Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: celerontje op mei 30, 2009, 17:28:26
Aha, maar doe wel een plastic zak om de beamer heen, beamers zijn zeer stofgevoelig.
Zal ik zeker doen. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Mooi dat het oude scherm is verkocht! ;)

Je nieuwe scherm is inderdaad mega groot voor deze ruimte (maar géén overbodige Luxe) :)
Vandaag een mooie demo had... Stewart rules ;D (maar daarover meer in mijn eigen topic)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei 30, 2009, 18:02:37
Mooi dat het oude scherm is verkocht! ;)
Yep! Het heeft even geduurd, maar ik had geen haast. Hele tijd bijna geen reacties en nu had ik opeens 3 geïnteresseerden :unsure:

Citaat van: Jean Sibelius op mei 30, 2009, 18:02:37
Je nieuwe scherm is inderdaad mega groot voor deze ruimte (maar géén overbodige Luxe) :)
Vandaag een mooie demo had... Stewart rules ;D (maar daarover meer in mijn eigen topic)
De 260cm breed is het maximaal haalbare van onze ruimte. Groter kan echt niet ;) En hoeft ook niet. Ik denk dat dit het laatste scherm is wat we gekocht hebben ;)

Stewart is inderdaad een klasse apart, maar ook met apart prijskaartje. Of het dat waard is geweest zal de tijd leren. Pas 2 keer met het grote scherm gekeken, dus veel ervaring hebben we nog niet. Ga straks het scherm weer terughangen en daarna de HD1 echt goed afstellen op de nieuwe afstand. Scheelt bijna 7cm, dus de focus zal een beetje moeten bijgesteld worden.

Ik lees jouw ervaringen wel in jouw topic ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op mei 30, 2009, 15:10:06
Ik heb het ook met alle BD's die je via internet kan krijgen. Ik had voorheen een Excellijst waar ik altijd keek of ik die BD al had. Mooie van DVD Profiler is dat er ook een versie voor je mobiel is. Weet niet of mijn telefoon of PDA het ondersteunt, maar die kan altijd nog vervangen worden.

Invullen doe ik via de EAN-code. Werkt supersnel!

Heb trouwens nu in DVD Profiler een full-screen layout gemaakt, met thumbnails van de covers. Werkt erg makkelijk.

Is dat gewoon gratis te downloaden?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op mei 30, 2009, 18:39:47
Is dat gewoon gratis te downloaden?
Yep! Maar als je high-resolution covers wil en een online-collectie van meer dan 50 DVD/BD's hebt, dan moet je wel.

Voor de verschillen tussen de gratis en de betaalde versie zie hier...
http://www.invelos.com/dvdpro/Registration.aspx
Showcase - Topic

HTip

Het Stewartscherm hangt weer en we hebben de HD1 afgesteld. De scherpte is inderdaad beter dan voorheen. Het was niet eenvoudig om te bepalen wat nu scherp is. Maar met BD's zoals Ratatouille en TDK was het resultaat in ieder geval erg gaaf.

Het was de bedoeling dat we nog een film gingen kijken (3:10 to Yuma), maar het is er niet meer van gekomen. We zijn nu de BD's in volgorde van het alfabet aan 't kijken. Na 1408 (hadden we een tijd geleden gezien), gisteren 21 (Las Vegas) zou 3:10 to Yuma de 3e film in volgorde zijn. Komt een andere keer wel...
Showcase - Topic

celerontje

Mooi hoor, ik kan niet wachten om het mee te maken met nieuwe wand! :smile:

Ratatouille is niet 100% gestoken scherp, het beeld is heel lichtjes iets ''dromerig'' gemaakt.
Wil je echt 100% maximale scherpte, bekijk dan Kung Fu Panda, onovertroffen! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op juni  1, 2009, 00:31:35
Mooi hoor, ik kan niet wachten om het mee te maken met nieuwe wand! :smile:
Ik ook! :bigsmile:

Citaat van: celerontje op juni  1, 2009, 00:31:35
Ratatouille is niet 100% gestoken scherp, het beeld is heel lichtjes iets ''dromerig'' gemaakt.
Wil je echt 100% maximale scherpte, bekijk dan Kung Fu Panda, onovertroffen! :o
Het is wel scherp maar ook erg filmisch. Er zijn momenten, bijv. na de blikseminslag, dat je de haren van Remy kan tellen. Maar ik zal ook Kungfu Panda en Cars eens testen. Er zijn overigens nog veel meer met een erg goed beeld en de meeste moeten we nog bekijken. Wat hebben we toch een vervelende hobby ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op juni  1, 2009, 08:34:42
Wat hebben we toch een vervelende hobby ;)
Nu je het zegt!
Zullen we HTforum maar opdoeken? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

MLCinema

Citaat van: celerontje op juni  1, 2009, 13:39:55
Nu je het zegt!

GRAAG scheelt me een hoop geld ;D
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

blue-eyes

Nu je het zegt!

Graag!
Scheelt ons admins een paar uur op een dag.......
Worden we nog productiever voor onze bazen ook nog ;) (behalve Frank dan :P)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Nu je het zegt!
Neeeeeeeee!!!!!!! Ik vind het veels te leuk hier... :thumbs-up:

Citaat van: Kamidioblitz op juni  2, 2009, 10:45:47
GRAAG scheelt me een hoop geld ;D
Dat wel, maar ik had zonder alle adviezen nooit zo'n HT gehad :unsure: ;)

Citaat van: Blue-Eyes op juni  2, 2009, 10:52:13
Graag!
Scheelt ons admins een paar uur op een dag.......
Worden we nog productiever voor onze bazen ook nog ;) (behalve Frank dan :P)
Kan ik me goed voorstellen als je naast het bijhouden voor jezelf ook nog regelmatig :police: moet spelen. Respect!  :clapping:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op juni  3, 2009, 19:44:45
Neeeeeeeee!!!!!!! Ik vind het veels te leuk hier... :thumbs-up:
Zeker, maar 't heeft wel duizenden euro's gekost bij mij, en bij jouw een bedrag met 4 nullen! :o

Maar zou je eens kunnen vertellen hoe je ooit op de wens van een thuisbioscoop bent gekomen?
Hoe is het hele HT gebeuren bij jou gegroeid in de loop der jaren?

Robbert54

Citaat van: celerontje op juni  3, 2009, 20:05:24
Zeker, maar 't heeft wel duizenden euro's gekost bij mij, en bij jouw een bedrag met 4 nullen! :o

Maar zou je eens kunnen vertellen hoe je ooit op de wens van een thuisbioscoop bent gekomen?
dat is een mooie vraag :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Ach, je leeft maar 1 keer ;)

Citaat van: Robbert54 op juni  4, 2009, 01:24:10
dat is een mooie vraag :popcorn:
Dat is zeker een mooie vraag. Ik zal eens verzamelen wat ik hier en daar gepost hebt of via PM heb besproken. Kan wel een flink verhaal worden, dus ik zal het in delen vertellen...

HTip's HT historie - Deel 1
Net als bijna iedereen begonnen met stereo, van Philips naar JVC, met als toppunt in 1989 het topmodel versterker en cd-speler uit de SuperDigifine series. Deze speelden op Vifa Vivace speakers die een vriend van mij zelf had gebouwd. Toen hij ze aan mij verkocht kon hij tegen inkoopprijs goede speakerkabel krijgen. Dat was de Audioquest Indigo 2 Hyperlitz. Klonk allemaal erg goed. De hele set speelt nog steeds prima en staat nu bij mijn broer ;)

Op TV lang geleden in een droomhuis een complete thuisbioscoop gezien en daar was ik erg van onder de indruk. In 2000 voor mijn werk bij Philips terechtgekomen en daar voor het eerst in aanraking met surround in aanraking gekomen. Dus toen begon het te kriebelen. Als "werknemer" kon ik toen tegen inkoopprijs electronica kopen. Onze huidige TV (CRT 36PW9525) heb ik toen gekocht en die staat nog altijd in onze woonkamer...

Het was eind 2001 dat ik de stap naar surround heb gemaakt en na veel lezen en luisteren gekozen voor een Denon set. De AVR-3802 en de DVD-2800, aangesloten via digitale coaxiale interlink van Monster Cable, de IDL100. De Vifa's als fronts ingezet en tegelijk met de Denon set van Mirage de OM-C3 (center) en OM-14 (surrounds) aangeschaft. De Mirages waren aangesloten met de kabel die erbij was geleverd. Op dat moment was dat vele malen beter dan ik ooit had gehad, dus ik was helemaal in mijn nopjes. Ik wist toen ook niet beter.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op juni  5, 2009, 23:28:42
HTip's HT historie - Deel 1
't Klinkt nu al zo nostalgisch, dat ik meteen hieraan moest denken:
;D

En hoe mooier kan het lopen? Philip bij Philips! ;D :clapping: :worship:

Citaat van: HTip op juni  5, 2009, 23:28:42
Ach, je leeft maar 1 keer ;)
Nou...??? Filmtip:
:P ;D

Mooi begin van deze geschreven historie, als het klaar is, zou je het als boek kunnen uitbrengen, uiteraard met de titel:
                      HTip's HT historie
Van audioliefhebber tot HT-freak, in weet-gij-niet-hoeveel episoden! ;D ;D ;D

Ik kijk rijkhalzend uit naar de volgende delen! :worship: :) :smile:

Robbert54

mooi verhaaltje al! vind het altijd mooi om te lezen hoe mensen groeien in hun hobby :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Volgens mij is dit ook 1 van de grootste "Private Home Theater" topics. :o

HTip

Citaat van: celerontje op juni  6, 2009, 00:03:39
Mooi begin van deze geschreven historie, als het klaar is, zou je het als boek kunnen uitbrengen, uiteraard met de titel:
                      HTip's HT historie
Van audioliefhebber tot HT-freak, in weet-gij-niet-hoeveel episoden! ;D ;D ;D

Ik kijk rijkhalzend uit naar de volgende delen! :worship: :) :smile:

Citaat van: Robbert54 op juni  6, 2009, 02:21:09
mooi verhaaltje al! vind het altijd mooi om te lezen hoe mensen groeien in hun hobby :popcorn:
Thanks! Het zal niet een boek worden, misschien nog 2 delen en dan is het dat ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: LittleNinja op juni  6, 2009, 08:30:53
Volgens mij is dit ook 1 van de grootste "Private Home Theater" topics. :o
Is inderdaad een beetje uit de hand gelopen ;D

De top 3 van grootste PHT topics:
1. Audioloog
2. HTip
3. Blue-Eyes
Showcase - Topic

HTip

Dit weekend gaan we overigens proberen om de 4 BD-rekken op te hangen. Zoals gewoonlijk zal het wel minder makkelijk gaan dat het op eerste oog lijkt... :unsure:
Showcase - Topic

celerontje

Mooi zo! :worship:
Al enig idee wanneer de volgende delen komen? :pompom:

Citaat van: HTip op juni  6, 2009, 10:47:46
Is inderdaad een beetje uit de hand gelopen ;D

De top 3 van grootste PHT topics:
1. Audioloog
2. HTip
3. Blue-Eyes
:clapping: :worship: :pompom:
Dat heb je trouwens ook grotendeels te danken aan die eeuwige gordijndiscussie! ;D ;)

HTip

Citaat van: celerontje op juni  6, 2009, 11:59:52
Mooi zo! :worship:
Al enig idee wanneer de volgende delen komen? :pompom:
Ik ben nu bezig met deel 2 ;)

Citaat van: celerontje op juni  6, 2009, 11:59:52
Dat heb je trouwens ook grotendeels te danken aan die eeuwige gordijndiscussie! ;D ;)
;D Gelukkig niet :P ;D
Showcase - Topic

HTip

HTip's HT historie - Deel 2
De surroundset was door de winkel (Kohnen Hifi uit Maastricht) erg slecht ingesteld doordat de installateur net zoveel kennis had als ik op dat moment. Ik heb in die periode veel geleerd over de instelmogelijkheden van surroundreceivers. Het klonk daarna een stuk beter, maar het upgradevirus had me duidelijk te pakken. De Mirage centerspeaker paste niet goed in het Aldenkamp audiomeubel en had daardoor niet de optimale plaats. Maar op dat moment waren we er tevreden mee.

Op enig moment (ergens in 2003) begon het toch te kriebelen en wilden we andere frontspeakers en een matchende center. We zijn toen gaan luisteren bij een goede audiozaak in de buurt. Dat was Poulissen in Roermond (L). Op basis van de maximale afmetingen van de center kwamen we bij toeval uit bij ALR-Jordan, waar ik nog nooit van had gehoord. Voor de juiste match hebben we toen ook de verschillende fronts beluisterd en de keuze viel toen op de Entry-XL en de Classic Center. Op advies ook nog een subwoofer (onze eerste ;)) beluisterd. Dat werd de Mordaunt-Short 907SW die aangesloten was via een VDH MC The Bay C5 Hybrid. Na de luistersessie mochten we de speakers op proef thuis uitproberen.

Thuis aangekomen natuurlijk alles meteen uitgeprobeerd en wat meteen opviel was dat de Entry-XL niet de kracht en finesse van de Vifa had. Die Vifa was dus toch wel een hele goede speaker geweest :) De sub was super, zeker bij de openingsscène van LOTR deel 1 (de frequentiesweep bij het exploderen van Sauron en het vallen van het masker). Ook de center klonk goed, beter gedefinieerd dan de Mirage, dus beter verstaanbare dialogen. De Mirage was naar achter verhuisd en was dus de surround back geworden. We speelden op dat moment dus 6.1 :P

Terug met de Entry-XL naar Poulissen en hij zei dat hij nog een 2e hands speaker had die we misschien wel mooi zouden vinden. Kort in de winkel gehoord en we hoorden eigenlijk meteen dat deze veel beter tot zijn recht kwam, maar we wisten nog niet hoeveel die moest kosten. Poulissen zei dat ook niet, maar gaf ons de speakers mee naar huis. Ga maar eens een paar weken luisteren en dan praten we wel verder. Het was de ALR-Jordan Note 5. Thuis aangesloten hebben we tot diep in de nacht geluisterd. We wisten niet wat we hoorden. Bij elke CD of DVD hoorden we dingen die we nog nooit hadden gehoord. We hebben 2 weken regelmatig met open mond gezeten, want dit waren heel goede speakers. Op dat moment wisten we nog niet wat ze moesten kosten, maar wel dat we ze wilden hebben. Dat zal Poulissen ook wel geweten hebben toen hij ze meegaf :alien:

Het enige was dat de kleur niet paste in ons interieur, dus we wilden toch nieuwe. Die waren natuurlijk een heel stuk duurder, maar we kregen een hele mooie deal, dus toen was het snel beslist. De set en de opstelling was prima naar onze zin, maar omdat we rekening moesten houden met onze buren konden we niet op elk gewenst moment muziek luisteren en film kijken. Toen is eind 2003 de zoektocht begonnen naar een vrijstaand huis. Mijn vrouw vond het ook prettig als die grote gebouwen genaamd speakers uit de woonkamer zouden verdwijnen, dus toen is het idee van een aparte ruimte voor film en muziek geboren. Daar zouden we bij de keuze van huizen dan ook op letten.

Meer in deel 3...
Showcase - Topic

Fabian92

Je zou een boek moeten gaan schrijven  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty