Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op juli 27, 2011, 22:01:20
Nu heb je ons nieuwsgierig gemaakt naar de vragen...
Ik had de volgende vragen gesteld:
- Of ik de Oppo mocht openmaken voor het vervangen van het ERS-materiaal door aluminiumtape.
- Of het mogelijk is om de DAC's te vervangen door de laatste versies
- Of het mogelijk/zinvol was om de modificaties na 12-12-2009 nog toe te passen.

Het is maar goed dat ik het gevraagd heb, want anders zou mijn garantie niet meer geldig zijn. Hij heeft aangeboden om voor een redelijk bedrag de Oppo te laten aanpassen met de laatste tweaks, incl. het ERS-materiaal. Zijn complete antwoord is alsvolgt:
Citeer
These upgrades will dramatically improve the performance of the player all over again on audio and video, far better then it is now not just slightly.  Your player will be just a tick below the upgraded 95's

Your 12-12-09 upgraded player needs our new shielding and other parts applied in addition to the ERS removed off the top cover and silver foil tape applied to cover up the carbon fibers and provide constrained layer dampening to reduce vibration induced distortions.  

The 83SE sabre dacs are fine not hardly any audible change there.

Dus je begrijpt het al. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik de speler in Amerika krijg, want dat mag rechtstreeks ;) Ik snap alleen het douaneformulier CN23 nog niet zo goed :unsure: Welke categorie is zoiets? Het is eigenlijk een reparatie ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Ok, ik mocht hem toen inderdaad gewoon zelf openmaken. Mijne heeft die laatste tweaks inderdaad ook nog gekregen. Het is inderdaad een reparatie. Dus commerciele goederen en als omschrijving 'DVD player for repair'. Ik heb zowel met DHL als gewoon de post verzonden. DHL is wel een stuk sneller, maar ook een stuk duurder. DHL komt op iets van honderd euro denk ik, en duurde een week. PostNL was 60 euro en duurde dik 2 weken.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Ik laat me golfspullen vanuit USA vaak als "Return Repair" opsturen en betaal dan geen invoerrechten.  ;)

fugazi_2009

Citaat van: CoSo op juli 28, 2011, 22:43:33
Ik laat me golfspullen vanuit USA vaak als "Return Repair" opsturen en betaal dan geen invoerrechten.  ;)

Wellicht dat de douane niet zo op de hoogte is van golfspullen, maar electronica hebben ze tegenwoordig wel aardig door. The upgrade company deed ook steevast de spelers als return repair opsturen, en consequent trapte de douane daar niet in. Tot zekere hoogte heeft het ook met de afzender te maken, pakjes van Amazon worden er altijd uitgepikt, zelfde soort pakjes van andere leveranciers komen probleemloos aan.

CoSo

Citaat van: fugazi_2009 op juli 28, 2011, 23:14:06
Wellicht dat de douane niet zo op de hoogte is van golfspullen, maar electronica hebben ze tegenwoordig wel aardig door. The upgrade company deed ook steevast de spelers als return repair opsturen, en consequent trapte de douane daar niet in. Tot zekere hoogte heeft het ook met de afzender te maken, pakjes van Amazon worden er altijd uitgepikt, zelfde soort pakjes van andere leveranciers komen probleemloos aan.
Ligt er waarschijnlijk ook aan welke transporteur je gebruikt, USPS komt altijd aan bij de douane hier.
Fedex of UPS gaat via eigen inklaring.

Dacht dat audio wel makkelijker zou zijn omdat dat eerder gebruikt is, zeker met een doos die open is geweest.

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op juli 28, 2011, 20:57:46
Ok, ik mocht hem toen inderdaad gewoon zelf openmaken. Mijne heeft die laatste tweaks inderdaad ook nog gekregen. Het is inderdaad een reparatie. Dus commerciele goederen en als omschrijving 'DVD player for repair'. Ik heb zowel met DHL als gewoon de post verzonden. DHL is wel een stuk sneller, maar ook een stuk duurder. DHL komt op iets van honderd euro denk ik, en duurde een week. PostNL was 60 euro en duurde dik 2 weken.
Bedankt Jack. Jij hebt het vaker gedaan zie ik :thumbs-up:

Ik heb geen haast, want ik heb nog andere apparatuur om alles mee af te spelen. PostNL wordt het dus ;)

Citaat van: CoSo op juli 28, 2011, 22:43:33
Ik zal David vragen het zo als jij zegt weer terug te sturen, zodat de Oppo niet weken bij de douane blijft liggen... ;) Bedankt!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

raptile

Citaat van: HTip op juli 28, 2011, 17:17:10
Hoezo mindere looks? :D
Met doek is mooier :P
Zonder zien ze er ook goed uit maar toch iets minder :D

HTip

Citaat van: raptile op juli 29, 2011, 11:08:21
Met doek is mooier :P
Zonder zien ze er ook goed uit maar toch iets minder :D
Dat mag jij zeker vinden, hoor. Daarvoor is het ook een poll. En smaken verschillen gelukkig :D
Showcase - Topic

fugazi_2009

Citaat van: HTip op juli 28, 2011, 23:38:44
Bedankt Jack. Jij hebt het vaker gedaan zie ik :thumbs-up:

Ik heb geen haast, want ik heb nog andere apparatuur om alles mee af te spelen. PostNL wordt het dus ;)
Ik zal David vragen het zo als jij zegt weer terug te sturen, zodat de Oppo niet weken bij de douane blijft liggen... ;) Bedankt!

Gewoon Dave vragen om de douaneverklaring die jij nu invult er voor de terugweg ook weer bij te doen, dan gaat die er soepel doorheen.

HTip

Ben de Oppo verzendklaar aan het maken. Dat is nog een hele klus :o David heeft gevraagd voor dubbele verpakking, maar er is niet zomaar een doos waar de Oppo in past. Maar ik denk wel wat gevonden te hebben...

Citaat van: fugazi_2009 op juli 29, 2011, 11:14:43
Gewoon Dave vragen om de douaneverklaring die jij nu invult er voor de terugweg ook weer bij te doen, dan gaat die er soepel doorheen.
Zal ik doen. Bedankt weer!
Showcase - Topic

WimB

Wat voor een "dramatische" verbeteringen zijn er te verwachten door alutape te plakken in de Oppo. Wat moet ik me daarbij precies voorstellen en zou dat zin hebben als ik mijn Oppo zou openschroeven en dat ook zou doen?

Etiennevh

Philip,

Denk je dat die upgrades je de verbetering in Stereo gaan opleveren die je zoekt? Ik heb er natuurlijk geen ervarnig mee, maar ik denk juist dat je met die kleine aanpassingen waar eerder over gesproken is ook een groot rendement zult behalen..

Iig succes met het veilig verpakken en opsturen! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

fugazi_2009

Citaat van: HTip op juli 29, 2011, 11:33:47
Ben de Oppo verzendklaar aan het maken. Dat is nog een hele klus :o David heeft gevraagd voor dubbele verpakking, maar er is niet zomaar een doos waar de Oppo in past. Maar ik denk wel wat gevonden te hebben...

Ik heb nooit echt in een dubbele doos verstuurd. Wat ik wel altijd doe is van dat dikke bruine inpakpapier er omheen. En dan de nodige tape met Breekbaar e.d. er op en dan is het geen probleem.

fugazi_2009

Citaat van: WimB op juli 29, 2011, 11:45:04
Wat voor een "dramatische" verbeteringen zijn er te verwachten door alutape te plakken in de Oppo. Wat moet ik me daarbij precies voorstellen en zou dat zin hebben als ik mijn Oppo zou openschroeven en dat ook zou doen?

Het is zeker iets wat je simpel kan uittesten. In een standaard Oppo zal er niks op de binnenkant van de kap zitten. TUC gebruikte in eerste instantie ERS dempingmateriaal aan de binnenkant van de kap, maar in latere versies dus de Alu tape omdat het met de ERS materiaal te dood ging klinken.

HTip

Citaat van: WimB op juli 29, 2011, 11:45:04
Jack heeft het al helemaal goed uitgelegd, maar ik heb eventueel nog een stuk liggen. Had ik van Jack overgenomen, maar heb ik nu dus niet nodig. Geef maar een gil als je daar interesse in hebt.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op juli 29, 2011, 11:53:35
Philip,

Denk je dat die upgrades je de verbetering in Stereo gaan opleveren die je zoekt? Ik heb er natuurlijk geen ervarnig mee, maar ik denk juist dat je met die kleine aanpassingen waar eerder over gesproken is ook een groot rendement zult behalen..

Iig succes met het veilig verpakken en opsturen! :)
Bedankt Etienne! Geen idee of het een verbetering brengt op stereogebied. Maar de Oppo gaat met deze upgrades overall er op vooruit, dus zowel beeld als geluid.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op juli 29, 2011, 12:03:31
Ik heb nooit echt in een dubbele doos verstuurd. Wat ik wel altijd doe is van dat dikke bruine inpakpapier er omheen. En dan de nodige tape met Breekbaar e.d. er op en dan is het geen probleem.
Weer een goede tip! De doos van de Oppo zelf past wel binnen de maten van PostNL. Als ik er nog een doos omheen doe, dan valt ie erbuiten. Nu alleen nog ergens inpakpapier halen.
Showcase - Topic

Deleted member

Citaat van: HTip op juli 29, 2011, 12:44:02
Jack heeft het al helemaal goed uitgelegd, maar ik heb eventueel nog een stuk liggen. Had ik van Jack overgenomen, maar heb ik nu dus niet nodig. Geef maar een gil als je daar interesse in hebt.

