Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Interficior on September  1, 2011, 13:04:47
Maar is 'ie ook bestand tegen de stofzuiger? >:D

Dat is geautomatiseerd.
If "stofzuiger" = on then "Drawer" = closed
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fanny

Quote from: Peerless Monster on September  1, 2011, 08:29:03
Lijkt me wel Plausibel.
Om zeker daarvan te zijn paul, denk ik dat je daar een mailtje aan kan spenderen...
Ik zag dat je op hifi.nl een advertentie had gezet?
Op Audiomarkt komen ze regelmatig voorbij en ook op marktplaats staat er eentje.
Maar die vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant met 5900 euro.

Ben nog aan het twijfelen , een 390S of een 360S voor bij mijn 37 :unsure:

advr

#528
wat een geklets over de 'L' ;D ;D ;D

hoe klinkt ie Rens... :angel: :angel:

Het is de speciale japanse 'L'(R)ens  versie  :P :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maximus_Aurelius

Ik zie nu pas je nieuwe aanwinst  :blush: maar dat is toch een hele sjieke aanwinst zo'n ML player(tje)  ;D  :pompom: :clapping:
Ben benieuwd hoe je het vind wanneer hij ook als VV gaat dienen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sjaudio

Wat een prachtige speler! Ik vraag me af of het nog veel beter kan eigenlijk..

pr0n pics:




Audiofiel

Quote from: Sjaudio on September  7, 2011, 00:05:42
Wat een prachtige speler! Ik vraag me af of het nog veel beter kan eigenlijk..

Ja dat kan. Tegen steeds hogere prijzen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Mooie foto's. Thanks!
Het kan zeker beter!
Maar dan begeef je je wel in zo'n hoge prijsklasse dat het echt niet leuk meer is.

Ik blijf echt onder de indruk van het apparaat en dat ben ik niet heel snel met spelers.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Heeft ML die DAC sectie ook seperaat in een apparaat gestopt? , zou een leuke eindstage voor een streamer zijn ;)

S@m

#534
Ziet er erg mooi uit, maar in ML apparatuur zitten wel altijd énorm veel componenten. Zou dat de sound dan ook niet beïnvloeden vraag ik me wel eens af...

Een Eera bijvoorbeeld klinkt (bijna) net zo goed en daar zit vrijwel niets in.


Peerless Monster

Quote from: S@m on September  7, 2011, 09:14:12
Ziet er erg mooi uit, maar in ML apparatuur zitten wel altijd énorm veel componenten. Zou dat de sound dan ook niet beïnvloeden vraag ik me wel eens af...

Een Eera bijvoorbeeld klinkt (bijna) net zo goed en daar zit vrijwel niets in.



Die zien er ook niet uit...
Ook niet qua front. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Maximus_Aurelius on September  4, 2011, 21:08:32
Ik zie nu pas je nieuwe aanwinst  :blush: maar dat is toch een hele sjieke aanwinst zo'n ML player(tje)  ;D  :pompom: :clapping:
Ben benieuwd hoe je het vind wanneer hij ook als VV gaat dienen.


Als VV is hij beduidend minder dan de Plinius qua gelaagdheid. Met de Plinius ervaar je gewoon de stem als een ademende persoon. Met de ML als VV wordt dat minder. Minder echt zeg maar...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 09:34:58
Die zien er ook niet uit...
Ook niet qua front. ;D

Zien er inderdaad niet zo gelikt uit als je mooie Levinson maar klinken daarentegen ook erg goed  ;)

Peerless Monster

Quote from: S@m on September  7, 2011, 09:49:17
Zien er inderdaad niet zo gelikt uit als je mooie Levinson maar klinken daarentegen ook erg goed  ;)


Goed dat ik dat weet ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 10:17:32
Goed dat ik dat weet ;).


Voor over een tijdje als je het flitsende van je Levinson zat bent en op zoek gaat naar iets discreters...?



;D :tongue2:

BuSpu

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 09:36:26
Als VV is hij beduidend minder dan de Plinius qua gelaagdheid. Met de Plinius ervaar je gewoon de stem als een ademende persoon. Met de ML als VV wordt dat minder. Minder echt zeg maar...
Daar was ik al bang voor. Het lijkt tegenwoordig wel of mensen denken dat een pre zonder problemen over te slaan is, maar uiteindelijk lever je dan heel vaak kwaliteit in. Want die pre in de ML 390S is niet zomaar een printje, daar hebben ze echt wel over nagedacht.

