Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Valkyrie op oktober  2, 2010, 17:40:44
Wat een gigantisch ding!!! :o :o :o Heel stoer! 8)
Stoer heb ik nog niet gehoord :D Maar dat is ie wel inderdaad!

Citaat van: CoSo op oktober  2, 2010, 17:41:01
Wat een Sub  :inlove: daar past mijn sub 4x in  ;D
:wub: ben ik inderdaad en overigens Annet ook :D
De SPL1000 is ook geen klein subje, maar inderdaad een stukje kleiner dan DD18 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op oktober  2, 2010, 17:36:22
Ben benieuwd of je dan verschil hoort met de DD12 en of je je nog de SVS kan herinneren. Ik wil overigs de DD18 niet meer verplaatsen. Hij staat nu perfect op de centimeter (Bjorn wilde de timing helemaal goed hebben) en ik ben bang dat bij verplaatsing ik dit deel teniet doe.

Neem maar van mij aan dat het verschil hoorbaar is :D

Je SVS staat me ook zeker nog wel bij! Ik zal ter pal naast tijdens Cloverfield  ;D
Maar als je hem niet wilt verplaatsen is dat niet er natuurlijk, dan maar geen 1 op 1 vergelijk met de SVS.

De DD12 vond ik al inrukwekken en als ik het geld er voor had dan had ik hem zeker gekocht. Maargoed, we blijven lekker dromen!  ;)

Ben idd wel benieuwd naar het verschil in DD12 en DD18. Al is dat geen eerlijk vergelijk omdat jouw ruimte akoestisch nagenoeg perfect is en ik de DD12 niet in de meest optimale ruimte heb gehoor. Maar ik ben benieuwd.

Edit: Maar zit eerlijk gezegd wel in twijfel voor een XXLS400  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: HTip op oktober  2, 2010, 17:54:17
Dat is toch ook geen kleintje ;) De afstelling van de DD-series is een vak apart. Het is niet een kwestie van een paar knopjes draaien en klaar. Het is echt iets voor de profs. Ik heb het vorig jaar geprobeerd met de SMS-1, maar was iets doorgeslagen in de EQ :D

Klopt, ik denk zelfs dat hij behoorlijk in de buurt komt qua formaat.
En indeed.. zit er sterk over na te denken om Bjorn ook maar eens te bellen.  ;D
Heb je overigens ook basshakers geinstalleerd? Zoja, spelen ze goed samen met de sub?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Davey

Jouw topic barst bijna uit elkaar zo hard gaat het met de posts :o  :D

Sol

Citaat van: HTip op oktober  2, 2010, 17:28:50
Bedankt Sven! Shaken doet het zeker, alleen niet the room. Ik hou het bij ingewanden en broekspijpen :D
Haha graag gedaan, en geniet ervan. 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Citaat van: Madhouse op oktober  2, 2010, 18:13:16
Je SVS staat me ook zeker nog wel bij! Ik zal ter pal naast tijdens Cloverfield  ;D
Maar als je hem niet wilt verplaatsen is dat niet er natuurlijk, dan maar geen 1 op 1 vergelijk met de SVS.

De DD12 vond ik al inrukwekken en als ik het geld er voor had dan had ik hem zeker gekocht. Maargoed, we blijven lekker dromen!  ;)

Ben idd wel benieuwd naar het verschil in DD12 en DD18. Al is dat geen eerlijk vergelijk omdat jouw ruimte akoestisch nagenoeg perfect is en ik de DD12 niet in de meest optimale ruimte heb gehoor. Maar ik ben benieuwd.

Edit: Maar zit eerlijk gezegd wel in twijfel voor een XXLS400  :blush:
dat wordt tijdens de M&G dus opnieuw een stukje CLoverfield?? kunnen jij Philip en Celerontje mooi een vergelijking maken, ben wel benieuwd naar jullie reacties ;D

hoewel ik het me wel een beetje kan voorstellen

Madhouse: :omg:                     celerontje: :omg:             Philip: :clapping: :pompom: :headbanging:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

:D Dan zul je het je inderdaad nog wel herinneren :P Het 1 op 1 vergelijk doen we in gedachten ;)

Vorig jaar had ik ook die droom en nu is ie werkelijkheid ;) Maar het kost natuurlijk wel wat. Maar ja, onze vakantie was weer heel goedkoop...

Akoestiek is inderdaad heel erg belangrijk. Daar heb ik het allemaal voor gedaan...

Edit: Maar zit eerlijk gezegd wel in twijfel voor een XXLS400  :blush:
O jee, wat voor tegenprestatie moet je daar nu weer tegenover zetten? :D

We gaan nu weer genieten. Na o.a. de film (War of the Worlds) gaan we vrolijk verder :D

Tot straks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober  2, 2010, 19:13:51
O jee, wat voor tegenprestatie moet je daar nu weer tegenover zetten? :D

denk dat hij straks helemaal in een bloemetjes huis woont :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

nog een aanrader trouwens: De ontploffing van het huis in de Bourne Identity. was in slaap gevallen tijdens die film (niet omdat ie saai was, maar omdat ik zo moe was ;) ) en schrok me daar wakker :wacko: had zowat een hartverzakking :D

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Marsh op oktober  2, 2010, 18:29:32
Klopt, ik denk zelfs dat hij behoorlijk in de buurt komt qua formaat.
En indeed.. zit er sterk over na te denken om Bjorn ook maar eens te bellen.  ;D
Even wachten tot na de M&G...

Citaat van: Marsh op oktober  2, 2010, 18:29:32
Heb je overigens ook basshakers geinstalleerd? Zoja, spelen ze goed samen met de sub?
Nope! Heb ik ook niet nodig, de DD18 doet genoeg :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Davey op oktober  2, 2010, 18:40:58
Jouw topic barst bijna uit elkaar zo hard gaat het met de posts :o  :D
:D Gaat hard hé? Heb er een dagtaak aan om het bij te houden... :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober  2, 2010, 19:08:45
dat wordt tijdens de M&G dus opnieuw een stukje CLoverfield?? kunnen jij Philip en Celerontje mooi een vergelijking maken, ben wel benieuwd naar jullie reacties ;D

hoewel ik het me wel een beetje kan voorstellen

Madhouse: :omg:                     celerontje: :omg:             Philip: :clapping: :pompom: :headbanging:

:clapping:

Alleen even ter vergelijk. Zijn genoeg andere films die ook het :omg: effect geven. Zelfs bij mij :D
Showcase - Topic

Marsh

Citaat van: HTip op oktober  2, 2010, 23:57:51
Even wachten tot na de M&G...
Nope! Heb ik ook niet nodig, de DD18 doet genoeg :D

You sure? Het geeft anders echt een extra kick aan de beleving hoor? Ik mis duidelijk wat als ik m'n basshakes uit zet.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober  2, 2010, 19:16:58
denk dat hij straks helemaal in een bloemetjes huis woont :D
:D

Citaat van: The Vampire op oktober  2, 2010, 19:18:52
nog een aanrader trouwens: De ontploffing van het huis in de Bourne Identity. was in slaap gevallen tijdens die film (niet omdat ie saai was, maar omdat ik zo moe was ;) ) en schrok me daar wakker :wacko: had zowat een hartverzakking :D
Weet even niet meer welke scene. Bedoel je die gastank bij de ex van het meisje?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Marsh op oktober  3, 2010, 00:00:16
You sure? Het geeft anders echt een extra kick aan de beleving hoor? Ik mis duidelijk wat als ik m'n basshakes uit zet.
Dan ga ik dat bij jou beleven. Ben benieuwd...
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: Marsh op oktober  3, 2010, 00:00:16

Geloof mij, ik heb het reeds eerder mogen ervaren bij Philip en bij Cloverfield waren mijn broekspijpen letterlijk aan het wapperen! Over beleving gesproken  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Overigens vandaag bij Peter de Soundcare Superspikes voor onder mijn fronts besteld. Volgens Bjorn is dat een vooruitgang in het geluid. Zeker omdat ik door de vloer de speakers niet waterpas krijg. Straks dus wel.

Moet alleen goed onthouden hoe de speakers nu staan. Foto's maken en afstanden noteren is denk ik beter ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober  3, 2010, 00:02:46
Geloof mij, ik heb het reeds eerder mogen ervaren bij Philip en bij Cloverfield waren mijn broekspijpen letterlijk aan het wapperen! Over beleving gesproken  :D
Dat is er niet minder op geworden. Alleen strakker :D
Showcase - Topic

Marsh

Citaat van: Madhouse op oktober  3, 2010, 00:02:46
Geloof mij, ik heb het reeds eerder mogen ervaren bij Philip en bij Cloverfield waren mijn broekspijpen letterlijk aan het wapperen! Over beleving gesproken  :D

Dan ben ik inderdaad wel erg benieuwd... vooral naar de afstel-methodes  :o

SeriousCinema

celerontje

Citaat van: The Vampire op oktober  2, 2010, 19:18:52
Is dat niet The Bourne Supremacy? ;D (na het ultra-shakycam gevecht)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober  3, 2010, 00:18:58
Is dat niet The Bourne Supremacy? ;D (na het ultra-shakycam gevecht)
nee die explosie komt lang niet zo hard over

Citaat van: HTip op oktober  3, 2010, 00:01:32
:D
Weet even niet meer welke scene. Bedoel je die gastank bij de ex van het meisje?
precies, die scene bedoel ik.

Citaat van: HTip op oktober  3, 2010, 00:05:40
Overigens vandaag bij Peter de Soundcare Superspikes voor onder mijn fronts besteld. Volgens Bjorn is dat een vooruitgang in het geluid. Zeker omdat ik door de vloer de speakers niet waterpas krijg. Straks dus wel.
je hebt tegels toch? krijtje aan een stok vastmaken en strak langs je speakers houden dan neem je zo de complete vorm van de speakers over. daarna was je het krijt er zo weer af.
Moet alleen goed onthouden hoe de speakers nu staan. Foto's maken en afstanden noteren is denk ik beter ;)

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Heb een paar reacties gemist zie ik... :blush: Bedankt weer allemaal voor de complimenten en lovende woorden :wub:

Citaat van: Spijkie op oktober  2, 2010, 09:13:15
Mooi ook om te zien hoeveel aandacht eraan besteed word om het in te regelen met al die microfoons, het kan niet anders dan dat het perfect in geregeld staat. Super mooie ruimte!
Ik weet niet welke dealers dat allemaal doen, maar dat maakt wel het verschil tussen een leuk klinkende sub en een prachtig in het geluidsbeeld geïntegreerde sub. Ik had een keer in een topic gezien dat BB&G 5 microfoons gebruikte. Dat heb ik dus gevraagd en omdat ik 2 rijen stoelen heb was dat ook wel nodig.

Citaat van: Denon Focal op oktober  2, 2010, 09:17:26
Wat eeb fantastisch beest, heel mooie ruimte en deze Sub maakt het helemaal af.
Gefeliciteerd!
Erg leuk om te lezen dat iedereen het een visuele aanwinst vindt. Ik heb nog niemand horen zeggen dat de sub te groot is of niet past. Dat was overigens ook niet zo met de SVS ;) Kreeg dan van het bezoek wel vragen wat dat voor rond ding is :D

Citaat van: Etiennevh op oktober  2, 2010, 09:31:49
Prachtig Philip!

Echt geweldig! Ik ben benieuwd naar volgende week zondag!

Ik hoop dat je van gezonde kritiek houdt, zo is het ook bedoeld:

Nu je HT helemaal af is.. vind ik het tapijtje dat onder het tafeltje ligt.. wel een beetje "vaal" ogen.. Is dat fotomisleiding? Of is het werkelijk vrij "vaal"? Mijn vrouw heeft een tijdje tapijten verkocht, wat ik denk dat goed en mooi zou staan, is Chinchilla tapijt van Parade. Dat maakt het "nog meer af"!!

Maargoed, een klein detail. ;) niet verkeerd bedoeld.
Geen probleem, want van (opbouwende) kritiek kan de ruimte alleen maar beter worden.

We zijn ook niet helemaal tevreden met het tapijt. Het oogt niet vaal, want het komt niet goed over op de foto's. Het is echt zwart, maar pluist enorm en is moeilijk schoon te houden.

Waar moet ik aan denken bij zo'n tapijt van 1m60x2m40?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober  3, 2010, 00:27:25
precies, die scene bedoel ik.
Die was inderdaad best heftig. Ben benieuwd of we alle films opnieuw moeten gaan kijken. Gisteren WotW gekeken en... WOW :o :o :o Wat een geluid. De dreiging van de sub was er bijna continu, waardoor je de tripods kon voelen aankomen. Erg angstaanjagen. Je had echt het gevoel dat je midden tussen de mensen aan het rennen was. Waanzinnig gewoon!!

Citaat van: The Vampire op oktober  3, 2010, 00:27:25
je hebt tegels toch? krijtje aan een stok vastmaken en strak langs je speakers houden dan neem je zo de complete vorm van de speakers over. daarna was je het krijt er zo weer af.
Dan kan inderdaad. Goede tip!
Showcase - Topic

hoekie

CoSo

Citaat van: HTip op oktober  3, 2010, 00:05:40

Afplak tape op de vloer  ;)