Goed bezig weer Philip!

NB. Jullie hadden 't over weghalen van ERS maar als ik de reactie van Schultz lees dan heeft hij 't ook over bedekken van carbon fibers maar die zitten toch juist in de ERS? Of gaat 'ie ERS materiaal op andere plekken bedekken met de alu tape.

drees62

Citaat van: HTip op juli 29, 2011, 12:49:01
Nu alleen nog ergens inpakpapier halen.

Ik zeg: Action (of kennen ze dat in België niet). Ook die rollen inpaktape heb je daar voor weinig  ;)

Deleted member

Een doos vol met proppen van krantenpapier werkt ook goed trouwens, helemaal gratis!  ;) Zelf bewaar ik altijd 't inpakmateriaal van m'n eigen orders juist voor dit soort dingen dus ik heb hier nog van alles maar daar heeft Philip niet zo veel aan! ;)

fugazi_2009

Citaat van: Antoine op juli 29, 2011, 13:51:20
Goed bezig weer Philip!

NB. Jullie hadden 't over weghalen van ERS maar als ik de reactie van Schultz lees dan heeft hij 't ook over bedekken van carbon fibers maar die zitten toch juist in de ERS? Of gaat 'ie ERS materiaal op andere plekken bedekken met de alu tape.

In het geval van de TUC machines is het gebruik van de alu tape om twee redenen.
1. Demping
2. Als afdekking van de eventuele restanten ERS die achterblijven om de binnenkant van de kap. Bij mij ging het er nagenoeg perfect af, maar dat lukt niet altijd. Als er vervolgens later nog van die restant draden in de speler zouden vallen dan kan dat kortsluiting veroorzaken. Door het met de tape af te dekken voorkom je dat ook gelijk.

Midcall

Citaat van: HTip op juli 29, 2011, 12:49:01
Weer een goede tip! De doos van de Oppo zelf past wel binnen de maten van PostNL. Als ik er nog een doos omheen doe, dan valt ie erbuiten. Nu alleen nog ergens inpakpapier halen.
Heeft PostNL voorgeschreven maten dan? Volgens mij is enkel gewicht van belang en niet het formaat van een doos (of het moet een ècht grote doos zijn, zoiets waar 60 inch tv's in gaan enzo).
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Sonic Circle

Ik heb een standaard Oppo BDP-83. Wat zou dat tape voor mijn Oppo kunnen doen?

Etiennevh

Is die demping voor Philip niet wat te veel? Hij merkt nu toch al dat hij wat mist in stereo? Dempt het dan niet nog meer? Of haal ik 2 dingen door elkaar?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Ik hoef niet eens meer te antwoorden. Handig zo'n forum, waar zoveel kennis aanwezig is :thumbs-up:

Vandaag in de weer geweest om de Oppo goed te kunnen verpakken, maar het zit niet mee. Het stevige bruine inpakpapier was op en was nergens te krijgen. Een signaal?

Citaat van: drees62 op juli 29, 2011, 13:53:34
Ik zeg: Action (of kennen ze dat in België niet). Ook die rollen inpaktape heb je daar voor weinig  ;)
Zit er 1 in Maastricht, maar om nu helemaal daar naartoe te rijden voor een rol inpakpapier?

Citaat van: Antoine op juli 29, 2011, 13:56:29
Een doos vol met proppen van krantenpapier werkt ook goed trouwens, helemaal gratis!  ;) Zelf bewaar ik altijd 't inpakmateriaal van m'n eigen orders juist voor dit soort dingen dus ik heb hier nog van alles maar daar heeft Philip niet zo veel aan! ;)
Doe ik ook. Heb een hele verzameling aan airpockets, bubbeltjeplastic, schuimpjes, etc., maar ik heb niets waar de doos van de Oppo in kan, zonder dat de maximale maten van PostNL worden overschreden.

Citaat van: Midcall op juli 29, 2011, 16:09:28
Heeft PostNL voorgeschreven maten dan? Volgens mij is enkel gewicht van belang en niet het formaat van een doos (of het moet een ècht grote doos zijn, zoiets waar 60 inch tv's in gaan enzo).
Helaas wel. Maximaal 100x50x50 cm. Ik had een TV-doos, waar de Oppo in past, maar die is te breed. Bovendien wordt het gewicht daardoor weer hoger en dus duurder.
Showcase - Topic