VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#450
Vandaag de uitgangscondensatoren aangeschaft...2 maal 4.7 uF/1200V Mundorf zilver in olie.
Ik weet dat ze niet het eeuwige leven hebben maar voor de komende paar jaar denk ik dat dit in mijn set een goede keus is... 8)

....en mochten ze straks toch gehoormatig niet lekker klinken in mijn set-up dan gaan ze "voor weinig"  weer het forum op.. ;D........ik wil gewoon alle risico's uitsluiten of tot een minimum beperken...luisteren en dan solderen.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Gydotron

Hoi Erik,

Ik zou ze nu al op het forum zetten want echt geweldig zijn ze niet in deze aplicatie. Ik zou onvoorwaardelijk voor copperfoil in oil gaan van Audio Note, een betere soundstage, vloeiender van klank, meer detail. Nog steeds een topper vind ik.

MVG  Guido

RobertD

Het is natuurlijk gewoon het lekkerst als je de versterker zo bouwt dat je de uitgangscondensator makkelijk kunt wisselen...

Ik zat net nog eens in het schema te kijken, wat een enorm hoge waarde voor deze uitgangscondensator zeg. Meestal zie je maar 470nF, maar 4,7uF is waarschijnlijk nodig omdat de uitgangsimpedantie van de versterker lekker laag is.
Heb je ook al een keuze gemaakt voor het koppelcondensatortje tussen triode 1 en triode 2?
Ik heb nog wel wat papier in olie C's (470nF) die je kunt proberen. Eventueel kan ik ze de komende week aan Paul meegeven.

Ben heel benieuwd...

Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

phy

Hoi Erik
Gewoon zelf proberen dat is inderdaad de enige juiste weg, op intenet word zo veel geschreven
maar kan je gewoon negeren.
zo'n koppel condensator is een component met een karakter dat gewoon moet passen in het totale systeem.
En hoe zo'n koppel c ooit een keer bij anderen uitpakte daar heb jij niets aan.


scrutinizer

#454
Citaat van: phy op september 29, 2007, 18:34:53
Hoi Erik
Gewoon zelf proberen dat is inderdaad de enige juiste weg, op intenet word zo veel geschreven
maar kan je gewoon negeren.
zo'n koppel condensator is een component met een karakter dat gewoon moet passen in het totale systeem.
En hoe zo'n koppel c ooit een keer bij anderen uitpakte daar heb jij niets aan.


Klopt, Phy
Het is ook Erik's enthousiasme om een van de contenders te posten, en dat dus juist om de reden die jij schetst.
Soms komen caps ook pas na langere periode van signaal tot leven.
Maar hij is idd wel een van de +/- 5 caps die in aanmerking komt. ;)
@Gydotron
Ik begrijp volkomen wat je bedoeld, maar we willen hem toch na een 'intensieve' inspeel periode nog eens beluisteren.
Anton   

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Gydotron

#455
We hebben in ons voorversterkerproject heel wat caps vergeleken. Het klopt dat er smaakverschillen zijn en je dan ook nog eens de afstemming hebt naar je keten toe.
Toch durf ik stellen dat de Mundorf Silverfoil zwaar overroepen is.

Wij hebben volgende caps getest:

Mundorf Silverfoil: Vrij steriel van klank en geen groot ruimtebeeld met een minder precieze plaatsing.
Audio Note Copperfoil: Erg muzikaal met veel detail en een mooi en goed ruimtebeeld.
Audio Note Silverfoil: Deze cap gaat duidelijk nog een stuk verder dan de Copperfoil, meer verfijning, meer betrokkenheid.
Sonicap: Mooi cap die een stapje minder is dan de Copperfoil, maar een mooie prijs kwaliteitsverhouding heeft.
Jupiter: Vonden we niet mooi, wat korrelig, iets te smooth en detailverlies.
Auricap: Vonden we de minst van alle, korrelig, weinig muzikaal.
V-caps: deze cap zou ik tussen de Copperfoil en de Silverfoil van AN willen plaatsen. Erg mooi en muzikaal.

Deze waarnemingen zijn het resulaat van vele luisterproeven met 3 mensen. Ward, Walter en mezelf.
De set was als volgt:
Sonic Frontiers Iris loopwerk verbonden via I2s met
Sonic Frontiers Processor 3
Eigen voorversterker
UCD 700 eindversterker
Usher AC 20 speakers
Interlinks Rapport
Speakerkabel Virtual Dynamics Testament


MVG  Guido




scrutinizer

#456
Hoi Guido

Zoals ik ook al aangaf waren er vijf contenders waaronder ook V-Cap.
Desalnietemin heb ik met de AN copperfoils in oil van P.Qv, hoe mooi dan ook, na een verloop van tijd wel DC lekkage problemen gehad.
Wat betreft de Kondo silverfoil cap's een en al lof, maar Mucho Dineros.
Momenteel de M1000 op bezoek voor een intern X-over aanpassing.

Anton

Kondo KSL M1000
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

#457
Hardstikke leuk al deze feedback... ;)

Guido jouw cap/testen zijn gedaan in een andere installatie en dan krijg je ALTIJD zoiets als.....niet te veel zout gebruiken bij je vis want ik had laatst dezelfde hoeveelheid op mijn biefstuk en dat was niet lekker......  ???

M.a.w. de silver in olie caps nu al op het net zetten zou een gemiste kans zijn en sterker nog dan zou ik me schuldig maken aan wat ik andere forummers verwijt...LUISTEREN en dan beslissen niet LEZEN en dan beslissen.... ;D

Die V/caps wilde ik over laten komen maar veronderstel nu eens dat ze tegenvallen.....je praat wel over 1000 dollar.....nu doe ik een uitgave van 100 euro..ook niet goedkoop maar wat vriendelijker leergeld.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Langzamerhand krijg ik genoeg spulletjes binnen om in mijn herfstvakantie weer verder te gaan met de (om)bouw van de ARC ESP/6.
Gisteren mijn schakelaars gekregen...het zijn de NKK Switches...vergulde contacten..mooie mechanica...en een oogstrelend ledje als indicatie..het oog wil ook wat natuurlijk.. ;D :-X 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#459
 :)...en voor de perfectionisten...natuurlijk krijgt het ledje een separate voeding  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

ik wilde het net zeggen, maar je hebt er aan gedacht  ;)

Peerless Monster

Citaat van: BuSpu op oktober 14, 2007, 11:52:31
ik wilde het net zeggen, maar je hebt er aan gedacht  ;)

En dan per led ook nog een aparte voeding zeker? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rudo

Zeker om de intermoduled te verminderen
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

scrutinizer

#463
En voor de liefhebbers.....In eigen faciliteit gemaakt "foilcaps and Resistors". ;)
Kondo KSL M1000 ;) ( in huis voor kleine aanpassingen )
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reMC

:o Ziet er ERG indrukwekkend uit!! Respect 8)

Wimpie007

Whow... :o
Serieus vakwerk dat hier afgeleverd wordt.  Zeer mooi om te zien.

Blijf zo doorgaan :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

RobertD

Erik, dit is toch een foto van de originele versterker waar jij een mooie versie van gaat bouwen?

Het is niet jouw zelfgebouwde versterker, want ik zie die onmetelijk mooie volumeregelaar niet. Wel veel koper trouwens.

Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

Erik van Voorst (in memoriam)

#467
Citaat
En voor de liefhebbers.....In eigen faciliteit gemaakt "foilcaps and Resistors". ;)
Kondo KSL M1000 ;) ( in huis voor kleine aanpassingen )


Jeetje..Maak me gek... >:D

Kondo San  8) een van zijn trouwste fans ben ik al vanaf dag 1...mijn grootste inspiratie om tot het gaatje te gaan...en heus niet alleen qua geld maar ook qua moeite...de beloning in audio vind ik namelijk  (tot nu toe :P) navenant..... O0

PS
De attenuator in die bak is echt fantastisch..... ;D...Kondo gebruikt hiervoor zelf gemaakte weerstanden (dus niet die van Peter Q >:().....net zoals de caps...
Zijn motto (net als Ken Stevens van CAT)...is het niet te koop wat ik wil hebben...dan maken we het zelf  8)

Remco Wimpie en Robert ...je ziet hier dus een foto van een opengeschroefde M1000 voorversterker van deze meneer Kondo. ;)

De eigenaar heeft Anton gevraagd wat noodzakelijke aanpassingen te verrichten om hem in zijn set up maximaal tot zijn recht te laten komen....een hele eer voor Anton. (en natuurlijk ook een geruststellende gedachte voor de eigenaar als ik zo complimenteus mag zijn ;D)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#468
Citaat van: Erik van Voorst op oktober 14, 2007, 23:07:39
Jeetje..Maak me gek... >:D

Kondo San  8) een van zijn trouwste fans ben ik al vanaf dag 1...mijn grootste inspiratie om tot het gaatje te gaan...en heus niet alleen qua geld maar ook qua moeite...de beloning in audio vind ik namelijk  (tot nu toe :P) navenant..... O0

PS
De attenuator in die bak is echt fantastisch..... ;D...Kondo gebruikt hiervoor zelf gemaakte weerstanden (dus niet die van Peter Q >:().....net zoals de caps...
Zijn motto (net als Ken Stevens van CAT)...is het niet te koop wat ik wil hebben...dan maken we het zelf  8)

Remco Wimpie en Robert ...je ziet hier dus een foto van een opengeschroefde M1000 voorversterker van deze meneer Kondo. ;)

De eigenaar heeft Anton gevraagd wat noodzakelijke aanpassingen te verrichten om hem in zijn set up maximaal tot zijn recht te laten komen....een hele eer voor Anton. (en natuurlijk ook een geruststellende gedachte voor de eigenaar als ik zo complimenteus mag zijn ;D)

Thanks, Erik. :)
Kondo's M1000 preamp heeft een interne cross-over, waarvan de high pass outputsectie's (qua steilheid, kantel frequentie en buisjes ;D) aktief zullen worden aangesneden, als een maatpak voor het Genesis 1.1 systeem.
Verder wordt het Genesis 1.1 systeem en zijn passieve cross-overs "redesigned en refurbished".
   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Wimpie007

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 14, 2007, 23:07:39
Remco Wimpie en Robert ...je ziet hier dus een foto van een opengeschroefde M1000 voorversterker van deze meneer Kondo. ;)

De eigenaar heeft Anton gevraagd wat noodzakelijke aanpassingen te verrichten om hem in zijn set up maximaal tot zijn recht te laten komen....een hele eer voor Anton. (en natuurlijk ook een geruststellende gedachte voor de eigenaar als ik zo complimenteus mag zijn ;D)
Erik,
Het is dan misschien inderdaad niet jouw versterker, maar wat mij betreft vind ik het toch ook een duidelijk staaltje vakmanschap :)
Dat je hieruit inspiratie put kan ik best begrijpen!

Nog veel bouwplezier :)

Wim
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

RobertD

 8)

Wauw, durf je bij zoveel moois je gehoor nog wel aan de dagelijkse geluiden op straat bloot te stellen?
Dit ziet er echt waanzinnig uit. Doe zo voort!! (of: doe zo Voorst)

Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

Erik van Voorst (in memoriam)

Wat een prachtige condensatoren.. :o......heb gelijk weer bakken inspiratie  8)

Deze week de Lemo en/of Neutrik aansluitingen dan heb ik alle "externe" hardware binnen en dan kan zijn jasje verder (af)gemaakt worden......kan nauwelijks wachten !!!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#472
Citaat van: Erik van Voorst op oktober 15, 2007, 08:51:33
Wat een prachtige condensatoren.. :o......heb gelijk weer bakken inspiratie  8)

Deze week de Lemo en/of Neutrik aansluitingen dan heb ik alle "externe" hardware binnen en dan kan zijn jasje verder (af)gemaakt worden......kan nauwelijks wachten !!!!!
Wat een hobby, hé 8) ;) One of men's best friends!!
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

#473
Yepp de Neutrikkers zijn ook binnen.
Ik heb de 3/4/5/6 poligen gekocht pluggen en chassisdelen en wat colorcollars (mooi woord)...

Ik zag dat ik een beetje geluk had...de steekmaten zijn van die aard dat ik de bestaande gaten mogelijk kan gebruiken , ik hoef ze dan maar een beetje te ruimen.

Deze neutrikkers gaan zorgen voor het binnenkomen van de voedingslijntjes en hier en daar wat buffering...... ;D

Dat gaat een leuke herfstvakantie worden.... 8)

Hierbij 2 sitefotootjes...en inderdaad nee dat gaat niet passen  :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

Toch wel de mooie 'gold plated' he?

Je wilt niet weten hoe die gewone er soms na een paar jaar uitzien, zwaar gecorrodeerd.
De gouden zien er dan nog prima uit.