Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: advr on July 11, 2007, 15:53:16
juli??
nee dan zit ik in Italie ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ook leuk ;D
Geen Italie voor mij...
(leuke woordgrap voor de Jiskefet fans onder ons)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

Quote from: Peerless Monster on July 11, 2007, 13:14:40
Wat is dat vreemde dan Frank?
Ik denk dat ik zelf niet echt objectief daar een oordeel over kan vellen, aangezien ik het waanzinnig vind klinken. Iemand anders kan daar anders over denken.
In de kleine shootout van gister is wel gebleken dat de Hidiamond qua klank beter past in mijn set dan de andere interlinks die zijn geprobeerd. Maar ik sta natuurlijk voor alles open.
Ik kan W en W weldegelijk vragen, maar dan voel ik me bijna verplicht om bij hem ook iets te kopen, omdat VD gewoon buiten mijn budget ligt (of ben ik abuis?)...
De nite 3.0 is al te koop voor 195 euro voor een halve meter, maar een meter kost gelijk al een 1300 euro???

Rens het vreemde wat ik bedoelde is: je weet ik heb ook nordost op mijn toenmalige set geprobeerd (arcam+usher) en daaruit kwam dat de bas soms wel soms niet goed aanwezig was terwijl hij dat wel hoorde te zijn, verder viel op dat het mid-hoog erg dun klonk ,waardoor het leek alsof de kabel erg fris is.
Mijn toenmalige audioquest bedrock vond ik beter, evenwichtiger, ik teste destijds de frey en nog 1.type best wel dure kabels.
De virtual D. kabels zijn ook duur, maar als je de Testament serie pakt valt het nog mee relatief. 1 meter 390 euro.
Overigens die 1/2 meter zijn de meerprijzen. Koop je ls kabels en interlinks krijg je meestal wel korting. Maar je zou het kunnen testen.

De duurdere NO kabels zijn zeker niet goedkoper dan de VD kabels. Vandaar mijn opmerking.

@ralphie:
Dat ik tevreden ben weet iedereen wel, alleen ben ik gelukkig niet arrogant, ik kan veel goedkopere sets ook waarderen, niet iedereen legt zoveel geld neer als ik heb gedaan, dat is niet de issue.
Waarom ik vaak schrijf is dat velen hier elkaar klakkeloos nabootsen alsof er niets beters is, en daarvoor vaak de hoofdprijs betalen terwijl ik proefondervindelijk heb vastgesteld dat het aanmerkelijk goedkoper kan, dat vind ik jammer en waarschuw mensen van kijk eens verder.
Smaken kunnen verschillen maar alleen dan als je het ook bekeken/beluisterd hebt. Ik heb hier op het forum al heel veel nordost gezien terwijl er nog zo vele andere kabels zijn. Ik zie continue living voice, dat mensen dat kopen omdat ze er tevreden over zijn oke, maar doe dat dan als je een goed vergelijk hebt. De meesten luisteren een week zijn super enthousiast en kopen, Ik hew pas geleden een forumlid bezocht die lyrisch was over de tijdelijke speaker beter was er niet, ik heb geluisterd hoorde allerlei dingen zoals een slechtere homogeniteit en heb een afspraak bij mijn dealer gemaakt. Daar heeft hij goedkopere en duurdere speakers beluisterd en het resultaat is dat hij die speaker niet houdt, honderden euro's goedkoper uit is en het geluid beter heeft.

@rens: ik kan wel  22 juli

sorry voor de topic vervuiling maar opmerkingen als er bestaat bij mij niets meer beters dan mijn set vind ik nogal lariekoek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

