Deel2: De bouw van een full-range ESL

Gestart door Arno P, augustus 4, 2007, 16:20:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

otitis


Nu maar hopen dat je versterker heel blijft........


Arno P

Citaat van: otitis op augustus 22, 2007, 10:54:44
Nu maar hopen dat je versterker heel blijft........



De versterker die ik eraan wil hangen zal heel blijven  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Arno P op augustus 22, 2007, 11:05:38
De versterker die ik eraan wil hangen zal heel blijven  ;)

.......zei hij dreigend... >:D 8) ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 22, 2007, 16:28:58
.......zei hij dreigend... >:D 8) ;D

;D


Vandaag de mal af gemaakt om de openingen voor de buisjes te frezen en de statorframes afgetekend op de plaatsen waar de buisjes moeten komen....klaar om gefreesd te worden...
Daarna nog een malletje maken om de spijkertjes op de goede afstand te plaatsen (+voorboren) en het stator frame lichtjes schuren...en dan....in de lak zetten voordat de buisjes erin gaan met PU lijm

Arno P

Een hoop werk ondanks de freesmal ....

Arno P

Met stofmasker deze keer...uiteraard  ;D

Godtoh

Incognito het juiste woord?
Stofmasker oordoppen petje bril ja we mogen je niet zien :P

Maar het is wel een bult werk met al die buisjes zeg petje af

Groeten
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

otitis

Hi,

Vermoedelijk ga je de buisjes in in een dikke klodder lijm leggen om ze te fixeren/vast te zetten. Omdat de buisjes maar een klein stukje het frame in gaan, heb je wel kans dat de lijm er aan de binnenzijde weer uit komt en dus zichtbaar wordt, zeker als je net als ik destijds vrij royaal bent met de lijm. 
Ziet er verders heel netjes uit hoor. Ga zo door!

Arno P

#83
Citaat van: otitis op augustus 26, 2007, 09:42:40
Hi,

Vermoedelijk ga je de buisjes in in een dikke klodder lijm leggen om ze te fixeren/vast te zetten. Omdat de buisjes maar een klein stukje het frame in gaan, heb je wel kans dat de lijm er aan de binnenzijde weer uit komt en dus zichtbaar wordt, zeker als je net als ik destijds vrij royaal bent met de lijm. 
Ziet er verders heel netjes uit hoor. Ga zo door!

Het lijmen is idd nog een cometisch cosmetisch (dank aan audiofiel voor de correctie) risico  ^-^ niet teveel en niet te weinig...en bij PU...hopen dat het niet teveel schuimt...

R

Ik zou toch wel even wat testjes doen wat dat betreft.

Citaat van: Arno P op augustus 26, 2007, 12:23:07
Het lijmen is idd nog een cometisch risico  ^-^ niet teveel en niet te weinig...en bij PU...hopen dat het niet teveel schuimt...

otitis

Citaat van: Arno P op augustus 26, 2007, 12:23:07
Het lijmen is idd nog een cometisch risico  ^-^ niet teveel en niet te weinig...en bij PU...hopen dat het niet teveel schuimt...

Een schuimende lijm????
Waarom geen dik-visceuze die niet schuimt, bijv. polymax van bison?

Arno P

Citaat van: otitis op augustus 26, 2007, 14:03:33
Een schuimende lijm????
Waarom geen dik-visceuze die niet schuimt, bijv. polymax van bison?

Moet ook weer niet te dik zijn aangezien de buisjes tot op referentienivo moeten kunnen zakken....
Vorige keer bisontix....werkt maar is niet ideaal
Twee componenten gaat ook....

Audiofiel

Citaat van: Arno P op augustus 26, 2007, 12:23:07
Het lijmen is idd nog een cometisch risico  ^-^ niet teveel en niet te weinig...en bij PU...hopen dat het niet teveel schuimt...

