Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: HTip op augustus 14, 2017, 08:32:25
Haha, ik ga hem leren de dips in het geluid te lokaliseren en precies daar te gaan liggen/zitten/staan waar die opgeheven worden. Maar wel uit het beeld of ik moet hem een zwart kleed omdoen :D

Een surround afstel geleide hond  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

arjan1978

Citaat van: HTip op augustus 14, 2017, 19:44:07
Dank je Arjan. Je bedoelt waarschijnlijk als ik de codec (Auro/Atmos/DTS:X) niet kies, terwijl er wel een 3D-audio track op de schijf staat? Ik denk dat ik idd meteen hoor.

Ik ga ook experimenteren met de upmixers (Auro-Matic/DSU/DTS:Neural X). Ben benieuwd wat dat gaat brengen...

Ook als er geen Atmos ,DTS-X of auro track opstaat. Upmixen van DTS-HD naar DTS neural x klinkt in 9 van de 10 gevallen erg goed.
Moet zelf nog een extra versterker aan zetten voor de laatste 2 hoogte kanalen.( gaat met de hand en vergeet het wel eens aan te zetten).
Heb zelf verder geen auro en daar ook de opstelling niet voor.
Maar ben wel benieuwd naar jouw ervaring straks.
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

Bas Akkerman

Mooi beest blijft het toch, Philip! Gaaf geïntegreerd zo, die luidsprekers!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 14, 2017, 22:47:11
Hahaha, ik dacht dat ik alleen melig was :D

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 15, 2017, 16:35:08
Mooi beest blijft het toch, Philip! Gaaf geïntegreerd zo, die luidsprekers!
Dank je Bas! We vroegen ons vandaag nog hardop af hoe ons leven eruit zou zien als we Nelson niet (meer) hadden. Hij is net als de luidsprekers helemaal geïntegreerd bij ons :wub: :D

Citaat van: arjan1978 op augustus 15, 2017, 00:06:16
Ook als er geen Atmos ,DTS-X of auro track opstaat. Upmixen van DTS-HD naar DTS neural x klinkt in 9 van de 10 gevallen erg goed.
Moet zelf nog een extra versterker aan zetten voor de laatste 2 hoogte kanalen.( gaat met de hand en vergeet het wel eens aan te zetten).
Heb zelf verder geen auro en daar ook de opstelling niet voor.
Maar ben wel benieuwd naar jouw ervaring straks.
Goed om te lezen dat jouw ervaring met upmixers goed is. In ieder geval de DTS-versie. En dan te weten dat Auro-Matic dit ook heel goed moet kunnen, misschien zelfs nog beter, is een leuk vooruitzicht. Kunnen we alle films weer opnieuw gaan kijken :popcorn:

Ik heb een aparte versterker voor de fronts, zodat alle overige kanalen door de Denon (die jij ook hebt ;)) kunnen worden aangestuurd. En omdat de PPP alle apparatuur met 1 knop aan- en uitzet kan het bij mij niet gebeuren dat de hoogtekanalen niet zijn ingeschakeld. Of ik moet de verkeerde geluidsmode selecteren ;)

Wellicht kan je de extra versterker inzetten voor de fronts. Dan alle versterkers van de Denon inregelen voor de overige kanelen. Ik dacht dat je dat dan moest kunnen zonder verdere extra versterker, maar dat weet ik niet zeker. In mijn geval geeft dat ook nog eens een krachtiger surround.

Nog 3 dagen en dan kan ik mijn ervaringen delen... :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

arjan1978

Citaat van: HTip op augustus 15, 2017, 17:33:16

Ik heb een aparte versterker voor de fronts, zodat alle overige kanalen door de Denon (die jij ook hebt ;)) kunnen worden aangestuurd. En omdat de PPP alle apparatuur met 1 knop aan- en uitzet kan het bij mij niet gebeuren dat de hoogtekanalen niet zijn ingeschakeld. Of ik moet de verkeerde geluidsmode selecteren ;)

Wellicht kan je de extra versterker inzetten voor de fronts. Dan alle versterkers van de Denon inregelen voor de overige kanelen. Ik dacht dat je dat dan moest kunnen zonder verdere extra versterker, maar dat weet ik niet zeker. In mijn geval geeft dat ook nog eens een krachtiger surround.

