VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

robbie73

Citaat van: Leon op januari 18, 2008, 00:04:12
Erik;  Die messing pluggen, die zoek ik dringend, maar kan ze slechts per 4 of 8 vinden voor veel te hoge prijzen. Mogelijk koop jij deze messing spreidpluggen per 100 ????  Mocht dit zo zijn, wil je dan eventjes vertellen waar je die vandaan tovert...................

Alvast dank
wij hebben die messing pluggen op de zaak alle maten zeg maar hoeveel je nodig bent  ;D ;D

Leon

Erik en Robbie;  Dank voor jullie hulp. Ik zal dit topic verder vrijlaten van de afhandeling. Robbie heeft PM voor verdere afwikkeling. TOP !!!!!!!!!!

Prachtig project en ik wacht op de "lampjes" ...............

Leonneke
Groetjes Leonneke

phy

#827
Citaat van: Erik van Voorst op januari 18, 2008, 21:05:33
Niet om nu ineens te discuseren over wat het mooiste is maar ik heb ZELF de combinatie van alleen een volumemeter (be it trafo or not) met eindbakken en speakers nooit ergens als zeer breed inzetbaar ervaren.......en ik heb het in best wel wat settings gehoord...

Gezien mijn brede muziekkeuze (ook Wager Mahler Big Bands DreamTheater Floyd) ben IK dus aan mijn stand verplicht om zo een rechte draad met behoud van alle eerder genoemde verliezen proberen te creeren.....

Het leuke is wel dat mijn speakers alle extra resolutie welke ik nu heb gewoon weer braaf laten horen. 8)....maar nu luister ik alleen nog maar naar Bingen Bream Bartoli.... ;D

Dat hele audio blijft compromis na compromis ongeacht hoeveel geld en moeite je er tegenaan gooit.............je kunt natuurlijk wel een poging doen om best of both worlds te bereiken maar nogmaals.....there is no free lunch... :'(


Dat klopt Erik het  blijft een compromis
en niet alleen de lijn trap
maar het hele audio gebeuren  :)
Een aktieve voorversterker zal ook in 95 % (of nog meer) de mooiere oplossing zijn in een systeem
ik heb zelden een passieve vv goed genoeg gevonden en zeker geen resistieve
maar als het dan ook lukt met een TVC of autoformer  is het wel veel en veel mooier dan elke actieve vv
maar ik heb het dan over een afgestemd systeem.
Hier word er ook iets over geschreven :
http://www.high-endaudio.com/RC-Linestages.html




scrutinizer

#828
Citaat van: phy op januari 19, 2008, 19:43:36
Dat klopt Erik het  blijft een compromis
en niet alleen de lijn trap
maar het hele audio gebeuren  :)
Een aktieve voorversterker zal ook in 95 % (of nog meer) de mooiere oplossing zijn in een systeem
ik heb zelden een passieve vv goed genoeg gevonden en zeker geen resistieve
maar als het dan ook lukt met een TVC of autoformer  is het wel veel en veel mooier dan elke actieve vv
die ik ooit beluisterd heb, maar ik heb het dan over een afgestemd systeem.
Hier word er ook iets over geschreven :
http://www.high-endaudio.com/RC-Linestages.html

Ik hoor wat je zegt, Robert.......maar is dit niet een sterk individueel getinte reply gezien je wat boute uitspraak wat betreft aktieve pre's?
Welke mijn inziens volledig gekoppeld is aan jouw muziekbeleving, gebruikmakend van SET met hoge ingangsgevoeligheid, en het daarbij behorend luidsprekersysteem welke voldoet aan deze kriteria.
Ondanks de verleiding muziekaal... voor mij geen overtuigend plaatje visueel.   

Er zijn bijvoorbeeld ook liefhebbers die het tijdens de muziekweergave belangrijk vinden om in hun 'fantasie' beleving naar de performance te kunnen kijken, en dit door verhoogde 'effort' verkrijgen in een vorm van resolutie.
Een resolutie welke zich laat omschrijven als een 3D performance met realistische afmeting, verscherpte focus, stabiele plaatsing en een duidelijke layering in diepte informatie.( en dan bedoel ik geen concertfilm of video) ;)

Daarom: mooier :-\...maar veel en veel mooier >:D ;D 

grt,
Anton.



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Van het weekend weer lekker gestaag doorgebouwd....
Helaas zit ik thuis even zonder internet dus nog even geen pics...

De hoogspanningstrafo (de originele ARC) zit nu middels 4 messing draadeindjes in de voedingskast.

Ook leuk...tijdens het werken aan mijn ESP-6 nam ik vrijdag "LIVE" van de postbode weer een enveloppe met 2 maal 8K weerstanden van Vishay in ontvangst...from America  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Het valt allemaal niet mee met dat stomme draadloze internet  >:( maar hier wat foto's tussendoor.

Ik heb van restmateriaal nog ebben voetjes weten te maken en met 4 messing draadeinden een trafo ophanging.

Het gaat om de T1 van ARC de originele " hoogspannings" trafo
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 Hij wordt uiteraard nog afgeschermd.

De trafo's  hang ik express aan de wanden zodat het koperen platform trillingsvrij blijft voor bv. elko's/condensatoren en/of buisjes (gelijkrichting)  :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sol

Ziet er fantastisch uit, Erik!!

Kan niet wachten tot-ie klaar is. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WMC

Citaat van: Erik van Voorst op januari 22, 2008, 20:28:01
Hij wordt uiteraard nog afgeschermd.

De trafo's  hang ik express aan de wanden zodat het koperen platform trillingsvrij blijft voor bv. elko's/condensatoren en/of buisjes (gelijkrichting)  :)

Op de eerste foto had ik, naar jouw afwerkingsniveau kijkend toch wel vier bolkopjes verwacht in plaats van een stukje draadeind. Verder weer mooi werk natuurlijk :).
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Erik van Voorst (in memoriam)

hahahaha had ik dus echt alweer stad en land voor afgebeld. ;)

Niet alleen mooie weerstanden worden spaarzaam maar ook koperen schroeven moeren boutjes
ringetjes(zelfgemaakt ;)) en bolkopjes..... :'(

Maar goed de deksel zit er nog niet op.....en als iemand toevallig die 4 maal messing M5 bolkoppies heeft  ...misschien wil je ze dan tegen betaling in een enveloppe opsturen ben ik weer geholpen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

molle

Wat een vakwerk toch allemaal. Hoedje af O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op januari 22, 2008, 21:22:28
hahahaha had ik dus echt alweer stad en land voor afgebeld. ;)

Niet alleen mooie weerstanden worden spaarzaam maar ook koperen schroeven moeren boutjes
ringetjes(zelfgemaakt ;)) en bolkopjes..... :'(

Maar goed de deksel zit er nog niet op.....en als iemand toevallig die 4 maal messing M5 bolkoppies heeft  ...misschien wil je ze dan tegen betaling in een enveloppe opsturen ben ik weer geholpen.

Er is een kansje....ik ga eens even meten of het m5 is....ik heb ooit eens een partijtje op de kop getikt  ;)

Arno P

#839
Net gaan kijken...... :'(.....een heel bakje vol m4 bolkop messing.....en zoekende tussen mijn dumpvoorraad "moet je toch maar niet weggooien" moertjes.....3 stuk m5  ::) :P

WMC

Met een boormachine, een vijl en een tap moet M4 toch niet zo'n probleem zijn als het allemaal precies op maat is. Draadeinde in de boor inspannen, rustig draaien en de vijl er tegenaan drukken. Als de schroefdraad weg is vermoed ik dat je wel fatsoenlijk M4 moet kunnen tappen over dat kleine stukje. Het is maar een idee, maar als je echt niet anders kunt.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag mijn BU 208 transistors (in de voeding  ;D) in TO-3 behuizing ophalen.  8)

Ik ga dus voor de vervanger van de NEC BU205 (op zijn beurt een equivalent van de Motorola MJ410)....zijn natuurlijk erg oude types op het ARC schema uit 1978 :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Swifty

Hee Erik, als je de messing dopmoertjes nog niet hebt, kijk dan eens op http://www.microscrews.nl/my_html/moeren.html

8)

BuSpu

#843
Citaat van: Swifty op januari 23, 2008, 23:16:51
Hee Erik, als je de messing dopmoertjes nog niet hebt, kijk dan eens op http://www.microscrews.nl/my_html/moeren.html

8)

zo zeg, daar kan ie z'n lol wel op  ;D
wat een assortiment!

Erik van Voorst (in memoriam)

Mooie link  8)

Ik heb eindelijk een winkel gevonden en ga straks langs  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag van wat koper-restmateriaal een afscherming gemaakt.
Eerst even van papier voor de maat.
Ik neem hem iets groter voor als er in de toekomst een andere trafo komt met afwijkende steekmaten.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

na het afslijpen even passen en 2 ribben uit messing zagen.
Daarna weer heel wat M3 getapt om hem te koppelen met de bodemplaat en de ribben aan de binnenzijde van de koperen trafovlag te monteren.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

W


blue-eyes

Geen onderdeel wordt "minderwaardig" gemaakt.... petje af!

Ik denk dat zowat alle TNT chauffeurs jou al bij naam kennen zoveel pakketten worden er bezorgt!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey