Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Dat zullen ze toch wel kunnen regelen :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op februari  8, 2010, 21:06:36
Ik hoop voor je dat het gaat lukken om een leverancier in de buurt te vinden! (maar een beetje DHZ-zaak zou toch wat moeite moeten doen voor zo'n trouwe klant)
Citaat van: tiptop op februari  8, 2010, 21:57:31
Dat zullen ze toch wel kunnen regelen :)
Dat hoop is dus ook. Maar ik heb nu op 4 paarden gewed. Eén moet toch de finish kunnen halen ;)

Trouwens Jan, één van de houthandelaars zit in Turnhout. Dat is redelijk dichtbij voor jou, dus misschien ook iets voor jou als ik een bevestiging krijg.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Al een beetje nieuws op hout gebied?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op februari  9, 2010, 23:01:57
Al een beetje nieuws op hout gebied?
Toevallig vandaag al een reactie gehad, incl. offerte :thumbs-up: Dus het is zeker verkrijgbaar :pompom:

Ben nu met een tekening de berekening van het aantal platen aan het maken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari  9, 2010, 23:05:46
Toevallig vandaag al een reactie gehad, incl. offerte :thumbs-up: Dus het is zeker verkrijgbaar :pompom:

Ben nu met een tekening de berekening van het aantal platen aan het maken.

Ok, goed nieuws zeg! We blijven lekker bezig zo met het HT....

HTip

Citaat van: Madhouse op februari  9, 2010, 23:07:49
Ok, goed nieuws zeg! We blijven lekker bezig zo met het HT....
Zeker! Ik weet dus dat het een kwestie is van wanneer... en dus weer een stapje dichterbij het maximaal haalbare ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op februari  9, 2010, 23:17:38
Zeker! Ik weet dus dat het een kwestie is van wanneer... en dus weer een stapje dichterbij het maximaal haalbare ;)
Right.... ;D :P
Feli!  :pompom:
Dit is dus kant en klaar zwart MDF, if I'm right?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Klopt! Is wel wat duurder, maar het scheelt heel erg veel werk. En ook de verf bespaar je ;)

Heb net nog even naar het ontwerp van de totale wand gekeken en dat wordt toch best een moeilijk traject, maar de paneelabsorber is ook gelukt... Het moeilijke ligt in de verschillende dieptes van de verschillende secties. Maar ik kom er wel uit :thumbs-up:
Showcase - Topic

tiptop

Mooi zo! goed nieuws.

had ook niet anders gekund he ;) :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op februari 10, 2010, 20:45:28
Mooi zo! goed nieuws.

had ook niet anders gekund he ;) :)
Is het ook! (niet zo goed nieuws al bij jou ;))

Ik heb lang moeten zoeken en tot nu toe heeft slechts 1 van de 4 gereageerd. Morgen misschien even naar de lokale houthandelaars ;)

Bij het uittekenen kwam ik erachter dat de maten van de basstrap niet goed zijn. We hebben geen rekening gehouden met de zijwanden. Het scheelt in totaal 11cm, dus iedere basstrap wordt 5,5 cm smaller. De kamerbrede paneelabsorber (onder het scherm) wordt ook 11cm smaller. Moet nog aan Toine vragen wat daar de gevolgen van zijn... :unsure:
Showcase - Topic

HTip

Heb alweer antwoord van Toine gehad :thumbs-up:

Het kan zijn dat de effectiviteit van de basstrap minder zijn. Kan dus mogelijk zijn dat ik met de basstraps niet voldoende laagabsorptie kan realiseren. Ga er toch mee beginnen, want de totale projectiewand sowieso een stuk beter gaat werken dan nu en het scherm weer mooi geïntegreerd wordt en het gordijn weer dicht kan.

Helaas nog steeds maar 1 reactie gehad van de houthandelaars. Ik heb het ontwerp getekend en kom op 2 platen 30mm MDF en 1 plaat 19mm MDF. Is niet interessant om hier te posten, maar ik hoor wel als jullie daar anders over denken :D
Showcase - Topic

HTip

Heb vandaag telefonisch contact gehad met Netgear Technical Support (NTS). Erg fijne serviceafdeling. Ze hebben 2x teruggebeld :clapping:
Hele situatie beschreven en nu blijkt dat de aangekochte AP/Bridges niet kunnen doen wat ik wil. Kreeg het advies een ander product aan te schaffen en wanneer ik die binnen heb samen met een medewerker van NTS de (complexe) installatie te doen. Helemaal top!

iBOOD gevraagd om de AP/Bridges retour te mogen sturen...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op februari 12, 2010, 14:22:08
Ik heb het ontwerp getekend en kom op 2 platen 30mm MDF en 1 plaat 19mm MDF. Is niet interessant om hier te posten, maar ik hoor wel als jullie daar anders over denken :D
Posten die hap! :pompom:

Citaat van: HTip op februari 12, 2010, 14:26:35
Heb vandaag telefonisch contact gehad met Netgear Technical Support (NTS). Erg fijne serviceafdeling. Ze hebben 2x teruggebeld :clapping:
Hele situatie beschreven en nu blijkt dat de aangekochte AP/Bridges niet kunnen doen wat ik wil. Kreeg het advies een ander product aan te schaffen en wanneer ik die binnen heb samen met een medewerker van NTS de (complexe) installatie te doen. Helemaal top!

iBOOD gevraagd om de AP/Bridges retour te mogen sturen...
Huh? ???
Waarom werkt 't niet?
Moet je i.c.m. jouw router een ander type hebben? :-\
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op februari 12, 2010, 14:47:57
Posten die hap! :pompom:
Is ècht niet interessant hoor :P

Citaat van: celerontje op februari 12, 2010, 14:47:57
Huh? ???
Waarom werkt 't niet?
Moet je i.c.m. jouw router een ander type hebben? :-\
Het is een beetje ingewikkeld. Ik kan wel 1 WNHDE111 koppelen en daarmee dus slechts 1 apparaat. Daarbij heb ik de keuze om die rechtstreeks op de router aan te sluiten (manuele installatie) of een andere WNHDE111 als AP wired op de router aan te sluiten. De laatste installatie is eenvoudig.

Daarnaast wordt ook nog het signaal versterkt waardoor ik overal in het huis (dus ook in de kelder :D) een goede en ononderbroken ontvangst heb.
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Heb alweer antwoord van Toine gehad :thumbs-up:
Toine is inderdaad erg snel en accuraat met zijn antwoorden. Erg fijn om mee samen te werken :pompom:

Het kan zijn dat de effectiviteit van de basstrap minder zijn. Kan dus mogelijk zijn dat ik met de basstraps niet voldoende laagabsorptie kan realiseren. Ga er toch mee beginnen, want de totale projectiewand sowieso een stuk beter gaat werken dan nu en het scherm weer mooi geïntegreerd wordt en het gordijn weer dicht kan.
Waarschijnlijk is de situatie toch niet anders te maken en straks kun je het verschil toch niet horen ;). In jouw situatie zou ik inderdaad proberen om zo snel mogelijk te beginnen, zodat je weer van je HT-ruimte kunt genieten.

Helaas nog steeds maar 1 reactie gehad van de houthandelaars. Ik heb het ontwerp getekend en kom op 2 platen 30mm MDF en 1 plaat 19mm MDF. Is niet interessant om hier te posten, maar ik hoor wel als jullie daar anders over denken :D
Lijkt me erg weinig tenzij je de hele grote platen van 305 x 122 gebruikt. Heb nog even snel naar de maten van jouw lattenabsorbers gekeken, maar volgens mij heb je behoorlijk wat afval.
Begrijp ik het goed als je alle delen zelf gaat zagen of wordt dat ook voor je gedaan?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op februari 12, 2010, 18:20:53
Toine is inderdaad erg snel en accuraat met zijn antwoorden. Erg fijn om mee samen te werken :pompom:
Helemaal mee eens. Is gewoon top after-sales :thumbs-up:

Waarschijnlijk is de situatie toch niet anders te maken en straks kun je het verschil toch niet horen ;). In jouw situatie zou ik inderdaad proberen om zo snel mogelijk te beginnen, zodat je weer van je HT-ruimte kunt genieten.
Ik geniet nu ook al, maar ik hoor en weet dat het beter kan. Maar je hebt gelijk, ik ga ook zo snel mogelijk beginnen. Vandaag veel reken-, meet- en tekenwerk gedaan.  Ik moet wel weer de berekening van de platen veranderen, want ik ga 12mm ipv 19mm gebruiken voor de zijwanden van de basstrap. Dat scheelt weer 1,4cm breedte ;)

Lijkt me erg weinig tenzij je de hele grote platen van 305 x 122 gebruikt. Heb nog even snel naar de maten van jouw lattenabsorbers gekeken, maar volgens mij heb je behoorlijk wat afval.
Begrijp ik het goed als je alle delen zelf gaat zagen of wordt dat ook voor je gedaan?
Vanmiddag laat nog een reactie gekregen. Deze is goedkoper, dus heeft op dit moment de voorkeur. Ik laat het hout zeker zagen, want dat is veel preciezer. Ik probeer bij de tekening zo veel mogelijk plaat te gebruiken. En daarbij ook een zo groot mogelijk langwerpig stuk over te houden, voor een werkblad of afdekplaat van de bar in de foyer. Dus ik hoop op zo min mogelijk afval ;)
Showcase - Topic

tiptop

Heel milieubewust! Goed zo :P

Misschien dat er nog een goedkopere tussen zit. Nog even afwachten misschien 8)