Nog 3 dagen en dan kan ik mijn ervaringen delen... :clapping:

Haha nu nog 2 :pompom:

De denon kan geen 7.2.4 aan sturen zonder extra versterker voor de hoogte kanalen. Naar mijn weten.
Maar weet niet hoe het zit als je de fronts via een eindversterker zou doen.
Het zou opzicht wel mooi zijn, want mijn fronts kunnen opzicht best wel een beetje meer power gebruiken.
Helaas is mijn eindversterker die ik nu voor de hoogte kanalen gebruik daar niet krachtig genoeg voor.

LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

erik s.

Citaat van: Madhouse op augustus 14, 2017, 22:47:11
Hier loopt ze alleen maar voor je voeten, is ook een gave zullen we maar zeggen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: arjan1978 op augustus 16, 2017, 08:45:16
Haha nu nog 2 :pompom:
:pompom:

Citeer
De denon kan geen 7.2.4 aan sturen zonder extra versterker voor de hoogte kanalen. Naar mijn weten.
Maar weet niet hoe het zit als je de fronts via een eindversterker zou doen.
Het zou opzicht wel mooi zijn, want mijn fronts kunnen opzicht best wel een beetje meer power gebruiken.
Helaas is mijn eindversterker die ik nu voor de hoogte kanalen gebruik daar niet krachtig genoeg voor.
Ik wilde naast een goede surroundset ook een goede stereoset. Daarom heb ik de krachtige Marantz PM11S3 gekozen. Deze kan nl. ook als eindversterker dienen. Heeft jouw Denon ook die mogelijkheid? Wellicht jouw stereoversterker vervangen door een sterkere versie en daarmee de fronts aansturen.

Ik weet vrijdag wat de Denon kan en hoe ik die moet instellen. Ik heb er al een beetje mee zitten spelen en met name met de uniform speaker layout. Je kiest dan niet voor een specifieke Atmos of Aurosetup, maar je stelt in dat je 9.x of 11.x hebt en dan kan je alle versterkers toewijzen aan een kanaal. Ik weet niet of je voor de 11.x dan nog een extra EV nodig hebt. Voor de 9.x heb ik volgens mij genoeg aan de Denon X7200.

Citaat van: erik s. op augustus 16, 2017, 18:32:38
Hier loopt ze alleen maar voor je voeten, is ook een gave zullen we maar zeggen.
Leuk dat je ook een witte herder hebt. En Nelson heeft ook die gave. Is hij meester in. :D Ook als hij wil spelen en zijn speelgoed tegen je kuiten of in je knieholte duwt is een gave. Geven we natuurlijk niet aan toe, hij bepaalt niet wanneer er gespeeld wordt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

:inlove: wauw wat een mooie hond zeg! Prachtig.

3D audio... Ik ben duidelijk te lang niet meer op dit forum geweest. Ga me er eens even in verdiepen. Wat ik zo lees in ieder geval een nieuwe dimensie
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

arjan1978

Citaat van: HTip op augustus 16, 2017, 19:20:37
:pompom:
Ik wilde naast een goede surroundset ook een goede stereoset. Daarom heb ik de krachtige Marantz PM11S3 gekozen. Deze kan nl. ook als eindversterker dienen. Heeft jouw Denon ook die mogelijkheid? Wellicht jouw stereoversterker vervangen door een sterkere versie en daarmee de fronts aansturen.

Ik weet vrijdag wat de Denon kan en hoe ik die moet instellen. Ik heb er al een beetje mee zitten spelen en met name met de uniform speaker layout. Je kiest dan niet voor een specifieke Atmos of Aurosetup, maar je stelt in dat je 9.x of 11.x hebt en dan kan je alle versterkers toewijzen aan een kanaal. Ik weet niet of je voor de 11.x dan nog een extra EV nodig hebt. Voor de 9.x heb ik volgens mij genoeg aan de Denon X7200.

