waaraan moet een goede subwoofer voldoen

Started by yorkie13, June 17, 2007, 11:50:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: yorkie13 on June 17, 2007, 13:36:57
prijskaartje ook, misschien een woofer van JL audio gebruiken

Tja, het prijskaartje is inderdaad overeenkomend een goede sub... Ik zie dat je al zoveel hebt geƫxperimenteerd met low-prized subwoofers, dat je wellicht al meer dan een hi-prized subwoofer hebt uitgegeven. Ik denk toch dat je het een stapje hoger moet gaan zoeken om wat meer zeker te zijn een, voor jou, goede sub te kopen. Wellicht je huidige sub verkopen, nog even doorsparen en vergeten dat je al zoveel hebt uitgegeven en dan toch voor een echte sub gaan...

Ejorne

Zelfbouw is inderdaad ook een optie. Een sub ontwerpen lijkt mij relatief eenvoudig wanneer je het vergelijkt met het zelf ontwerpen van bijvoorbeeld een frontspeaker. Maar de kans is natuurlijk aanwezig dat ook jet zelfgebouwde sub niet helemaal aan je wensen voldoet. Wanneer je geen ervaring hebt met zelfbouw dan lijkt mij de kans op een minder succesvol project aanzienlijk. Hoewel het een hobby is om te gaan zelfbouwen en hobby's natturlijk ook geld mag en zal kosten, is het toch redelijk zonde als je weer 750 euro verder bent en nog steeds geen sub hebt die aan je eisen voldoen...

Maar ik ben ook voornemens een zelfbouw sub te gaan maken. Je zit voor een relatief laag bedrag toch aan een mogelijk vrij goede subwoofer. Maar dan moet het project wel geslaagd ten einde komen... Maar ook al zal met mijn zelfbouw actie niet de volle 100% eruit kunnen halen, dan nog zal het verschil met mijn huidige Klipsch subje zo groot zijn dat ik alsnog heel erg tevreden zou zijn. Maar bij jou ligt de lat een aardig stukje hoger als ik dat zo zie... Lijkt me dan wel een groot risico dat het resultaat niet helemaal is dat wat je had gehoopt...

yorkie13

na vorige voorlopig en niet geheel verassend gekomen tot de volgende subamps en woofers
de peerless xxls12 in een gesloten kast met bassboost, met een minimaal 300 watt subamp, maar dan het liefst met de high en low level apart regelbaar
een kast van 40-60 liter in kubus vorm met woofer aan de onderzijde
en als alternatief de 12 inch monolith woofer, beide woofers rond de 200 euro
subamp rond de 300 euro, bv de hypex ds4.0 of een 300 watt BK subamp
25 hz als -3db punt

luistervinkje

Quote from: Stadium III on June 17, 2007, 12:20:25
Daar ben ik het wel mee eens !

Ik heb ook wel eens naar de R505 gekeken ipv de stadium III maar nee was niet definitief een winaar voor me !

Ze werken hetzelfde als de nieuwe ST V serie die ik gehad heb en nee laat me maar lkkr bij de oude III serie blijven

Wil ik een andere rel kopen dan wordt het de stentor of studio ,maar je komt dan weer op het punt prijskaartje !

Stadium III





Ik heb zins kort nu ook een Stadium Cherry ( met hoofdletter ) , ben nog bezig met hem goed in te regelen maar toch weer veel beter dan de Storm die ik ook nog heb , op dit moment heb ik ze beide aangesloten en draai met allebei tegelijk en krijg echt kippevel hoe nu het laag onder mijn frontluidsprekers uitkomt (muziekaal )  .
Stentor een poosje geleden ook gehad zoals jullie weten maar hellaas was deze niet helemaal fris en ontzettend groot ,de Stadium mag van de vrouw blijven en waarschijnlijk gaat de Storm wel de laan uit en ik heb ook nog een Qauk II om deze in deze bij de raers in te zetten .
Nee voor mij is de aankoop van de Stadium denk ik wel een goede set geweest (zeker nadat ik dit beluistert heb bij "Stadium III" . ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

yorkie13

kan je de storm III niet houden en de quake II de deur uit doen
de rel stadium III is denk ik een mooi voorbeeld van een sub die wel laag gaat, in een grotere ruimte ook uit de voeten kan en ook voor muziek zijn mannetje staat
alleen de aanschafprijs van ruim 1200-1400 euro komt niet in de buurt
ik houdt het voorlopig maar op een BK monolith met een xls200 erbij
zit ik ook op 1200 euro en alle mogelijkheden die ik wens
dus 2 subs uiteindelijk, zal dan wel over gaan naar grotere frontspeakers ipv de 1030 van Q Acoustics

