VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: Arno P op augustus 11, 2007, 17:49:50
Zonder al het gevloek mag ik hopen.. >:D ;D ;)
En hopelijk ook zonder dat er iemand keihard met een hamer op het metaal gaat beuken omdat het NET niet past  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

...ik ga maar geen discussie aan dat ik Paullie van Orange County een kunstenaar vind...met of zonder hamer.... ;)

Vandaag zeer veel gepolijst en ben het behoorlijk zat...

Ook de binnenringen met de hand gepolijst ...tjonge jonge...pijn mijn vingers en moe maar voldaan.... en dat allemaal om straks die gloeidraadpuntjes te zien glimmen....."glassworshipper."...
.....nu weet ik wat dat inhoud...(buiten het voor mij mooist denkbare geluid) ...... ;D

Enfin zoals Chopper het zegt..."Ready For Spraying"... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R


WMC

Strak! Zou je eens de ontwerptekeningen kunnen posten? Misschien zijn er op dat vlak nog verbeter punten wat betreft interne demping en stijfheid.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Arno P

Citaat van: WMC op augustus 12, 2007, 15:54:48
Strak! Zou je eens de ontwerptekeningen kunnen posten? Misschien zijn er op dat vlak nog verbeter punten wat betreft interne demping en stijfheid.

Volgens mij werkt hij altijd zonder tekeningen  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Inderdaad geen tekeningen.. ;)

Anton is vandaag weer begonnen met de laatste loodjes...gestaag vordert het..alle weerstanden zitten erop...(het vergaren ervan was op zich al een project) ...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 12, 2007, 18:58:03
Inderdaad geen tekeningen.. ;)

Anton is vandaag weer begonnen met de laatste loodjes...gestaag vordert het..alle weerstanden zitten erop...(het vergaren ervan was op zich al een project) ...

Erik, wat zegt je vrouw hiervan....heeft ze het al een tijd opgegeven om jou te volgen en steunt ze je nu  gewoon in alle dubieuze projectjes onder het motto..."laat hem maar, dan is die gelukkig zo "  ;D ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

...even off topic dan...Aafje kent mij al 25 jaar zo.....ik kende haar pas 4 maanden en toen leende ze me al geld voor Bower en Wilkens Speakers... ;D

Ze geniet overigens wel van mijn projecten...zelfs meer van het bouwen ... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 12, 2007, 21:14:55
...even off topic dan...Aafje kent mij al 25 jaar zo.....ik kende haar pas 4 maanden en toen leende ze me al geld voor Bower en Wilkens Speakers... ;D

Ze geniet overigens wel van mijn projecten...zelfs meer van het bouwen ... ;)

We hebben goede vrouwen  ;D ;) hup on topic ...

Erik van Voorst (in memoriam)

Klaar......de wereld heeft er 2 monniken bij.. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RobertD

Wauw,

Supernetjes, vooral die kleine stukje PTFE om elk kort stukje van die nuldraad...

Ik schrok even en dacht dat er een gesloten lus was gemaakt, maar toen zag ik gelukkig dat ik me vergiste.
Prachtig stukje werk.

Als dít niet mooi klinkt kunnen we allemaal wel kappen met het struinen naar mooie componentjes.

Ik kan niet wachten op de rest van de bouw....
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

RobertD

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 12, 2007, 22:55:26
Klaar......de wereld heeft er 2 monniken bij.. ;D

Monnikken hebben geen vrouw.... Aafke moet toch langzaam aan gaan oppassen...  ;D
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

Audiofiel

Citaat van: RobertD op augustus 12, 2007, 23:05:20
Ik schrok even en dacht dat er een gesloten lus was gemaakt, maar toen zag ik gelukkig dat ik me vergiste.

Dat dacht ik ook eventjes. Maar er zit een heel mooi klein 'bindertje' tussen de invoer en afvoer. Hulde! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

rijstfj

Echt ambachtelijk dat werk  8)
10+ voor de maker.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audiofiel op augustus 12, 2007, 23:08:52
Dat dacht ik ook eventjes. Maar er zit een heel mooi klein 'bindertje' tussen de invoer en afvoer. Hulde! :D

Inderdaad...;)
Jaren les gegeven in het kunstvlieg binden voor de hengelsport...dat komt me nu goed van pas..dus een binddraadje van gevlochten zijde..en afgelakt.. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...soon in this theatre.........Ready For A Test Drive.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

W


neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 13, 2007, 17:22:04
...soon in this theatre.........Ready For A Test Drive.... ;D

Vooral dat krukje eronder ziet er interessant uit! ;D
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

paul groot

#368
......een gepoetst koperen kastje met een volume regelaar en je hebt ruim 14000 hits. O0
Toch is het weer niet echt slecht geweest........ ;D
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Erik van Voorst (in memoriam)

YESSSSS.... :o

Hij speelt...werkelijk niet te beschrijven...."HET"  ;D vervangt nu mijn 2 maal Bourns draadgewonden en het verschil is een Bentley tegen een Opel....

Alles breder dieper rustiger hoger lager dynamischer kortom ECHTER...ik heb nu Carmignola op staan jullie moeten die cd kopen...als je van klassieke muziek houdt...iemand die Vivaldi weer eens verfrissend neer zet met een ongelooflijk mooie opname als bonus..... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

dat is veelbelovend Erik. En dat alleen al door een "potmetertje"  ;D ;D

De opname zal ik ook eens gaan zoeken. 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RobertD

trappel trappel trappel ....

Wanneer ga je met de rest van het binnenwerk beginnen?
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

Erik van Voorst (in memoriam)

Jongens ik zit hier met mijn laptop op mijn lap te luisteren naar Stepping Out van Krall (haar mooiste cd) en ik val van de ene verbazing
in de andere...de attack is gewoon schrikken...maar het mooiste is dat het een soort beheersde attack is...ook het uitklinken van de piano is
verrrukkkelijk lang...jullie zullen me wel overdreven vinden maar dit is echt een andere dimensie aan mijn muziek.... :o

Ik heb jarenlang gelezen wat een volumemeter doet maar steeds dacht ik zoiets van `dat zal wel meevallen`....NEEN DUS.... >:D

De eerste stap is gezet naar de ARC ESP/6....Extra Sensitive Perception indeed... :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 14, 2007, 21:39:33
Hij speelt...werkelijk niet te beschrijven...."HET"  ;D vervangt nu mijn 2 maal Bourns draadgewonden en het verschil is een Bentley tegen een Opel....
Alles breder dieper rustiger hoger lager dynamischer kortom ECHTER...ik heb nu Carmignola op staan jullie moeten die cd kopen...als je van klassieke muziek houdt...iemand die Vivaldi weer eens verfrissend neer zet met een ongelooflijk mooie opname als bonus..... 8)

Erik, ik begrijp dit niet meer, je vervangt een klasse draadgewonden potmeter door geschakelde vaste weerstanden met in verhouding nog eens enorm lange draden en je boekt deze vooruitgang.
Wat zal er dan wel niet voor een waanzinnig "Rolls Royce/Maybach" geluid uit moeten komen als je binnen in je versterker gewoon twee vaste Dale weerstanden soldeert  ;)
Maar ik vind het wel erg leuk voor je hoor je enthousiasme  :D

bmateijsen

Wow Erik, weer echt gaaaaaaaaffffff!