Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Welke SACD is dat Nico?

Nog wat vroeg, en ik ga het nog een paar keer zeggen tegen die tijd, maar veel plezier!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari  2, 2017, 17:07:11
Zo Nico, je bent nogal wat van plan :o Ik hoop dat mijn set je niet ontzettend gaat teleurstellen :unsure:

Ik kan streamen via USB op de Denon, maar nog niet geprobeerd of de kwaliteit high-end is. Kunnen het natuurlijk proberen. Mijn NAS is in ieder geval niet geschikt voor prettig luisteren.

De CD-laag van de SACD zou ik inderdaad moeten kunnen kiezen. Ook nog niet geprobeerd, maar de Denon laat meteen zien of het zo is. Met SACD geeft hij DSD (Pure) Direct. Ander alleen (Pure) Direct. Ben wel benieuwd naar die superopname, ook al is die mono.

En het is inderdaad nog maar iets keer dan 2 maanden :D

Maak je maar geen zorgen hoor  ;). Ben niet heel veel van plan  :D. Gewoon lekkere nummers waarbij sommige ontzettend mooi opgenomen zijn, oké er zitten paar nummertjes bij die complex zijn opgebouwd. En wat ik de laatste keer gehoord heb was dit al top  :thumbs-up:. Jij bent alleen maar verder gegroeid en een mooie upgrade in de luidsprekers gemaakt. En laat dit nu een upgrade zijn die ik al durf te zeggen dat dit een huge effect heeft ;). Mede omdat ik bekent ben met de hele Note serie. Uiteraard baseer ik alleen op stereo, surround klinkt voor mij altijd goed  :D.
Een set stelt mij niet gauw teleur.

Ik weet bij DCS(P8i) dat je niet kan kiezen en dat deze automatisch de SACD layer kiest, vandaar mijn vraag.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op januari  2, 2017, 17:44:48
Welke SACD is dat Nico?
Zou ik ook wel willen weten. Dus Nico? ;)

Citeer
Nog wat vroeg, en ik ga het nog een paar keer zeggen tegen die tijd, maar veel plezier!
Zeker nog wat vroeg, maar als het aan mij geadresseerd is, dan niet, want ik heb vaak veel plezier. Gisteren ook weer met Prometheus. Had die een keer gekeken tijdens een M&G in 2012. Kon me weinig van herinneren en Annet had hem helemaal nog niet gezien. Heel erg mooi beeld en geluid en dat is al de helft van het plezier. Plafondspeakers weer niet gemist :D

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  2, 2017, 17:49:47
Maak je maar geen zorgen hoor  ;). Ben niet heel veel van plan  :D. Gewoon lekkere nummers waarbij sommige ontzettend mooi opgenomen zijn, oké er zitten paar nummertjes bij die complex zijn opgebouwd. En wat ik de laatste keer gehoord heb was dit al top  :thumbs-up:. Jij bent alleen maar verder gegroeid en een mooie upgrade in de luidsprekers gemaakt. En laat dit nu een upgrade zijn die ik al durf te zeggen dat dit een huge effect heeft ;). Mede omdat ik bekent ben met de hele Note serie. Uiteraard baseer ik alleen op stereo, surround klinkt voor mij altijd goed  :D.
Een set stelt mij niet gauw teleur.

Ik weet bij DCS(P8i) dat je niet kan kiezen en dat deze automatisch de SACD layer kiest, vandaar mijn vraag.
De laatste keer dat je hier (Oppo BDP-83/PM-15S2/Note 7) was, was je inderdaad mild in je oordeel ;D Nu ligt je verwachtingspatroon waarschijnlijk iets hoger :music: Ben wel benieuwd hoe je de nieuwe combi vind. Hopelijk hebben we tegen die tijd de keuze tussen:
- analoog: Marantz UD-7007 => XLR => PM-11S3 => Note 9
- digitaal: Marantz UD-7007 => HDMI => Denon X7200 => PM-11S3 (EV) => Note 9