Stadium III

Als je een storm achter houdt en de stadium voor dan moet je zeker wel een zeer grote schep laag hebben

Verder is het inregelen van een stadium III niet het makkelijkste
Ik heb nu de sub pas weer verplaast en nu is het nog beter geworden
Makkelijk 20 hz aan de haak  ;D

Verder 1 stadium III is meestal wel genoeg voor HT druk en muziek  ;D

Iig slechter met een storm erbij zal het zeker nooit worden ,maar het prijskaartje is en blijft duur !

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

luistervinkje

Quote from: yorkie13 on June 17, 2007, 19:38:06
kan je de storm III niet houden en de quake II de deur uit doen
de rel stadium III is denk ik een mooi voorbeeld van een sub die wel laag gaat, in een grotere ruimte ook uit de voeten kan en ook voor muziek zijn mannetje staat

Quote from: Stadium III on June 17, 2007, 20:31:50
Als je een storm achter houdt en de stadium voor dan moet je zeker wel een zeer grote schep laag hebben


Stadium III

Zou de Storm ook liever bij de Stadium houden , maar heb geen aparte HT ruimte en moet ook mijn vrouw tevreden houden en de Qauke II die ik van "stadium" heb gekocht heeft mijn dochter nu en later ben ik nog eentje in cherry tegen gekomen en dat vond mijn vrouw een "geweldig mooi subje" ;D en deze mag de rears bijstaan ,maar de Storm vindt ze toch wel veel te groot  :'( :'( zeker nu er de Stadium er ook nog bij staat.
( maar op dit moment staat hij er nog wel  ;D ;)) en wie weet moet ze er even aan wennen .
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Stadium III

Zal wel wennen worden he  ;D

Welke kleur is de storm ?cherry ?

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

luistervinkje

Quote from: Stadium III on June 17, 2007, 21:16:01
Zal wel wennen worden he  ;D

Welke kleur is de storm ?cherry ?

Stadium III

Ja is ook een cherry uitvoering,
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

yorkie13

niks over zeggen, zolang ze er zelf niet over begint ;D
de monolith in cherry is groter dan de zwarte stadium II, maar hier wordt Cherry fineer
ook met een hogere WAF beoordeeld
dus exit stadium II

Stadium III

Je hebt de stadium II nog wel dus ?

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

yorkie13

nee die is exit, om ruimte te maken voor de monolith
de MJ subs zijn ook weg, hier komt komende weken  een DIY sub voor in de plaats
vandaar dit topic
je zal eerst moeten ruimen om een dergelijk project op te starten

Interficior

Quote from: yorkie13 on June 17, 2007, 22:57:06
nee die is exit, om ruimte te maken voor de monolith
de MJ subs zijn ook weg, hier komt komende weken  een DIY sub voor in de plaats
vandaar dit topic
je zal eerst moeten ruimen om een dergelijk project op te starten
Yorkie, van wat voor subgeluid houd je dan?
Heel veel impact, of juist goed integreerbaar en 'stil'?

Wil je dit laatste, dan moet je toch eens goed denken over mijn suggestie.

De woofer in kwestie die ik gehoord heb was een BMS 18N850
Take it or lease it

yorkie13

de monolith heeft impact genoeg voor HT
de sub die ik erbij wil moet voor muziek het laag aanvullen tussen 20 en 45 hz
en met de frontspeakers meespelen in stereo, fronts dus op large
met de crossovover vd monolith is dat niet mogelijk
ik denk dat een gesloten sub het best zal voldoen, daar de sub vooral snel moet zijn
een 18 inch is gewoon weer te veel van het goede
of het moet een sub zijn als de MJ Ref800, 18 inch volt woofer in een gesloten kast met 800 watt amp
maar kost 4500 euro, maar iets in die richting