VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Hier voor de 2e keer weer de Kondo M-7...

Ik heb zelden een vergelijkingsapparaat in huis...ik hou niet zo van shoot-outs (heb je altijd een verliezer  ;))maar af en toe eens in de paar jaar is het toch wel een gave ervaring als blijkt dat je toch echt wel op het goede pad bent door af en toe van het pad af te gaan.

Tja en dan hebben al die "schreeuwers en betweters" dus echt ineens ongelijk,...maar dat feestje vier ik alleen met mijn vaste audiovrienden... ;D 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Je pre-amp die daar op  de grond staat blijft toch ook een heus juweeltje zeg...prachtig

denoontje

ziet er weer mooi uit.

Heb je nu ook al een streamer of komt dat er niet van?
nieuw topic:
streamer der streamers ;-)

Arno P

Citaat van: denoontje op april 23, 2012, 19:55:13

streamer der streamers ;-)

Lijkt wel de vloek der vloeken... ::)  :D

buizengek

negativisten gewoon negeren Erik
ik geniet iig van je prachtprojecten (en natuurlijk van de uitvoering ervan)
mvg
buizengek

Deleted Member 2

Erik lijkt mij prima geknipt om net zoals hij de ghettoblaster heeft omgevormd een Touch uit te bouwen tot de de touch der touchen. ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij al eens met een Touch heeft gestoeid.

Citaat van: Onder013 op april 23, 2012, 22:37:26
Erik lijkt mij prima geknipt om net zoals hij de ghettoblaster heeft omgevormd een Touch uit te bouwen tot de de touch der touchen. ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij al eens met een Touch heeft gestoeid.

...beetje Pronto  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scanspeakman

Citaat van: Arno P op april 23, 2012, 20:17:38
Lijkt wel de vloek der vloeken... ::)  :D

Waarom? Ik zou juist met een dergelijke hoog-niveau set benieuwd zijn wat je met een streamer en hi-rez 24bit/96khz opnames kan bereiken. En veel hoeft dat niet te kosten; een super-dac heeft Erik al dus experimentje met een squeezebox touch die ongeveer hetzelfde kost als een één van die bybee's zou ik juist proberen....

Scanspeakman

:D

Ik ken mezelf dat gaat dan "uit de hand lopen"".. :devil:

Nee ik blijf mezelf focussen op plaatjes draaien....uhh..cd's. :D

Waarbij ik natuurlijk niet twijfel aan de (enorme) verschillen in bronmateriaal maar ik
heb me gewoon 25 jaar geleden een doel gesteld nl. om het onderste uit de kan te halen van Redbook cd's en dat is MIJ tot nu toe nog steeds niet gelukt...dus zo slecht zijn de cd's nu ook weer niet ... :music:

VlisChris

Dat zal ook (deels) smaakgebonden zijn, maar verwacht je dat dat ooit mogelijk gaat zijn?

Ja hoor... :D

Maar voorlopig blijf ik "op koers" nog zat inspiratie om de Pre-amp en Dac naar een (nog) hoger plan te tillen... :wub:

Kon het niet laten...kan gewoon niet wachten hoe deze mooie fagotspeler (hoewel de meningen uiteen lopen hierover) klinkt met zijn Vivaldi interpretaties....

5 cd-pack met de 37 fagotconcerten...(hard-to-find)
En de meeste mensen  maar denken dat er alleen de Vivaldi vierjaargetijden is... :nowink:

Vandaag de hele dag besteed aan her vervaardigen van een hoogspanningskabeltje.
Omdat het natuurlijk zilver moet worden en volgens het NFO principe (Natural Fibers Only) en ook veilig moet zijn  :devil: heb ik mezelf een aardig ZEN werkje gegeven.

Materiaal:

3 aders van 0.5 zilver per lijn.
papier-katoen-papier-katoen-papier-katoen-buiten mantel
alles afgebonden met een katoendraad en wel wat gebruik van krimpkous (uit veiligheid.. ;))

Spreekt allemaal een beetje voor zich, Ik heb mezelf even snel een stellage gebouwd zodat het wikkelen ietsje sneller gaat, maar het blijft een klusje voor een dagje REGEN... :-X

Eerste adertje klaar...met rijstpapier en katoen....en deze om een touwtje wikkelen. In dat touwtje zit een adertje om de gloei wat op te tillen..... ;D

En na heel wat uurtjes de beroemde ...Before and After Foto... :hehe:

BTW
Het lijkt op 4 adertjes maar dat is de schaduw van de "rode"  ;D

Arno P

Hommmmmmm....en al mediterend aanschouwen wij de creatie  :D ;)

phy

Kjelt

Zit er nou qua isolatie alleen maar rijstpapier en katoen om of ook krimpkous. Wat wordt dit voor draad (spanningen en stromen), al gedacht aan isolatiewaardes (ook in vochtige omgeving), kortsluiting en brandgevaar?

Geen krimpkous natuurlijk anders kun je het rijstpapier en katoen weggooien die hebben dan geen dielectrisch nut meer.
Anyway het is veilig en gaat er iets mis....daar heb je zekeringen voor.

Gisteren eindelijk de draadgewonden Riedons erin gezet (aankoop 2008  ;D).

De Riedon Type 108 draadgewonden 2 Watt 301K 25M max. ohm 12.7 mm dia. 50.8 mm length 1000V max. 1ppm/K en voor de purist kun je ze ook nog gematched krijgen op 0.001% en 0.5 ppm/K

Hij kwam ter vervanging van de Kiwame (op de voorgrond)...op zich niet slecht maar geen serieuze partij voor de Riedon.

En ja ze zijn achterlijk duur...ik "mocht" een zakje van 10 kopen (had er 2 nodig !!) en moest tegen de 300 euro afrekenen.

Als je ze "hoort" maakt het wel een hoop goed...  O0

Ook de plug eraan en daarmee de buisgelijkrichting...KLAARRRR....(tjonge daar heb ik geen spijt van zeg !!!)  8)

Arno P

Prachtig project voltooid! Het is dat het nu nog vroeg is maar anders zou het moment schreeuwen om een heerlijke single malt  ;)

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op april 30, 2012, 10:16:03
Geen krimpkous natuurlijk anders kun je het rijstpapier en katoen weggooien die hebben dan geen dielectrisch nut meer.
Anyway het is veilig en gaat er iets mis....daar heb je zekeringen voor.
Zekeringen bieden alleen bescherming tegen kortsluiting. Het komt redelijk vaak voor dat huizen afbranden door een elektrische brand waarbij een hoge stroom maar geen kortsluiting van toepassing was. Oftewel zorg ervoor dat je apparatuur niet onder spanning staat als je niet thuis bent mochten je eigen bekabeling in wat voor omstandigheid dan ook in staat zijn voor grote schade te zorgen.

Hardstikke bedankt voor je advies.....ik neem het ter harte  ;)

Misschien drink ik er vanavond wel een Malt op...

Maar gisterenavond natuurljk al........ mijn overwinningen gevierd met een audiovriend hij noemde het "the next level" het was ook wel een beetje mindblowing jongens wat er gebeurde.....
Dit was te danken aan "aanpassingen" in de Matriarch Dac 6 zowel als de ARC Pre....of eigenlijk nu zo langzamerhand een Kondo ESP-6 Rugged Edition.....

We hadden een lekkere Grand Cru open gemaakt en Limoncello bij de koffie.... :coffee:

Bijna alweer een jaar later was het eindelijk zover (na mijn badkamer der badkamers project) om met hulp van mijn audiovriend de buisregulatie te implementeren en zodanig dat het middels een schakelaar makkelijk A-B te schakelen is naar de oude situatie waar het middels zeners gebeurt....

Deze buisregulatie is een beetje gebaseerd op de Jadis JP200 pre buisregulatie.

Uiteraard eerst grof op een testboard met veel te lange maar broodnodige bedrading.

....en hier dan in werking met een hoog Willie Wortel Gehalte  :D

Nou ik laat niemand meer in spanning het klonk werkelijk als een BEEST  :o

Nooit meer terug naar zeners als je dit hoort....de gloed op de instrumenten en hun timbre nemen behoorlijk toe ...en nee geen tube-sausje  :clapping:

Schakelen hebben we een keer of twee voor de lol gedaan maar volledig onnodig...

Dit wordt dus netje implementeren en afbouwen.....deze Pre Amp heeft echt het volgende niveau bereikt...