Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Ik neem wel wat stroomsnoer van een schemerlampje mee; klinkt zeker beter! :D :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  4, 2010, 17:49:42
Mijn sub is vergelijkbaar met de SVS PC12-Plus en kost €1069 excl. verzenden. 2e hands moet je denken aan €400, tenminste daar is vorig jaar het lichtere model (PCi => 325W) verkocht. Maar als je kan wachten, mijn SVS (PC+ => 525W) komt misschien dit jaar nog te koop te staan...

weet je ook al voor welk bedrag? misschien kan ik dan vast een reservering plaatsen? :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

simsalabim

Citaat van: HTip op april  4, 2010, 13:44:17
Thanks! En ja, we waren ook erg benieuwd naar het verschil met de W&M. Voorheen was ik sceptisch, maar nu weet ik wel beter... ;)

Dus vandaag de directe test gedaan. Het wisselen kostte inderdaad wat tijd, maar ik wilde het wel eerlijk vergelijk. De bi-amped kabels single-wire gemaakt, originele ALR/Jordan bruggen erop en luisteren naar Hotel California. De overheersende bas was ook nu weg, wat een resultaat is van het tunen met de gewichtjes, maar de dynamiek was daardoor ook helemaal weg. Dit had ik reeds eerder geconstateerd en werd nu dus bevestigd. De bassen en middenpartij klonken vlak en de muziek leek niet uit de speaker te willen komen. Daarnaast waren subtiele details van gitaren, e.d. niet hoorbaar.

I.p.v. per nummer te wisselen hebben we verschillende nummers achter elkaar geluisterd en daarna gewisseld met de Inakustik LS-1202 met de LS-1002 bruggen. Bij de eerste klanken was direct duidelijk dat de dynamiek weer helemaal terug was. Akoestische gitaren waren mooi afgerond en natuurlijk en de subtiele details waren weer hoorbaar. Bij de lange gitaarsolo van Hotel California werd het met de W&M een beetje wollig, terwijl nu elk instrument goed was te onderscheiden en het geheel in harmonie met elkaar.

Eén ding is zeker, we hebben geen spijt van deze aanschaf en genieten nu nog meer van onze set :clapping:

Mooi dat je er tevreden mee bent!
Dat is namelijk het belangrijkst, dat je in alle gemoedsrust kunt genieten van je set!

Interficior en ik zijn volop bezig geweest met het verder filteren van mijn speakers, ik kan je vertellen de verschillen die je hoort met filterveranderingen zijn enorm, we hebben nu een serie filter tov een parallel filter en het is al veel beter maar de theorie is heel taai erachter, zelf zou ik er voorlopig nog niet uitkomen!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HTip

Citaat van: cyberkoe op april  4, 2010, 22:20:47
weet je ook al voor welk bedrag? misschien kan ik dan vast een reservering plaatsen? :D
Je hebt PM ;)

Citaat van: celerontje op april  4, 2010, 22:30:03
Wees gewaarschuwd, het is een bruut ding! :headbanging: :clapping:
Alleen als ie niet goed wordt afgesteld :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: simsatit op april  5, 2010, 14:25:43
Mooi dat je er tevreden mee bent!
Dat is namelijk het belangrijkst, dat je in alle gemoedsrust kunt genieten van je set!
Helemaal mee eens!

Citaat van: simsatit op april  5, 2010, 14:25:43
Interficior en ik zijn volop bezig geweest met het verder filteren van mijn speakers, ik kan je vertellen de verschillen die je hoort met filterveranderingen zijn enorm, we hebben nu een serie filter tov een parallel filter en het is al veel beter maar de theorie is heel taai erachter, zelf zou ik er voorlopig nog niet uitkomen!
Dat zou ik niet kunnen en heb ik veel respect voor hoe jullie zelf speakers bouwen, filters modificeren :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Pakketten zijn vandaag op de post gegaan. Bedankt allemaal! Jullie hebben PM ;)
Showcase - Topic

Valkyrie

Citaat van: HTip op april  6, 2010, 19:14:36
Pakketten zijn vandaag op de post gegaan. Bedankt allemaal! Jullie hebben PM ;)

Top! :) Ik kan niet wachten! :P
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

HTip

Als het goed is wordt het allemaal morgen bezorgd ;)

Overigens hebben jullie natuurlijk ook allemaal positieve feedback :thumbs-up:
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op april  6, 2010, 19:57:34
Als het goed is wordt het allemaal morgen bezorgd ;)

Overigens hebben jullie natuurlijk ook allemaal positieve feedback :thumbs-up:

We wachten netjes af! Positieve feedback krijg jij ook van ons hoor  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Robbert54

oeh mijn handjes jeuken helemaal!! krijg morgen ook de spulletjes binnen van Erik s. en ik krijg morgen hopelijk een compleet nieuwe behuizing binnen voor mijn Nokia e71 dus die moet ik ook nog slopen :D en morgen krijg je uiteraard een positieve feedback terug :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Robbert54

Citaat van: celerontje op april  7, 2010, 02:10:30
Be aware, garden hose size! ;D
zal die nog dikker zijn dan mijn MonsterCable Z1R??

is het trouwens ook verstandig om de Center bi-wire aan te sluiten? aangezien je die niet kan bi-ampen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Je kan het op 3 manieren doen:
1: bi-wire
2: single-wire met de originele B&W bruggen
3: single-wire met als brug een stukje W&M kabel.

En dan kan je in geval 2 en 3 er ook nog voor kiezen om de kabel op de high of de low te laten binnenkomen.
Afijn, genoeg te testen! ;D

Robbert54

wordt een leuk weekend dus :pompom: maar is de kabel nou dikker dan de Z1R?

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4

Valkyrie

Mijn pakketje is gisteren ook in goede orde ontvangen. Wat een gave kabel, bedankt Philip! :)
Sky-HT 7.1.4

Robbert54

Citaat van: Valkyrie op april  8, 2010, 08:25:56
en?? :D
wauw!! kan niet anders zeggen. de kabel is ongeveer even dik als de tornado. dus erg mooi met de krimpkous :pompom: nu heb ik alles bijna W&M.

zonde om die Tornado ergens achter te drukken he :D

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Citaat van: The Vampire op april  8, 2010, 19:20:24
wauw!! kan niet anders zeggen. de kabel is ongeveer even dik als de tornado. dus erg mooi met de krimpkous :pompom: nu heb ik alles bijna W&M.

zonde om die Tornado ergens achter te drukken he :D

Zeker! :D Daarom nog even op de foto gezet. ;) Volgend jaar zie ik hem wel weer als ik mijn hele set moet inpakken. Mijn luidsprekerkabels blijven wel de dikste met een diameter van 20mm.  :o (tegen 13 mm van de Tornado)
Sky-HT 7.1.4

Madhouse

Ik heb de kabel ook binnen Philip! Thnx, was erg netjes verpakt! Morgen lekker knutselen als ik de rest van de spullen binnen heb  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Valkyrie op april  8, 2010, 19:24:58
Zeker! :D Daarom nog even op de foto gezet. ;) Volgend jaar zie ik hem wel weer als ik mijn hele set moet inpakken. Mijn luidsprekerkabels blijven wel de dikste met een diameter van 20mm.  :o (tegen 13 mm van de Tornado)
20mm :o dat is dan denk ik vergelijkbaar met die van Philip!

ik heb nu net de Tornado aangesloten op de Mira en de CA. stoer! nou heb ik twee Tornado's op de mira zitten! staat erg stoer! volledig nutteloos natuurlijk, maar wel een mooi uiterlijk :D

Citaat van: Madhouse op april  8, 2010, 19:25:36
Ik heb de kabel ook binnen Philip! Thnx, was erg netjes verpakt! Morgen lekker knutselen als ik de rest van de spullen binnen heb  :pompom:
ben benieuwd naar de foto's!

en Philip wat heb je toch weer veel mensen blij gemaakt :D

Woonkamer HT
Stereo