Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 3)

Gestart door Randal, juni 13, 2007, 21:42:21

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
108 (57.8%)
HD-DVD
26 (13.9%)
Beide formaten naast elkaar...
34 (18.2%)
Géén van beide
19 (10.2%)

Totaal aantal stemmen: 181

Roeland

Vind het toch wel vaag hoor dat er zo veel prijsverschil per mediamarkt is  :-\

PjotrrrNL

Elke MediaMarkt heeft zijn eigen inkoop en prijsbeleid...
Ook de krantjes met aanbiedingen zijn per vestiging verschillend, alleen de aanbiedingen op TV zijn landelijk gelijk.

En op de vraag van een paar postjes terug:
Met een 50" op2.30-3.25 meter zie je beslist verschil met een 1080p signaal op een 1080p paneel t.o.v. een 720p plasma in scherpte. Op grotere afstand is de kleurweergave wellicht ook beter.

Die nieuwe Full HD 50" van Samsung die er aan zit te komen kon wel eens heel veel waar voor het geld zijn....

Fico

Citaat van: PjotrrrNL op juni 25, 2007, 17:40:23
Die nieuwe Full HD 50" van Samsung die er aan zit te komen kon wel eens heel veel waar voor het geld zijn....

Alleen héél spijtig dat hij geen 24fps doet  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

PjotrrrNL

Dan maar een pietsie judder voor dat enorme prijsverschil met de Pio die als enige 1080p/24 ondersteund... ;D
Zie op mijn Pana ook wel eens wat judder bij een zwaai van de camera. De rest van de DVD, dus 95% van de tijd maakt het nix uit.

Randal

Ik ben benieuwd of BD+ voor afspeelproblemen gaat zorgen (en of alle huidige spelers wel geheel up-to-date zijn te maken), ik vrees het ergste....

CiteerBlu-ray krijgt nieuwe beschermlaag tegen piraterij

Blu-rayschijfjes kunnen van een nieuw drm-laag voorzien worden nu het BD+-systeem beschikbaar is. De extra bescherming was van invloed op de keuze van veel filmmaatschappijen voor het hd-formaat.

BD+ is een stuk complexer dan Aacs, het drm-systeem dat voor de bescherming van zowel hd-dvd als blu-ray gebruikt wordt en waarvan al diverse sleutels werden gekraakt. Het BD+-systeem plaatst in feite een virtuele machine in blu-rayspelers waardoor bijvoorbeeld filmmaatschappijen in staat zijn bepaalde uitvoerbare bestanden op schijfjes te plaatsen, die gebruikt kunnen worden voor de bescherming van de content. De virtuele machine kan bijvoorbeeld nagaan of er aan de speler gesleuteld is en controleren of de sleutel niet gewijzigd is. De beveiliging kan videobeelden scramblen en deze pas gecorrigeerd weergeven als het systeem heeft vastgesteld dat er geen sprake is van onvolkomenheden.

De ontwikkelaar van de drm-laag, BD+ Technologies LLC, heeft de systeem- en testspecificaties en regels voor sleutelbeheer vrijgegeven en de deuren van testruimtes voor spelers en schijfjes geopend. Spelconsoles, videospelers en pc-software voor blu-ray zijn verplicht om overweg te kunnen met BD+. Filmstudio's als Fox en MGM hebben geen blu-ray-films meer uitgebracht sinds de publicatie van Aacs-sleutels in mei. De komst van BD+ brengt daar waarschijnlijk verandering in.
Bron:tweakers.net

Ettepet

De Blu-Rays met het beste beeld kun je hier vinden: http://www.worldofkj.com/forum/viewtopic.php?t=31223

De beste HD-DVD's staan in een topic ernaast.

Joep

Citaat van: Ettepet op juni 25, 2007, 20:44:43
De Blu-Rays met het beste beeld kun je hier vinden: http://www.worldofkj.com/forum/viewtopic.php?t=31223

Quote van die website:
Citaat van: The World of KJTIER 5 -COAL- (Only slightly better than DVD.Visible artifacting, softness, no 3D effects):
-The Fifth Element
:o

Robbo

Kudos to Sony:

Citeer
When Blu-ray first launched, there were great expectations for the titles released. That was especially true for 'The Fifth Element', which had been a home theater enthusiast favorite on DVD. Unfortunately, the results were less than stellar, but Sony is here to atone! Those who purchased 'The Fifth Element' in its current form can exchange the disc for the new, cleaned up version of the film, due out July 17th.

The disc will come as a BD-50, encoded with AVC, and have two lossless/uncompressed audio tracks: the same PCM track from the original release (which was quite excellent) and a 20-bit Dolby TrueHD track. The extras remain the same, but the film has been remastered for a cleaner/crisper video experience.

Right now, Sony is taking down your name, mailing address, and phone number and will contact you closer to the release of the remastered version on how to exchange your disc. When you call, have that information ready, or if you are emailing, make sure to place it in your message. Here is the contact information:

Phone: 800-860-2878
Email: [email protected]

Raphie

Citaat van: Fico op juni 25, 2007, 12:36:02
SV, even off-topic, maar welke van je Blu-ray titels geeft het scherpste beeld?

Ik ben namelijk op zoek naar een goeie Blu-ray bron waarmee ik Full HD en HD Ready 50" Plasma TV's wil gaan vergelijken. Ik ben namelijk heel benieuwd of je met een goeie Blu-ray films het verschil goed kan zien vanop een kijkafstand van 2 ~ 3 meter?

bij mij kan je 1080p/24 kijken op 2.4m   ;D
JBL PRX Power!

Randal

Citaat van: Ettepet op juni 25, 2007, 20:44:43

De beste HD-DVD's staan in een topic ernaast.

Grappig, ik vroeg me juist af wat precies de meerwaarde is van HD voor animatiefilms.
Ik kan me een bijeenkomst herinneren over animatiefilm-makers die met name grote problemen zagen in het bronmateriaal dat aan het nieuwe formaat moet worden aangepast.

Nu ik het bovengenoemde lijstje bekijk, zie ik dat de helft van de met goud bekroonde films animatiefilms zijn, en 1 v/d 4 met platinum bekroonde films!

Ettepet

Citaat van: Raphie op juni 26, 2007, 12:55:22
En op de vraag van een paar postjes terug:
Met een 50" op2.30-3.25 meter zie je beslist verschil met een 1080p signaal op een 1080p paneel t.o.v. een 720p plasma in scherpte. Op grotere afstand is de kleurweergave wellicht ook beter.

Hmmm.. ik herinner me diverse uitspraken van "experts" op avs dat de verschillen toch pas van redelijk dichtbij te zien gaan zijn.  Ik meen maximaal rond de 1.4 maal de beeldbreedte.  Bij mij zie je het al vanaf veel verder, maar dan moet ik wel eerst op "Info" drukken... ;D

Randal

CiteerMicrosoft: hd-dvd-drive is best verkochte Xbox 360-accessoire

Volgens Microsoft zijn er 155.000 hd-dvd-spelers voor de Xbox 360 verkocht in Amerika. Toch blijft de blu-ray-speler het meest verkocht.

Met de term 'best verkocht' doelt Microsoft op de omzet die met hd-dvd-spelers geboekt wordt. Van accessoires als controllers en opladers worden er in absolute aantallen meer verkocht, maar door de hogere prijs is de diskdrive toch aanvoerder van Microsofts verkoophitparade. Wereldwijde verkopen werden niet bekend gemaakt door Microsoft. Op dit moment zouden er in Amerika tussen de 300.000 en 400.000 hd-dvd-spelers zijn verkocht. Dat aantal haalt het echter niet bij de verkoopcijfers van blu-ray-spelers, onder meer omdat die standaard met een PlayStation 3 worden meegeleverd.

Eigenaren van een hd-dvd-speler kochten gemiddeld vier films, terwijl mensen met een Blu-ray-speler er maar een hebben gekocht. Een mogelijke reden is dat een PS3 alleen voor de games gekocht wordt, terwijl een hd-dvd-speler juist wordt aangeschaft voor het bekijken van films. In het gevecht tussen hd-dvd en blu-ray tekent zich ondertussen een verschil af tussen de populariteit in Amerika en Europa. In Europa wordt de helft van de films geproduceerd door studio's die onafhankelijk van Hollywood zijn. Bij deze bedrijven is hd-dvd populairder door de lagere productiekosten en, daardoor, hogere winstmarge. Het Blu-ray-kamp lijkt zich meer te richten op de Amerikaanse markt.
Bron: tweakers.net

Dus is in Europa HD-DVD dan populairder?! => Ik begin me af toch af te vragen of Nederland wel in Europa ligt  ;)  :D

frenkelh

Citaat van: Randal op juni 27, 2007, 16:30:43
Bron: tweakers.net

Dus is in Europa HD-DVD dan populairder?! => Ik begin me af toch af te vragen of Nederland wel in Europa ligt  ;)  :D

Onder kleine onafhankelijke studio's als RCV en Indies is HD DVD waarschijnlijk populairder,... aleen is hun marktaandeel minimaal.
Ik denk dat 80% van de verkochte DVD's hier van grote Hollywood studio's komt als Warner, Fox en Disney, en bij de HDdisc zal dit niet anders zijn.

Randal

Citaat van: frenkelh op juni 27, 2007, 17:22:09
Onder kleine onafhankelijke studio's als RCV en Indies is HD DVD waarschijnlijk populairder,... aleen is hun marktaandeel minimaal.
Ik denk dat 80% van de verkochte DVD's hier van grote Hollywood studio's komt als Warner, Fox en Disney, en bij de HDdisc zal dit niet anders zijn.
Ik reageer op het nieuwsbericht, en daar staat duidelijk dat het de helft van de films in Europa betreft...  :-\

frenkelh

Citaat van: Randal op juni 27, 2007, 21:43:06

Ik reageer op het nieuwsbericht, en daar staat duidelijk dat het de helft van de films in Europa betreft...  :-\

Wat verstaat men onder "helft van geproduceerde films in Europa"
Ik vermoed dat ze de helft van Europeese producties bedoelen,... en de markt daarvoor is erg klein, in vergelijking alles wat uit Hollywood komt.
Mijn collectie DVD's bestaat voor 90% uit Amerikaanse films, en voor de rest uit  Asian Cinema, en wat Europeese (voornamelijk Engelse) films.

Bij Amazon UK en Duitsland loopt BD in ieder geval stukken beter dan HD DVD, en er zijn amper/geen Europeese films in de top te vinden

http://www.eproductwars.com/dvd-uk/

http://www.eproductwars.com/dvd-de/

Randal

Citaat van: frenkelh op juni 27, 2007, 22:28:11
Wat verstaat men onder "helft van geproduceerde films in Europa"
Ik vermoed dat ze de helft van Europeese producties bedoelen,... en de markt daarvoor is erg klein, in vergelijking alles wat uit Hollywood komt.
Mijn collectie DVD's bestaat voor 90% uit Amerikaanse films, en voor de rest uit  Asian Cinema, en wat Europeese (voornamelijk Engelse) films.

Bij Amazon UK en Duitsland loopt BD in ieder geval stukken beter dan HD DVD, en er zijn amper/geen Europeese films in de top te vinden

http://www.eproductwars.com/dvd-uk/

http://www.eproductwars.com/dvd-de/

Ik volg je niet meer? => De helft van europese producties is europees?!

Maar goed, mijn reactie op het nieuwsbericht was niet voor niets kritisch bedoeld....

frenkelh

Citaat van: Randal op juni 27, 2007, 23:58:02
Ik volg je niet meer? => De helft van europese producties is europees?!

Maar goed, mijn reactie op het nieuwsbericht was niet voor niets kritisch bedoeld....

Ik bedoel => De helft van de europese producties komt van Hollywood onafhankelijke studio's, en die studio's hebben de voorkeur voor HD DVD.
Maar wat stellen de Europeese producties nou voor in de totale filmwereld die gedomineerd wordt door Amerikaanse producties

frenkelh

Update Nielsen Videoscan BD/HD DVD:

Day      Week         YTD         SI
06/24   70/30        67/33      59/41

In de afgelopen week (van 24 Juni) is er maar één titel uitgekomen,...namelijk "Bridge to Terabithia" op BD.
Deze week komen er maar liefst 14 HD DVD titles uit tegenover 2 BD titels, dus de volgende update zal wel wat gunstiger zijn voor HD DVD.

Verder komen zowel BD als HD DVD per 1 Juli met een nieuwe aktie.

Bij aankoop van een BD speler krijg je 5 BD titles kado:
http://www.highdefdigest.com/news/show/High-Def_Disc_Marketing/Blu-ray_Disc_Association_Offers_Five_Free_Discs_Player_Promotion/725 .

En Toshiba verlaagt per 1 Juli blijvend zijn prijzen van de HD DVD spelers:
http://www.highdefdigest.com/news/show/Toshiba/Hardware/High-Def_Retailing/Toshiba_Permanently_Drops_HD_DVD_Player_Prices/729

Dennis N

Ik ben beniewd of er met de kerst eindelijk is wat betere prijzen komen op hd schijfjes, te veel geld betalen voor een film heb ik al genoeg gedaan bij dvd.
We wachten af..... :P
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

niels1962

Is het heel raar om te stellen dat het voorlopig niets gaat worden met zowel blue ray als HD? Ik volg dit topic al heel lang en mag nog steeds stellen dat de duurdere merken weinig doen om zo een speler op de markt te brengen. Of zie ik dit verkeerd?

Gr. Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Raphie

Het lijkt i.d.d. SACD achterna te gaan ;)
JBL PRX Power!

Teejoo

Citaat van: niels1962 op juli  2, 2007, 19:06:16
Is het heel raar om te stellen dat het voorlopig niets gaat worden met zowel blue ray als HD? Ik volg dit topic al heel lang en mag nog steeds stellen dat de duurdere merken weinig doen om zo een speler op de markt te brengen. Of zie ik dit verkeerd?

Gr. Niels.
De duurdere high end merken zullen gezien de investeringen toch willen wachten om wat meer zekerheid te krijgen. Daarnaast zijn er wellicht maar één of twee die geen OEM spul gaan gebruiken. En dat is er nog niet echt. Het is anders gewoon niet op te brengen. Maar de duurdere merken bepalen denk ik niet het succes, dat bepalen net de heel goedkope merken!

Akosoft

Citaat van: Teejoo op juli  2, 2007, 20:43:06
De duurdere high end merken zullen gezien de investeringen toch willen wachten om wat meer zekerheid te krijgen. Daarnaast zijn er wellicht maar één of twee die geen OEM spul gaan gebruiken. En dat is er nog niet echt. Het is anders gewoon niet op te brengen. Maar de duurdere merken bepalen denk ik niet het succes, dat bepalen net de heel goedkope merken!

Nope, dat wordt bepaald door het aanbod van software..... ;D

Teejoo

Citaat van: Akosoft op juli  2, 2007, 20:46:30
Nope, dat wordt bepaald door het aanbod van software..... ;D
We hadden het hier over de mate van succes van HD schijven in relatie tot duurdere merken. Ik ga er wel vanuit dat uiteindelijk wel alles beschikbaar komt op in elk geval één van de 2 formaten. En dan komt de prijs weer om de hoek kijken.