Ik zal kijken hoe mijn speler omgaat met de CD-laag.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

kijken wie het ook ziet, ik zeg, Iron Maiden!  :headbanging:

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: SV..S op januari  2, 2017, 19:42:49
LOL :D Er zijn nummers van Iron Maiden die ik zelfs erg goed vind :headbanging: Of die ook goed opgenomen zijn waag ik te betwijfelen :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

evilniek

Citaat van: HTip op januari  2, 2017, 20:00:43
LOL :D Er zijn nummers van Iron Maiden die ik zelfs erg goed vind :headbanging: Of die ook goed opgenomen zijn waag ik te betwijfelen :unsure:

Citaat van: SV..S op januari  2, 2017, 19:42:49

Pagina 666!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HTip

Citaat van: evilniek op januari  2, 2017, 20:11:38
Pagina 666!
Ik ben wakker! Had mijn snapper niet aan staan :unsure: Number of the Beast :D

Showcase - Topic

SV..S

Jl Audio F113      

SV..S

Citaat van: HTip op januari  2, 2017, 20:00:43
Of die ook goed opgenomen zijn waag ik te betwijfelen :unsure:
Dat geld ook vooroa. de Peppers en Acdc, jammer.....

Jl Audio F113      

Maximus_Aurelius

Citaat van: Bas Akkerman op januari  2, 2017, 17:44:48
Welke SACD is dat Nico?

Citaat van: HTip op januari  2, 2017, 19:35:00
Zou ik ook wel willen weten. Dus Nico? ;)

Masterpieces by Duke  Ellington. Label Analogue production. Dit label heeft via de analoge mastertapes geremastered. Dit label weet hoe het moet  : :headbanging:. Heb meerdere albums van Analogue Productions.

Dit album neem ik dus 100% mee. Is ook een gelimiteerde oplage  ;)
Back to the old school, mono  :clapping:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Erwin.VL

Die heb ik nog niet. Wel twee PS3 rips naar 24/88 FLAC van 1962 en 1963. Voor mij begint Jazz écht subiem te worden vanaf Miles Davis en Charles Mingus trouwens. Maar ik zal morgen The Duke effe oprakelen!
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Erwin.VL

http://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/1424334-truth-hz-your-diy-setup-can-t-handle-compilation-infrasonic-music-dub-king.html

Op deze AVS pagina kan je een aantal "infrasonische" tracks downloaden...  Als de huizen in de buurt hierna gaan scheuren dan kan je het altijd op de gaswinning of zo steken >:D
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  2, 2017, 21:34:24

Masterpieces by Duke  Ellington. Label Analogue production. Dit label heeft via de analoge mastertapes geremastered. Dit label weet hoe het moet  : :headbanging:. Heb meerdere albums van Analogue Productions.

Dit album neem ik dus 100% mee. Is ook een gelimiteerde oplage  ;)
Back to the old school, mono  :clapping:
Dank je voor de uitleg Nico. Ben niet zo'n jazz-kenner, dus Duke Ellington zegt me niet zo veel :-X Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd of mijn set en in het bijzonder de Note 9 kan omgaan met dat laag. Ik kan eventueel de DD18 laten meespelen als het laag te veel wordt voor de toch al niet misselijke laagweergave van de Note 9.

Citaat van: Erwin.VL op januari  3, 2017, 00:58:00
Die heb ik nog niet. Wel twee PS3 rips naar 24/88 FLAC van 1962 en 1963. Voor mij begint Jazz écht subiem te worden vanaf Miles Davis en Charles Mingus trouwens. Maar ik zal morgen The Duke effe oprakelen!
Vroeger had ik niets met jazz. Vond het veel te druk en onsamenhangend, maar in mijn zoektocht naar kwalitatief goede opnames kwam ik aanraking met hele andere vormen van jazz. Sterker nog ik begon sommige vormen zelfs mooi te vinden, zeker na de CD die bij mijn Notes werd meegeleverd vaker beluisterd te hebben. Dus zal eens op zoek gaan naar de artiesten die jij hebt genoemd.

Citaat van: Erwin.VL op januari  3, 2017, 18:05:25
http://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/1424334-truth-hz-your-diy-setup-can-t-handle-compilation-infrasonic-music-dub-king.html

Op deze AVS pagina kan je een aantal "infrasonische" tracks downloaden...  Als de huizen in de buurt hierna gaan scheuren dan kan je het altijd op de gaswinning of zo steken >:D
Bedankt voor de link Erwin! Ik heb een wedstrijd CD van EMMA en daar staan in de SPL-sectie ongecomprimeerde tracks die de audioset in mijn auto behoorlijk op de proef stellen. Alle test-tracks zijn door EMMA zelf geschreven en geproduceerd. Ik zal die eens in mijn HT spelen. Gelukkig woon ik vrijstaand :D
Showcase - Topic

Erwin.VL

Het belangrijkste jaar in de Jazz is 1959. Daarvoor was Jazz vrij braaf en iemand als Duke Ellington was een meester in "Swing" Jazz als dat je wat zegt. Als je daarna Mingus opus "Ah Um" (van 1959 dus) afspeelt, dan gaat een andere wereld open. Van hem heb ik totaal 47 albums op de server, sommige wel dubbel in een andere versie of resolutie.

In '59 had je ook nog Kind of Blue van MD en ook wat spul van Coltrane, Brubeck en anderen..
https://www.allaboutjazz.com/1959-the-most-creative-year-in-jazz-various-artists-by-nathan-holaway.php
Ook Anatomy of a Murder [OST] van Ellington is van 1959!

Maximus_Aurelius

Citaat van: Erwin.VL op januari  3, 2017, 20:54:26
Het belangrijkste jaar in de Jazz is 1959. Daarvoor was Jazz vrij braaf en iemand als Duke Ellington was een meester in "Swing" Jazz als dat je wat zegt. Als je daarna Mingus opus "Ah Um" (van 1959 dus) afspeelt, dan gaat een andere wereld open. Van hem heb ik totaal 47 albums op de server, sommige wel dubbel in een andere versie of resolutie.

In '59 had je ook nog Kind of Blue van MD en ook wat spul van Coltrane, Brubeck en anderen..
https://www.allaboutjazz.com/1959-the-most-creative-year-in-jazz-various-artists-by-nathan-holaway.php
Zelfs Anatomy van Ellington is van 1959!

Van Charles Mingus heb ik ook wat albums( o.a Ah UM, Mingus plays Piano, Let my Children hear Music). En Dave Brubeck quartét met Time out is ook een must have. Vooral Take Five en Blue rondo a la Turk. Laatst genoemd album heb ik van Analogue Productions

Heb Philip de vorige keer een nummer laten horen van Buddy Rich Wham Live en dan een drumsolo. Is een van de beste drummers aller tijden. Is een ontzettend snelle drummer.

Zelf wel favoriet van Art Blakey, Horace Silver en Duke Ellington. Heb meerdere album van The Duke.
In de film van American Hustle komt de muziek van Duke Ellington voor. Jeep's Blues.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Bedankt weer voor de informatie. Toen ik de eerste zin van Erwin las, dacht ik "1959, dat verklaart een hoop, want toen was ik nog niet geboren". Maar jullie ook niet :D Gaandeweg zag ik een aantal voor mij bekendere namen, zoals Miles Davis, Dave Brubeck, Coltrane en Buddy Rich.

Ik kan me de luistersessie met Nico nog herinneren en er was 1 jazz-nummer wat voor mij te druk was en ik overschakelde op het mannelijk luisteren (zie review van Knor op pag. 663 voor de uitleg ;)). Weet niet of dat Buddy Rich was, maar ik was toen wel onder de indruk van de snelheid van de drumsolo en het gemak waarmee dit werd weergegeven.
Showcase - Topic

HTip

Weinig te melden hier, anders dat we echt genieten als we weer in de HT mogen zijn. Gisteren weer een ontzettend gave film gezien, Mission Impossible - Rogue Nation. Deze heeft een Dolby Atmos soundtrack, dus ik krijg slechts de Dolby TrueHD 7.1 core, wat ook eens nog wordt gedownmixed naar 5.1. De beleving daarentegen is een volledige 3D-surround bubble. Als voorbeelden, de landing met de helicopter, de wisseling van het beveiligingsprofiel in de watertank, de BMW die achterwaarts over de kop rolt, de achtervolging met de motoren, enz.

Je moet het meemaken om te geloven en ik heb het al vaker gezegd, maar plafondspeakers missen we absoluut niet. We investeren liever in een goede bron en versterking. Het was weer Genieten met een hoofdletter G!
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Wanneer jullie genieten van een film met spektakelstuk dan is dit het allerbelangrijkste. Daar komt niets tegenop qua upgrade of iets wat splinternieuw is, o.a. Dolby Atmos. Je kunt wel altijd meegaan met de nieuwste stand maar helaas in surround en visueel gaat het allemaal te snel. En of het er steeds beter op wordt betwijfel ik ten zeerste. Wanneer men tevreden is en kan genieten, houden zo, er is niets belangrijker dan genieten.

Ik geniet van een film of blu-Ray concert op 2.0. Ik mis totaal niet de effecten van surround.
Oké wat je niet hebt kun je ook niet missen  :D. Maar ik ben er tevreden over en ik geniet toch van een film of concert. Maar ik ben en blijf een stereo liefhebber, 90-95% stereo en 5-10% films en concerten qua geluids beleving.
Ik ben wel van mening men kan beter een goede 2.0 set hebben als een matige 5.1 set.  ;).
Geld niet voor jullie hoor Philip  :tongue2:.

🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2017, 12:42:48
Wanneer jullie genieten van een film met spektakelstuk dan is dit het allerbelangrijkste. Daar komt niets tegenop qua upgrade of iets wat splinternieuw is, o.a. Dolby Atmos. Je kunt wel altijd meegaan met de nieuwste stand maar helaas in surround en visueel gaat het allemaal te snel. En of het er steeds beter op wordt betwijfel ik ten zeerste. Wanneer men tevreden is en kan genieten, houden zo, er is niets belangrijker dan genieten.
Helemaal mee eens Nico! Genieten is veel belangrijker dan upgraden. Als dan de upgrade zorgt voor nog meer genieten zorgt dan is het helemaal heerlijk. Voor sommigen is de reis naar audionirvana vaak interessanter dan het doel. Ik moet bekennen dat ik van die reis ook erg kan genieten, maar zeker ook als het (tussen)doel is bereikt.

En je hebt ook gelijk dat op beeld- en surroundgeluidgebied de ontwikkelingen heel snel gaan. Het heeft bijna 20 jaar geduurd voordat we van VHS (1976) naar DVD (1995) zijn gegaan. Toen heeft het nog bijna 10 jaar geduurd voordat de consument DVD helemaal had geaccepteerd. Een paar jaar later was er al de opvolger in de Bluray (2006). De laatste jaren gaat het pas echt snel met de ontwikkeling van allerlei nieuwe standaarden op zowel video- als audiogebied. De afgelopen paar jaar is 4K en 3D-audio geïntroduceerd en wordt met sneltreinvaart geïntroduceerd.

Volgens John Thompson, die ik afgelopen zomer bij een Hausmesse van CineMike heb gesproken, wordt binnen 4 jaar 8K geïntroduceerd :o Hoeveel speakers en subwoofers je tegen die tijd nodig hebt? Geen idee, maar het zullen er wel meer zijn dan we nu hebben ;)

Citeer
Ik geniet van een film of blu-Ray concert op 2.0. Ik mis totaal niet de effecten van surround.
Oké wat je niet hebt kun je ook niet missen  :D. Maar ik ben er tevreden over en ik geniet toch van een film of concert. Maar ik ben en blijf een stereo liefhebber, 90-95% stereo en 5-10% films en concerten qua geluids beleving.
Het gaat erom wat je focus is. Die van ons is begonnen met surround en langzamerhand werd stereo steeds belangrijker. Hoe de verhouding bij ons ligt weet ik niet. Het hangt ook een beetje van de jaargetijde af.

Citeer
Ik ben wel van mening men kan beter een goede 2.0 set hebben als een matige 5.1 set.  ;).
Geld niet voor jullie hoor Philip  :tongue2:.
:D En beter een goede 5.1 set die goed is afgesteld dan een matige/slechte 7.1 set. Even los van de hoogtespeakers, want plaatsing en integratie is zeker niet makkelijk met alle verschillende standaarden (Dolby Atmos, DTS-X en Auro-3D). Ik hou het voorlopig nog bij 5.1. Daar zijn we meer dan tevreden mee :thumbs-up:
Showcase - Topic

simsalabim

Idd page 666, you devil you....

Mark of the beast  :headbanging:
chamber of terror :wow:
wel even een horror draaien vanavond he  :popcorn:

The Omen (origineel) zou toepasselijk kunnen zijn, of natuurlijk het Iron Maiden live concert, of een goude ouwe, the nine gates, of the devils advocate als je horror maar niks vind, en als je echt b@llen hebt, zo een italiaanse gore flick, nl 'the beyond'

Horror night, and we are feeling the fright, oh yeah oh yeah... :devil:  >:D :devil: >:D :devil: >:D

;-)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Maikel_audionerd

Citaat van: simsatit op januari  9, 2017, 21:06:00
Idd page 666, you devil you....

Mark of the beast  :headbanging:
chamber of terror :wow:
wel even een horror draaien vanavond he  :popcorn:

The Omen (origineel) zou toepasselijk kunnen zijn, of natuurlijk het Iron Maiden live concert, of een goude ouwe, the nine gates, of the devils advocate als je horror maar niks vind, en als je echt b@llen hebt, zo een italiaanse gore flick, nl 'the beyond'

Horror night, and we are feeling the fright, oh yeah oh yeah... :devil:  >:D :devil: >:D :devil: >:D

;-)
Klinkt mij als muziek  :music:  :popcorn: in de oren.
Goed idee, maar denk dat Philip niet zo van horror houd. Wie weet kan ie een keer een uitzondering maken :P
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

simsalabim

Citaat van: Maikel_audionerd op januari 11, 2017, 11:35:28
Klinkt mij als muziek  :music:  :popcorn: in de oren.
Goed idee, maar denk dat Philip niet zo van horror houd. Wie weet kan ie een keer een uitzondering maken :P

Ha leuk, nog een horror liefhebber!

Errug eigenlijk he, maar houd wel van spanning... soms niet durven kijken  haha, maar t is maar een film he;)

HTip

Even een korte reactie vanuit de kelder waar we naar muziek zitten te luisteren. Komen we weer lekker tot rust na een drukke week. Annet is nu ziek, mijn collega op het werk is ziek met een aantal deadlines, dus alles komt nu op mij aan.

Erg leuk Simon en Maikel! Heb het inderdaad niet zo op horror. In vind de schrikeffecten in een thriller al spannend genoeg :unsure:

Showcase - Topic

simsalabim

Nou,

Vooruit dan maar...

>:D

Maar als ik een topic had gehad en op pagina 666 was beland had ik gratis vlammetjes uitgedeelt.

Of iedereen getrakteert op heksenhyl.

Just saying...

Dusseh waar ga jij op trakteren? 

Fyi, ik houd niet van gebakken spinnen, al ga ik wel akkoord met een suikerspin, als je dan tenminste ook op een rondje spookhuis trakteert :devil: :devil: :devil:

SV..S

Citaat van: HTip op januari 12, 2017, 21:55:05

Erg leuk Simon en Maikel! Heb het inderdaad niet zo op horror. In vind de schrikeffecten in een thriller al spannend genoeg :unsure:

Ik zie nu ineens een beeld voor me dat je met moderator Pennywise samen naar It zit te kijken in die donkere kelder, dan slaap je die nacht ook niet meer ;D
Beterschap voor Annet :-*

Jl Audio F113