Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Ramius op oktober 31, 2008, 14:09:01
Even jouw topic uit het oog verloren, shame on me ;D. Maar dat ziet er weer allemaal zeer netjes uit hoor!  :o
Wanneer is nu het Gala diner voor de officiële opening?  ;D

Grtz
Ramius

Geen probleem hoor ;) Bedankt weer voor het compliment 8)

;D Gala diner ::) Je hoeft geen smoking aan hoor als je wil langskomen... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op oktober 30, 2008, 22:06:52
Vanavond bericht van Gé gekregen. Plakvelours is vandaag afgeleverd in mijn postbus. Morgen dus ophalen en dan knippen en plakken ;D
Vandaag plakvelours opgehaald. Dus dit weekend kunnen we echt gaan knippen en plakken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op oktober 30, 2008, 18:44:58
Met de bouw van mijn paneelabsorber heeft Toine speciaal rekening gehouden met de extra absorptie die door het scherm wordt gegenereerd. Is eigenlijk 1 groot membraam. Daardoor kon het scherm ook zo mooi verzinken in de wand :D
Betekent dat in jouw geval dat je 'teveel' demping krijgt als je de gordijnen dicht doet?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 31, 2008, 19:10:47
Betekent dat in jouw geval dat je 'teveel' demping krijgt als je de gordijnen dicht doet?

Groeten, Jan

Bij de 2e meting constateerde Toine dat het plafond niet helemaal het gewenste resultaat had gegeven.

Zoals je kan zien was er nog extra behoefte aan demping en absorptie in het midhoog.

De conclusie van Toine was:
Citaat van: ThingMan op juli  7, 2008, 22:21:46
De genomen maatregelen lijken precies te doen wat ze geacht worden te doen, alhoewel het systeemplafond toch wat minder effectief is dan verwacht. Hierdoor blijft de noodzaak bestaan om 4,5 tot 5 vierkante meter aanvullende absorptie aan te brengen op de zijwanden, om desgewenst een vloerkleed neer te leggen op de grond in de luisterdriehoek en om gordijnen op te hangen aan weerszijden van het projectiescherm. Deze maatregelen zullen samen ervoor zorgen dat de nagalmtijd in het midden en hoog (1,5 tot 5kHz) ruim binnen de target zal komen te liggen.

En ik ben altijd erg gehoorzaam. Alleen niet zo snel ;D
Showcase - Topic

HTip

Vandaag begonnen met het knippen en plakken ;)

De naad tussen de 2 delen van de koof is nu glad. Aan de achterkant een stukje laminaat gelijmd en met 2 stevige klemmen op zijn plaats gehouden. Zit nu muurvast.

Daarna hebben we de deur bekleed met het plakvelours. Op de deur in met midden een streep gezet en vanuit het midden naar beide kanten een strook erop geplakt. Was wel weer een erg precies klusje.

In de gebruiksaanwijzing stond dat je met een raamwisser de velours kon gladstrijken. Werkte inderdaad erg goed.

Bij de scharnieren werd het spannend. De velours stond daar op spanning, maar met schaar en mes het overbodige velours weggehaald.

Nadat we de deur hadden teruggehangen ook het deurbeslag gemonteerd. Ziet er ineens heel anders uit...

Morgen weer verder met de koof en de plinten...
Showcase - Topic

tiptop

Mooi spul, dat velour. :)

Dempt het ook nog enigzins, of is het puur voor het zicht? (ik vermoed het laatste)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Look's pretty good! :D
Alleen waarom de klink verticaal monteren, je hebt geen kleine kinderen rondlopen ???
Het is veel makkelijker om te grijpen naar iets horizontaals, dan iets verticaals.
Of is dit een Belgische grap o.i.d.? ;D

En het kozijn van de deur; krijgt die tegelijk met de difusser's een verfbeurt ?

En die lijmklemmen op de koof, het lijkt wel een schietbaan, net een machinegeweer ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op oktober 27, 2008, 21:08:45
Ligt eraan wat je duur noemt ;)

Klik hier voor meer info.

Het scheelt in ieder geval veel werk (itt verven) en het weerkaatst geen licht :D

hey bedankt voor de tip man, heb zojuist 5 meter plakvelours besteld bij hobbyhuis en bij autogordijn de rails... ben benieuws hoe het gaat staan bij mij :D rest alleen nog de aanschaf van de lichtkrant voor de entree tbv de "now showing movies" ;) ;D word weer aan plaatje 8)

HTip

Citaat van: tiptop op november  1, 2008, 23:42:49
Mooi spul, dat velour. :)

Dempt het ook nog enigzins, of is het puur voor het zicht? (ik vermoed het laatste)
Of het extra demping voor het geluid oplevert weet ik niet. Wanneer de diffusers op hun plaats hangen, zullen ze een groot deel van het deuroppervlak bedekken, dus zal de evt. demping nog minder zijn.

Voor de reflectie van het licht doet de velours wel goede zaken. Vergelijk onderstaande foto's maar eens...

De diffusers worden natuurlijk ook nog zwart (zelfde verf als de pilaren).
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op november  1, 2008, 23:54:52
Look's pretty good! :D
Alleen waarom de klink verticaal monteren, je hebt geen kleine kinderen rondlopen ???
Het is veel makkelijker om te grijpen naar iets horizontaals, dan iets verticaals.
Of is dit een Belgische grap o.i.d.? ;D
;D Erg leuk gevonden ;D

Maar het is toch echt functioneel 8) Nu de klink op deze manier is gemonteerd heb ik geen risico op beschadiging van de speaker die achter de deur staat. Bovendien kan de deur verder open en als de deur dan toch tegen de speaker aankomt is dat tegen het onderste deel, waar de speaker door de afwerking minder kwetsbaar is. Er komt natuurlijk nog iets van een deurstopper, maar dat is nu minder urgent ;)

En het kozijn van de deur; krijgt die tegelijk met de difusser's een verfbeurt ?
Het kozijn krijgt nog een afwerklijst die inderdaad met de diffusers nog een verfbeurt krijgt. Het verven van de diffusers is alleen een behoorlijke klus die we nog even uitstellen...

En die lijmklemmen op de koof, het lijkt wel een schietbaan, net een machinegeweer ;D
;D Lijkt er inderdaad op, maar zijn toch ècht lijmklemmen ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DJ-Foxx op november  2, 2008, 00:06:56
hey bedankt voor de tip man, heb zojuist 5 meter plakvelours besteld bij hobbyhuis en bij autogordijn de rails... ben benieuws hoe het gaat staan bij mij :D rest alleen nog de aanschaf van de lichtkrant voor de entree tbv de "now showing movies" ;) ;D word weer aan plaatje 8)
Graag gedaan :D Gaat bij jou ook erg mooi staan. Velours is prachtig spul, alleen erg kwetsbaar voor vlekken. Dus bij het aanbrengen voorzichtig zijn ;)

Leuk idee, die lichtkrant 8)
Showcase - Topic

Garmir

Is idd nog een lastig en precies kluske die velours plakken, heb er ook nog mijn handen in het haar van gehad mee mijn kader van mijn projectiescherm.
Ik heb wel geen ruiten-trekker gebruikt om het glad te strijken, maar een behangpapier-rollerke. omdat het opp iets te klein was voor met zo'n trekkertje te doen.

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op november  2, 2008, 10:00:36
Graag gedaan :D Gaat bij jou ook erg mooi staan. Velours is prachtig spul, alleen erg kwetsbaar voor vlekken. Dus bij het aanbrengen voorzichtig zijn ;)

Leuk idee, die lichtkrant 8)

hoe is de kleefbaarheid op hout, houd het een beetje eigenlijk  ??? met lichtkrant bedoel ik dus zoals onderstaande :D

http://www.lichtkrantenshop.nl/ ik heb ze in pathe ook zien hangen, volledig te sturen via een AB

HTip

Citaat van: Garmir op november  2, 2008, 12:23:59
Is idd nog een lastig en precies kluske die velours plakken, heb er ook nog mijn handen in het haar van gehad mee mijn kader van mijn projectiescherm.
Ik heb wel geen ruiten-trekker gebruikt om het glad te strijken, maar een behangpapier-rollerke. omdat het opp iets te klein was voor met zo'n trekkertje te doen.
Voor de koof hebben we zo'n behangspatel gebruikt. Werkte inderdaad beter op zo'n klein oppervlak.

Citaat van: DJ-Foxx op november  2, 2008, 15:31:47
hoe is de kleefbaarheid op hout, houd het een beetje eigenlijk  ???
Die is prima. Heb het aan Gé gevraagd en hij gebruikt MDF voor zijn schermen. Je moet het wel stofvrij maken, anders plakt het natuurlijk minder. Hobbyhuis is trouwens wel heel erg goedkoop met het plakvelours...

Citaat van: DJ-Foxx op november  2, 2008, 15:31:47
met lichtkrant bedoel ik dus zoals onderstaande :D

http://www.lichtkrantenshop.nl/ ik heb ze in pathe ook zien hangen, volledig te sturen via een AB
Gaaf man 8) Zie het al buiten de deur hangen... "Now playing: ..." ;D
Showcase - Topic

HTip

Vandaag de koof bekleed. Was best lastig met dat stukje laminaat om de naad te egaliseren. Om het niet te lastig te maken hebben we de gordijnen er weer af gehaald en de plafondplaten voor de zoveelste keer weggehaald. Maar het resultaat mag er wel zijn. We zijn in ieder geval heel tevreden.

De bedoeling was de hele koof uit 1 stuk te doen, maar dat was te moeilijk. Nu zijn het twee stukken geworden met de naad in het midden, maar is bijna onzichtbaar.

Ook nog de kleine plint gedaan, maar dat was eitje in vergelijking met de koof ;)

Foto's volgen...
Showcase - Topic

HTip

De foto's... :D

De 1e helft van de koof bekleed

Hele koof voorzien van de velours. Op de achtergrond de motor van de rail.

Close-up van de aandrijving...

De koof is door het velours niet meer zichtbaar ;)

Eindresultaat. Foto is uit de hand geschoten, dus beter dan dit ging niet. Goede foto's met een statief komen nog wel een keer :D

Deze week 's avonds de plinten afronden en dan de kabels wegwerken...
Showcase - Topic

Sicco

Fantastisch project dit!
Ik reageer dan wel niet zo vaak, maar volg elke update ;)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

DJ-Foxx

netjes hoor!!  :o wow :D velours maakt het EGT af!!!  :o

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: Sicco op november  3, 2008, 00:31:11
Fantastisch project dit!
Ik reageer dan wel niet zo vaak, maar volg elke update ;)
Thanks :D Hoeft niet altijd te reageren. Is wel leuk natuurlijk ;)

Citaat van: DJ-Foxx op november  3, 2008, 00:31:26
netjes hoor!!  :o wow :D velours maakt het EGT af!!!  :o
Is inderdaad een hele mooie afwerking 8)

Citaat van: tiptop op november  3, 2008, 18:48:54
Mooi zeg :D

Je tomeloze inzet loont wel 8) ;)
Bedankt weer :D
Het is trouwens "onze" inzet. Want zonder Annet wordt het niets ;D
Showcase - Topic

VlisChris

PjotrrrNL

HTip

;D Of het nu EGT of ECHT is, één ding is duidelijk... Velours is een prachtige en snelle afwerking 8)
Showcase - Topic

VlisChris

HTip

Showcase - Topic