Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Shorty

CiteerHij was het die juist aangaf dat door de vernieuwde specificaties, de eerste Blu-ray spelers waarschijnlijk al verouderd waren...
Hallo Randal... ::) even wakker worden... :P : de eerste HD-DVD-spelers zijn ook al verouderd. En of dat nou door het ontbreken van specs komt of door het niet uitontwikkelen van een product voordat het op de markt komt: who cares?

Die link werkt inderdaad niet. Probeer deze even... desnoods even kopiëren en plakken:  :(  http://wesleytech.com/blu-ray-vs-hd-dvd-replication-costs-revealed/111/

Waarom zou ik Novack niet aanhalen? Hij kletst kennelijk niet altijd uit z'n nek.  ;)

VrGr,

Bart J.

Randal

Citaat van: Shorty op september  4, 2007, 09:50:48
Hallo Randal... ::) even wakker worden... :P : de eerste HD-DVD-spelers zijn ook al verouderd. En of dat nou door het ontbreken van specs komt of door het niet uitontwikkelen van een product voordat het op de markt komt: who cares?

??? Ik beweer toch verder niks?!  ???  :-\ 

Waarom zou ik Novack niet aanhalen? Hij kletst kennelijk niet altijd uit z'n nek.  ;)

Of kletst hij alleen uit zijn nek, als het kritiek op Blu-ray betreft?  ;)
Maar goed, laat ik maar niet weer een discussie aanzwengelen!   :D

Ik zie trouwens de fout in je eerdere link, als ik deze quote staat er namelijk 2x 'http://' achter elkaar...

roland p

CiteerNatuurlijk zijn de ontwikkelingskosten voor BR hoger - het is immers nieuwe techniek. Maar  dat 'authoring', 'manufacturing costs' en 'licensing fees' voor BR hoger zouden zijn is ten minste deels lariekoek.

Ok, maar dat gaat dus om dubbeltjes. Nu ben ik wel benieuwd naar de overige kosten want je haalt nu alleen de 'manufacturing costs' naar voren.
Trouwens, net even op play.com gekeken en daar zijn zowel de hddvd's als de blu-rays gewoon erg duur.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Shorty

Citaat van: roland p op september  4, 2007, 11:01:55
Ok, maar dat gaat dus om dubbeltjes. Nu ben ik wel benieuwd naar de overige kosten want je haalt nu alleen de 'manufacturing costs' naar voren.
Trouwens, net even op play.com gekeken en daar zijn zowel de hddvd's als de blu-rays gewoon erg duur.

Tsja... waarom zouden die andere kosten hoger zijn bij BR?

CiteerOf kletst hij alleen uit zijn nek, als het kritiek op Blu-ray betreft?  ;)

Hihihi....  ;D

VrGr,

Bart 'spin-doctor' J.

swordfishtrombone

Wat is er ´verouderd´ aan mijn Toshiba HD-E1 dan?
Pioneer KRP-600A  - Samsung K85000 Bluray/stream - Apple TV 3 via DVDO Edge Green (@24Hz) - Ziggo Horizon.

EdwinB

Citaat van: roland p op september  4, 2007, 11:01:55

De consumentenprijs van HD-DVD's of BD's staat natuurlijk los van de kostprijs voor een filmstudio/uitgever. Het is algemeen bekent dat de kostprijs van BD's hoger is dan voor HD-DVD's wat dus betekent dat de filmstudio minder winst (of meer verlies) heeft op BD dan op HD-DVD (bij een gelijke verkoopprijs).

spotmatic

Citaat van: swordfishtrombone op september  4, 2007, 12:51:18

Dat hij geen 1080p aankan, bijvoorbeeld?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Fox

Helemaal niets!!!!!!!!!!

Kijk maar eens wat er aan firmeware updates aankomt de komende maanden  :)

http://www.areadvd.de/news/2007/IFA_2007/01092007002_Toshiba_HD_DVD.shtml

spotmatic

Citaat van: Fox op september  4, 2007, 13:01:28

Helemaal niets!!!!!!!!!!

Kijk maar eens wat er aan firmeware updates aankomt de komende maanden  :)

http://www.areadvd.de/news/2007/IFA_2007/01092007002_Toshiba_HD_DVD.shtml

Misschien gooi je de types een beetje door elkaar. Jij hebt de 'simpele' E1 en niet de XE1. En jouw link heeft het alleen over de XE1...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Randal

Citaat van: spotmatic op september  4, 2007, 13:00:14
Dat hij geen 1080p aankan, bijvoorbeeld?
Dit heeft niet veel met veroudering te maken!
Dit heeft meer met marktpositionering van doen, want de nieuwste (nog te verschijnen) modellen hebben óók niet allemaal 1080p... => Zo worden er ook niet enkel maar 1080p televisies verkocht...

Shorty

Citaat van: Randal op september  4, 2007, 13:27:31
Dit heeft meer met marktpositionering van doen, want de nieuwste (nog te verschijnen) modellen hebben óók niet allemaal 1080p... => Zo worden er ook niet enkel maar 1080p televisies verkocht...

Kuchekuchkuchekuch...kuch...  :-X

VrGr,

Bart J.

Randal

Shorty

swordfishtrombone

Citaat van: Randal op september  4, 2007, 13:27:31
Precies dat is mijn punt.

Sterker nog, ik zou op dit moment van de HD-DVD spelers nog steeds een HD-E1 kiezen om de volgende redenen:

1. Als je een goede scaler hebt of een goede TV aan 1080i en HDMI 1.2 genoeg en biedt 1080p24 geen toegevoegde waarde, aangezien het 1080p24 signaal uit 1080i60 kan worden verkregen. Aangezien de 3:2 pulldown flags worden gezet door de speler en die dus in 100% van de gevallen kloppen, zullen ook veel mindere TV's geen moeite hebben om hier een 1080p30@60Hz signaal van te maken (volgens onderzoek ongeveer de helft, de rest gebruikt bobbing).

2. Daarnaast moet je een TV hebben die een veelvoud van 24 Hz kan weergeven om er echt wat aan 1080p24 te hebben, anders wordt er alsnog weer een 1080p30@60Hz signaal van gemaakt. TV's die wel1080p24 kunnen lijkt mij over het algemeen ook met een 1080i60 signaal omgeaan, dus wat heb je eraan? Ik zou er wel de voorkeur aangeven als het er op zat, maar het is geen noodzaak. Aan 1080p30@60Hz heeft mijn TV niets en daaruit kan hij geen 1080p24 destilleren om op 72  Hz weer te geven.

3. Een uitgebreide scaling chip is vooral handig voor het upscalen van SD-materiaal. Pas dan wordt HDMI 1.3 ook handig (even afgezien van het geluid), want de kleurruimte van HD-materiaal wordt volledig door HDMI 1.2 ondersteund. Mijn TV geeft voor SD het beste resultaat met 576i of 480i over HDMI.

4. Als ik toch externe processing van SD-materiaal zou willen laten plaatsvinden door een speler, dan zou ik daar een andere speler voor kiezen dan mijn HD-speler, aangezien voor beide toepassingen allerlei dingen in mijn TV anders moeten worden ingesteld. Ik zou dus graag SD-DVD via de ene HDMI-interface willen afspelen en HD-DVD of Blu-Ray via de andere.

S.
Pioneer KRP-600A  - Samsung K85000 Bluray/stream - Apple TV 3 via DVDO Edge Green (@24Hz) - Ziggo Horizon.

PjotrrrNL

Wordt het Blu-ray of HD-DVD?

Over een paar jaar zullen we het weten....
90% van de consumenten is dik tevreden met DVD en de echte filmliefhebber weet de nieuwsgroepen wel te vinden. ;D

'Dvd-verkoop blijft stijgen':
http://www.nu.nl/news/1220842/50/Dvd-verkoop_blijft_stijgen.html

Tot die tijd is dit een zinlose welles-nietes discussie.  >:D

Fico

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 28, 2007, 23:00:55
Je weet nog steeds dat je display geen 1920x1080 ondersteund toch en het terug vertaald naar de native resolutie ?
Hoe kun je dan een oordeel hebben over 1080P materiaal, dat verbaasd me gewoon.

Ik draai al jaren met verschillende vormen van HD en afspeel bronnen en ik zie gewoon een goed verschil tussen 1080P24 geupscaled naar 1080P59.94 (mijn CRT is niet bepaald goed kijkbaar op 48hz) en 1080i60 geupscaled naar 1080P59,94.

Citaat van: swordfishtrombone op september  1, 2007, 11:59:08
Ja uiteraard weet ik dat :). Mijn vorige TV was 1920x1080. Als je dit oprecht verbaast, denk ik dat je het wél zult begrijpen als je eenmaal een Pioneer 8G plasma met eigen ogen hebt gezien en zelf hebt kunnen uittesten. Je kunt dan denk ik eveneens zelf verifiëren dat 1080p24 of 1080i60 voor fillmmateriaal op deze TV echt niets uitmaakt, in beide gevallen gebruikt de TV de volledige 1080p24 (die hij later uiteraard scalet naar 1365x768). Ook kun je wellicht het belang zien van het afspelen van dit 1080p24-materiaal op 72Hz in plaats van 1080p30@60Hz (of 59,94 zo je wilt).

Ik was overigens van plan om mijn 508XD te laten calibreren, dus als je daar straks tijd en zin in hebt zal je een en ander vanzelf kunnen zien. Ik wacht nog heel even totdat hij 500 uurtjes heeft gespeeld en de nieuwe ISF C3 extensie met 9-punts gamma eindelijk eens beschikbaar komt en stabiel werkt.

Swordfishtrombone,

Ik kan je hier wel min of meer in volgen ;)

Ik ben nu héél erg benieuwd hoe groot het verschil gaat zijn tussen jouw 508XD en de nieuwe LX508D met HD DVD en Blu-ray.

Deze is misschien helemaal off-topic maar kan er mij iemand vertellen, eventueel via PM, wat het verschil is tussen een ISF 9-punts gamma calibratie en een ISF calibratie met behulp van de geavanceerde beeldinstellingen van het USER profiel?

Zo, en nu weer on-topic :)

groeten,
Fico
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

J.A.F._Doorhof

Gamma is voor het verloop van zwart naar wit, deze curve moet tussen de 2.2-2.4 uitkomen.
Bij de nieuwe C3's kun je dat als het moet aanpassen op 9 punten (redelijk standaard in bv projectoren en scalers).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Den Tas

Citaat van: PjotrrrNL op september  4, 2007, 18:34:04

90% van de consumenten is dik tevreden met DVD en de echte filmliefhebber weet de nieuwsgroepen wel te vinden. ;D

Hoe zeg je, de echte filmliefhebbers die de nieuwsgroepen weten te vinden zijn filmliefhebbers... :-X
Dat zijn in mijn ogen 0,0% filmliefhebber. ;)
Maarja, zei steken waarschijnlijk het geld wat een filmliefhebber in zijn films steekt in hun apperatuur... ::)
Tja, ieder zijn gedacht daarover
----------------------------------------------------------------------------------------------------

redfox001

Citaat van: PjotrrrNL op september  4, 2007, 18:34:04

'Dvd-verkoop blijft stijgen':
http://www.nu.nl/news/1220842/50/Dvd-verkoop_blijft_stijgen.html

Tot die tijd is dit een zinlose welles-nietes discussie.  >:D

Toch schijnen er op de grofvuil stortplekken al speciale bakken voor dvd's te staan naast die voor de vhs tapes  ;D ;D ;D

Fico

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  4, 2007, 20:17:21
Gamma is voor het verloop van zwart naar wit, deze curve moet tussen de 2.2-2.4 uitkomen.
Bij de nieuwe C3's kun je dat als het moet aanpassen op 9 punten (redelijk standaard in bv projectoren en scalers).

Bedankt Frank ;)

Biedt dat een groot voordeel t.o.v. de geavanceerde manuele kleurtemp en kleurbeheer instellingen?

Ik weet dat mijn PDP-507XD ook over speciale ISF C3 instellingen, maar heeft die ook al deze 9-punts gamma instelling?

En nu beloof ik terug on-topic te blijven, sorry jongens  :-[
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

J.A.F._Doorhof

Ligt aan de meting die ik doe.
De meeste (lees 90%) van de Pioneers hebben al een zeer goede gamma curve in de film stand.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Randal

CiteerSony komt met blu-ray-jukebox voor 200 schijfjes

De hd-verslaafde kan met Sony's nieuwe blu-ray-jukebox even vooruit. In de Home Entertainment Server is met tweehonderd schijfjes ruimte voor vrijwel de gehele blu-ray-catalogus.

De 80 centimeter hoge HES-V1000 heeft 196 lades voor 12-centimeterschijfjes en vier lades voor 8-centimeterdiscs. Behalve blu-ray kan de jukebox ook overweg met traditionele cd- en dvd-schijfjes. Via de beproefde XMB-interface kan de gebruiker een film selecteren, waarna de wisselaar aan het werk gaat en de juiste schijf in het leesstation laadt.

De HES-V1000 beschikt ook over een 500GB grote harde schijf voor het opslaan van digitale media. De jukebox kan op de harddisk opgeslagen muziek draadloos streamen naar andere apparaten, waaronder Sony's Playstation 3. Zoals te verwachten was, is de content beveiligd met diverse drm-technieken. Sony heeft ook nog een blu-ray-brander in het apparaat verstopt, waarmee eigen materiaal gebrand kan worden.

Aan de achterzijde heeft de Home Entertainment Server een veelvoud aan aansluitingen, waaronder Firewire, s-video, composiet, hdmi en diverse analoge en digitale audio-uitgangen. Ook een kaartlezer ontbreekt niet. Het apparaat komt in oktober op de markt en zal 3500 dollar kosten.

Bron: Tweakers.net

Peter O

Gaaf ding, ziet er ook mooi uit, zie 'm zo al staan, mooi glimmend met de PS3 er boven op... Niet dat ik 't zo 1-2-3 heb liggen, maar de prijs valt me ergens nog wel mee.

J.A.F._Doorhof

Voor die prijs mag hij ook wel volzitten :D
Custom installer

Ettepet

Vind het maar erg onhandig en ouderwets zo'n wisselaar, zoiets sla je toch op op een server oid?  Voor dat bedrag heb je echt iets leuks staan lijkt me, maar ja ik verwacht dan ook dat schijfjes het niet gaan worden over een paar jaar..