Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July  6, 2007, 15:09:17
rens,
die scherpe felle randjes worden waarschijnlijk veroorzaakt door jouw nord ost. Bij VD krijg je een meer open kabel, dynamiekrijk, open, evenwichtig.

Nope. Want ze waren met jouw Hidiamond niet meer aanwezig weet je nog?
Kom anders weer eens langs joh ;).
Nee ik moet eerst nog jouw Be's aanschouwen ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Je bent van harte welkom wanneer je wilt, het inspelen gaat gestaag door en het ergste is achter de rug, dus het speelt hier de sterren van de hemel.
Ik was overigens vergeten dat dat scherpe met de hidaimond weg was. Dan zal de mit wel de boosdoener zijn.
Wat ik wel denk is dat als jij VD er eens achter zou gaan hangen dat je wel verbaasd zult zijn, de "knik" in het mid-hoog en de "rare" bas is dan bij jouw weg, een eigenschap wat ik ondervonden heb destijds met nordost.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July  6, 2007, 15:36:10
Je bent van harte welkom wanneer je wilt, het inspelen gaat gestaag door en het ergste is achter de rug, dus het speelt hier de sterren van de hemel.
Ik was overigens vergeten dat dat scherpe met de hidaimond weg was. Dan zal de mit wel de boosdoener zijn.
Wat ik wel denk is dat als jij VD er eens achter zou gaan hangen dat je wel verbaasd zult zijn, de "knik" in het mid-hoog en de "rare" bas is dan bij jouw weg, een eigenschap wat ik ondervonden heb destijds met nordost.

De MIT is zeker de boosdoener. Dat hadden we toen al geconcludeerd ;).
Ach het is een kwestie van proberen, maar ik ben al errug ver vind ik.
Nog even en dan heb ik geen "klagen" meer (eigenlijk heb ik dat nu al niet, want het is elke keer genieten!! ;) ).
Dan moet ik bezig om een andere set te gaan samenstellen.

Zo heb ik bij Thingman de meest waanzinnige mee gemaakt.
Je waande je in een achtbaan als het ware bij bijvoorbeeld the prodigy.
Zoiets krijg je niet voor elkaar met een dynamische speaker...
Maar dat is allemaal toekomst muziek wanneer ik de ruimte heb voor een grote 2e set...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on July  6, 2007, 16:29:23
Zo heb ik bij Thingman de meest waanzinnige mee gemaakt.
Je waande je in een achtbaan als het ware bij bijvoorbeeld the prodigy.
Zoiets krijg je niet voor elkaar met een dynamische speaker...
Maar dat is allemaal toekomst muziek wanneer ik de ruimte heb voor een grote 2e set...

Laat me raden... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

je bent hier nog niet geweest..............dan is het geen achtbaan.............hier gaat alles nog veeeeeel verder.
Iedereen die hier voor het eerst komt heeft een heel rare gewoonte: ik heb echt een heel relaxte bank maar iedereen gaat op het puntje van de bank zitten, voorover gebogen, luistert en roept dan zoiets heb ik nog nooit gehoord.... ::)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Quote from: frank2 on July  6, 2007, 17:13:01
je bent hier nog niet geweest..............dan is het geen achtbaan.............hier gaat alles nog veeeeeel verder.

Okee, dan komen Peerless en ik wel samen langs voor deze ultieme Usher-beleving. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

zeg maar wanneer, en denk eraan dat dan het upgrade virus bij jullie gaat toeslaan. ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on July  6, 2007, 17:22:16
Okee, dan komen Peerless en ik wel samen langs voor deze ultieme Usher-beleving. ;D

Is een prima plan!
Lijkt me ultiem in ieder geval om nog hoger te horen dan mijn speakers...
In een weekeinde afspreken?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July  6, 2007, 17:43:26
zeg maar wanneer, en denk eraan dat dan het upgrade virus bij jullie gaat toeslaan. ;D

Nee hoor. Ik weet dat het altijd beter kan dan wat ik heb, maar je moet ergens blij mee zijn... ;)...
Ik heb in mijn leven al veel teveel geupgrade en ik heb kennis genomen van een wijze raad...
Audiofiele rust moet je voor jezelf creeeren... En dat heb ik. Het kriebelt hier en daar nog in mijn set, maar de basis is voor mij perfect.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July  6, 2007, 17:13:01
je bent hier nog niet geweest..............dan is het geen achtbaan.............hier gaat alles nog veeeeeel verder.
Iedereen die hier voor het eerst komt heeft een heel rare gewoonte: ik heb echt een heel relaxte bank maar iedereen gaat op het puntje van de bank zitten, voorover gebogen, luistert en roept dan zoiets heb ik nog nooit gehoord.... ::)

Geloof mij maar Frank, de set van Thingman ga jij niet aan voorbij aan die ervaring...
Die snelheid die je met apogee bereikt, die kan je nooit met een dynamische speaker bereiken...
En dan ook nog die acoustische aanpassingen tot op de milimeter berekend en beluisterd...

Maar voor mij is Acoustat dé speaker, maar de apogees van Thingman zijn niet om te versmaden.
Ik werd na een tijdje heel erg moe trouwens, want je wordt overdonderd door het geluid.
Dat heb je met Acoustat weer niet. Maar die zijn ook minder gedetailleerd dan de apogee.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scrutinizer

#85
Quote from: Peerless Monster on July  6, 2007, 18:56:11
Geloof mij maar Frank, de set van Thingman ga jij niet aan voorbij aan die ervaring...
Die snelheid die je met apogee bereikt, die kan je nooit met een dynamische speaker bereiken...
En dan ook nog die acoustische aanpassingen tot op de milimeter berekend en beluisterd...
...???Psychoakoestisch snel :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scrutinizer

#87
Nee Rens,

Mijn vingers tikte misschien wat snel wat er in me opkwam. ::)
Laat ik het zo omschrijven dat Thingman een goede weergave heeft geloof ik zonder dat zelf vastgesteld te hebben.
Maar mijn ervaring met Apogee van Stage tot "Apogee the Apogee" zijn een smeltkroes van beleving en tegenstrijdige gevoelens.
Natuurlijk gezien jouw respons, en dat is mijn ´persoonlijke` mening vind ik een Apogee niet direkt een hele snelle, homogene weergever. En ook zeker niet gemakkelijk aan te sturen.
Bij hogere geluidsniveau's neemt de vervorming al snel toe ,zelfs aangestuurd door een Krell Reference tikt het membraam nog wel eens de magneten aan.
Deze Krell noem ik eigenlijk om aan te geven dat het niet altijd een vervorming was geintroduseerd door het tekortkomen van de versterker.
En de grotere systemen welke d.m.v. een ribbon van hoog, of midden en hoog voorzien werden, vond ik niet altijd homogeen overnemen ( daar de tweeter ribbon duidelijk sneller reageert ) van de laag/midden membramen.
Maar zoals ik al zij "that's personal". (en gedramatiseerd om duidelijkheid te scheppen.)
Daar een magnetostaat (net als alle andere weergave principes ) ook een systeem is met zijn voors en tegens, heb ik mooie herinneringen aan 'The Apogee' aangestuurd door Jadis Ja500´s ;)
Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Quote from: scrutinizer on July  6, 2007, 20:36:43
Nee Rens,

Mijn vingers tikte misschien wat te snel wat er in me opkwam. ::)
Laat ik het zo omschrijven dat Thingman een goede weergave heeft geloof ik zonder dat zelf vastgesteld te hebben.
Maar mijn ervaring met Apogee van Stage tot "Apogee the Apogee" zijn een mengelmoes van beleving en gevoelens.
Natuurlijk, en dat is mijn ´persoonlijke` mening vind ik een Apogee niet direkt een heel snelle weergever en ook zeer zeker niet makkelijk aan te sturen.
Bij hogere geluidsniveau's nemen de vervormingen al snel toe ,zelfs met de Krell Reference.
En de grotere systemen welke d.m.v. een ribbon van hoog, of midden en hoog voorzien worden vind ik het niet homogeen overnemen. ( daar de tweeter ribbon veel sneller is dan de laag/midden ribbon.)
Maar zoals ik al zij "that's personal". (en gedramatiseerd om duidelijkheid te scheppen.)
Desalniettemin heb ik mooie herinneringen aan The Apogee met Jadis Ja500´s ;)
Anton.

Ik weet niet welke Apogees Thingman heeft overigens, maar ik ze zijn wel supersnel in vergelijking met een dynamische speaker. Ze zijn ook zeer zeker niet makkelijk aan te sturen.
Het is een briljante set om helemaal ingezogen te worden in detailering, analytisch luisteren en de ervaring ed. Maar mijn set is het niet als ik er de hele dag naar moet luisteren...
Moe werd ik ervan, zoveel dat je moet verwerken, maar het is en blijft een geweldige ervaring.

Jadis, mmmm dat is volgens mij wel een aparte ervaring met Apogee...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Maximus_Aurelius

Hoi Peerless,

Jij heb een Plinius versterker maar waar zijn deze eventueel te krijgen??
Ik zoek me helemaal suf en ik vind niets in NL en ook niet in Duitsland.
Ik kwam een mooie review tegen over de voor/eind versterker in het blad Stereo en toen dacht ik moet eens even gaan zoeken waar deze eventueel te krijgen zijn.
De EV in de review bij het blad Stereo is wel erg prijzig  :o maar gaat meer om kennis maken met het merk en daar zijn reviews soms wel handig.
De VV was een Plinius M16 en de EV was de SA 250MK4
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

LexiconLogan

#91
Quote from: Maximus_Aurelius on July  6, 2007, 20:49:24
Hoi Peerless,

Jij heb een Plinius versterker maar waar zijn deze eventueel te krijgen??
Ik zoek me helemaal suf en ik vind niets in NL en ook niet in Duitsland.
Ik kwam een mooie review tegen over de voor/eind versterker in het blad Stereo en toen dacht ik moet eens even gaan zoeken waar deze eventueel te krijgen zijn.
De EV in de review bij het blad Stereo is wel erg prijzig  :o maar gaat meer om kennis maken met het merk en daar zijn reviews soms wel handig.
De VV was een Plinius M16 en de EV was de SA 250MK4

Ik ga even zoeken want ik kwam iets tegen deze week! Op marktplaats staat een Plinius 8200P Mk II in ieder geval..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Peerless Monster

#92
Quote from: Maximus_Aurelius on July  6, 2007, 20:49:24
Hoi Peerless,

Jij heb een Plinius versterker maar waar zijn deze eventueel te krijgen??
Ik zoek me helemaal suf en ik vind niets in NL en ook niet in Duitsland.
Ik kwam een mooie review tegen over de voor/eind versterker in het blad Stereo en toen dacht ik moet eens even gaan zoeken waar deze eventueel te krijgen zijn.
De EV in de review bij het blad Stereo is wel erg prijzig  :o maar gaat meer om kennis maken met het merk en daar zijn reviews soms wel handig.
De VV was een Plinius M16 en de EV was de SA 250MK4

Plinius was tot een paar jaar geleden te koop bij Van Diest in Nieuwegein.
Zij waren plotsklaps dealer af vanwege wat "problemen" rondom prijzen.
Van Diest vond ze blijkbaar te duur in Nederland, waardoor zijn marge omlaag ging.
Hij is toen gestopt met dealer/importeur zijn. SIndsdien is er geen importeur meer in Nederland.
Deze zit wel in Frankrijk. En die praat ook gewoon Nederlands volgens mij (heb hem wel eens gemaild gehad).

De Plinius versterking is heel dynamisch en vol finesse. Het valt qua klank altijd op...
De M8 en P8 combinatie die duurder is dan de 9200, maar is minder homogeen en zijn verschrikkelink kabel gevoelig.

Mijn ouders hebben een 8150 geintegreerde versterker en een collega van het "kleine" broertje van mijn 9200; de 9100... De 8150 stuurt nu moeiteloos een set Acoustats aan die kunnen dippen naar onder de 1 ohm... Een redelijk stabiel versterktje dus, dat Plinius ;).
Oh enne uiteraard om de ervaring te delen: Pjotr27 heeft cd CD-101 CD-speler (de eerste van Plinius, hoewel ze al jaren versterkers bouwen) en ook de 9100 geintegreerde versterker... DennisG had de losse vv en ev staan, maar die had ze verkocht had ik begrepen of juist niet...

Het komt overigens uit Nieuw-Zeeland.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on July  6, 2007, 18:52:32
Nee hoor. Ik weet dat het altijd beter kan dan wat ik heb, maar je moet ergens blij mee zijn... ;)...
Ik heb in mijn leven al veel teveel geupgrade en ik heb kennis genomen van een wijze raad...
Audiofiele rust moet je voor jezelf creeeren... En dat heb ik. Het kriebelt hier en daar nog in mijn set, maar de basis is voor mij perfect.

Audiofiele rust = lekker! :D

Quote from: Peerless Monster on July  6, 2007, 18:56:11
Geloof mij maar Frank, de set van Thingman ga jij niet aan voorbij aan die ervaring...
Die snelheid die je met apogee bereikt, die kan je nooit met een dynamische speaker bereiken...
En dan ook nog die acoustische aanpassingen tot op de milimeter berekend en beluisterd...

;) ;) :D :D

QuoteMaar voor mij is Acoustat dé speaker, maar de apogees van Thingman zijn niet om te versmaden.
Ik werd na een tijdje heel erg moe trouwens, want je wordt overdonderd door het geluid.
Dat heb je met Acoustat weer niet. Maar die zijn ook minder gedetailleerd dan de apogee.

:o :o ;) ;)

Quote from: scrutinizer on July  6, 2007, 20:36:43Maar mijn ervaring met Apogee van Stage tot "Apogee the Apogee" zijn een mengelmoes van beleving en gevoelens.
Natuurlijk, en dat is mijn ´persoonlijke` mening vind ik een Apogee niet direkt een heel snelle weergever en ook zeer zeker niet makkelijk aan te sturen.
Bij hogere geluidsniveau's nemen de vervormingen al snel toe ,zelfs met de Krell Reference.
En de grotere systemen welke d.m.v. een ribbon van hoog, of midden en hoog voorzien worden vind ik het niet homogeen overnemen. ( daar de tweeter ribbon veel sneller is dan de laag/midden ribbon.)
Maar zoals ik al zij "that's personal". (en gedramatiseerd om duidelijkheid te scheppen.)
Desalniettemin heb ik mooie herinneringen aan The Apogee met Jadis Ja500´s ;)
Anton.

JIj moet snel eens Acoustats gaan horen. ;) ;) :D :D

Quote from: Peerless Monster on July  6, 2007, 20:44:38
Ik weet niet welke Apogees Thingman heeft overigens, maar ik ze zijn wel supersnel in vergelijking met een dynamische speaker. Ze zijn ook zeer zeker niet makkelijk aan te sturen.

In ieder geval makkelijker aan te sturen dan die dynamische speaker... ;)

QuoteHet is een briljante set om helemaal ingezogen te worden in detailering, analytisch luisteren en de ervaring ed. Maar mijn set is het niet als ik er de hele dag naar moet luisteren...
Moe werd ik ervan, zoveel dat je moet verwerken, maar het is en blijft een geweldige ervaring.

Jadis, mmmm dat is volgens mij wel een aparte ervaring met Apogee...

Ik hoop dit jaar zeker eens de luisterervaring met ThingMan's set te mogen ervaren... :D ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

#94
Quote from: Peerless Monster on July  6, 2007, 20:44:38
Ik weet niet welke Apogees Thingman heeft overigens, maar ik ze zijn wel supersnel in vergelijking met een dynamische speaker. Ze zijn ook zeer zeker niet makkelijk aan te sturen.
Het is een briljante set om helemaal ingezogen te worden in detailering, analytisch luisteren en de ervaring ed. Maar mijn set is het niet als ik er de hele dag naar moet luisteren...
Moe werd ik ervan, zoveel dat je moet verwerken, maar het is en blijft een geweldige ervaring.

Jadis, mmmm dat is volgens mij wel een aparte ervaring met Apogee...



Het blijft om een indruk gaan en die neemt niemand je af, anders nog is het moment voor jou een verlegging van je referentiekader.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Arjen onderschat Anton niet ;). Hij kent de one + one zeker wel.
Je moet zeker bij Toine eens gaan luisteren Arjen.
Waanzinnig gaaf is het. Echt gaaf.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: scrutinizer on July  6, 2007, 20:59:36
Het blijft om de indruk gaan en die neemt niemand je af, anders nog is het voor jou een verlegging van je referentiekader.