Kjelt

Quote from: BuSpu on September  7, 2011, 11:38:03
Daar was ik al bang voor. Het lijkt tegenwoordig wel of mensen denken dat een pre zonder problemen over te slaan is, maar uiteindelijk lever je dan heel vaak kwaliteit in. Want die pre in de ML 390S is niet zomaar een printje, daar hebben ze echt wel over nagedacht.
In principe zou het mits goed uitgevoerd een extra analoge stap overslaan (waarin je eigenlijk alleen maar het signaal slechter kunt maken dan het uit de DAC komt). Waar het verschil hem in kan zitten is de kleuring die de VV toevoegt.

AbZ

Quote from: Kjelt on September  7, 2011, 11:42:57
In principe zou het mits goed uitgevoerd een extra analoge stap overslaan (waarin je eigenlijk alleen maar het signaal slechter kunt maken dan het uit de DAC komt). Waar het verschil hem in kan zitten is de kleuring die de VV toevoegt.
Verschil kan ook nog zitten in de uitgangsimpedantie (maar die is bij deze ML al heel laag).

Peerless Monster

Quote from: AbZ on September  7, 2011, 12:05:29
Verschil kan ook nog zitten in de uitgangsimpedantie (maar die is bij deze ML al heel laag).

Gelukkig valt dat nog mee, maar mijn buizenbakken hebben een ingangsimpedantie aanpassing...
(draaiknoppie om dat in te stellen in 4 stappen)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Kjelt on September  7, 2011, 11:42:57
In principe zou het mits goed uitgevoerd een extra analoge stap overslaan (waarin je eigenlijk alleen maar het signaal slechter kunt maken dan het uit de DAC komt). Waar het verschil hem in kan zitten is de kleuring die de VV toevoegt.

Lijkt mij bijna juist, maar kleuring heeft niks te maken met de afbeelding die beter wordt, toch?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: BuSpu on September  7, 2011, 11:38:03
Daar was ik al bang voor. Het lijkt tegenwoordig wel of mensen denken dat een pre zonder problemen over te slaan is, maar uiteindelijk lever je dan heel vaak kwaliteit in. Want die pre in de ML 390S is niet zomaar een printje, daar hebben ze echt wel over nagedacht.

Volgens mij zeg je 2 tegenstrijdige dingen...
In de 390 is het voorversterker deel analoog. Beter dan een digitale Wadia vv dus ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ

#546
Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 13:03:09
Lijkt mij bijna juist, maar kleuring heeft niks te maken met de afbeelding die beter wordt, toch?
De Plinius kan het signaal natuurlijk wat verbouwen (noem het accentverschil als 'kleuring' niet positief klinkt) maar geen info toevoegen.  Misschien is het met die ML alleen net ff anders (eerlijker?) maar is het dan minder?

Audiofiel

Quote from: Kjelt on September  7, 2011, 11:42:57
In principe zou het mits goed uitgevoerd een extra analoge stap overslaan (waarin je eigenlijk alleen maar het signaal slechter kunt maken dan het uit de DAC komt). Waar het verschil hem in kan zitten is de kleuring die de VV toevoegt.

Als dat waar zou zijn, dan zou een losse DAC ook altijd slechter zijn dan een ingebouwde DAC in een speler, waarbij je immers geen (SPDIF) uitgang en een daarop volgende input receiver nodig hebt. De praktijk wijst anders uit.

Ik heb het op diverse plaatsen op dit forum al eens uitgelegd, maar een voorversterker is véél meer dan alleen een volumeregelaar. Een goede voorversterker zorgt onder meer voor een goede buffer en een aanpassing van zowel de ingangsimpedantie als de uitgangsimpedantie. En er bestaan ook nog verschillende kwaliteiten in opbouw, voeding, layout en componenten van die versterkingstrap.

De ingebouwde voorversterker van de Levinson komt - logischerwijs - niet in de buurt van een losse Levinson voorversterker. En die laatste beschikt ook nog eens over een veel betere voeding.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Heb inderdaad ook al vaker gemerkt dat de 390S gebruikt als CD-speler+voorversterker makkelijk met een goede voorversterker nog verbeterd kan worden. Maar een pracht speler Rens!

Peerless Monster

Quote from: garmtz on September  7, 2011, 14:13:15
Heb inderdaad ook al vaker gemerkt dat de 390S gebruikt als CD-speler+voorversterker makkelijk met een goede voorversterker nog verbeterd kan worden. Maar een pracht speler Rens!

Hmmmm ja dat begreep ik ook Garmt Thanks.... ;D
Maar ik heb jullie nog een veel grotere upgrade te vertellen ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler