Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Ideetje:
De difussers elektrisch in en uit kan klappen met je Marantz AB? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: tiptop op april 15, 2009, 18:16:17
Zo'n soort pootje bedoel ik. Hier speciaal voor een bassdrum, maar ook te koop voor een diffuser denk ik. :P

Citaat van: celerontje op april 15, 2009, 18:22:55
Da's ook een mooie oplossing!
;D Inderdaad een mooie oplossing. Waar kan ik die krijgen? mag ook per PM
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

celerontje

Citaat van: HTip op april 15, 2009, 19:17:48
Nou sla je door ::) ;D
Hoezo?
Zo moeilijk is het niet, een motortje, een KaKu zonweringschakelaar en wat touwtjes/haakjes/katrollen.
Citaat van: Sonic Circle op april 15, 2009, 19:20:52
Ik voorzie al weer een gordijnen open/dicht rel :D
Daarom stel ik voor dat Philip voor de M&G een marco programmeert die de gordijnen steeds open en dicht laat gaan, iedereen blij! ;D

HTip

Citaat van: Sonic Circle op april 15, 2009, 19:20:52
Ik voorzie al weer een gordijnen open/dicht rel :D
Citaat van: celerontje op april 15, 2009, 19:25:45
Daarom stel ik voor dat Philip voor de M&G een marco programmeert die de gordijnen steeds open en dicht laat gaan, iedereen blij! ;D
;D Hmmmm ::) ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op april 15, 2009, 19:25:45
Hoezo?
Zo moeilijk is het niet, een motortje, een KaKu zonweringschakelaar en wat touwtjes/haakjes/katrollen.
Nee joh, klinkt hartstikke simpel ::) ;D
Showcase - Topic

celerontje

Of het er mooi uitziet is een tweede, in tegendeel zelfs, maar het kan wel. ;D :P

Trouwens, je zal de klapconstructie nog wel moeten testen op de factor ''piss-time-proof''
Wat houdt dat in?
Stel, je kijkt film of luistert muziek en je blaas begint te steken, wat moet jij dan doen?
Eerst rommelen met de Marantz AB, opstaan, pootje en difusser wegklappen, deur van 't slot, de kelder door, omhoog lopen naar de bijkeuken, de keuken doorlopen, en dan ben je eindelijk op de gang en kan je naar de WC toe.
Dit kost allemaal tijd en het draait tegenwoordig om efficiency, dus hoe dacht je daarover i.c.m. een stekende blaas?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D

tiptop

Kan ook gewoon een extra wc naast de ht maken. ;D

Citaat van: HTip op april 15, 2009, 19:16:43
;D Inderdaad een mooie oplossing. Waar kan ik die krijgen? mag ook per PM

Weet ik niet, maar gezien het doel, in een muziekinstrumentenzaak of via internet. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: tiptop op april 15, 2009, 21:01:23
Dan heb je zo'n Sanibroyeur ding nodig, omdat de buis naar het riool hoger ligt dan de keldervloer, dunkt me... :huh2:

HTip

;D Het wegklappen van de diffusers is zowiezo sneller dan het oppakken en verplaatsen ;)

Weet ik niet, maar gezien het doel, in een muziekinstrumentenzaak of via internet. :)
Zit wat in :music: Daar had ik zelf achter kunnen komen ;)
Showcase - Topic

HTip

Change subject please :nowink: ;D
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op april 15, 2009, 21:55:58
Change subject please :nowink: ;D

Het is wat... ;D Nog niet alles naar wens dan Philip? Dacht dat je al een heel eind was?
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 15, 2009, 21:58:52
Het is wat... ;D Nog niet alles naar wens dan Philip? Dacht dat je al een heel eind was?
2x JA! ::) ;D
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: Kamidioblitz op april 15, 2009, 21:58:52
Dat dacht ik ook, totdat hij besloot om de absorberwand opnieuw te gaan bouwen.
Achja, zie het als zeer nuttige bezigheidstherapie! ;D

HTip

Ik wist dat ik eventueel nog iets moest doen aan de lage tonen. Dat ik dat met een nieuwe projectiewand kon doen, was nooit in me opgekomen. Maar ik moet nu toch vanwege het nieuwe scherm en dan is de verbetering van het geluid een bonus.

Wordt echt een hele verbetering. Daar ben ik van overtuigd. :thumbs-up:
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op april 15, 2009, 22:07:42
Ik wist dat ik eventueel nog iets moest doen aan de lage tonen. Dat ik dat met een nieuwe projectiewand kon doen, was nooit in me opgekomen. Maar ik moet nu toch vanwege het nieuwe scherm en dan is de verbetering van het geluid een bonus.

Dat is toch het belangrijkste!
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op april 15, 2009, 22:07:42

Komt eigenlijk perfect uit, het is veel goedkoper dan basstraps en vanwege het nieuwe scherm moet je toch de boel gaan verzagen, dus zowel 2 excuses als 2 verbeteringen! ;D

HTip

Citaat van: celerontje op april 15, 2009, 22:21:19
Komt eigenlijk perfect uit, het is veel goedkoper dan basstraps en vanwege het nieuwe scherm moet je toch de boel gaan verzagen, dus zowel 2 excuses als 2 verbeteringen! ;D
Zeker weten! Die basstraps van RPG had ik er 2 van nodig en die zijn dan ook nog wit, dus die moet ik verven.

http://www.rpginc.com/products/modexplate/index.htm

En ze zijn bovendien niet goedkoop ::)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op april 16, 2009, 06:53:56
Zeker weten! Die basstraps van RPG had ik er 2 van nodig en die zijn dan ook nog wit, dus die moet ik verven.

http://www.rpginc.com/products/modexplate/index.htm

En ze zijn bovendien niet goedkoop ::)

Is de rest van het HT gebeuren wel goedkoop dan?  O0 :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op april 16, 2009, 08:00:17
Is de rest van het HT gebeuren wel goedkoop dan?  O0 :biggrin:
:biggrin: Heb je wel gelijk in, maar het meeste is gaan zitten in apparatuur en niet in de bouw. Komt ook voornamelijk omdat ik alleen materiaal nodig had en bijna alles zelf (met hulp van mijn vrouw en schoonvader) heb uitgevoerd. De akoestiek heeft natuurlijk wel het nodige gekost, maar daarom klinkt het nu al goed (op de lage tonen na ;))

Maar die basstraps van RPG zijn echt duur ca. €750 per stuk :o
Showcase - Topic

celerontje

HTip

Citaat van: celerontje op april 16, 2009, 22:06:32
Kan Toine niet zoiets ontwerpen en een bouwtekening maken?
Niet zo compact als die RPG, maar dat is met het nieuwe ontwerp gelukkig niet nodig.

Heb je die link bekeken? Het is net een soort radiator, maar dan met een verend deel ;)
Showcase - Topic