Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: LuPo op maart 20, 2013, 01:34:44
Beide heren gefeliciteerd met de aankoop! Zijn dat stands voor de center? :)
Thanks!

Klopt! Atacama heeft, net als Woodtech, een aparte lijn voor center speakers :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 18, 2013, 17:25:43
Tot slot het kabelmanagement...
De houten blokjes zijn weer zelfbouwkabellifters. Het lijkt een beetje een zooitje, maar in het echt ziet het er best netjes en opgeruimd uit. In ieder geval raakt geen enkele kabel het tapijt op de achterwand.

Dat ziet er zeer mooi uit. Gelijk op de eerste foto moest ik toch even lachen  :D vooral om de White&Black  :D hoe hij daar hing.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 20, 2013, 18:32:54
Dat ziet er zeer mooi uit. Gelijk op de eerste foto moest ik toch even lachen  :D vooral om de White&Black  :D hoe hij daar hing.
;D Komt jou natuurlijk bekend voor ;)

Ik heb je PM ontvangen (vorige had ik inderdaad gemist :-X) en ik zal even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog even de powerbuy voor de RPG SoundGem onder de aandacht brengen...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131944.0

Het loopt niet echt storm, zeg maar ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op maart 18, 2013, 23:00:35
Vanavond hebben we trouwens weer geluisterd. Ik meende verandering te horen, dus heb ik Annet gevraagd en zij hoorde ook verschil. Dus weer het hele arsenaal aan testplaten de revue laten passeren en ja hoor, alles klonk weer anders. Maar ja, waardoor kon dat komen? Onze verklaring is dat door de nieuwe volgorde dat de PPP nu ook van boven RFI-demping krijgt. Dus de stroomtoevoer weer schoner is. Zeker weten doen we het niet, maar 1 ding weten we wel zeker. Hoe meer platen, hoe beter het geluid. Dus wat moet dat dan wel niet worden?

Daar kan ik kort over zijn... genieten, genieten en nog eens genieten! :wub:

Gisteravond was het geluid een stuk minder dan de eerste avond. Ik was daarop voorbereid, dus heb 24 uur muziek laten spelen en vanavond was een deel van de magie alweer terug. Blijft een wonderlijk proces. Is allemaal wel te verklaren met moeilijke theoriën uit de natuurkunde en elektrotechniek (waar ik niet veel meer van weet) maar het blijft toch wonderlijk.

Annet is morgenavond op stap met vriendinnen, dus 3x raden waar ik de hele avond ben... :unsure: ;D
Showcase - Topic

VlisChris

Citaat van: HTip op maart 21, 2013, 23:00:27

Annet is morgenavond op stap met vriendinnen, dus 3x raden waar ik de hele avond ben... :unsure: ;D

De Albert Heijn?

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LuPo

Citaat van: HTip op maart 21, 2013, 23:00:27

Met een paar gezelschapsdames in je HT? :D

HTip

:clapping: Het was eigenlijk een retorische vraag :D

LuPo komt in ieder geval het meest in de buurt ;) Lekker genieten in mijn HT, alleen in mijn eentje :D
Showcase - Topic

HTip

Was benieuwd hoe het concert van Pink zou klinken. Zit op dit moment met verbazing te luisteren naar het akoestisch deel. Gewoonweg kippenvel! Werkelijk prachtig met veel detail en hoogte-informatie. Ik heb echt het gevoel dat ik helemaal vooraan sta :wub:
Showcase - Topic

LuPo

Citaat van: HTip op maart 22, 2013, 21:32:14
Was benieuwd hoe het concert van Pink zou klinken. Zit op dit moment met verbazing te luisteren naar het akoestisch deel. Gewoonweg kippenvel! Werkelijk prachtig met veel detail en hoogte-informatie. Ik heb echt het gevoel dat ik helemaal vooraan sta :wub:

Pink Funhouse Tour? :D Toch nog een beetje sensueel dus. :P

HTip

Citaat van: LuPo op maart 22, 2013, 21:47:06
Pink Funhouse Tour? :D Toch nog een beetje sensueel dus. :P
:D Leuke was dat ik zonder beeld heb geluisterd. Ik luister vaak concerten zonder beeld...

Beeld van Pink is inderdaad ook erg goed, maar daar ligt nu niet het accent. Zonder beeld kan ik me beter focussen op het geluid. Nu weer een DTS CD en dat klinkt echt heerlijk. Hoeveel stemmen of instrumenten worden weergegeven maakt helemaal niets uit. Je kunt ze allemaal afzonderlijk volgen.

Nu nog even Celine Dion in Las Vegas en daarna misschien John Mayer en Toto. Ik kan niet stoppen met luisteren...
Showcase - Topic

Etiennevh

Vind dat laatste nummer van Pink ook zo bijzonder mooi.. you called me sugaaaaaaaaaaaaaaa... geen idee hoe het heet ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 22, 2013, 23:24:22
Vind dat laatste nummer van Pink ook zo bijzonder mooi.. you called me sugaaaaaaaaaaaaaaa... geen idee hoe het heet ;)
Weet niet welke je bedoelt, maar de laatste nummers zijn deze...

