Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Vaak zit de SVM gekoppeld aan de sharpness control, dus de juiste sharpness instelling schakeld de SVM uit, zo niet het volgende:

Bij Sony gebruik je de FILM setting, daar staat de SVM uit.

Of je moet hem apart uitschakelen.

Of het is niet mogelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ruwan Claessen

Bedankt voor de reactie Frank.
Dus eigenlijk is het de sweetspot van de sharpness.
Grappig eigenlijk als je een beetje geluk hebt.
De sony kent dan in haar gewone menu een film setting neem ik aan?

Gr.Ruwan

J.A.F._Doorhof

De Sony heeft inderdaad een FILM setting.

Nogmaals het is niet altijd gekoppeld aan de sharpness, alleen door goede testpatronen te gebruiken en te weten hoe je ze moet interpreteren is een goede setup te maken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hans hh

http://url ???

hallo

Ik wil binnenkort een breedbeeld tv kopen, nu wil ik de sony kv 32 fx 66 kopen maar ik ben naar een paar zaken geweest en ik zag bij de sony vaak dat het beeld vooral bij mozaiek erg krom loopt, het lijkt net of er een deuk in zit, en dat zie je ook bij teletekst.
is daar dmv calibratie nog wat aan te doen???

gr hans

J.A.F._Doorhof

In principe kunnen we afwijkingen verhelpen bij een calibratie, maar garanties geven op 100% recht kan ik nooit doen, omdat soms de TV het niet toelaat. 99% van de gevallen is echter mogelijk om te doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hans hh

hallo Frank

bedankt voor je reactie, alleen nog een vraag, hoe kan het zo zijn dat
je vaak bij sony breedbeeld tv's deze kromme geometrie ziet.
is de eindcontrole zo slecht, want bij bv panasonic of jvc zie je dat
het beeld veel strakker is ook bij teletekst. zou het bij sony door
de trinitron beeldbuis komen??
en welke breedbeeld tv zou je mij aanbevelen in 82 cm

MvrGr hans

J.A.F._Doorhof

Sony, heeft inderdaad wat meer geometrie problemen dan ander merken, maar vergis je niet ik heb ook HELE slechte Philips units gezien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ron

Ik heb deze 'wellus/nietus'-discussie ook al met Ruwan gehad...........
Graag wilde ik Ruwan een goed afgestelde PixelPlus laten zien/beoordelen, ik heb hier een 50hz, 100hz en een PixelPlus in huis.
Laatstgenoemde wint het absoluut van de rest en zeker mbt scherpte, rust en realiteitsweergave !
(uiteraard is in het service menu het een en ander gekieteld)
De meest kritische 'horror'-testdisc's mogen mee  ;)

Ik woon in het diepste zuiden dus denk dat de afstand te groot is voor een bakkie te doen :-\  

Couchpotato

#133
oeps ! sorry, de post hierboven beschrijft guest 'Ron' maar dat moest 'Couchpotato' zijn  :)

Groetjes Ron ;D

J.A.F._Doorhof

Laat ik even iets voorop stellen.
ELKE 100hz TV heeft artifacts, ik heb er nog geen één gezien zonder.
De vraag is HOE belangrijk is het ?
De Pixelplussen en Loewe TV's hebben een dermate goed beeld en in principe weinig artifacts dat ik die zo op de koop toe zou nemen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Couchpotato

Volledig mee eens Frank !

Ik heb jaren Loewe tv's verkocht en geinstalleerd, ik kan dan ook GEEN enkel toestel herrinneren die 'uit de doos' abnormaal slecht was.........
Een klein beetje aanpassen (op persoonlijke smaak) in het menu qua contrast,scherpte en kleur was meer dan genoeg.
Echte fijnproevers kunnen hier nog een callibratie op los laten en je bent verzekerd van een gelikt plaatje ! ;)

Een PixelPlus heeft net wat meer aandacht nodig en zoals vaker gezegd wordt, stap 1 is alle 'dynamische' digitale injecties uitschakelen het contrast naar -vaak- de helft terug en scherpte uit.
DNR kan bij TV zenders ten goede wel wat maskeren maar bij externe bronnen zoals DVD,LD,DV, PS2 etc. kan deze ook volledig uit.    
Wederom leverd verdere finetuning in het servicemenu voor het totaalplaatje zeer goede prestaties.......... mischien wel het beste welke -tot op heden- uit een televisie is gerold  :)  

Ruwan Claessen

Hallo,

Ik zou graag eens een keer langskomen.
Zijn ze allemaal cecalibreerd?
Waar woon je?

Tot nu toe heb ik alleen maar mooie Pixel Plus tv's gezien die in de reguliere winkels stonden.
Op dat moment vindt ik niet dat ik die artefacts maar op de koop moet toe nemen.Daar is het immers te duur voor.
Leg uit,ik zie het zo:We hebben hier een oud tv systeem PAL.
Deze bestaat uit 625 beeldlijnen waarvan we er maar 576 voor beeld dienen.
Het werkt op 50Hz en het is interlaced.Dus 25 even en 25 oneven lijnen worden er geschereven.
Nou hebben we jaren lang een 50Hz tv in huis staan die het goed en een corrtect plaatje weergeeft volgens de PAL norm.We hebben het hier nu even niet over gecalibreerde tv.
Nou komt er een 100Hz tv.
Je zou zeggen dat dit een verdubbeling is van de frequentie 50Hz en dat klopt ook wel.Maar het 100Hz process,AA+BB, komt er rekenkracht om de hoek kijken.
Nou komt er geheid vertraging in het beeld.
Het beeld is welliswaar zonder flikker voor ons oog maar het beeld komt zowieso wat softer over.Dat niet alleen maar ook de bekende artefacten komen er nog en dat kunnen ze nog steeds niet goed maken.
Nou is er het pixel plus concept wat de PAL resolutie opkrikt.
Van de 625 lijnen naar de 833 lijnen wordt er gescaled.Dit is in mijn ogen niet erg goed.
Je gaat het beeld kunstmatig verbeteren net zoals DNR en DNM en noem maar op.P+ is in feite een groot scherpte filter wat het beeld zgn. verscherpt dmv van meer pixels en meer beeldlijnen.
Je zit al vanaf een slechte bron het beeld te verbeteren.
Bij DVD gaat dit eigenlijk ook op vindt ik.
Want bij dvd is het precies hetzelfde.DVD op een standaard tv kijken geeft in mijn ogen de juiste weergave.
Wanneer er mee wordt bewerkt ed. heb je steeds meer processor kracht nodig.Al dat rekenwerk gaat op heden nog steeds niet goed.Het is gewoon uit een slecht signaal kunstmatig dingen verbeteren om het HD concept een beetje te bereiken omdat het er nog steeds niet is hier in nederland.
Laten we nou maar eerst eens een nieuwe tv standaard krijgen zoals HDTV.Dan heb je al die digitale snufjes niet nodig.Nu eigenlijk ook niet vindt ik.
Maar goed,de een is voor Pixel Plus en als je het mooi vindt gewoon doen.Maar ik ben er niet van overtuigt en vindt het gewoon niks.

Gr.Ruwan

J.A.F._Doorhof

Ruwan,

Het wordt echt tijd dat je een keer gaat kijken naar een ISF gecalibreerde Pixelplus.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ruwan Claessen

Ik denk het wel.

Nog een gelukkig en gezond 2003! :)

Gr.Ruwan

Quicksilver

Allereerst mijn beste wensen aan alle bezoekers van het forum en moge het een vruchtbaar digitaal jaar worden.  Het mijne begint alvast goed want vanmorgen vond ik onder de kerstboom een grote doos met daarin een LOEWE XELOS 5381ZW.  Van een verrassing gesproken.  Daar ik nog geen eerdere ervaring heb met breedbeeld staat het toestel nu nog op fabrieksinstelling.  In afwachting van een nog te plannen ISF calibratie had ik graag de settings vernomen waardoor het beeld zo dicht mogelijk de correcte instelling benaderd.  Dus als er mensen zijn die tevreden zijn over hun settings dan had ik die graag eens vernomen zodat ik de mijne eventueel kan bijsturen. Ook wat audio settings en beeldcorrectie  betreft.

J.A.F._Doorhof

Hi,

De settings verschillen PER TV.
Maar waar je vanuit mag gaan is sharpness naar beneden en contrast naar ongeveer 50%, de rest moet echt per TV worden bekenen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jo Kumpen

Amai, da's een hele boterham om te lezen. 8 pagina's...

ga gerust verder ;)
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

Couchpotato

Citaat van: Ruwan Claessen op december 31, 2002, 21:41:34
Hallo,

Ik zou graag eens een keer langskomen.
Zijn ze allemaal cecalibreerd?
Waar woon je?


Gr.Ruwan

Hallo Ruwan,
Ik woon in het zuiden des landes  8) Maastricht.........
De toestellen zijn NIET gecallibreerd enkel wat in gepunnik via het service menu e.d.


Quicksilver;
Proficiat met je nieuwe Loewe Xelos  :D !
Dit was een zeer goede keus van de kerstman  ;)

De entree van het service menu gaat als volgt:
Activeer 'enkel voor de dealer' middels het menu knopje aan de voorzijde van het toestel en druk dan direct (binnen 1 seconde) op de M (menu) van de remote.
Scroll er doorheen maar ga aub niet klakkeloos wat instellingen veranderen !
Bestudeer op het gemak eerst de settings maar bedenk wel dat als je na wat veranderingen op OK drukt deze permanent zijn opgeslagen.

Ik acht je kundig genoeg maar zijn er vragen stel ze gerust hier  :)  

hans hh

Hallo Frank,

de beste wensen voor 2003,

in voorgaande zat ik te lezen dat de info van panasonic niet helemaal
top was, maar hoe is je ervaringen met de panasonic breedbeeld
tx 32 pl 30, beelkwaliteit en geometrie, ik lees er op dit forum erg weinig over, zijn het kwalitatief goede  betrouwbare toestelen.
op bv kieskeurig.nl komen ze er erg goed uit. wat vinden jullie ervan

gr hans

J.A.F._Doorhof

Hi,

Op zich ben ik wel positief over Panasonic, ze horen bij het groepje dat we redelijk vaak tegen komen en echt slechte dingen heb ik nog niet gezien.

Vaak komen ze er redelijk recht (grayscale) uit en is de Geometrie ook helemaal goed te krijgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eikeboom

Hallo.

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum, tot nu toe goede, bruikbare dingen gelezen!

Als reactie op de Panasonic televisies kan ik zeggen dat ik na 2 modellen, eerst een 24" 4:3 en nu een 32" 16:9 (7 jaar oud inmiddels) zeer tevereden ben over het merk.
Nog steeds vind ik het beeld van mijn huidige tv een van de mooiste.

Echter, en dat heb ik ook al op dit forum gelezen dat de service van Panasonic ver beneden de maat is.
Mijn huidige TV heeft 1 nogal storend probleem, en dat is dat hij last heeft van verschoven kleur t.o.v. z/w . vooral rood zit er vaak aan de linkerkant naast (3mm)
De tv heeft de functie on de "chroma delay' zoals dit heet te verstellen,
maar Panasonic weigert om de servicedocumentatie te verkopen of
om aan te geven hoe ik ik dat sevicemenu (er zijn er 2, de 1e weet ik al wel) moet komen.

iemand een idee ? alvast bedankt.

groeten,
Rob

J.A.F._Doorhof

Hi,

Panasonic
Geluidsmenu (spraak of muziek)
Groene toets (sound)
Bas op max.
treble min.

Op TV klepje, onder Pijl omlaag indrukken samen met REVEAL op AB (of INDEX)

Rood en groen
Geel en blauw voor waardes
Str op AB
N toets voor uit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eikeboom

Hallo Frank,

bedankt voor je reactie, maar dat is inderdaad het menu dat ik al WEL gevonden had, bij mijn tv zit de "chroma delay" functie daar niet.
Wel de functief om o.a. de kleuren bij te stellen en hor. en vert. beeldgrootte te verstellen. Erg handig overigens.

Bij de documentatie die ik bij het toestel kreeg, zat ook een schema en een service "documentje", echter in het italiaans, met de uitdrukkelijke mededeling dat de informatie in deze documentatie ALLEEN voor het italiaanse model geldt. Geloof ik geen barst van natuurlijk.

In dat service "documentje" staat ook een "service modo 2", waarin de functies "Y-delay, RF-agc, sub-contrasto en sub-colore" zitten, maar het enige wat de teks zegt over de toegang tot deze functies is: "zet het toestel in de service mode".
Daar heb ik dus niets aan.

Misschien heb jij of iemand anders nog een idee ?

bvb dank,

groeten,
Rob


J.A.F._Doorhof

Nee,

Dit is het menu dat we voor de calibraties gebruiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd berg

Aan de Heer Doorhof,

hallo ik ben nieuw op dit furom in heb in deze thread al wat dingen gelezen over verschillende tv's en calibratie.
ik weet echt niet meer welke tv ik moet aanschaffen en het gaat hierbij over de volgende merken.Ik heb zowel philips pixelplus(niet alweer :-\) als de loewe aconda gezien en vond ze eigenlijk allebei goed maar er zit wel 800 euro verschil tussen.ik kijk eigenlijk niet echt vaak naar de kabel maar meer naar dvd en speel op mijn xbox(console).
Mijn vraag is nu: is de pixelplus nu echt zo slecht met kabel signalen of valt dat wel mee en heb je die slechte beeld kwaliteit ook als pixelplus uit staat.
Ik zie uw antwoord graag tegemoet,

PS:als andere mensen er ervaring mee hebben zijn deze ook van harte welkom!

Alvast bedankt