;). Yep.
Maar ik ben zeker benieuwd naar de set van P ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scrutinizer

#97
Arjen

Je heb gelijk dat sommige dynamische systemen moeilijk aanstuurbaar zijn maar bijv. een Scintilla komt aan de 0.5 ohm.

grt
Anton
P.S. Gezien jou passie voor Acoustat, als je ooit in de gelegenheid gesteld word om de Beveridge elektrostaten plus subs te beluisteren. Oud, maar volgens mij een elektrostaat nirvana.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maximus_Aurelius

#98
Quote from: Lexicon Logan on July  6, 2007, 20:50:27
Ik ga even zoeken want ik kwam iets tegen deze week! Op marktplaats staat een Plinius 8200P Mk II in ieder geval..

Thx voor de tip maar 2e hands is voor mij geen optie.

Quote from: Peerless Monster on July  6, 2007, 20:56:33
Plinius was tot een paar jaar geleden te koop bij Van Diest in Nieuwegein.
Zij waren plotsklaps dealer af vanwege wat "problemen" rondom prijzen.
Van Diest vond ze blijkbaar te duur in Nederland, waardoor zijn marge omlaag ging.
Hij is toen gestopt met dealer/importeur zijn. SIndsdien is er geen importeur meer in Nederland.
Deze zit wel in Frankrijk. En die praat ook gewoon Nederlands volgens mij (heb hem wel eens gemaild gehad).

De Plinius versterking is heel dynamisch en vol finesse. Het valt qua klank altijd op...
De M8 en P8 combinatie die duurder is dan de 9200, maar is minder homogeen en zijn verschrikkelink kabel gevoelig.

Mijn ouders hebben een 8150 geintegreerde versterker en een collega van het "kleine" broertje van mijn 9200; de 9100... De 8150 stuurt nu moeiteloos een set Acoustats aan die kunnen dippen naar onder de 1 ohm... Een redelijk stabiel versterktje dus, dat Plinius ;).
Oh enne uiteraard om de ervaring te delen: Pjotr27 heeft cd CD-101 CD-speler (de eerste van Plinius, hoewel ze al jaren versterkers bouwen) en ook de 9100 geintegreerde versterker... DennisG had de losse vv en ev staan, maar die had ze verkocht had ik begrepen of juist niet...

Het komt overigens uit Nieuw-Zeeland.

Ik wist dat ze uit Nieuw Zeeland kwamen ;D

Is wel jammer dat ze dan uit Nederland weg zijn , nou moet je vrij moeilijk gaan doen om eventueel ze te kopen nadat je ze wel beluisterd hebt en natuurlijk het belangrijkste als Plinius bevalt.
Ik ben wel wat gewend om soms wat verder te gaan zoeken en eventueel te kopen maar dit is toch denk ik wat anders  ;) want in DUitsland zitten ze ook niet meer :-\
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on July  6, 2007, 22:51:48
Thx voor de tip maar 2e hands is voor mij geen optie.

Ik wist dat ze uit Nieuw Zeeland kwamen ;D

Is wel jammer dat ze dan uit Nederland weg zijn , nou moet je vrij moeilijk gaan doen om eventueel ze te kopen nadat je ze wel beluisterd hebt en natuurlijk het belangrijkste als Plinius bevalt.
Ik ben wel wat gewend om soms wat verder te gaan zoeken en eventueel te kopen maar dit is toch denk ik wat anders  ;) want in DUitsland zitten ze ook niet meer :-\


Nee hoor is niet moeilijk doen. Gewoon de importeur in Belgie aanschrijven en die praat gewoon Nederlands. Pas de problem:

Email Jason.Diffusion@wanadoo.fr
Web www.jason-diffusion.com

Hij reageert niet altijd meteen, maar gewoon blijven proberen ;)...
Mijn 9200 is in principe ook te koop, in absolute nieuwstaat en ingespeeld.
Dan kan ik de 2e versie kopen... Die heeft XLR ingangen (ik weet niet of je daar wat aan hebt).

Maar aangezien je geen 2e hands wil... Waarom eigenlijk niet, want dan koop je het beste van het beste voor weinig geld. En aan een versterker kan weinig stuk. Je moet ze alleen goed onderhouden. En natuurlijk overkopen van niet-rokers...

Maar ga er maar eens eerst naar luisteren, het merk kopen komt dan echt wel goed, daar moet je je geen zorgen over maken.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler