Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

#100
Quote from: Peerless Monster on July  7, 2007, 10:15:22
Nee hoor is niet moeilijk doen. Gewoon de importeur in Belgie aanschrijven en die praat gewoon Nederlands. Pas de problem:

Email Jason.Diffusion@wanadoo.fr
Web www.jason-diffusion.com

Hij reageert niet altijd meteen, maar gewoon blijven proberen ;)...
Mijn 9200 is in principe ook te koop, in absolute nieuwstaat en ingespeeld.
Dan kan ik de 2e versie kopen... Die heeft XLR ingangen (ik weet niet of je daar wat aan hebt).

Maar aangezien je geen 2e hands wil... Waarom eigenlijk niet, want dan koop je het beste van het beste voor weinig geld. En aan een versterker kan weinig stuk. Je moet ze alleen goed onderhouden. En natuurlijk overkopen van niet-rokers...

Maar ga er maar eens eerst naar luisteren, het merk kopen komt dan echt wel goed, daar moet je je geen zorgen over maken.


Thx voor de de gegevens van de importeur in Belgie,
Mijn insteek is in eerste instantie voor geen geintrigeerde versterker te kopen.Als ik het lijstje met mijn voorversterkers heb gehad en ik ben er niet helemaal uit dan kan het zijn dat ik me daar in zal gaan verdiepen.

Waarom ik geen 2e hands wil is uit verschillende redenen.Maar die reden ga ik niet in dit topic neer zetten omdat het te hard off topic is. ;D

Maar ik zeg nooit nooit tegen 2e hands maar het is niet mijn eerste doelstelling en ik heb er mijn bedoelingen bij.
Enige wat ik zeg "slechte tot zeer slechte ervaringen mee"

Let op dit is niet persoonlijk bedoeld en ook niet op vele users hier op het forum , want het is niet op dit forum dat ik er slechte ervaringen mee heb ondervonden.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb de set van Toine wel mogen beluisteren ...ik geloof zelfs 2 maal... 8)
Ik kan zeggen dat het inderdaad lekker snel klinkt...in ieder geval sneller dan een gemiddeld goede set met goede dynamische speakers......trouwens de term zowel als de interpretatie van het woord snelheid is een verschrikkelijk discussiegevoelig subject op fora... >:D

Dat inzuigen ...in de muziek :P.....wat eerder genoemd is...begrijp ik prima....want bv....bij de cd One Second van Yello...komt het geluid op het puntje van je neus staan...en de 3D ervaring is hier bij Toine breathtaking... 8)

Helaas ....no free lunch....de nadelen ....mijn mening....de set is ...uhh...te veel aan het werk en ook de plaatsing is.... ::)...dat is niet zo zeer inherent aan de set van Toine maar dat vind ik van AL dit soort weergevers.....het is vaak hoe groter het scherm....hoe groter de mond van de zanger... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Raphie

Quote from: Erik van Voorst on July  7, 2007, 13:18:09
Ik heb de set van Toine wel mogen beluisteren ...ik geloof zelfs 2 maal... 8)
Ik kan zeggen dat het inderdaad lekker snel klinkt...in ieder geval sneller dan een gemiddeld goede set met goede dynamische speakers......trouwens de term zowel als de interpretatie van het woord snelheid is een verschrikkelijk discussiegevoelig subject op fora... >:D

Dat inzuigen ...in de muziek :P.....wat eerder genoemd is...begrijp ik prima....want bv....bij de cd One Second van Yello...komt het geluid op het puntje van je neus staan...en de 3D ervaring is hier bij Toine breathtaking... 8)

Helaas ....no free lunch....de nadelen ....mijn mening....de set is ...uhh...te veel aan het werk en ook de plaatsing is.... ::)...dat is niet zo zeer inherent aan de set van Toine maar dat vind ik van AL dit soort weergevers.....het is vaak hoe groter het scherm....hoe groter de mond van de zanger... :-\

Mee eens daarom ben ik ook geen fan van panels, maar het is i.d.d. net wat je zoekt en "everything has it's price..."
JBL PRX Power!

frank2

Maar ze moeten wel matchen met je speakers. Plinius klinkt goed daar is niets mis mee, misschien een fractie analytisch, dat zijn ze.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

#104
Quote from: Erik van Voorst on July  7, 2007, 13:18:09
Ik heb de set van Toine wel mogen beluisteren ...ik geloof zelfs 2 maal... 8)
Ik kan zeggen dat het inderdaad lekker snel klinkt...in ieder geval sneller dan een gemiddeld goede set met goede dynamische speakers......trouwens de term zowel als de interpretatie van het woord snelheid is een verschrikkelijk discussiegevoelig subject op fora... >:D

Dat inzuigen ...in de muziek :P.....wat eerder genoemd is...begrijp ik prima....want bv....bij de cd One Second van Yello...komt het geluid op het puntje van je neus staan...en de 3D ervaring is hier bij Toine breathtaking... 8)

Helaas ....no free lunch....de nadelen ....mijn mening....de set is ...uhh...te veel aan het werk en ook de plaatsing is.... ::)...dat is niet zo zeer inherent aan de set van Toine maar dat vind ik van AL dit soort weergevers.....het is vaak hoe groter het scherm....hoe groter de mond van de zanger... :-\
Leuke discussie, we praten over twee verschillende vormen van snelheid hier, zijnde:
1: Start /stoptijd signaal ver(st)werkers (slew rate/ settling time), respons van de ribbons, en de daarna elektrisch, mechanisch controle over die ribbons.
2: Het psychoakoestisch deel.
We kunnen nooit sneller weergeven dan het geen vastgelegd. (wel qua tijd (pitch) ,maar nooit in pulse, resolutie en dynamisch contrast).
Wat we kunnen proberen is de electronica, mechanica en akoestiek goed leren toepassen om daar zomin mogelijk afbreuk aan te doen. :P
@ Erik, ik geloof niet zozeer dat de afmetingen van de weergevers verantwoordelijk zijn voor het afbeeldingsformaat.
Maar de vooral vaak slechte L * B * H * verhoudingen van een ruimte waar binnen deze weergevers gebruikt worden (gezien vanuit het perspectief  "subextensie" ).
Daarnaast zijn grote weergevers vaak beroert geplaatst (qua interactie) in een gegeven akoestiek.

Nogmaals wil ik benadrukken dat deze postings van persoonlijke aard zijn en gedramatiseerd qua content.(zie eerdere post).
Anton
p.s. Sorry voor het offtopic content, Rens.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: scrutinizer on July  7, 2007, 14:34:10
@ Erik, ik geloof niet dat afmeting van de weergevers verantwoordelijk zijn voor het afbeeldingsformaat.


Ik heb in ieder geval altijd een bigger than life ervaring gehad  :-\...en inderdaad in mijn geval allemaal met de wat grotere weergevers tot wel 2.50 cm hoog  :o...vandaar mijn (verkeerde/toevallige) conclusie... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#106
Quote from: Erik van Voorst on July  7, 2007, 15:27:36
Ik heb in ieder geval altijd een bigger than life ervaring gehad  :-\...en inderdaad in mijn geval allemaal met de wat grotere weergevers tot wel 2.50 cm hoog  :o...vandaar mijn (verkeerde/toevallige) conclusie... ;D
Erik, dat is ook wat je vaak aantreft. Maar wil hiermee alleen aangeven dat dit niet altijd debet is aan de afmetingen van of het soort speaker systeem.
Grote, goed toegepaste systemen kunnen heel verfijnd zijn in het dimensioneren van "the Event". En kunnen  contrasterend zijn in zowel de micro als macro dynamiek. 
Ik zie ook wel eens een karperhengel aan de kustlijn ingebruik  ???... ;D
Er zijn ook genoeg kleine systemen met een te grote mond... :D

Anton
p.s. is dat jouw reden geweest om een klein systeem te bouwen?... >:D...hahaha
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Quote from: Audiofiel on July  6, 2007, 17:22:16
Okee, dan komen Peerless en ik wel samen langs voor deze ultieme Usher-beleving. ;D

zeg maar wanneer, liefst op een zondag....

(so you have time to hear an experience that shakes your stomach)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July  7, 2007, 18:48:04
zeg maar wanneer, liefst op een zondag....

(so you have time to hear an experience that shakes your stomach)

Arjen, mail me even met je vakantieplannen als je die hebt?
Dan kunnen we een datum prikken. Kan je op zondag overigens?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: scrutinizer on July  7, 2007, 14:34:10
p.s. Sorry voor het offtopic content, Rens.

Oh nee heerlijk Anton zulke discussies in mijn topic.
Ga vooral door. Ik ben een 2tal dagen weggeweest dus ik heb weer kunnen smullen in mijn eigen topic...
Top!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on July  7, 2007, 12:31:50
Thx voor de de gegevens van de importeur in Belgie,
Mijn insteek is in eerste instantie voor geen geintrigeerde versterker te kopen.Als ik het lijstje met mijn voorversterkers heb gehad en ik ben er niet helemaal uit dan kan het zijn dat ik me daar in zal gaan verdiepen.

Waarom ik geen 2e hands wil is uit verschillende redenen.Maar die reden ga ik niet in dit topic neer zetten omdat het te hard off topic is. ;D

Maar ik zeg nooit nooit tegen 2e hands maar het is niet mijn eerste doelstelling en ik heb er mijn bedoelingen bij.
Enige wat ik zeg "slechte tot zeer slechte ervaringen mee"

Let op dit is niet persoonlijk bedoeld en ook niet op vele users hier op het forum , want het is niet op dit forum dat ik er slechte ervaringen mee heb ondervonden.

Ehm ik heb nog maar weinig vv en ev gehoord die de homogeniteit van een goede geintegreerde kan verslaan...
Vergis je daar niet in. Ik vond het heerlijk om een PLinius vv te hebben en hij had hele posititeve punten in mijn set, maar niks weegt op tegen een geintegreerde (mijn mening).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

Quote from: Peerless Monster on July  8, 2007, 22:59:54
Ehm ik heb nog maar weinig vv en ev gehoord die de homogeniteit van een goede geintegreerde kan verslaan...
Vergis je daar niet in. Ik vond het heerlijk om een PLinius vv te hebben en hij had hele posititeve punten in mijn set, maar niks weegt op tegen een geintegreerde (mijn mening).

Over de eerste regel dit is bij mij andersom ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on July  9, 2007, 12:22:30
Over de eerste regel dit is bij mij andersom ;D

De kabel match is heel erg bepalend volgens mij in een vv en ev combi.
Heb je de ML383 ook beluisterd? En zet absoluut de hogere Pliniussen ook op je lijstje (bevooroordeeld ;) )!

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

Quote from: Peerless Monster on July  9, 2007, 13:11:35
De kabel match is heel erg bepalend volgens mij in een vv en ev combi.
Heb je de ML383 ook beluisterd? En zet absoluut de hogere Pliniussen ook op je lijstje (bevooroordeeld ;) )!



Ik heb een budget ;D daar wil ik niet overgaan  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Ik ben het niet eens met rens, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij mijn VV en EV de kabel ertussen minder belangrijk is dan de kabel tussen de CD en VV. Dat laatste kon je goed horen, het eerste viel niet op.
Ik heb nl. 1 kabel uit een iets goedkopere serie van VD.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Hoi Rens,

Ik ga lekker de 5e aug naar Frank!! ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Quote from: frank2 on July  9, 2007, 17:47:08
Ik ben het niet eens met rens, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij mijn VV en EV de kabel ertussen minder belangrijk is dan de kabel tussen de CD en VV. Dat laatste kon je goed horen, het eerste viel niet op.
Ik heb nl. 1 kabel uit een iets goedkopere serie van VD.

Sowieso wordt de kabel minder belangrijk als je gebalanceerd gebruikt. Tussen cinch-kabels is véél meer verschil te horen dan tussen XLR-kabels. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Ik gebruik chinch kabels!!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: advr on July  9, 2007, 18:40:46
Hoi Rens,

Ik ga lekker de 5e aug naar Frank!! ;D ;D

Ad.

Ja verdorie ;).
Ik heb dan een truckersweekeinde met een vriend van me.
Eens kijken, want hij wilde de 4e gaan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July  9, 2007, 17:47:08
Ik ben het niet eens met rens, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij mijn VV en EV de kabel ertussen minder belangrijk is dan de kabel tussen de CD en VV. Dat laatste kon je goed horen, het eerste viel niet op.
Ik heb nl. 1 kabel uit een iets goedkopere serie van VD.

Dat is het verschil tussen jou en mijn ervaring Frank ;).
Je hebt wel gelijk dat het verschil tussen kabels het beste te horen zijn tussen bron en versterker, maar die is absoluut apparaat afhankelijk. Dit kan je zo niet stellen, want bij het ene apparaat is het zus en bij de andere is het zo....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on July 10, 2007, 10:54:02
Ja verdorie ;).
Ik heb dan een truckersweekeinde met een vriend van me.
Eens kijken, want hij wilde de 4e gaan...


dan is de 5e nog vrij... ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on July 10, 2007, 11:27:49
Een weekeinde Ad ;)

dat las ik ook maar je gaf aan dat je de 4e ging daarmee er vanuitgaande dat je maar 1 dag ging.
zo'n truckersfeestje is alleen maar slecht voor je oren 8) 8)

ga ik toch heerlijk alleen genieten ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on July 10, 2007, 11:47:37
dat las ik ook maar je gaf aan dat je de 4e ging daarmee er vanuitgaande dat je maar 1 dag ging.
zo'n truckersfeestje is alleen maar slecht voor je oren 8) 8)

ga ik toch heerlijk alleen genieten ;D

Oordopjes in en gaan ;).
Veel plezier bij Frank in ieder geval alvast ;).
Je kent de sound van de Ushers in ieder geval al...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler