Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Zoals gezegd heb ik niet veel foto's gemaakt. Ik wil ze jullie toch niet onthouden...

Bjorn monteert de plaat voor de beamersteun.

Het testgrid (1 van de 6 testbeelden)

Het kleurenspectrum

Bjorn bezig met de afstelling van de SMS-1. Is al een hele verbtering, maar het uiteindelijke resultaat is nog strakker 8) Heb ik alleen geen foto van :-\
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteravond ook nog wat foto's gemaakt. Was weer een uitdaging ;) Ik was blij met het witte plafond :biggrin:

Om een idee te krijgen van de grootte van de HD1...

Ter vergelijking de Optoma H78 (de MDF plaat is even groot)

Alleen geen S-video en (nog) een HDMI over. Is straks ook bezet.

En nog een paar. Ik kon er geen genoeg van krijgen :biggrin:

Op de laatste foto is goed te zien hoeveel lensshift (zowel vertikaal als horizontaal) mogelijk is met de HD1 :o

Ik ga morgen proberen wat screenshots te maken. Weet niet of je daar veel van ziet, maar dat zie ik dan wel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het beeld.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: Marc.Visser op januari 15, 2009, 00:02:34
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het beeld.
Dank je! Het is een grote projector maar wel erg mooi afgewerkt en oog minder massief dan ie is. We hebben eergisteravond ;) al wat gekeken en de eerste indruk is dat kleuren natuurlijk zijn, zoals de regisseur het waarschijnlijk heeft bedoeld met meer diepte. Dat laatste komt doordat de HD1 meer licht uitstraalt dan de Optoma.

Vanavond gaan we weer verder met kijken 8)
Showcase - Topic

Atmoz

Mooie projector!! En natuurlijk hele mooie ruimte.
Echt super O0 Nogmaals gefeliciteerd!!

Citaat van: HTip op januari 15, 2009, 00:15:43
Vanavond gaan we weer verder met kijken 8)

... en met foto's maken van het beeld hoop ik toch? :biggrin:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Joris1971

Mooi hoor!

Maare ga je dat stukje wit plafond nog afwerken of blijft dat zo?

groet Joris

reza

Heel mooi. DE HD1 is een geweldige beamer Gefliciteerd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

Citaat van: HTip op januari 14, 2009, 23:49:22
Misschien heb je gelijk. Dit weekend heb ik een PS3 op bezoek. Eind februari komt een Pana op bezoek. Dan weet ik wat mogelijk is en dan neem ik mijn beslissing (of eerder ;D)
Aha, goed nieuws!
[doordrammodus]
Maar heb je tijdens de M&G een BD speler staan, al is ie gekocht of geleend?
Anders neem ik mijn eigen wel mee, want we willen natuurlijk wel 1080p zien! :bigsmile:[/doordrammodus]
Mocht je zelf nog een Pana willen proberen, test dan de BD35 of BD55, de BD10 en BD30 zijn trager en hebben geen DTS-HD MA ondersteuning.

Wat ben ik toch een vreselijke zeur he?
Zoveel gedoe voor één M&G, maarja, ik kom niet elke dag in een Belgische HT kelder. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Madhouse

Erg nice! Maakt je HT helemaal af!....op de bd speler na dan   ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Joris1971

Citaat van: celerontje op januari 15, 2009, 11:28:13

..., ik kom niet elke dag in een Belgische HT kelder. ;D

Wees blij  ;)  ;D ;D

celerontje

Omdat?
Ik heb al een vaag vermoeden van een hele flauwe grap, maar je mag 'm zelf uitleggen... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Sonic Circle

HTip

Citaat van: atmoz op januari 15, 2009, 08:13:46
Mooie projector!! En natuurlijk hele mooie ruimte.
Echt super O0 Nogmaals gefeliciteerd!!

... en met foto's maken van het beeld hoop ik toch? :biggrin:
Thanks man! Foto's ga ik zeker maken, alleen ben ik een beetje moe, dus je moet nog even geduld hebben. Ik ben zelf ook erg benieuwd en ben van plan om een vergelijking te maken met de Optoma. Beide beamers sluit ik dan aan en toon dezelfde screenshots.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: reza op januari 15, 2009, 10:47:23
Heel mooi. DE HD1 is een geweldige beamer Gefliciteerd.
Bedankt reza. Helemaal mee eens en ik heb nog niet eens een echt HD beeld gezien...

Citaat van: molle op januari 15, 2009, 13:08:58
Very Nice 8)
O0

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2009, 13:40:13
Erg nice! Maakt je HT helemaal af!....op de bd speler na dan   ;D
Thanks! BD speler staat hoog op het verlanglijstje ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Joris1971 op januari 15, 2009, 08:42:37
Mooi hoor!