HTip

Citaat van: tiptop op februari 13, 2010, 10:56:56
Heel milieubewust! Goed zo :P
:P Moet toch ergens die verbruikte energie teruggeven :D

Citaat van: tiptop op februari 13, 2010, 10:56:56
Misschien dat er nog een goedkopere tussen zit. Nog even afwachten misschien 8)
Dat hoop ik ook en bovendien iets dichterbij zou ook fijn zijn ;)
Showcase - Topic

HTip

Vandaag met de Matrixtrilogie begonnen. Wat is het toch een waanzinnig goede film. Je moet hem ècht vaker zien om 'm te begrijpen. Net tijdens de pauze gefilosofeerd over het hoe en waarom en blijkt weer hoe geniaal de film eigenlijk is.

De kwaliteit van de BD is schitterend. Beeld en geluid zijn referentieniveau :thumbs-up: De surroundbubble is perfect, detail is super. Het beeld is haarscherp, heeft veel diepte en geen last van motionblur, ook niet tijdens de actiescenes.

Nu verder met deel 2, waarin de matrix wordt uitgelegd ;)
Showcase - Topic

HTip

Deel 2 is kwa verhaal iets minder dan 1 (de nieuwigheid is er natuurlijk af), maar de actie is zeker niet minder. De achtervolging op de autosnelweg is adembenemend en erg spannend.

Ook hier was het beeld en geluid weer van referentiekwaliteit. Zelden zo'n actieve soundtrack gehoord die helemaal in balans is. Je hebt het gevoel dat je er middenin zit.

Morgen deel 3 (vanavond zou te laat geworden zijn)...
Showcase - Topic

Davey

The Matrix is prachtig. Dat vond ik al met de normale DVD. Het is altijd leuk om zo'n hele serie achter elkaar kijken  :headbanging:

HTip

Citaat van: Davey op februari 16, 2010, 11:48:44
The Matrix is prachtig. Dat vond ik al met de normale DVD. Het is altijd leuk om zo'n hele serie achter elkaar kijken  :headbanging:
Ik vind inderdaad dat je een trilogie indien mogelijk achter elkaar moet kijken. Dan blijf je in het verhaal en het moment...
Showcase - Topic

HTip

We hebben nog eens goed nagedacht over het advies van Toine. Daarnaast hebben we gekeken naar de fysieke mogelijkheden in de ruimte. Het blijkt dat we op de achterwand helaas geen ruimte hebben om 2 RPG Modex-Plate Type 2 modules op te hangen. Deze zijn 150x100cm en ik heb hooguit 140cm :( Hooguit zou 1 in het midden kunnen, maar dan is de werking waarschijnlijk minder efficiënt. Een andere mogelijkheid is onder de BD-/CD-/DVD-rekken achteraan de zijwanden, maar dan zouden de modules horizontaal moeten hangen en ik weet niet of dat kan.

Alles bij elkaar nemend denk ik dat er een aantal alternatieven zijn:
1. Huidig ontwerp projectiewand bouwen met 1 RPG Modex-Plate Type 2 op achterwand
2. Huidig ontwerp projectiewand bouwen met 2 RPG Modex-Plate Type 2 op zijwanden achter
3. Projectiewand bouwen (lattenabsorbers vervangen door paneelabsorbers) met 1 RPG Modex-Plate Type 2 op achterwand
4. Projectiewand bouwen (lattenabsorbers vervangen door paneelabsorbers) met 2 RPG Modex-Plate Type 2 op zijwanden achter

Ik heb Toine gevraagd welke hij het beste vindt. Wordt dus spoedig vervolgd.
Showcase - Topic

HTip

De 2e houtleverancier levert trouwens aan de deur. Vond het niet eens zo duur, want dan ligt het transportrisico bij hun en niet bij mij, als ik met het de aanhanger naar Antwerpen moet rijden en weer terug. Kan veel gebeuren in 2 uur tijd... :unsure:
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 16, 2010, 16:19:59
De 2e houtleverancier levert trouwens aan de deur. Vond het niet eens zo duur, want dan ligt het transportrisico bij hun en niet bij mij, als ik met het de aanhanger naar Antwerpen moet rijden en weer terug. Kan veel gebeuren in 2 uur tijd... :unsure:

Lekker doen, kan ie zo achteruit de garage inrijden en voor het HT opstapelen. Hoef je zelf ook niet zoveel te sjouwen  ;)