Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

#200
Quote from: scrutinizer on July 21, 2007, 12:19:43
Rens

Welke kabel combinatie speel je momenteel? Wat zijn je ervaringen t.o.v. de vorige set up's?
Of ben je nog aan het wennen aan je akoestische omgeving?

Anton,

Ik speel met de MIT MI-330 series two tussen de CD-speler of de platenspeler (ik wissel met de MIT) en de versterker, de luidsprekerkabels zijn de Nordost Red Dawn REV II aan beide zijden van de kabel gebiwired (8 bananen aan iedere kabel).
De Plinius heeft namelijk 8 versterker aansluitingen. Klinkt ook lekkerder vind ik nu.

De stroomvoorziening: AHP klankmodule in de meterkast met een meter of 15 LAPP kabel naar het HMS stopcontact (vergulde aansluitingen). Vandaaruit een zelfbouw powercord naar de P500. Vanuit de P500 wordt de versterker gevoed door een Consonance Ella Baby en de CD-speler door een PSX-20 van Siltech (ik weet het... ;) ). De snoer naar de platenspeler is niet noemenswaardig, maar dit zit ook aan de motor vast.

Ik draai nu al 1,5 jaar met de interlink/speakerkabel setup.
Met de MIT al 3 jaar zo nu ongeveer en ik heb in mijn set nog niet lekkerder gedraaid.
Hoewel ik me heel goed kan vinden in een Hidiamond Esoteric. Die haalt de scherpe randen weg die de MIT nog wel heeft. Het midden gebied is alleen bij mij wat aangezet en volgens een medeforummer heb ik een "rare" bas door de Nordost. Met mijn referentie denk ik dat ik zijn reactie wel kan snappen. Alleen heb ik niet het idee dat het storend is. Ik ben ook bang dat als ik iets ga veranderen, dat het minder gaat worden. Verandering is niet altijd goed denk ik nu in mijn set voor mijn oren...
Hoewel de Esoteric niet buiten kijf wordt gezet.

Zowieso dat de akoustiek toch niet lekker is. Smal van woonkamer (3,70 meter) en ik weet gewoon dat de speakers veel en veel beter kunnen in een bredere opstelling.
IK heb wel met wat diffusers geexperimenteerd en het werkt wel goed moet ik zeggen. Afstraling is veel breder. En door de P500 is er nu ook flink wat meer diepte gecreeerd. Verbaas me er af en toe nog over wat stroom in je set kan doen...
Ik ben nu aan het experimenteren met Sinus/60 Hz in ieder geval. Het is net wat minder zompig en scherpe randjes zijn net wat minder. Ga nog even wat verder luisteren.

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Morgen hoor je Ushers met een geheel andere bekabeling, het geluid is ook geheel anders, of je het mooi vind moet je zelf beoordelen. Dat het in jouw set aanmerkelijk beter kan klinken weet ik wel heel zeker. Een kwestie van andere interlinks eventueel aangevuld met speakerkabels. En ja die RARE bas stoort niet, maar valt een buitenstaander die bepaalde nummers goed kent wel op.
Ook jij Rens zou eens aan Ralphie een Cardas moeten vragen of bij en dealer. Alleen een interlink en die vervangen voor de MIT. (Hoewel een Cardas duurder is dan de hidaimond)

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July 21, 2007, 17:54:22
Morgen hoor je Ushers met een geheel andere bekabeling, het geluid is ook geheel anders, of je het mooi vind moet je zelf beoordelen. Dat het in jouw set aanmerkelijk beter kan klinken weet ik wel heel zeker. Een kwestie van andere interlinks eventueel aangevuld met speakerkabels. En ja die RARE bas stoort niet, maar valt een buitenstaander die bepaalde nummers goed kent wel op.
Ook jij Rens zou eens aan Ralphie een Cardas moeten vragen of bij en dealer. Alleen een interlink en die vervangen voor de MIT. (Hoewel een Cardas duurder is dan de hidaimond)



Volgens mij ben je de enige die het tot nu toe opgemerkt heeft, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Kabel zoektocht is moeilijk. Ben al jaren onderweg ;).
Wie weet ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Ik hoorde laastst toen ik met stefan bij mijn dealer was dat Belden stroomkabel muzikaler was dan lapp kabel. Je zou stefan s even kunnen mailen die had ook lapp en is nu aan het overschakelen naar belden.
Het zal wel geen wereld van verschil zijn, maar ja alle beetjes......... :D

en zoals ik al in mijn topic schreef, Ik heb Hans nog nooit kunnen betrappen op een leugen of onwaarheid
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

#204
Hoi Rens

Was meer even een vraag daar ik hier altijd de zelfde kritiek hoor omtrent jouw MIT interconnects.
Maar begrijp nu dat het over een serie's 2 gaat. Ok, maar dan vind ik het nog knap dat er steeds over randjes gepraat word zonder het te hebben over of Nordost, of in dit geval de combinatie van beide verantwoordelijk is/zijn voor deze "randjes".
Rens het is belangrijk dat JIJ happy bent met de weergave.
Wat wel van belang is in dit geval om te weten( en jammer genoeg in veel gevallen) dat het hier handelt om 2 totaal verschillende ontwerpen binnen de kabel-technologie. Waar het Nordost gaat om een lage capaciteit (inductie ???) zonder time delay, het bij MIT vooral om het aspect time delay(s)(afhankelijk van type) gaat.
De "uniformiteit"  binnen een kabel interface ( time delayed of een straitght wire) is imho van het grootste belang.
Nordost heeft 1 fraaie ic that's the "Quarttro fil" daarmee sluit je deze discussies.
Of doe dat met een MIT 750 Shotgun.
Maar je had nog wat andere dingen op het verlanglijstje. >:D

grt
Anton 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Rens, ik zal mijn kabel meenemen tijdens mijn bezoekje. Zie je PM box ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: scrutinizer on July 21, 2007, 19:56:26
Hoi Rens

Was meer even een vraag daar ik hier altijd de zelfde kritiek hoor omtrent de MIT interconnects.
Maar begrijp nu dat het over een serie's 2 gaat. Ok, maar dan vind ik het knap dat er steeds over randjes gepraat word zonder het te hebben over Nordost, of in dit geval de combinatie van beide.
Rens het is belangrijk dat JIJ happy bent met de weergave.
Wat van belang is in dit geval om te weten( en jammer genoeg in veel gevallen) dat het hier handelt om 2 totaal verschillende manieren van ontwerpen binnen de kabel-technologie. Waar het Nordost gaat om een lage capaciteit (inductie ???) zonder time delay, het bij MIT vooral om het aspect time delay(s)(afhankelijk van type) gaat.
De "uniformiteit"  binnen een kabel interface ( time delayed of een straitght wire) is imho van het grootste belang.
Nordost heeft 1 fraaie ic that's the "Quarttro fil", maar je had nog wat andere dingen op het verlanglijstje. >:D
Maar daarmee sluit je deze discussie.

grt
Anton 


;D

Je moet de combi eens horen ;). Ik ben er gek op ;D ;).
Je moet jouw MIT maar eens meenemen voor een kabel test in mijn set ;D ;D ;D
Dan ben ik waarschijnlijk om...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on July 21, 2007, 20:39:17
Rens, ik zal mijn kabel meenemen tijdens mijn bezoekje. Zie je PM box ;D

TOPPIE!!! Een heuse MIT als luidsprekerkabel...

Dan moet Raphie dat ook zeer zeker doen.
Ik ben ook benieuwd naar de Cardas namelijk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blacklotus

#208
Quote from: Audiofiel on July 15, 2007, 23:02:50
Ik had Rens nog wat fotomateriaal beloofd van vorige week. Dus bij deze een paar leuke.

Allereerst de complete set:




Hallo Peerless

Zeer mooie setup  :-* :-* is nog steeds een stille droom van mij om van de CP-6311
naar de 8571 te gaan upgraden ;D ;D.