Maare ga je dat stukje wit plafond nog afwerken of blijft dat zo?

groet Joris
Bedankt Joris!

De achterste plaat van het plafond gaat gewoon weer op zijn plaats. Op de plaats van de beamer moet ik de platen nog aanpassen en dan is er geen wit meer te zien. Daarna wordt foto's maken nog moeilijker ;)
Showcase - Topic

HTip

Aha, goed nieuws!

[doordrammodus]
Maar heb je tijdens de M&G een BD speler staan, al is ie gekocht of geleend?
Anders neem ik mijn eigen wel mee, want we willen natuurlijk wel 1080p zien! :bigsmile:
[/doordrammodus]
;D Dat is nog ver weg, maar ik zeg nog niet direct nee ;D Hou er voorlopig maar rekening mee dat er geen speler is. Dan weet je zeker dat je 1080p kan zien en lossless audio kan luisteren 8)

Mocht je zelf nog een Pana willen proberen, test dan de BD35 of BD55, de BD10 en BD30 zijn trager en hebben geen DTS-HD MA ondersteuning.

Wat ben ik toch een vreselijke zeur he?
DTS-HDMA moet ie wel kunnen, want ik heb volgens mij al BR's die dat hebben. En nee hoor, ik vind je geen vreselijke zeur. Ik ga ervan uit dat je hebt het beste met me voor hebt.

Zoveel gedoe voor één M&G, maarja, ik kom niet elke dag in een Belgische HT kelder. ;D
;D Ik ook niet. Er zijn dagen dat ik er niet kom ;D
Showcase - Topic

HTip

...ik kom niet elke dag in een Belgische HT kelder. ;D
Citaat van: Joris1971 op januari 15, 2009, 14:56:24
Wees blij  ;)  ;D ;D
Citaat van: celerontje op januari 15, 2009, 15:02:24
Omdat?
Ik heb al een vaag vermoeden van een hele flauwe grap, maar je mag 'm zelf uitleggen... ;D
Citaat van: Sonic Circle op januari 15, 2009, 15:07:44
Misschien beter van niet.. ::)

Ik kan wel tegen een geintje ;D
Showcase - Topic

celerontje

Tuurlijk heb ik het beste met je voor, een thuisbioscoop is hartstikke mooi, zeker met HD video/audio.
Het is fijn dat Marantz al zo vroeg begonnen is met PCM audio tijdens de 1.1 standaard, want duurdere Arcam receivers uit diezelfde tijd kunnen alleen hooguit HDMI switchen.

Ik kom nu trouwens een beetje met mezelf in de knoei, weet je waarom?
Ik heb een hekel aan verkopers die je vanalles aansmeren, maar van dat standpunt moet ik toch echt een keertje afwijken, nu Bjorn je een HD1 aangepraat heeft. ;D
En nu je de prijzen van je HT online hebt gezet, zie ik dat je bijna 10.000 euro bespaard hebt, door veel apparatuur 2de hands te kopen.
Hartstikke slim, want ondanks dat de SR9600 wat ouder is, kan je toch HD audio beluisteren, dus een goede keus. :)

HTip

Citaat van: celerontje op januari 15, 2009, 20:00:03
Tuurlijk heb ik het beste met je voor, een thuisbioscoop is hartstikke mooi, zeker met HD video/audio.
Weet ik hoor, HD audio/video is altijd het ultieme doel geweest. Is alleen wat sneller gekomen dan gedacht ;)

Het is fijn dat Marantz al zo vroeg begonnen is met PCM audio tijdens de 1.1 standaard, want duurdere Arcam receivers uit diezelfde tijd kunnen alleen hooguit HDMI switchen.
Ben ik ook blij mee. Analoog had ook gekund, maar dan was het bass-management weer een probleem.

Ik kom nu trouwens een beetje met mezelf in de knoei, weet je waarom?
Ik heb een hekel aan verkopers die je vanalles aansmeren, maar van dat standpunt moet ik toch echt een keertje afwijken, nu Bjorn je een HD1 aangepraat heeft. ;D
Bjorn heeft me niet de HD1 aangepraat, hoor ;) Dat heb ik helemaal zelf gedaan ::)

En nu je de prijzen van je HT online hebt gezet, zie ik dat je bijna 10.000 euro bespaard hebt, door veel apparatuur 2de hands te kopen.
Hartstikke slim, want ondanks dat de SR9600 wat ouder is, kan je toch HD audio beluisteren, dus een goede keus. :)
Absoluut, ik ben erachter dat ik beter een tijdje kan wachten en dan de top van de vorige generatie apparatuur kan kopen voor een aantrekkelijke prijs. Onderhandelen heeft ook geholpen ;)

En de SR9600 is een bewuste keuze. Heb heel veel erover gelezen en erachter gekomen dat ie futureproof was, enerzijds door de 7.1 analoge ingangen en anderzijds door de HDMI 1.1 specificatie. En bovendien ook nog een fantastisch geluid produceert 8)
Showcase - Topic

celerontje

Bass-management kan bij de SR9600 wel op de analoge ingangen, maar dat betekent wel een hoop extra processing wat de geluidskwaliteit denk ik niet ten goede komt, want je kan niet in de ''direct mode'' luisteren, omdat het bass-management digitaal in de reciver moet gebeuren, want een extra analoog-digitaal conversie betekent.
SACD's via analoog beluister je toch in de ''direct'' stand, waarbij de DVD speler alle processing doet, zodat in de receiver het signaal volledig analoog kan blijven?
Bovendien kan je de analoge ingangen beter gebruiken voor situaties waarin een SACD via iLink niet helemaal naar je zin klinkt.

Ik ben erg benieuwd naar je eerste 1080p ervaring op je HD1
Eerste BD die je wat mij betreft moet testen:
De openingsscene van ''The Dark Knight''
Je zult zo kwijlen om het mooie beeld, dat je je bijna zorgen moet gaan maken over uitdrogingsverschijnselen, dus een glaasje water klaarzetten! ;D

HTip

Ik wist niet dat de SR9600 op de analoge ingangen nog bass-management kan toepassen. Voor SACD heb ik 2 mogelijkheden (analoog en iLink) en voor DVD-A kan ik daarnaast ook nog HDMI gebruiken. Voorheen luisterde ik voornamelijk 'Pure Direct', maar sinds de SMS-1 speelt de SVS nu altijd mee. Dat kan alleen niet in 'Pure/Source Direct'.

De analoge ingangen houd ik inderdaad, zodat ik keuze houd...

Als er niets tussenkomt, dan heb ik a.s. zondag mijn eerste ervaring met 1080p. De openingsscene van "Dark Night" heb je al vaker geroemd (vanwege de IMAX beelden), dus ik zal 'm zeker bekijken.

Trouwens, ik zal een fles water meenemen naar de HT ;D
Showcase - Topic

celerontje

[pietepeutertigmodus]Je wilt ''Dark Night'' zien, ook prima, maar dan kan je het beste de beamer uitzetten.
Ik bedoel ''The Dark Knight'' (De Zwarte Ridder) ;D[/pietepeuterigmodus]

Die IMAX scenes zien er prachtig uit, ik heb ze ook echt in de IMAX gezien, dat was helemaal mooi!
Maar op BD zien ze er ook heel goed uit.
De IMAX scenes zijn trouwens in 1:78:1, terwijl de 35mm scenes 2:40:1 zijn, dus kijk niet op van zwarte balken die verschijnen en verdwijnen. ;D

Hoe gaat het trouwens me de lijst voor de 2-koppige ''M&G Commissie''?
Moet je nog voor nader overleg naar Brussel? ;D

Steven Se

Schitterend! Ik moet niet te vaak kijken want ik wordt er stikjaloers van  :inlove: Schuiven door gordijntjes trouwens automatisch open?

Openingsscene van de Dark Knight is inderdaad een topper, was toevallig ook de eerste scene op mijn sr7002. Het lijkt net of de lege hulzen ook daadwerkelijk in de kamer op de grond vallen.
Reciever: Marantz sr7002,
Speakers: Monitor Audio RX1,
TV: Sony KDL-32W5500,
Blu-ray: PS3 40GB,
NMT: Popcorn Hour,
Remote: Harmony 895

HTip

Citaat van: celerontje op januari 15, 2009, 21:42:52
[pietepeutertigmodus]Je wilt ''Dark Night'' zien, ook prima, maar dan kan je het beste de beamer uitzetten.
Ik bedoel ''The Dark Knight'' (De Zwarte Ridder) ;D[/pietepeuterigmodus]
;D

Die IMAX scenes zien er prachtig uit, ik heb ze ook echt in de IMAX gezien, dat was helemaal mooi!
Maar op BD zien ze er ook heel goed uit.
De IMAX scenes zijn trouwens in 1:78:1, terwijl de 35mm scenes 2:40:1 zijn, dus kijk niet op van zwarte balken die verschijnen en verdwijnen. ;D
Zal niet opkijken, want ik weet het nu ;)

Hoe gaat het trouwens me de lijst voor de 2-koppige ''M&G Commissie''?
Moet je nog voor nader overleg naar Brussel? ;D
;D Ben ik nog niet aan toegekomen... Na zondag weet ik meer ;)
Showcase - Topic