Goede Digitale Coax Interlink

Gestart door Kingpin, juni 27, 2007, 17:24:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin

Wat zou een goede digitale coax interlink zijn voor tussen mijn dvd speler (Pioneer DV-757Ai) en Pre-Processor (Rotel RSP-1098)?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

phy

hoi Kingpin
ik denk dat je hier een hele mooie aan hebt :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60971.0
gr Robert

Kingpin

#2
Citaat van: phy op juni 27, 2007, 19:22:39
hoi Kingpin
ik denk dat je hier een hele mooie aan hebt :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60971.0
gr Robert
Mooie kabel en dito prijs, alleen te kort, ik heb minimaal 1m nodig.

Zelf zat ik aan de Oehlbach XXL® Series 7 MK II te denken


Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

El Penumbra

De Canare Super Edition van Hifisupply heeft me in positieve zin erg verrast! Zeker voor dat geld.

A3-D

Gebruik zelf ook de Canare Digiflex Gold II en ben hier prima tevreden over, zeker als je kijkt naar de prijs van deze kabel en de goede recensies die deze kabel heeft tot nu toe.

garmtz

Ik ken de Canare Digilex gold in de uitvoering van Apogee (Wyde Eye) en moet zeggen dat deze vrij makkelijk is te verbeteren. Ik vind deze interlink nogal aanzetten in het hoog. Voor de prijs is het natuurlijk een prima ding.

Kingpin

Citaat van: garmtz op juni 28, 2007, 13:17:49
Ik ken de Canare Digilex gold in de uitvoering van Apogee (Wyde Eye) en moet zeggen dat deze vrij makkelijk is te verbeteren. Ik vind deze interlink nogal aanzetten in het hoog. Voor de prijs is het natuurlijk een prima ding.
Heb je toevallig ook de Ginshi gehoort, en wat vindt je van de Oehlbach van hierboven als je deze eventueel zou hebben gehoort?
Er zijn ook zoveel kabels en wil eerst rustig een selectie maken op dit forum en dan thuis eens gaan luisteren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

remsie

Die oehlbach lijkt mij een perfecte kabel, heeft stevige connectoren een goed afgeschermde kabel, dus minimale storing, buitenom dat ALS je al storing hebt je dat in tikjes en andere " glitches" zal horen en niet in een mindere geluidsbeeld/laagweergave/hoogweergave etcetc.

reMC

Citaat van: Kingpin op juni 28, 2007, 13:42:52
Heb je toevallig ook de Ginshi gehoort, en wat vindt je van de Oehlbach van hierboven als je deze eventueel zou hebben gehoort?

Het vergelijk tussen de Ginshi en de in dat verkooptopic genoemde An-VX was bij Garmt thuis :D

SisterOfMercy

The kissing and the colour come crashing down

phmeijer

Citaat van: garmtz op juni 28, 2007, 13:17:49
Ik ken de Canare Digilex gold in de uitvoering van Apogee (Wyde Eye) en moet zeggen dat deze vrij makkelijk is te verbeteren. Ik vind deze interlink nogal aanzetten in het hoog. Voor de prijs is het natuurlijk een prima ding.

Garmt,

dit is niet dezelfde kabel!
De Apogee is gebaseerd op een andere kabel van Canare, heel andere opbouw, dus niet 1 op 1 vergelijkbaar.

Peter
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Kingpin

Ik las ook iets van John van Gent kabels, heeft iemand daar ook ervaring mee, en dan met name de zilver/goud RCA interlink?







Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

daffy

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

garmtz

Excuses. Dacht dat ze identiek waren. Welke Canare kabel wordt gebruikt in de Wyde Eye?

Kingpin


Is het trouwens erg van belang dat deze kabel precies 75 Ohm moet zijn?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raphie

Qua specs JA!, qua gebruikerservaringen verschillen de meningen, Remc vindt bijv dat hij met een niet 75ohms kabel het geluid nog verder kan "tunen".....
JBL PRX Power!

reMC

#16
Citaat van: Kingpin op juli  2, 2007, 13:52:56
Is het trouwens erg van belang dat deze kabel precies 75 Ohm moet zijn?

Nee. Bovendien zijn er maar weinig complete 75 Ohm kabels (de pluggen zijn vaak geen 75 Ohm).

Iedereen die zegt dat 75 Ohm wel een vereiste is, heeft nog nooit een goede digitale, niet 75 Ohm, interlink gehoord >:D

Citaat van: Raphie op juli  2, 2007, 13:56:44
Qua specs JA!, qua gebruikerservaringen verschillen de meningen, Remc vindt bijv dat hij met een niet 75ohms kabel het geluid nog verder kan "tunen".....

Het heeft niets met "tunen" te maken hoor (of eigenlijk wel: aangezien ELK component in een keten tuned), maar gewoon met het goed klinken van een digitale kabel ::) "75 Ohm"-kabels hebben ook nadelen, de eerste is dat die kabels vaak afgeschermd zijn.

reMC

#17
Ik zou trouwens gewoon een Apogee Wide Eye kopen als ik jou was, Kingpin. Die heb ik 20x(!) duurdere MIT's en Siltechs horen wegspelen. Nog (een stuk) beter is dus wel de Ginshi (en maar iets duurder), PM me maar even als je die wilt proberen: het is nogal een 'speciaal recept' ;D

dekkersj

Citaat van: SisterOfMercy op juni 28, 2007, 14:52:13
RG-59 !
Daar sluit ik me bij aan. Prima coax en niet duur.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

garmtz

Citaat van: reMC op juli  2, 2007, 14:16:07
Ik zou trouwens gewoon een Apogee Wide Eye kopen als ik jou was, Kingpin. Die heb ik 20x(!) duurdere MIT's en Siltechs horen wegspelen. Nog (een stuk) beter is dus wel de Ginshi (en maar iets duurder), PM me maar even als je die wilt proberen: het is nogal een 'speciaal recept' ;D

Op andere apparatuur heb ik toch andere ervaringen met de Apogee kabel...

reMC

Citaat van: garmtz op juli  2, 2007, 14:54:11
Op andere apparatuur heb ik toch andere ervaringen met de Apogee kabel...

Hmm, ik heb 'm bij jou gehoord, in een buizenset, 47 Labs en nog wat. Ik hoorde elke keer dezelfde goede eigenschappen terug: mooie ruimtelijke afbeelding (maar gelukkig niet zo ruimtelijk dat je door alle instrumenten heen kijkt), gelaagd laag (het is geen blur) en natuurlijk een veel tastbaardere en rijkere klank dan MIT en Siltech.

Deleted member

Citaat van: garmtz op juni 29, 2007, 19:36:35
Excuses. Dacht dat ze identiek waren. Welke Canare kabel wordt gebruikt in de Wyde Eye?

Ik meen een keer gelezen te hebben dat dit de LV61-S is.

Die van Hifisupply is/was de LV77-S. Deze laatste is idd. beter.

hifiman

Citaat van: Kingpin op juli  2, 2007, 13:52:56
Is het trouwens erg van belang dat deze kabel precies 75 Ohm moet zijn?
Ja, alleen dan zullen er geen reflecties optreden in de kabel en de overdracht van het signaal foutloos zijn.

hifiman

#23
Citaat van: reMC op juli  2, 2007, 14:00:34
Nee. Bovendien zijn er maar weinig complete 75 Ohm kabels (de pluggen zijn vaak geen 75 Ohm).
Hetgeen weer niet zo erg is omdat de plug relatief "kort" is tov de hele kabel.

Citaat van: reMC op juli  2, 2007, 14:00:34
Iedereen die zegt dat 75 Ohm wel een vereiste is, heeft nog nooit een goede digitale, niet 75 Ohm, interlink gehoord >:D
Iedereen die zegt dat 75 Ohm geen vereiste is luistert heeft weinig kaas gegeten van transmissie technieken ;D

Citaat van: reMC op juli  2, 2007, 14:00:34
"75 Ohm"-kabels hebben ook nadelen, de eerste is dat die kabels vaak afgeschermd zijn.
Nadeel  ???  :-X Dat is een groot voordeel  :D

reMC

Citaat van: Audioloog op juli  2, 2007, 16:23:47
Iedereen die zegt dat 75 Ohm geen vereiste is luistert heeft weinig kass gegeten van transmissie technieken ;D
Nadeel  ???  :-X Dat is een groot voordeel  :D

Mooi: je reageert! Wanneer kom je je 75 Ohm interlink vergelijken? :)