Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: molle op april 16, 2008, 22:08:43
Daarom dat ik nooit geen deadline gebruik ;D

Dus altijd ? (nooit geen = dubbele ontkenning ;D)

Ik ook liever niet. Heb er al genoeg op het werk ::) Maar in dit geval maak ik graag een uitzondering ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De goeie tempexplaten zijn vandaag bezorgd. Helemaal volgens afspraak, dus ik weer happy :D. De foute platen zijn nog niet opgehaald. Ben benieuwd wanneer dat wordt of dat we die mogen houden als compensatie ;)

Ga ze nu naar de kelder brengen en verder met de wand.

Tot straks...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HTip

Citaat van: TheSpeedSkater op april 17, 2008, 19:31:54
Werkse!

Thanks 8)

We houden het weer voor gezien vandaag. Van de achterwand is het tempex bijna klaar (snijden valt niet mee ;)). Tegelijk worden alle gaten dichtgestopt met glaswol. Nee, niet de gaten die ik net met veel moeite heb gemaakt ;D alleen de gaten die van verplaatste leidingen zijn overgebleven ;)

Misschien morgen weer verder. Dan plaats ik ook wel de foto's. Nu nog ff relaxen en dan slapen. Wordt morgen weer een hele drukke dag en het begin van een hele drukke periode op het werk ::) Weekends zijn dan om lekker af te reageren in de HT ;D
Showcase - Topic

HTip

Ik zou nog wat foto's plaatsen...

Na wat buffelen op dinsdagavond...

Gisteravond begonnen met de tempex. De platen staan klaar voor gebruik... (de achterste platen moeten nog terug ;))

Eerste plaat ligt klaar om op maat te worden gesneden...

Achterwand bijna klaar...

Hangt een beetje af hoe we ons na het eten voelen of we vanavond verder gaan. Reken niet op veel voortgang vanavond ;)
Showcase - Topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Thanks, Fabian.

We voelden ons goed genoeg :D

De achterwand is nu klaar. Tempex zit erachter en de regels zitten weer op zijn plaats. Morgen volgen de foto's. We gaan nu ècht ontspannen ;D
Showcase - Topic

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

HTip

De foto's ;)

1e plaat

2e plaat

En klaar! :D

Dit weekend staat het volgende op het programma:
- gaten voor electriciteit uit andere kelders
- stellen van regelwerk
- aanbrengen tempex isolatie

Weer genoeg te doen dus :D
Showcase - Topic

tiptop

Wat doe je nog op het forum dan.

Hurryhurry. Zo komt het nooit af natuurlijk >:D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op april 19, 2008, 19:50:31
Wat doe je nog op het forum dan.

Hurryhurry. Zo komt het nooit af natuurlijk >:D

Beetje late reactie ;D

Vandaag gaten voor electriciteit gemaakt, moet alleen nog een dikkere boor gaan halen, want de buis pas er niet doorheen ::) Het regelwerk aan de deurkant is helemaal afgesteld. Wat een k#%#$eklus was dat :(. Hoezo muren waterpas :D Een beetje scheef, alla. Maar dit sloeg werkelijk nergens op. Ben echt blij dat we die goeie schroeven hebben, anders was het gewoon bijna niet te doen geweest...

Het kleine muurtje naast de deur is opgevuld met tempex. Nu alleen de rest van die wand nog.

Todo lijstje van dit weekend:
- stellen van regelwerk => één wand af :P
- aanbrengen tempex isolatie => al mee begonnen

Toch een redelijk productieve dag geweest...
Showcase - Topic

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Citaat van: Godtoh op april 20, 2008, 21:13:35
Ziet er mooi uit man ;D

Gisteren nog de linkerwand (met de deur) gevuld met tempex. We hadden tussendoor nog een probleempje met de riolering. Blijkt dat iets dat we dachten te hebben opgelost nog niet opgelost is :( Daar moet nu echt een professional naar komen kijken, zodat ze zonder graafwerk (endoscopisch) vooraf weten waar het probleem ligt. Voordeel is wel dat het niet in de HT kan gebeuren. Afvoerleidingwerk ligt niet in de buurt :) Nog een voordeel is dat de garage weer helemaal schoon en opgeruimd is ;D

Geen foto's meer gemaakt, was te laat. Is eigenlijk niet zo spannend, muur met latten en tempex ;) Deze week maar een paar avonden (niet vanavond) tijd om eraan te werken, maar volgende week heb ik vrij :D

Todo lijstje van dit weekend:
- stellen van regelwerk => één wand af :P
- aanbrengen tempex isolatie => één wand af :P

We weten nu hoe we het regelwerk sneller kunnen afstellen (je krijgt ervaring ;)) dus ik heb stille hoop dat voor het weekend de andere wand klaar is... Volgende week zondag komt mijn schoonvader kijken hoe we het electriciteitsplan kunnen realiseren.

De rest van de tijd zal ik nodig hebben om een en ander te bestellen (ventilatoren, X10, etc.)
Showcase - Topic

HTip

Vanavond het regelwerk van de andere wand gesteld. Dat ging een stuk sneller nu we weten hoe we het moeten doen :P Ik heb nog wel een uitstekend stukje muur moeten wegkappen en daardoor is het nèt niet helemaal af. Morgen afmaken en beginnen met tempex. Begint er op te lijken dat we de voorbereidingen van het aanbrengen van de muurplaten deze week kunnen afronden...

Van deze werkzaamheden is het nog minder interessant om foto's te maken. Als de tempex tegen de muur zit, maak ik een paar foto's van het resultaat.

Todo-list voor de voorbereiding voorzetwand:
- stellen van regelwerk => bijna af 8)
- aanbrengen tempex isolatie => één wand af :P

Morgen weer verder...

edit: typo
Showcase - Topic

mimic

Leuk om te zien, ik ben in de zelfde fase :) Succes met de bouw ( heerlijk om te werken aan een ht ruimte! )
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

HTip

Citaat van: mimic op april 22, 2008, 21:56:21
Leuk om te zien, ik ben in de zelfde fase :) Succes met de bouw ( heerlijk om te werken aan een ht ruimte! )

Leuk inderdaad :D Waren jouw muren ook zo mooi recht ::)
Werken aan de HT is een prima manier om af te schakelen... ;)
Jij ook succes met de bouw!!
Showcase - Topic

mimic

Recht wel, maar wegens veel breekwerk helaas veel hoogteverschillen :).
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

tiptop

Allebei succes.

(Ik vind het werken aan helemaal niet leuk. Het er in werken wel ;D )

HTip

Citaat van: tiptop op april 23, 2008, 16:26:22
Allebei succes.

(Ik vind het werken aan helemaal niet leuk. Het er in werken wel ;D )

Thanks :D Eerst moet ik toch eraan werken om erin te genieten ;D

Vandaag telefoontje gehad van de audiozaak. Note 7 wordt niet meer gebouwd in zwart hout. Dit vervangen door zijdeglans en hoogglans (pianolak) zwart. Resp. 10 en 20% duurder. De zijdeglans is ons enige alternatief, want de hoogglans zal teveel reflectie geven. De eigenaar bood direct aan om de helft voor zijn rekening te nemen, omdat ook hij het niet wist. Vond ik erg netjes. Korting is hiermee opgelopen tot 19,5% :o

We hebben er even over nagedacht... en jullie raden het al. We hebben dus straks de zijdeglans zwarte ALR/Jordan Note 7 8) De center kon nog wel geleverd worden in zwart hout. Dus de bestelling wordt morgen gedaan.

De Note 5 die we hebben teruggebracht voor reparatie hebben ze nog niets fouts aan kunnen horen. Ze gaan nog meer testen, dus ik ben benieuwd... ::)
Showcase - Topic

HTip

Vandaag de voorbereidingen voor de voorzetwanden afgerond :P Het regelwerk is afgesteld en alle open ruimtes zijn opgevuld met tempex. Het afwerken met Parador ClickBoard kan nu beginnen.

Bij de bouwmarkt nog wat dingen voor de HT gehaald. Een 20mm SDS+ boor zodat de buis door de muur kan, 25m electriciteitskabel en 20 snelverbindingen zodat we morgen kunnen beginnen met het uitbreiden van de stroompunten voor stopcontacten en de wandverlichting. De stroompunten voor de plafondspots hangen op zijn plaats. Als de profielen van het plafond niet precies op die plek uitkomen, kunnen ze blijven hangen.

Dit was mijn laatste post als lid van de "HT forum legend group"... ;D
Showcase - Topic

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HTip

Citaat van: TheSpeedSkater op april 28, 2008, 22:07:59
Spammer ;)

LOL ;D

Eindelijk :P Het fel begeerde lidmaatschap van de "Highly esteemed member group" bereikt ;D
Showcase - Topic

PjotrrrNL

HTip

Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op april 28, 2008, 22:58:03
LOL ;D

Eindelijk :P Het fel begeerde lidmaatschap van de "Highly esteemed member group" bereikt ;D

Van harte gefeliciteerd Philip. Welkom bij het clubje  :D ;D