Verwacht jij een brok ijs uit de ruimte? ;D

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Citaat van: Audiofiel op augustus 26, 2007, 17:48:01
Verwacht jij een brok ijs uit de ruimte? ;D



Waarom twee keer dat bericht waarom twee keer dat bericht... ;D

Audiofiel

Citaat van: Arno P op augustus 26, 2007, 18:16:21
Waarom twee keer dat bericht waarom twee keer dat bericht... ;D

De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


(zo vaak genoeg? ;D)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

otitis

Citaat van: Audiofiel op augustus 26, 2007, 18:50:33
De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)









De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


De bekende forumfout... "geen contact met de server, uw bericht is niet geplaatst" of iets dergelijks... ::)


(zo vaak genoeg? ;D)



Kennelijk geen goed contact met de 'eigen server'.   

Audiofiel

Citaat van: otitis op augustus 26, 2007, 19:22:02
Kennelijk geen goed contact met de 'eigen server'.   

Alleen problemen met htforum. ;) Maar daar loopt al een tijdje een draadje over. Lijkt wel alsof die Amerikaanse hacker weer terug is en de 'load' van het forum opvreet... alleen nu dan niet tijdens de VS 'overdag' maar de Europese 'overdag'. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

#92
Malletje gemaakt om de spijkergaatjes voor te boren.... ;) (en ja...de nummering loopt niet netjes door  :P ;))

gvy

Als lijm om de buisjes te lijmen zou ik ook een kitlijm overwegen.

TEC7 vb.

Leg de buisjes eerst netjes op hun plaats en pers de TEC7 er deels in en rond. eventueel met de vingertop even netjes gladstrijken (zoals silicone) en laat een nachtje uitharden.

voordeel.

Het is veel controleerbaarder dan een vullend bruislijm (gaat alle kanten uit)
Het loopt minder dan sommige , nu ja... "looplijmen"  ;D

En het zit zeker muurvast.

Afhankelijk van de kleur waarin je de statoren spuit, kan je het in zwart, wit, bruin krijgen.


Geert

Erik van Voorst (in memoriam)

...kitlijm..misschien in jouw geval ook nog minder resonerend..just a thought. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 27, 2007, 08:36:15
...kitlijm..misschien in jouw geval ook nog minder resonerend..just a thought. ;D

Tec7 is uit Belgie dacht ik...wat is de nederlandse tegenhanger?

(Overigens Erik, welke zaagtafel gebruik jij?)

Erik van Voorst (in memoriam)

...een Beckum...volgens mij 2 pk oid...is nu geloof ik een onderdeel geworden van Metabo...

Een wonder dat hij alles overleefd want ik belast hem ...to the max.. >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

CarloPJB

Citaat van: Arno P op augustus 27, 2007, 08:58:37
Tec7 is uit Belgie dacht ik...wat is de nederlandse tegenhanger?


Je kunt ook de all-in-one kit gebruiken van Bison.
Heb je volgens mij in verschillende kleuren.Zit in kit-spuit kokers en lijmt zowat alles aan alles.

otitis

Citaat van: CarloPJB op augustus 27, 2007, 15:07:03
Je kunt ook de all-in-one kit gebruiken van Bison.
Heb je volgens mij in verschillende kleuren.Zit in kit-spuit kokers en lijmt zowat alles aan alles.

Yep, the all in one heet volgens mij nu polymax. Ik heb beiden gebruikt, is volgens mij ook echt hetzelfde. Ik neem zelf altijd de kleur zwart, dan valt het geknoei het minst op.

gvy

Die Bison lijkt me inderdaad ook wel goed.

De Tec7 hecht heel erg goed, ook op gladde oppervlakken. Bij het aanbrengen is het beste te vergelijken met silicone, zoals je die aanbrengt langs sanitair enzo.
Eens uitgehard daarentegen wordt hij heel erg stevig  maar blijft een beetje zoals hele harde stevige rubber.

Het is echt een verbazend goed product. Bij ons vind je het gemakkelijk in diverse grote doe het zelf zaken. Niets exotisch of duur.
Voor Nederland... geen idee, maar kijk hier misschien eens

Geert