(Rens sorry voor de off-topic reply) Frank2 jouw mening/ervaring wordt zeker niet als arrogantie gezien, excuses als dat zo overkwam....  Ik begrijp je insteek volledig en kijk zelf ook kritisch aan de diverse merken.
Het ging mij meer om het feit dat sinds jij (voorlopig) klaar bent met je set, echt niks anders meer kan aanbevelen dan Usher voor speakers, Marsch voor versterkers en Virtual Dynamics voor kabels. Zou ook wel eens leuk zijn als je een aanbeveling zou doen die uiteindelijk niet met 1 van deze 3 merken eindigen.  ;) (maar begrijp best dat dat moelijk is als je zelf na een lange zoektocht net zo'n mooie set bij elkaar hebt  ;) )
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: frank2 on July 11, 2007, 18:38:25
Waarom ik vaak schrijf is dat velen hier elkaar klakkeloos nabootsen alsof er niets beters is, en daarvoor vaak de hoofdprijs betalen terwijl ik proefondervindelijk heb vastgesteld dat het aanmerkelijk goedkoper kan, dat vind ik jammer en waarschuw mensen van kijk eens verder.
Smaken kunnen verschillen maar alleen dan als je het ook bekeken/beluisterd hebt. Ik heb hier op het forum al heel veel nordost gezien terwijl er nog zo vele andere kabels zijn. Ik zie continue living voice, dat mensen dat kopen omdat ze er tevreden over zijn oke, maar doe dat dan als je een goed vergelijk hebt. De meesten luisteren een week zijn super enthousiast en kopen, Ik hew pas geleden een forumlid bezocht die lyrisch was over de tijdelijke speaker beter was er niet, ik heb geluisterd hoorde allerlei dingen zoals een slechtere homogeniteit en heb een afspraak bij mijn dealer gemaakt. Daar heeft hij goedkopere en duurdere speakers beluisterd en het resultaat is dat hij die speaker niet houdt, honderden euro's goedkoper uit is en het geluid beter heeft.

Ik ben het helemaal met je eens, Frank. Mensen zouden elkaar niet moeten napraten of een mainstream-aankoop doen zonder echt goed te luisteren naar de verschillen tussen kabels uit dezelfde - maar vooral ook uit een lagere - prijsklasse. Dat de praktijk anders uitwijst zegt veel over het aankoopgedrag van sommigen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Als er vragen voor zijn kan ik dat best wel, ik kan iedereen aanbevelen voor niet teveel geld om audioquest te kopen, erg neutraal en voor z'n geld er goed.
Indien iemand goede monitoren wil kijk eens naar Rogers 3 serie en nog wat pas geleden beluisterd ongeloofelijk, wel een zware versterker gebruiken.
Er zijn nl. best andere merken die ik kan aanbevelen, maar als ik schrijf Marsh is een dyn. versterker of zoals Marsh gaat iedereen meteen naar Marsh kijken. Ik vind accuphase en arcam nog steeds fijne versterkers en zo kan ik wel doorgaan.
Ik ken Rens zijn set, ik weet dat hij NO geweldig vind en ik weet wat de manco's zijn van NO. Verder weet ik en hij beaamt dat ook dat die MIT kabel z'n gehele set naar beneden haalt. Dus geef ik 'm advies en of hij het opvolgt dat moet hij zelf weten.

En dan over Usher speakers; ik vind dat er 2 soorten speakers zijn even kort door de bocht; de laidback speakers en de meer upfront speakers:
laidback: B&W, Dynaudio upfront: usher en von schweikert.
Als iemand van meer upfront houdt, is ie ondertussen echt gek als hij niet eerst naar usher heeft geluisterd, waarom? omdat de prijs de helft is van een gelijkwaardige andere speaker, en wie betaald graag teveel?

Een kennis van mij had naar speakers geluisterd van 2000 euro, upfront speakers geen usher. Na beluistering van usher ging hij voor een luistertest naar huis met ushers van 500 euro want die klonken beter! Daarom raad ik graag Usher aan de prijs/kwaliteitsverhouding is zo goed, overigens ook de afwerking van de speaker, dat als je van dit geluid houdt je ze echt beluisterd moet hebben voor je een merk koopt.

En geloof me er zijn vele wegen naar rome er zijn vele versterkers e.d. Ik heb toevallig een Marsh maar er zijn mooiere en betere merken gegarandeerd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Quote from: frank2 on July 11, 2007, 18:59:47
En dan over Usher speakers; ik vind dat er 2 soorten speakers zijn even kort door de bocht; de laidback speakers en de meer upfront speakers: laidback: B&W, Dynaudio upfront: usher en von schweikert.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Want Dynaudio kan zeer upfront klinken. Of dat met alle fabrieksspeakers het geval is, weet ik niet. Maar mijn zelfbouw Gemini's zijn allesbehalve laid-back. Die zijn juist upfront. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

je zegt het zelf al, fabrieksspeakers van dynaudio die ik heb gehoord waren erg laid back.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Het bljift een gegeven dat ik VD helemaal niet uitsluit ;)
Eerst maar eens lekker luisteren.
22 juli is ook ok wat mij betreft.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: frank2 on July 11, 2007, 21:13:15
je zegt het zelf al, fabrieksspeakers van dynaudio die ik heb gehoord waren erg laid back.

