Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

diep respect voor je vakmanschap! :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Mooie torens Philip 8). Ik word erg benieuwd naar het eindresultaat van de voorwand!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Wauw, dat zijn twee zuilen zeg. Ik ben ook wel erg benieuwd hoe het dadelijk staat en wat het aan verbetering brengt.

jaco

Die 2e heeft wel aanmerkelijk minder diepe planken. Zal wel beter te tillen zijn  ;)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Citaat van: celerontje op mei 19, 2010, 23:12:25
En beloof ons plechtig:
Ik zal niet mijn zeer geliefde SR9600 terug in het HT plaatsen voordat de contructie van den nieuwe akoestische wand gerealiseerd is.
:D De apparatuur blijft boven. Dan kan er ook geen stof bijkomen. De speakers gaan in de originele plastic hoes en komen op het achterpodium te staan. Het scherm komt achter tegen de wand, zodat we de helft van de ruimte vrij hebben.

Citaat van: celerontje op mei 19, 2010, 23:12:25
Wat een motivatie om die sloophamer eens op te rapen, is 't niet? :D
Het gaat iets subtieler dan met een sloophamer. Ik wil een groot deel van de platen hergebruiken, dus dat moet heel voorzichtig. Naast schroeven zijn de platen ook gelijmd en dat wordt de grootste uitdaging.

In het ergste geval moet ik de platen opnieuw aanschaffen en op maat (laten) zagen, maar daar ga ik voorlopig nog niet vanuit.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei 20, 2010, 06:30:11
Mooie torens Philip 8)
Citaat van: Davey op mei 20, 2010, 06:38:58
Wauw, dat zijn twee zuilen zeg.
Lijken een beetje op het WTC :D Zijn meer dan 150cm hoog!

Citaat van: Jean Sibelius op mei 20, 2010, 06:30:11
Ik word erg benieuwd naar het eindresultaat van de voorwand!
Citaat van: Davey op mei 20, 2010, 06:38:58
Ik ben ook wel erg benieuwd hoe het dadelijk staat en wat het aan verbetering brengt.
Ik ook. Het ontwerp staat op papier, maar het realiseren is nog wel de uitdaging. Met name de draagconstructie van de basstraps wordt een lastige. Het scherm willen we er tussenin "klemmen", zodat we het niet hoeven op te hangen. Er komen gordijnen voor de basstraps te hangen, dus het eindresultaat zal verborgen zijn. Geldt eigenlijk voor de hele wand, want die doet onzichtbaar zijn werk :thumbs-up:

Kwa geluid ben ik nog het meest benieuwd :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jaco op mei 20, 2010, 06:56:19
Die 2e heeft wel aanmerkelijk minder diepe planken. Zal wel beter te tillen zijn  ;)
Absoluut! We willen ook met die 2e beginnen. Die is het eenvoudigst te hanteren.

Ben erg blij met de tip van Jan om de basstraps te splitsen in 3 delen, want die 1e zou écht niet te tillen zijn geweest...
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op mei 20, 2010, 07:39:33
Bedankt! Maar vergeet Annet ook niet, hé?
oke bij deze: :worship: :worship: voor de vrouw ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: HTip op mei 20, 2010, 07:38:15
:D De apparatuur blijft boven. Dan kan er ook geen stof bijkomen. De speakers gaan in de originele plastic hoes en komen op het achterpodium te staan. Het scherm komt achter tegen de wand, zodat we de helft van de ruimte vrij hebben.
Ik zou je adviseren om tijdens het klussen tussen de 2 ''koven'' plastic te spannen, dan kan er niks gebeuren w.b.t. stof e.d.
En om de beamer een vuilniszak heen doen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Lex Groningen

M'n complimenten hoor. Is inderdaad weer een mooi stukje vakwerk.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op mei 20, 2010, 21:23:41
Ik zou je adviseren om tijdens het klussen tussen de 2 ''koven'' plastic te spannen, dan kan er niks gebeuren w.b.t. stof e.d.
En om de beamer een vuilniszak heen doen.
Precies zo gaan we het ook doen. Bovendien nog de speakers apart afdekken met het originele plastic en dan moet het goed komen.