9.1 gaat wel lukken zonder extra eindversterker.
En zou eventueel ook wel mijn eindversterker willen upgraden voor een wat zwaardere voor de fronts.

Maar als je wil mag je wel navragen of ik 11.1. (7.1.4) Kan aansturen met alleen een extra eindversterker op de fronts.
Heb al eens geprobeerd 11.1 /  (7.1.4 is dat dan) zo op denon maar dat wil volgens mij niet.
Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien,
Maar zal eens proberen met die speaker layout (weet niet of ik dat zo heb geprobeerd toen)

HTip

Citaat van: Robbert54 op augustus 16, 2017, 21:32:22
:inlove: wauw wat een mooie hond zeg! Prachtig.
Dank je Robbert! Leuk dat je weer een keertje in mijn topic voorbij komt. Er is veel veranderd in het afgelopen jaar, dus als je wil heb je wat te doen ;)

Citeer
3D audio... Ik ben duidelijk te lang niet meer op dit forum geweest. Ga me er eens even in verdiepen. Wat ik zo lees in ieder geval een nieuwe dimensie
Is letterlijk een nieuwe dimensie. Ik ervaar op dit moment al hoogte-informatie, dus heb ik me niet verdiept in het toepassen van speakers in de hoogtelaag. Maar met de nieuwe receiver werd het allemaal wat makkelijker en met de adviezen van o.a. MaximusAurelius en Jefften werd het ook nog eens haalbaar. Ik ben me toen goed gaan inlezen en met verschillende forumgenoten hierover gesproken. Bleek ook nog dat forumgenoot audiomanagement bij Auro ging werken, dus kreeg ik veel informatie over die fantastische product.

Daarbij ben ik bij vik in Den Bosch geweest en hij had dezelfde speakers aan het plafond hangen. Weliswaar een kleiner model, maar ik kreeg een goede indruk van de kwaliteit van deze betrekkelijk kleine speaker en dat het goed matched met verschillende merken.

Daarna werd het steeds concreter en nu is het einddoel van deze reis in zicht. Tenminste van de reis om de voorbereidingen te treffen. Vanaf morgen begint het genieten van films en concerten met de nieuwe hoogte dimensie...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: arjan1978 op augustus 17, 2017, 01:11:18
9.1 gaat wel lukken zonder extra eindversterker.
En zou eventueel ook wel mijn eindversterker willen upgraden voor een wat zwaardere voor de fronts.

Maar als je wil mag je wel navragen of ik 11.1. (7.1.4) Kan aansturen met alleen een extra eindversterker op de fronts.
Heb al eens geprobeerd 11.1 /  (7.1.4 is dat dan) zo op denon maar dat wil volgens mij niet.
Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien,
Maar zal eens proberen met die speaker layout (weet niet of ik dat zo heb geprobeerd toen)
Ik heb net de handleiding gelezen en alle mogelijk configuraties bekeken en zo te zien heb je gelijk dat een 7.x.4 niet kan zonder extra EV. Zelfs niet als je een EV inzet voor de fronts. De kanalen vanaf SB zijn wel toewijsbaar, maar de standaard 5.0 kan je nergens anders voor inzetten. Een Auro 9.1 setup (FL/C/FR/SL/SR/FHL/FHR/SHL/SHR) kan volledig zonder extra versterker. FL en FR zijn bij mij niet geconfigureerd en lopen dus via mijn PM11S3.

Best wel ingewikkeld als je alle mogelijkheden bekijkt. Je kan namelijk ook nog extra speakers in de grondlaag plaatsen (FWR/FWL). Dan kom ik alleen de kamer niet meer binnen ;) En dan alle Atmos-specifieke, TML/TMR voor 2 plafondspeakers en TFL/TFR/TRL/TRR voor 4 plafondspeakers. En dan nog de Atmos-enabled speakers om het eenvoudiger te maken.
Showcase - Topic

HTip

Tijdens mijn voorbereidingen voor morgen nog verder de handleiding doorgenomen. Wellicht is het toch een optie om 7.x.4 volledig met de Denon te kunnen doen. Op pag. 52 staat de 11.1 configuratie, maar dan met FWL/FWR. Zou het mogelijk zijn om in plaats van die, de TRL/TRR aan te sluiten?
Showcase - Topic

pvd_66

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

HTip

Citaat van: pvd_66 op augustus 17, 2017, 19:23:15
Slaap je nog wel  ;)
Sterkte  ieder geval ;D
Hahaha, prima dank je! Morgen rond 12.00 uur is Viktor hier, dus ik kan zelfs nog uitslapen. Ik zou eerder slapeloze nachten hebben gehad als de voorbereidingen niet af waren geweest :unsure:

Ben zojuist nog even de zolder op geweest voor de stickers waarmee je de speakerkabels kan markeren, dus ook dat kan ik van het lijstje strepen. Als ik had geweten dat ik nog speakers ging toevoegen had ik ze uit de doos gehouden :-X
Showcase - Topic

HTip

Vandaag is de grote dag! Mocht iemand het niet mee hebben gekregen :D vandaag gaat er iets gebeuren met een maan van Jupiter :angel: Die worden gemonteerd aan het plafond van de Chamber of Dreams en als alles goed gaat laten ze zich ook horen. :music:

Er is genoeg demo-materiaal aanwezig om alle formaten te kunnen testen. Hopelijk gaat de installatie voorspoedig en kunnen we veel testen...
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op augustus 18, 2017, 08:35:23
Vandaag is de grote dag! Mocht iemand het niet mee hebben gekregen :D vandaag gaat er iets gebeuren met een maan van Jupiter :angel: Die worden gemonteerd aan het plafond van de Chamber of Dreams en als alles goed gaat laten ze zich ook horen. :music:

Er is genoeg demo-materiaal aanwezig om alle formaten te kunnen testen. Hopelijk gaat de installatie voorspoedig en kunnen we veel testen...

Ik dacht je zou uitslapen Philip?!
En ik zit hier maar op mijn werk te zwoegen :)

Heel veel plezier strakjes! We zijn allen ontzettend benieuwd.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

arjan1978

Citaat van: HTip op augustus 17, 2017, 13:24:38
Ik heb net de handleiding gelezen en alle mogelijk configuraties bekeken en zo te zien heb je gelijk dat een 7.x.4 niet kan zonder extra EV. Zelfs niet als je een EV inzet voor de fronts. De kanalen vanaf SB zijn wel toewijsbaar, maar de standaard 5.0 kan je nergens anders voor inzetten. Een Auro 9.1 setup (FL/C/FR/SL/SR/FHL/FHR/SHL/SHR) kan volledig zonder extra versterker. FL en FR zijn bij mij niet geconfigureerd en lopen dus via mijn PM11S3.

Best wel ingewikkeld als je alle mogelijkheden bekijkt. Je kan namelijk ook nog extra speakers in de grondlaag plaatsen (FWR/FWL). Dan kom ik alleen de kamer niet meer binnen ;) En dan alle Atmos-specifieke, TML/TMR voor 2 plafondspeakers en TFL/TFR/TRL/TRR voor 4 plafondspeakers. En dan nog de Atmos-enabled speakers om het eenvoudiger te maken.

Ja klopt, ben er gisteren er nog even mee aan het stoeien geweest.
En kwam ook tot dezelfde conclusie.
Luister er ook te weinig stereo voor om een PM11S3 aan te schaffen. dus ik laat het zo voorlopig ff.

Maar vandaag gaat het gebeuren  :pompom:
tips voor wat ik zou gauw weet zijn.
Spectre    - de helicopter  scene boven het plein 
Mission: Impossible - Rogue Nation      de achtervolging met de motoren klonk geweldig

dat wordt genieten ;D

Maikel_audionerd

Succes, maar dat gaat helemaal goed komen met twee zulke perfectionisten, en vooral heel veel plezier!
Superspannend, ik leef weer met je mee vanaf 'de andere kant' ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2017, 08:37:09
Ik dacht je zou uitslapen Philip?!
En ik zit hier maar op mijn werk te zwoegen :)
Haha, ik was om 07.00 uur op en dat is voor mij uitslapen :)

Citeer
Heel veel plezier strakjes! We zijn allen ontzettend benieuwd.
Dank je Rens! Jullie ook? Ik dacht dat ik alleen ontzettend benieuwd was :D

Citaat van: arjan1978 op augustus 18, 2017, 08:40:03
Ja klopt, ben er gisteren er nog even mee aan het stoeien geweest.
En kwam ook tot dezelfde conclusie.
Luister er ook te weinig stereo voor om een PM11S3 aan te schaffen. dus ik laat het zo voorlopig ff.
Mooi dat je dezelfde beleving hebt met een stereoversterker voor je fronts. Je weet nu in ieder geval dat als je nog een verbetering wil waar je die kan zoeken ;)

Citeer
Maar vandaag gaat het gebeuren  :pompom:
tips voor wat ik zou gauw weet zijn.
Spectre    - de helicopter  scene boven het plein 
Mission: Impossible - Rogue Nation      de achtervolging met de motoren klonk geweldig

dat wordt genieten ;D
Bedankt voor de tips. Het verlanglijstje met scenes is heel groot. Afgelopen weekend bij CineMike de scene met de bus in Terminator 5 meermaals gehoord. Dat was indrukwekkend zowel met ruimtelijkheid als laagweergave :o

Op "Next Generation Home Theater" staan lijsten voor Dolby Atmos en DTS:X. Ik heb gevraagd om een lijst met films met Auro-3D ;)

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus 18, 2017, 08:57:37
Succes, maar dat gaat helemaal goed komen met twee zulke perfectionisten, en vooral heel veel plezier!
Superspannend, ik leef weer met je mee vanaf 'de andere kant' ;)
Dank je Maikel! Gaat zeker goed komen. Viktor en ik zijn inderdaad niet snel tevreden. Goed is niet goed genoeg :D Leuk dat je vanaf de andere kant van de wereld zo meeleeft :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Tussenrapport... De speakers hangen aan het plafond en de speakerkabels liggen klaar voor aan te sluiten op de receiver. Was toch weer meer en moeilijker werk dan verwacht. Nu even pauze...

Straks verder 8)
Showcase - Topic

Maro

Ik heb zeker waardering voor je beleving en je set maar je maakt nu toch echt een circus van een paar plafond speakers plaatsen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maikel_audionerd

Citaat van: Maro op augustus 18, 2017, 17:36:47
Ik heb zeker waardering voor je beleving en je set maar je maakt nu toch echt een circus van een paar plafond speakers plaatsen.
Euh, Maro heb je gelezen/gekeken hoe de constructie word icm de (zachte) plafondplaten?
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --

Maro

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus 18, 2017, 18:00:34
Euh, Maro heb je gelezen/gekeken hoe de constructie word icm de (zachte) plafondplaten?

Ehh ja hoor...maar kom op het lijkt wel rocket science zoals het gebracht wordt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Skyfox

Ik vind het anders erg leuk om te volgen, of het nou rocket science is of boerenverstand.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maikel_audionerd

Vind ik ook, maar ieder z'n mening natuurlijk.
Ik ben ook niet zo handig met m'n handjes, maar handiger met computers enzo, mocht willen dat ik t allemaal zo kon bedenken als Philip doet, maar goed, als ik zie hoe jij 'even' je huis onder handen neemt Maro, dan is dit inderdaad misschien wel een peuleschil voor je. Voor mij en sommige anderen in ieder geval niet ;)