Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Citaat van: HTip op november  1, 2010, 07:16:02
;D Ik hoef "alleen maar" mijn StudioTek G130 te vervangen door Silver 3D :unsure: ;D
Lach er maar om, ik vind het treurig dat je voor 3D een silver scherm nodig hebt voor de meest gebruikte 3D projectie methode. Niet iedereen beseft dat. Komt wel als ze de nieuwere generatie 3D projector eindelijk hebben en dan erachter komen dat het niet werkt.

Hopenlijk beseffen dealers wat ze verkopen, anders gun ik het ze om op de blaren te zitten en een gratis silver scherm in dezelfde kwaliteit als service gratis mee te moeten leveren  :devil:
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Citaat van: jaco op november  1, 2010, 08:28:29
Lach er maar om, ik vind het treurig dat je voor 3D een silver scherm nodig hebt voor de meest gebruikte 3D projectie methode. Niet iedereen beseft dat. Komt wel als ze de nieuwere generatie 3D projector eindelijk hebben en dan erachter komen dat het niet werkt.
Mee eens. Ik wist het al, maar ik kan me voorstellen dat het een verrassing kan zijn als de dealer dit niet heeft meegenomen in de aanbieding. Dat is ook de reden dat ik niet voor 3D ga. Want heb ik nodig...:
- 3D-projector
- Emitter
- 3D-brillen
- Silver 3D schermdoek
- 3D-compatible BD-speler
- 3D content

Heb genoeg moeten uitgeven voor een FullHD-opstelling :unsure:

Hopenlijk beseffen dealers wat ze verkopen, anders gun ik het ze om op de blaren te zitten en een gratis silver scherm in dezelfde kwaliteit als service gratis mee te moeten leveren  :devil:
Dat zou best wel eens kunnen gebeuren in de toekomst :devil:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Mee eens, ik wist het dus niet.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Het blijft ook niet meer dan een gimmick. 3D is leuk, maar het valt me op dat scherp Beeld en goede kleuren, meer bijdragen aan de beleving dan 3D die nog lang niet geoptimaliseerd is. En omdat 3D nog in de kinderschoenen staat is het gewoon een te grote investering. Daarvoor gaan de veranderingen ook nog te snel.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: HTip op november  1, 2010, 08:57:43
Mee eens. Ik wist het al, maar ik kan me voorstellen dat het een verrassing kan zijn als de dealer dit niet heeft meegenomen in de aanbieding. Dat is ook de reden dat ik niet voor 3D ga. Want heb ik nodig...:
- 3D-projector
- Emitter
- 3D-brillen
- Silver 3D schermdoek
- 3D-compatible BD-speler
- 3D content

Heb genoeg moeten uitgeven voor een FullHD-opstelling :unsure:
Dat zou best wel eens kunnen gebeuren in de toekomst :devil:
Silverscreen heb je alleen nodig bij polarized projection, niet bij shutterglasses, zoals JVC doet.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op november  1, 2010, 14:19:25
Silverscreen heb je alleen nodig bij polarized projection, niet bij shutterglasses, zoals JVC doet.

Dat is niet helemaal waar.... je hebt namelijk met 3D gewoon licht nodig, en dat kan middels high-gain worden bereikt.

celerontje

Dan zorgen de projectorfabrikanten er maar voor dat hun bakkies meer licht uitspugen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

bmateijsen

Citaat van: celerontje op november  1, 2010, 14:21:52
Dan zorgen de projectorfabrikanten er maar voor dat hun bakkies meer licht uitspugen. ;)

Gelijk heb je, maar dat zal in een bepaald prijssegment niet gebeuren. ;). De meeste projectoren die zo op de markt komen in het populaire prijssegment maken gebruik van de shuttertechniek. Dat betekent dat je minimaal 50% licht verliest. Vaak (zoals bij de VW90) wordt dan ook gekozen om polarisatie toe te voegen als je geen silver screen neemt, dat is dan nogmaals 20% licht verlies....

Tel maar op ;)

Of iederen aan de Digital Projection Titan 3D, die heeft meer dan genoeg licht om 3m breed 3D te doen. 8)

Groet,

Bjorn

tiptop

Wel jammer dat de projector dat niet kan. ??? ;)

Maar in principe hoef je het scherm toch niet te vervangen? Dat is toch gewoon passief?

En zijn er geen mogelijkheden om het op een of andere manier toch te realiseren met jouw projector via software upgrades of een kleine aanpassing?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

bmateijsen

Citaat van: tiptop op november  1, 2010, 14:50:28

Maar in principe hoef je het scherm toch niet te vervangen? Dat is toch gewoon passief?

Dat hoeft inderdaad niet, maar als je gaat voor de ultieme 3D setup, dan is het wel verstandig dit mee te nemen.

CiteerEn zijn er geen mogelijkheden om het op een of andere manier toch te realiseren met jouw projector via software upgrades of een kleine aanpassing?

Bestaande projectoren zijn niet geschikt te maken voor 3D. (of bedoel je dat niet?)

Groet,

Bjorn

tiptop

Citaat van: bmateijsen op november  1, 2010, 14:52:56
Dat hoeft inderdaad niet, maar als je gaat voor de ultieme 3D setup, dan is het wel verstandig dit mee te nemen.

Bestaande projectoren zijn niet geschikt te maken voor 3D. (of bedoel je dat niet?)

Groet,

Bjorn
Dat bedoelde ik inderdaad ;).

Nou ja, het zal bij Philip nog steeds waanzinnig mooi zijn schat ik zo. :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: tiptop op november  1, 2010, 14:50:28

Bij polarisatie (zoals RealD) is een normaal scherm te diffuus, dus afhankelijk van de techniek... ;)

bmateijsen

Citaat van: celerontje op november  1, 2010, 15:05:13
Bij polarisatie (zoals RealD) is een normaal scherm te diffuus, dus afhankelijk van de techniek... ;)

Haal je hier niet de normale bioscoop door de war met de thuisbioscoop? Scheelt nogal in het formaat ;)

celerontje

Nee hoor, ik geef even aan dat je voor polarisatie per se een silverscreen nodig hebt. (ongeacht het formaat)

bmateijsen

Citaat van: celerontje op november  1, 2010, 15:19:23
Nee hoor, ik geef even aan dat je voor polarisatie per se een silverscreen nodig hebt. (ongeacht het formaat)

Ik zal het even minder algemeen maken, voor RealD heb je een silver screen nodig. Dolby3D niet per definitie.
Beide technieken zijn gebaseerd op polarisatie, maar wel met verschillende filter technieken.

celerontje

Dolby 3D werkt niet met polarisatie, maar het kleurgolflengtefiltering.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Infitec

Etiennevh

Citaat van: celerontje op november  1, 2010, 15:25:36
Dolby 3D werkt niet met polarisatie, maar het kleurgolflengtefiltering.
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Infitec
Niet alles wat op wiki staat is waar he Jaapie ;) :thumbs-up:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Dit is gewoon algemeen bekend, ik heb de link er enkel even bijgezet om tegenspraak van Bjorn te voorkomen. :P
En ik heb dit weekend een origineel Infitec filter in mijn handen gehad. ;)

bmateijsen

Wijsneus... Er stond toch bij mij al bij dat het een ander filter techniek was. ::).
De wavelength filtering is een geavanceerdere vorm van polarisatie wat mij betreft.

celerontje

Misschien in de absolute zin van filteren, maar als het werkelijk gepolariseerde projectie zou zijn, zou je een silverscreen nodig hebben.
Infitec is gewoon tegelijkertijd 2 verschillende spectra projecteren voor links en rechts en die spectra weer filteren in de bril.

HTip

Zo! In één klap ben ik weer helemaal bij op 3D-gebied ;)

Voor mijn probleem met het LFE-kanaal bij 96kHz van de SR9600 heb ik de servicemanual aangeschaft. Verwacht ik ergens deze week. Misschien kan ik zien op de partlist waar ik het moet zoeken. Aansluitend contact zoeken met Marantz en dan hopen dat ze het kunnen maken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Bij het programmeren van mijn nieuwe JVC beamer ben ik de complete lijst IR codes tegengekomen. Tevens de prontocodes voor alle JVC-codes. Deze heb ik in een lijst gecombineerd en aangegeven voor welk type deze geschikt zijn. De commando's zijn geldig vanaf de JVC HD350/RS10.
Showcase - Topic

Etiennevh

Philip,

Om iets te leren..: waar the F! gebruik je die tabel voor?

HTip

Citaat van: Etiennevh op november  3, 2010, 08:40:18
Philip,

Om iets te leren..: waar the F! gebruik je die tabel voor?
Dat zijn de codes (de prontokolom) die je in een Pronto AB kan programmeren, waardoor je de meegeleverde AB van JVC niet nodig hebt. Mooie van deze tabel is dat veel functies rechtstreeks kunnen worden gebruikt, terwijl je met de standaard AB hiervoor in het menu moet gaan.

De meeste codes zijn discreet, d.w.z. ze doen alleen dat, terwijl sommige van de knoppen op de standaard AB ofwel toggelen ofwel door een lijst van opties lopen. Kan ook niet anders, anders had je een AB met bijna 80 knoppen!
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 08:46:15
Dat zijn de codes (de prontokolom) die je in een Pronto AB kan programmeren, waardoor je de meegeleverde AB van JVC niet nodig hebt. Mooie van deze tabel is dat veel functies rechtstreeks kunnen worden gebruikt, terwijl je met de standaard AB hiervoor in het menu moet gaan.

De meeste codes zijn discreet, d.w.z. ze doen alleen dat, terwijl sommige van de knoppen op de standaard AB ofwel toggelen ofwel door een lijst van opties lopen. Kan ook niet anders, anders had je een AB met bijna 80 knoppen!
Ok duidelijk! Thanks! Ideaal! Ik wou dat je overal zo'n tabel van kon vinden! :P