Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Gefeliciteerd met je nieuwe voetjes. Lopen ze dus lekker ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

El Penumbra

TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

HTip

Citaat van: tiptop op februari 24, 2008, 17:58:16
Gefeliciteerd met je nieuwe voetjes. Lopen ze dus lekker ;D ;)

Thanks, gelukkig voor mij blijven ze keurig op hun plek staan ;)

Gisteren nog wat testjes gedaan (met en zonder). Het leuke was dat ik toevallig een CD speelde waarbij de speler nogal resoneert. Deze trillingen kon je voelen als je het rack aanraakte. Met de pods eronder waren de trillingen niet meer voelbaar op het rack :D

Voordat ik de pods eronder zette was ik al niet ontevreden met het geluid, maar met de pods eronder... WOW :o Dat zo'n subtiele aanpassing (en niet duur) zoveel verschil kon maken. Niet te geloven. Het klinkt met de pods minder wollig, het wordt briljanter en nog beter gedefinieerd. Meer details zijn hoorbaar zonder dat het teveel wordt. Ze blijven er dus onder.

Gisteravond nog een CD geluisterd die we bij de ALR Jordan kregen. Die vonden we al goed klinken op de Denonset, maar op de Marantzset met de pods :o :o :o

We gaan nog meer cd's uit oude doos (Dire Straits, Alan Parsons, stuk voor stuk superopnames) luisteren en waarschijnlijk zal het resultaat hetzelfde zijn. Strakkere bas, meer detail, muzikaler, breder stereobeeld. Al met al weer een prima aanwinst... 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: El Penumbra op februari 24, 2008, 18:55:21
En waar komen de andere Vibrapods onder?

Weet niet of ze verschil brengen onder de receiver en of de pods het houden (zijn model 2, eigenlijk model 4 nodig), maar sinds gisteravond liggen ze eronder.

Onder de speakers liggen nu ook dempers (asfalt, metalen schijf en weer asfalt), maar het kan zijn dat ik die vervang door vibrapods. Wordt het plaatsen van de speakers eenvoudiger ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

HTip

Showcase - Topic

molle

Citaat van: HTip op februari 25, 2008, 18:16:54

Yep, I believe in some vodoo shit >:D ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

tiptop

Top dat het weer zo' grote winst opleverde 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op februari 25, 2008, 18:21:25
Top dat het weer zo' grote winst opleverde 8)

Ik vraag me soms wel eens af waar het eindigt ;) Blijkt dat het altijd weer beter kan. Heb nu andere W&M audio powerkabels besteld. Dat zal ook weer een verbetering opleveren. En ik ben nog steeds in een ruimte bezig die akoestisch helemaal niet optimaal klinkt ::)
Showcase - Topic

HTip

Een verlaat verjaardagskado ::) :P

Stage Factory Line (SFL) Par 20
Een studiospot met foliehouder en sluiter die we als wandverlichting gaan gebruiken. Er komt er dus nog een...
Op de sluiter zit nog het blauwe beschermfolie (gaat er pas af als ie op z'n plaats hangt :))

Heeft een heel kort snoer, maar daar vind ik nog wel wat op ;)
Kan een stopkontakt in de buurt maken of aansluiten op een rail die ik weer kan dimmen. Mogelijkheden genoeg :D
Showcase - Topic

Atmoz

Ah, da's een leuke lamp.
Een vriend van me (m'n CRT kameraad) heeft ook zo'n ding.
Geeft een mooie sfeer in zijn kamer.

Heb je zo'n klik-aan-klik-uit apparaatje? Dan kun je ze daar misschien draadloos mee dimmen.
Geeft een super sfeer en is wel zeer relax om te besturen dan ;)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Citaat van: atmoz op februari 27, 2008, 20:18:32
Ah, da's een leuke lamp.
Een vriend van me (m'n CRT kameraad) heeft ook zo'n ding.
Geeft een mooie sfeer in zijn kamer.

Heb je zo'n klik-aan-klik-uit apparaatje? Dan kun je ze daar misschien draadloos mee dimmen.
Geeft een super sfeer en is wel zeer relax om te besturen dan ;)

Mvg,

Atmoz

Dank je :D

Het vrouwtje wil iets hebben wat ze zonder een AB ::) kan aanmaken ("ouderwetse" schakelaar bij de deur), maar misschien kan ik het combineren met zo'n draadloze schakelaar, zodat beide mogelijk is. Dimmen is echt een must, want de lamp is 50W halogeen. Niet echt een sfeerlampje ;)

Weet niet of klikaan-klikuit bediend kan worden met een universele AB (Marantz RC5400) met RF mogelijkheid. Anders wordt het Marmitek X10.
Showcase - Topic

Atmoz

Citaat van: HTip op februari 27, 2008, 20:37:55
Dank je :D

Het vrouwtje wil iets hebben wat ze zonder een AB ::) kan aanmaken ("ouderwetse" schakelaar bij de deur), maar misschien kan ik het combineren met zo'n draadloze schakelaar, zodat beide mogelijk is. Dimmen is echt een must, want de lamp is 50W halogeen. Niet echt een sfeerlampje ;)

Weet niet of klikaan-klikuit bediend kan worden met een universele AB (Marantz RC5400) met RF mogelijkheid. Anders wordt het Marmitek X10.

Hier staat hij in ieder geval gewoon bij:

http://davehouston.net/prontopro.htm

HTip

Dus klikaan-klikuit werkt net zoals X10 op 433 MHz. Da's goed om te weten. Dan wordt het echt leuke macro's programmeren. Licht dimmen, apparatuur aan, juiste bron kiezen en kijken maar. En dat met één druk op de knop :D
Showcase - Topic

cinebasement

Ik zou echt voor X10 gaan hoor (en inderdaad: dat heb ik ook gedaan  :D)

Ik kan mijn dimmers bedienen via AB, maar ik heb ze OOK aangesloten op druk-schakelaars langs de deur... Heb je ook geen last van lege batterijen enzo...  ;)

Als je kort op zo'n schakelaar drukt gaat het licht langzaam aan (of uit, als het al aan was), en als je de schakelaar lang ingedrukt houdt dan kun je het licht dimmen... Werkt echt super!!

Erg gave lamp trouwens!!  8)

Atmoz

Citaat van: HTip op februari 27, 2008, 20:57:29
Dus klikaan-klikuit werkt net zoals X10 op 433 MHz. Da's goed om te weten. Dan wordt het echt leuke macro's programmeren. Licht dimmen, apparatuur aan, juiste bron kiezen en kijken maar. En dat met één druk op de knop :D

Klik-aan-klik-uit werkt inderdaad op 433Mhz. Hoe X10 werkt weet ik niet precies, maar volgens mij is dat (standaard) niet draadloos. Was dat niet via het lichtnet?

cinebasement

Citaat van: atmoz op februari 28, 2008, 08:38:05
Klik-aan-klik-uit werkt inderdaad op 433Mhz. Hoe X10 werkt weet ik niet precies, maar volgens mij is dat (standaard) niet draadloos. Was dat niet via het lichtnet?

klopt ja, via het lichtnet... Maar dan prik je gewoon ergens een ir of rf ontvanger in een stopcontact (of wandcontactdoos voor de puristen  ;) ) en dan ben je wel weer draadloos bezig... mooi systeem...

Peter O

Citeer(of wandcontactdoos voor de puristen  ;))

Ik heb puristen ook wel eens horen zeggen dat dit signaal via het lichtnet ook weer (waarschijnlijk zeer gering, maar toch) effect heeft op de stroomsterkte/spanning en daarmee de prestaties van je apparatuur negatief beinvloed . Da's nou net weer niet de bedoeling als je juist aan 't investeren bent in dure stroomkabels en dergelijke.

HTip

bedankt allemaal voor het meedenken :D

Als ik het goed begrijp:
X10 werkt via het lichtnet, maar kan invloed hebben op de kwaliteit van het stroomsignaal.

Geldt dit dan ook als je een aparte groep hebt voor de apparatuur met de dure stroomkabels en de verlichting op de al aanwezige groepen aansluit?
Showcase - Topic

cinebasement

Citaat van: HTip op februari 28, 2008, 18:10:20
bedankt allemaal voor het meedenken :D

Als ik het goed begrijp:
X10 werkt via het lichtnet, maar kan invloed hebben op de kwaliteit van het stroomsignaal.

Geldt dit dan ook als je een aparte groep hebt voor de apparatuur met de dure stroomkabels en de verlichting op de al aanwezige groepen aansluit?

Nou, toegegeven, ik ben geen audio-purist... Maar ik merk het dus ook niet... Misschien een purist dus wel  :)
Ik heb wel het licht en AV op 2 verschillende groepen zitten, maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit, want zolang het op dezelfde FASE zit aangesloten kunnen die X10 signalen gewoon het huis rond gaan... Als je het dus echt goed wilt doen moet je er dus voor zorgen dat je X10 en AV op 2 verschillende fases hebt zitten...

Maar nogmaals, ik heb geen puristen-oren  ;)

HTip

Of we audiopuristen zijn ik weet ik niet, maar elke aanpassing hebben we verschil door gehoord. Of het nu een kabel, demper, speler, receiver was. Misschien dus wel een klein beetje ;D

Maar om nu aparte fasen in je huis te hebben voor AV en X10, gaat me toch iets te ver. Een aparte groep met goede contactdozen, stroomkabels en stekkers kan nog (is natuurlijk al erg), maar daar trek ik de grens ::) ;)
Showcase - Topic

cinebasement

Volgens mij is het trouwens ook nog eens zo, dat als je NIET het licht aan het bedienen bent, er dus ook geen extra signalen op het lichtnet worden gezet... Dan is je lichtnet dus nog gewoon schoon voor wat betreft de X10 signalen...

HTip

Citaat van: cinebasement op februari 29, 2008, 13:21:10
Volgens mij is het trouwens ook nog eens zo, dat als je NIET het licht aan het bedienen bent, er dus ook geen extra signalen op het lichtnet worden gezet... Dan is je lichtnet dus nog gewoon schoon voor wat betreft de X10 signalen...

Goed punt 8) Tenzij iemand tijdens de film of muziek continu met het licht zit te spelen ;D
(zal niet gebeuren als wij alleen zijn...)
Showcase - Topic

cinebasement

Citaat van: HTip op februari 29, 2008, 15:44:24
Goed punt 8) Tenzij iemand tijdens de film of muziek continu met het licht zit te spelen ;D
(zal niet gebeuren als wij alleen zijn...)

Zal niet gebeuren denk je??  ;D
Was bij ons wel anders! Ik was er zo blij mee dat ik toch steeds aan het spelen was... ook tijdens de film  8)