Mag ik vragen wat voor materiaal je achter de Usher's hebt staan .

Mvg B.L
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

Peerless Monster

Quote from: blacklotus on July 22, 2007, 00:54:34

Hallo Peerless

Zeer mooie setup  :-* :-* is nog steeds een stille droom van mij om van de CP-6311
naar de 8571 te gaan upgraden ;D ;D.


Mag ik vragen wat voor materiaal je achter de Usher's hebt staan .

Mvg B.L

Ik neem aan dat je dat letterlijk bedoeld?
De diffusers bedoel je dan...

Het merk ben ik even kwijt, maar ik heb ze overgenomen van thingman, dus die kan jou daar van alles over vertellen. Daarin ben ik helaas een noob.... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blacklotus

Quote from: Peerless Monster on July 22, 2007, 07:38:33
Ik neem aan dat je dat letterlijk bedoeld?
De diffusers bedoel je dan...

Het merk ben ik even kwijt, maar ik heb ze overgenomen van thingman, dus die kan jou daar van alles over vertellen. Daarin ben ik helaas een noob.... ;)

Ahhaa ik heb wat verwarring veroorzaakt een 6311 kan je niet ombouwen naar een 8571 :o :o :o ;D ;D ;D
Wie is hier de nu de noob !!!!!!!!! ikke dus. :o :o :P


Mvg B.L
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

frank2

nee, maar je kunt 'm wel inruilen voor de 8571 bij wew
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

blacklotus

#212
Quote from: frank2 on July 22, 2007, 10:08:49
nee, maar je kunt 'm wel inruilen voor de 8571 bij wew

Hoi Frank


Ja dat weet ik maar er staat eerst wat anders in de planning wil graag eens de voor en eind versterker van Usher hier thuis proberen en heb W & W een mailtje getuurd of dit mogelijk is .
Dus ik hoop maandag of dinsdag een mailtje terug te ontvangen dat het mogelijk is om de apparatuur thuis te proberen.
BTW Sorry peerless voor de topic vervuiling
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on July 21, 2007, 21:11:01
TOPPIE!!! Een heuse MIT als luidsprekerkabel...

Dan moet Raphie dat ook zeer zeker doen.
Ik ben ook benieuwd naar de Cardas namelijk.


Ik doelde meer op de MIT Magnum M3 interlink.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on July 22, 2007, 18:21:37
Ik doelde meer op de MIT Magnum M3 interlink.....

Mmm die is minder ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: blacklotus on July 22, 2007, 13:15:43
Hoi Frank


Ja dat weet ik maar er staat eerst wat anders in de planning wil graag eens de voor en eind versterker van Usher hier thuis proberen en heb W & W een mailtje getuurd of dit mogelijk is .
Dus ik hoop maandag of dinsdag een mailtje terug te ontvangen dat het mogelijk is om de apparatuur thuis te proberen.
BTW Sorry peerless voor de topic vervuiling

Vervuil maar wat je wil mbt Usher ;D.
Zolang hier maar geen Yammie versterkers komen te staan vind ik het best ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

#216

Audiofiel

Je bedoelt deze, Ruben? Die is al eerder langsgeweest. Onderstaand is een foto die ik heb gemaakt van een speciale versie met plexiglas bovenplaat op de VAD-show van 23 oktober 2005:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ja die is het ja. Ik doelde eigenlijk meer op de advertentie, zie link. Daar wordt een 230V versie aangeboden. Nu met dollar prijs, misschien best leuk ;)

Quote from: Audiofiel on August  6, 2007, 21:46:09
Je bedoelt deze, Ruben? Die is al eerder langsgeweest. Onderstaand is een foto die ik heb gemaakt van een speciale versie met plexiglas bovenplaat op de VAD-show van 23 oktober 2005:

Audiofiel

Quote from: R on August  6, 2007, 21:48:09
Ja die is het ja. Ik doelde eigenlijk meer op de advertentie, zie link. Daar wordt een 230V versie aangeboden. Nu met dollar prijs, misschien best leuk ;)

Ik denk dat een (tweedehandse) Europese niet zo veel duurder zal zijn. Maar het is zeker een fraaie CD-speler. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Oke. Ze zijn in ieder geval vrij zeldzaam, ik zie ze niet zo vaak.

Quote from: Audiofiel on August  6, 2007, 21:51:42
Ik denk dat een (tweedehandse) Europese niet zo veel duurder zal zijn. Maar het is zeker een fraaie CD-speler. :D

Audiofiel

Quote from: R on August  6, 2007, 21:54:03
Oke. Ze zijn in ieder geval vrij zeldzaam, ik zie ze niet zo vaak.

Dat is zeker waar. ALS je al Plinius tweedehands ziet, is het altijd een versterker. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maximus_Aurelius

Peerless heb even een vraag?
Welk Finite rack heb jij?
Is het de Pagode Signature of de pagode Master reference?

De signature heb ik op het oog maar ik twijfel aan de draagkracht van de tussen verdiepingen (25KG) of eventueel mijn nieuwe VV dit kan houden  :P en mijn cd spelers die ik op het oog heb en heel goed vind klinken zijn ook al zo'n zware jongens.
Die twijfel is gekomen doordat er volgens mij aan de zijkant met spikes in de ijzeren poten zitten waardoor je de platen ook kunt verstellen.
Vandaar dat ik denk als je op de 25kg of er al in de buurt komt (zo'n 23-24kg) dat het toch wel even kritisch kan worden.

Ik haal namelijk niet uit jouw signature welk rack van Finite en de foto verraadt ook niet veel  ;)
Plinius 9200 Integrated
Clearaudio Emotion
Classé CDP-100
PS Audio P500 Powerplant
Usher CP-8571 Dancers
NordOst Red Dawn Rev II luidsprekerkabel
MIT 330 S2 interlink
Musical Fidelity X-CAN V3
Sennheiser HD-600
en een kleine 1000 LP's...

HT:
Infocus X1 beamer
HT PC
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Del member

Quote from: Audiofiel on August  6, 2007, 22:01:03
Dat is zeker waar. ALS je al Plinius tweedehands ziet, is het altijd een versterker. :)

Ik heb zelf de Plinius M8 (van Peerless) vraag me af of dit soort spulletjes nog geimporteerd worden ? Zijn er nog dealers van Plinius id benelux ? DIe-IST was ermee gestopt.

Audiofiel

Quote from: Maximus_Aurelius on August 12, 2007, 19:15:13
Peerless heb even een vraag?
Welk Finite rack heb jij?
Is het de Pagode Signature of de pagode Master reference?

De signature heb ik op het oog maar ik twijfel aan de draagkracht van de tussen verdiepingen (25KG) of eventueel mijn nieuwe VV dit kan houden  :P en mijn cd spelers die ik op het oog heb en heel goed vind klinken zijn ook al zo'n zware jongens.
Die twijfel is gekomen doordat er volgens mij aan de zijkant met spikes in de ijzeren poten zitten waardoor je de platen ook kunt verstellen.
Vandaar dat ik denk als je op de 25kg of er al in de buurt komt (zo'n 23-24kg) dat het toch wel even kritisch kan worden.

Ik haal namelijk niet uit jouw signature welk rack van Finite en de foto verraadt ook niet veel  ;)

Rens heeft inderdaad de Pagode versie.  ;)

Ik heb zelf zowel de Pagode als de HD versie staan (voorloper MR). De HD kan 60 kg per plank hebben en 120 kg voor de onderste. De gewone Pagode heeft 25 kg per plank en 50 kg voor de onderste. 8)

Ik gebruik zelf twee eindeversterkers op de 'gewone' Pagode die 32 kg per stuk wegen. Dat is geen enkel probleem, maar ik zet ze wel extra voorzichtig neer en ga er niet op leunen (eentje staat zelfs helemaal bovenop!). Die 20-25% extra moet hij toch best kunnen hebben lijkt mij zo, als je maar niet te gek doet. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.