Vandaag voorzichtig begonnen met het afbreken van de HT. Kan nog niet veel achter elkaar doen, maar van stilzitten word ik gek. Gaat elke dag wat beter, dus volgende week weer opgeknapt!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op mei 20, 2010, 21:36:27
M'n complimenten hoor. Is inderdaad weer een mooi stukje vakwerk.
Bedankt Alex! Het moeilijkste komt nog, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei 21, 2010, 13:51:42
:D Bedankt namens Annet :wub:
Waarom komt Annet zelf ook niet op dit forum? ;D

HTip

Citaat van: celerontje op mei 21, 2010, 14:00:36
Waarom komt Annet zelf ook niet op dit forum? ;D
Ze is liever in de tuin bezig, dan hele tijd achter de laptop zitten. Ik typ ook sneller, maar ik laat haar wel vaak meelezen en meegenieten van de leuke posts (o.a. van jou) :D
Showcase - Topic

celerontje

Ga jij lekker tuinieren en zij op typcursus, ideetje? :D

HTip

Citaat van: celerontje op mei 21, 2010, 14:12:45
Ga jij lekker tuinieren en zij op typcursus, ideetje? :D
Nee, geen goed idee dit keer :D

Tuinieren is haar "hobby". Ik doe meestal het grove (zware) werk. Alhoewel ze dat ook steeds meer zelf doet ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op mei 21, 2010, 14:15:54
Tuinieren is haar "hobby". Ik doe meestal het grove (zware) werk. Alhoewel ze dat ook steeds meer zelf doet ;)

Als ze een keer tijd over heeft mag ze hier ook wel in de tuin aan de gang  ;)
Ik heb echt een hekel aan tuinieren....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op mei 21, 2010, 14:17:04
Als ze een keer tijd over heeft mag ze hier ook wel in de tuin aan de gang  ;)
Ik heb echt een hekel aan tuinieren....
Je hebt onze tuin gezien? Je kan hier elke dag ergens anders aan de gang en dan verveel je geen moment :D

Het is ook niet mijn hobby, meer een noodzaak, want ik wil graag een mooie tuin. We zijn met het ontwerp bezig, maar dat schiet nog niet zo op...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op mei 21, 2010, 14:15:54
Dus je staat onderaan de boom gigantisch te vloeken en de takken donderen vanzelf naar beneden? :D

HTip

Citaat van: celerontje op mei 21, 2010, 14:25:21
Dus je staat onderaan de boom gigantisch te vloeken en de takken donderen vanzelf naar beneden? :D
Hoe verzin je het? :D Nee hoor, we werken samen! Dat is in sommige relaties nog mogelijk :D
Showcase - Topic

celerontje

Daar twijfel ik ook niet aan.
Jullie zagen er gelukkug uit bij de M&G! :clapping: (maargoed, toen wist je nog niet dat de PPP het geluk aan een zijden draadje zou gaan hangen! :D)

Madhouse

Citaat van: HTip op mei 21, 2010, 14:20:55
Je hebt onze tuin gezien? Je kan hier elke dag ergens anders aan de gang en dan verveel je geen moment :D

Het is ook niet mijn hobby, meer een noodzaak, want ik wil graag een mooie tuin. We zijn met het ontwerp bezig, maar dat schiet nog niet zo op...

Ja jullie tuin heb ik gezien ja, daar hoef je je idd niet te vervelen. Zie de tuin ook meer als noodzaak. Zo nu en dan doe ik het snoeiwerk ed. en af en toe samen wat maar blij maak je me er niet mee.

Maar jullie ontwerp? Je hebt toch best ruimte voor een zwembad :tongue2:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub