Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Robbert54

dus disney komt ook op HD-DVD?? ??? daar gaan we weer..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Pinguins

De grotere opslagcapaciteit van BD was altijd een belangrijk punt voor Disney om voor BD te kiezen. Het zou vreemd zijn als Disney dan een 51GB HD-DVD disk niet zou goedkeuren. Maar om dan gelijk ook HD-DVD's te gaan uitbrengen is weer een heel ander punt.

Randal

CiteerTotal HD nog dieper de koelkast in

Warner heeft de productie en distributie van Total HD-schijven stilgelegd. Retailers zouden er niet bij gebaat zijn dat er naast blu-ray en hd-dvd een derde formaat in het schap komt. De plannen zijn echter niet definitief van de baan.

Vorige maand maakte Warner bekend dat de introductie van het Total HD-formaat een half jaar vertraging had opgelopen, maar nu heeft het bedrijf tegen High-Def Digest verteld dat het project voorlopig helemaal is stilgelegd. Volgens Warner is de maatregel getroffen om te voorkomen dat winkeliers, naast blu-ray en hd-dvd, nog een derde formaat op voorraad moeten hebben.

Het uitstel voor Total HD betekent echter nog geen afstel, zo vertelde Jim Noonan, die bij de Warner Home Entertainment Group verantwoordelijk is voor Strategic Promotion and Communication. Warner heeft Total HD naar eigen zeggen zonder financieel belang voor de industrie ontwikkeld. Volgens Noonan is er geen octrooi op het formaat aangevraagd en maakt het bedrijf geen winst als uitgevers gebruikmaken van Total HD. Als Warner alsnog kansen voor een dergelijk formaat ziet, kan het nog altijd worden uitgebracht, zei hij: 'Het is een goede oplossing, en dat blijft het ook in de toekomst.'
bron: tweakers.net

jaco

Citaat van: Maarten100 op november 20, 2007, 21:28:00
http://www.pioneer.nl/nl/black/products/promo/bluray_gratis.html

Je hebt keuze uit een aantal films

Dus wel een limiet
De LX70 is wel al opgevolgd door de LX70a.
De a versie heeft HDMI 1.3a en ondersteund de uitgifte van alle geluidformaten via HDMI. (ook Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio)
Kan ook alles decoderen behalve DTS-HD Master

De LX70 is 'verouderd'
Willen ze nu de oude voorraad opruimen door 10 Blu Ray titels weg te geven ?

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Robbo op november 20, 2007, 13:57:52
Al de DD+ soundtrack van Transformers gehoord ??    Je zou je bijna afvragen waar Lossless nog verbetering kan geven :)

;D >:D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rielplayer

Citaat van: Erik van Voorst op november 21, 2007, 15:24:39
;D >:D :-X

Dat is dus echt een hele goede soundtrack die bewijst dat losless niet de heilige graal is die iedereen denkt dat het is. Misschien tijd voor een HD-DVD spelertje erbij Erik. Breng ik mijn schijf van transformer wel mee. Kan ik meteen je projecten eens van dichtnij bekijken ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

borkaenjo@work

Het probleem is dat we dat dus pas kunnen ervaren op het moment dat Transformers
op Blu Ray uit komt, en WEL een lossles track heeft.

THX-UltraII

het jitter verhaal betreffende HDMI 1.1 vs. HDMI 1.3 ook maar even op AVS gegooid om daar de discussie los te krijgen:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=942570

Pinguins

Citaat van: borkaenjo@work op november 21, 2007, 16:08:47
Het probleem is dat we dat dus pas kunnen ervaren op het moment dat Transformers
op Blu Ray uit komt, en WEL een lossles track heeft.
Paramount doet daar niet aan. Alle discs van hen hebben max. DD+ volgens mij.

Teejoo

Citaat van: Robbo op november 20, 2007, 13:57:52
Al de DD+ soundtrack van Transformers gehoord ??    Je zou je bijna afvragen waar Lossless nog verbetering kan geven :)
Inderdaad. Ik blijf ervan overtuigd dat de kwaliteit van de mix bepalend is. Het formaat van opslaan bepaald hoogstens hoe dicht de opname de orginele master benaderd. Maar dat zijn details in vergelijking met de kwaliteit van de mix, daar worden de echte stappen gemaakt.

Oftewel; een slechte mix zal nooit goed worden door te keizen voor een lossless formaat opname formaat, maar een goede mix zal altijd goed klinken, ook met normaal Dolby of DTS. Het zal ongetwijfeld weer iets beter klinken door de nieuwe formaten, maar niet wereldschokkend. Kortom, transformers is gewoon een erg vette en goede mix!

THX-UltraII

Citaat van: THX-ultraII op november 21, 2007, 16:47:20
het jitter verhaal betreffende HDMI 1.1 vs. HDMI 1.3 ook maar even op AVS gegooid om daar de discussie los te krijgen:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=942570

grappig om te zien hoe ze er hier over denken. Volgens de meesten is het onzin. In dit http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=738511&page=75 topic heeft iemand het zelfs al over het Placebo Effect dat men probeert te creeren :)

squeek

mooi nieuws van disney die voor hd dvd zouden kiezen, als zij ook een stap zetten naar dit formaat dan denk ik dat de format war nooit beslist zal worden. dan begint het hd dvd kamp wel genoeg voorstaanders te krijgen om te blijven concureren met bd.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

CineSmurf

Citaat van: squeek op november 21, 2007, 19:48:49
mooi nieuws van disney die voor hd dvd zouden kiezen, als zij ook een stap zetten naar dit formaat dan denk ik dat de format war nooit beslist zal worden. dan begint het hd dvd kamp wel genoeg voorstaanders te krijgen om te blijven concureren met bd.

greetz

Spelen die drie laags HDDVD's dan ook op de huidige generatie HDDVD spelers? Of moeten we die dan gaan inruilen voor een nieuwe?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Robbert54

de MM heeft een mooie aktie nu! bij de aankoop van een blu-ray speler of HD-dvd speler krijg je 8 films gratis!! en dan geld de aktie van Toshiba zelf met 5 gratis films ook nog eens! dus dat is met een hd dvd speler 13 gratis films! ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Citaat van: cip54 op november 28, 2007, 02:53:04
de MM heeft een mooie aktie nu! bij de aankoop van een blu-ray speler of HD-dvd speler krijg je 8 films gratis!! en dan geld de aktie van Toshiba zelf met 5 gratis films ook nog eens! dus dat is met een hd dvd speler 13 gratis films! ;D

Als die HD-DVD speler van Toshiba ook 1080p24 doet, lijkt me dat wel an offer you can't refuse ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Pinguins

Citaat van: Fico op november 28, 2007, 09:37:12
Als die HD-DVD speler van Toshiba ook 1080p24 doet, lijkt me dat wel an offer you can't refuse ;)
Het geldt ook voor de EP30 en EP35 (mochten die bij de MM nu ook liggen).

bjaytee

Is dat in àlle MM, of alleen in bepaalde? En geldt dit ook in België?
Eigenlijk met andere woorden: waar heb je dit gezien/gelezen?
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

jantje112

Citaat van: bjaytee op november 28, 2007, 11:24:12
Is dat in àlle MM, of alleen in bepaalde? En geldt dit ook in België?
Eigenlijk met andere woorden: waar heb je dit gezien/gelezen?

nieuwe krantje, zie de nl site

Pinguins

fca

Leuke aktie maar helaas mag je  de films niet uitzoeken. :-\
Het is een vast pakket.

Paul Landsmeer

Citaat van: fca op november 28, 2007, 12:38:50
Leuke aktie maar helaas mag je  de films niet uitzoeken. :-\
Het is een vast pakket.

Ja, en nou niet een pakket waar ik echt warm voor loop. Voor mij biedt het althans weinig meerwaarde.

tomvbugg

Citaat van: cip54 op november 28, 2007, 02:53:04

Geldt dit dan ook voor de ps3? Want dat is toch ook een sony blu ray speler hé?  ??? ;)

Robbert54

bij de frs zijn er diverse films op blu-ray voor 15 euro! net even Underworld gekocht!

Woonkamer HT
Stereo

Raimond

Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Rhodanos

cip54
Citeernet even Underworld gekocht!

Had deze ook in bestelling, maar deze is inmiddels gecanceld. Het schijnt niet een 1080p blu-ray te zijn, maar een 1080/50i. Hij heeft dezelfde speelduur als de dvd met de bioscoopversie, dus inclusief 4% versnelling. Voor meer info zie: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2851. Dan kan ik net zo goed mijn dvd met de extended versie behouden.

Pieter