21. Glitter In The Air
22. It's All Your Fault
23. One Foot Wrong

Die laatste vind ik overigens niet zo mooi ;)

Andere concert is trouwens John Mayer geworden. Wat een heerlijk concert is dat toch. Vooral het 1e en 3e deel :music:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 23, 2013, 01:00:36
Weet niet welke je bedoelt, maar de laatste nummers zijn deze...

21. Glitter In The Air
22. It's All Your Fault
23. One Foot Wrong

Die laatste vind ik overigens niet zo mooi ;)

Andere concert is trouwens John Mayer geworden. Wat een heerlijk concert is dat toch. Vooral het 1e en 3e deel :music:
grappig, ik dacht dat glitter in the air hEt laatste nummer was. Die bedoelde ik in ieder geval.  En helemaal met je eens dat het 1 e en 3 e deel het mooist zijn!

Bas Akkerman

Grappig om te lezen dat jij ook wel eens in je HT luistert zonder beeld. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LuPo

Zet je dan eerst even je beamer aan om het concert te starten en daarna weer uit? :D

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 23, 2013, 09:57:54
grappig, ik dacht dat glitter in the air hEt laatste nummer was. Die bedoelde ik in ieder geval.  En helemaal met je eens dat het 1 e en 3 e deel het mooist zijn!
Eerlijk gezegd heb ik de playlist van blu-ray.com gehaald. Ik zal eens kijken welke echt het laatste nummer is. Glitter in the air is zeker een mooi nummer.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 23, 2013, 10:21:52
Grappig om te lezen dat jij ook wel eens in je HT luistert zonder beeld. :happy:
Ik vind het heerlijk om een concert in surround te luisteren. Kan je ook je ogen dicht doen en heerlijk wegzwijmelen :music:

Citaat van: LuPo op maart 23, 2013, 10:37:56
Zet je dan eerst even je beamer aan om het concert te starten en daarna weer uit? :D
:D Nee dat niet. Van een aantal concerten en DVD-A's heb ik de menu's gefotografeerd en op de iPad gezet. En van sommige weet ik het uit mijn hoofd ;)

Even de beamer aanzetten en daarna meteen weer uit is niet echt goed voor de lamp ;)
Showcase - Topic

LuPo

Citaat van: HTip op maart 23, 2013, 11:38:19
Ik vind het heerlijk om een concert in surround te luisteren. Kan je ook je ogen dicht doen en heerlijk wegzwijmelen :music:
:D Nee dat niet. Van een aantal concerten en DVD-A's heb ik de menu's gefotografeerd en op de iPad gezet. En van sommige weet ik het uit mijn hoofd ;)

Even de beamer aanzetten en daarna meteen weer uit is niet echt goed voor de lamp ;)

Slim! En zo bespaar je ook wat branduren als je gewoon muziek luistert. :)

Bas Akkerman

Ik vind het heerlijk om een concert in surround te luisteren. Kan je ook je ogen dicht doen en heerlijk wegzwijmelen :music:[...]
Het is haast jammer dat het nu 's avonds weer langer licht is. Ik vind het heerlijk om in een geheel duistere woonkamer muziek te luisteren. Dan hoef je je ook niet meer te concentreren op het dicht houden van je ogen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Etiennevh

Ik doe het ook regelmatig, maar ik wacht gewoon 5 min en druk dan op play. 9 van de 10 keer start het concert gewoon. :)

HTip

Citaat van: LuPo op maart 23, 2013, 12:22:08
Slim! En zo bespaar je ook wat branduren als je gewoon muziek luistert. :)
Scheelt inderdaad branduren, maar voornamelijk ook de levensduur van de lamp. In het verleden wel eens gekeken naar een klein scherm, maar dat was op dat moment eigenlijk duurder dan een nieuwe lamp ;) Misschien is dat nu veel goedkoper en komt ie er toch nog...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 23, 2013, 13:47:00
Het is haast jammer dat het nu 's avonds weer langer licht is. Ik vind het heerlijk om in een geheel duistere woonkamer muziek te luisteren. Dan hoef je je ook niet meer te concentreren op het dicht houden van je ogen.
Ik kijk niet in een volledig verduisterde ruimte, maar zorg wel dat de zijkant donker is. Het lijkt wel dat het dan beter klinkt :unsure: Maar het kost gewoon minder moeite om de details te horen.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 24, 2013, 22:59:04
Ik doe het ook regelmatig, maar ik wacht gewoon 5 min en druk dan op play. 9 van de 10 keer start het concert gewoon. :)
Klopt. Vaak is de eerste menu-optie "Play Concert". Het begint meestal in stereo en moet dan nog omgezet worden in surround. Het fijne van de Oppo is dat het makkelijk om te zetten is zonder beeld ;)
Showcase - Topic