ga ik dan inderdaad even doen. Douchen niet, want dat krijg in niet in 1 minuut + disc laadtijd voor elkaar ;).

Ik vind 't ook wel vervelend, vandaar dat ik nog gewoon DVD's kijk op m'n DVD speler (ook de regio 2 DVD's).
Maar goed, ik kan me er druk over maken maar daar wordt 't ook niet sneller van. Gelukkig is de Pioneer speler muisstil zodat als een film eindelijk eenmaal begint, je kunt gaan genieten.

Fico

Als ik zo een dure Pioneer LX70 zou hebben zou ik me helemaal niet druk maken om die opstart- of laadtijden, maar wel om de vraag of later de menu's van nieuwe Blu-ray discs met devolgende Java generatie nog wel zullen werken.

Dat vind ik dan ook weer een voordeel van de PS3, daar heb je tenminste regelmatig systeem software updates van hé ;)

Maar goed, de PS3 is dan eigenlijk weer niet zo geschikt voor de échte cinefiel vanwege het ventilator geruis en zijn afmetingen  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Rob_Dingen

Hoi

Niet alleen een Xbox en PS3 is sneller maar ook een HDDVD speler is een stuk sneller.
En wat denk je er van als je de disc er in hebt laten zitten en je zet de volgende keer weer je bluray speler aan.
Dan moet je dus eerst wachten tot de speler opstart en nogg een paar minuten voor de disc en dan kun je eigenlijk pas op eject drukken.
En dan maar hopen dat de volgende disc geen java disc is anders kun je nog een paar minuten wachten.
Fijn bluray met al hun opties en beveiligingen.

Rob