Duidelijk. Fabrieksspeakers zijn niet mijn ding (of het moet de Consonance lijn zijn)... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Your welcome. Hopenlijk ben je niet allergisch voor honden. Geef maar aan of je met z'n tween of alleen komt, en hoe laat, bijv. na 13.00 uur?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July 11, 2007, 21:24:49
Your welcome. Hopenlijk ben je niet allergisch voor honden. Geef maar aan of je met z'n tween of alleen komt, en hoe laat, bijv. na 13.00 uur?

Na 13:00 uur is prima, maar wel voor 14:00 uur ;).
Ik wacht Arjen af, maar ik moet er al wel bij zeggen dat we niet samen kunnen rijden Arjen.
Ik moet 's avonds nog naar Groningen.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: frank2 on July 11, 2007, 21:24:49
Your welcome. Hopenlijk ben je niet allergisch voor honden. Geef maar aan of je met z'n tween of alleen komt, en hoe laat, bijv. na 13.00 uur?

Ik ben er geen liefhebber van, maar ik ben er niet allergisch voor of bang van. Rens maakt (volgens mij) de afspraak. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Gelukkig hebben we de foto's nog ;D ;D ;D
Arjen ik ben nog nieuwsgierig naar de foto's van gisteravond (hopelijk niet mét bouwvakkers decolleté)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on July 11, 2007, 21:32:51
Gelukkig hebben we de foto's nog ;D ;D ;D Arjen ik ben nog nieuwsgierig naar de foto's van gisteravond (hopelijk niet mét bouwvakkers decolleté)...

Ik heb helaas (op het display van de camera) geen decolleté kunnen ontdekken... ::) ;D

Ik zal de foto's (en mijn  bevindingen) morgen plaatsen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on July 11, 2007, 21:56:21
Ik heb helaas (op het display van de camera) geen decolleté kunnen ontdekken... ::) ;D

Ik zal de foto's (en mijn  bevindingen) morgen plaatsen.

Ahhhhh je wil me gewoon laten wachten zoals ik iedereen heb laten wachten op een foto van mijn nieuwe rack destijds ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

#166
Quote from: Peerless Monster on July 11, 2007, 21:58:07
Ahhhhh je wil me gewoon laten wachten zoals ik iedereen heb laten wachten op een foto van mijn nieuwe rack destijds ;).

Nee, Rens, ik zit met een laptop (en koorts) in bed te typen... Dus uploaden van foto's is even niet aan de orde. :-\

Maar je houdt ze zeker tegoed. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on July 11, 2007, 22:06:19
Nee, Rens, ik zit met een laptop (en koorts) in bed te typen... Dus uploaden van foto's is even niet aan de orde. :-\

Maar je houdt ze zeker tegoed. ;)

Oh man je bent echt ziek!
Ziek maar lekker uit eerst...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on July 11, 2007, 22:09:48
Oh man je bent echt ziek! Ziek maar lekker uit eerst...

Paracetamol is my friend. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on July 11, 2007, 22:11:06
Paracetamol is my friend. :-\

Kopje thee en een biscuitje...
Beterschap joh. Je was gister al niet helemaal fit en misschien heeft het even napraten buiten toch de das om gedaan. We praten teveel... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on July 11, 2007, 22:12:00
Kopje thee en een biscuitje... Beterschap joh. Je was gister al niet helemaal fit en misschien heeft het even napraten buiten toch de das om gedaan. We praten teveel... ;)

Ik had het napraten niet willen missen. Hoort er wat mij betreft toch echt bij. Ook al neemt de bezoekduur daarmee toe met een factor twee... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on July 11, 2007, 22:13:44
Ik had het napraten niet willen missen. Hoort er wat mij betreft toch echt bij. Ook al neemt de bezoekduur daarmee toe met een factor twee... ;)

Das waar! Hopelijk dat de vrouw je goed verwend, maar haar kennende zal dat geen probleem zijn ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Zijn jullie al zeker of jullie komen? zo ja neem dan ook een paar favourite cd's mee en Rens neem die mooie cd mee die je nooit meeneemt was iets met opa of zo en gitaren staat me nog iets van bij.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July 12, 2007, 19:10:19
Zijn jullie al zeker of jullie komen? zo ja neem dan ook een paar favourite cd's mee en Rens neem die mooie cd mee die je nooit meeneemt was iets met opa of zo en gitaren staat me nog iets van bij.

Die neem ik intussen wel overal mee naar toe.
Just checking. Bij Raphie kwam deze heel goed uit de bus, maar daarover in zijn topic.
22 juli kom ik naar jou Frank.
Ik weet niet of Arjen dan kan, maar ik kom in ieder geval.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Rens schoon je PM box is op, deze zit vol!!!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren