Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Goed werk! Schilderen, Scherm ophangen en de gordijntjes er weer voor en je HT is weer klaar voor gebruik  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Grindtegel

Echt gaaf maar maarrrrr, wellicht al eerder gevraagd, waarom geen vloerbedekking en zo'n harde tegelvloer? Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar mij lijkt de ruimte nog een stuk mooier en gezelliger te worden als je er vloerbedekking in legt. Heb je ook nog eens wat meer demping.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

HTip

Citaat van: Sol op september 11, 2010, 21:04:01
Supergaaf! :headbanging:
Is het ook. Ook erg gaaf om de ruimte langzaam weer te zien terugkeren naar een HT 8)

Citaat van: Madhouse op september 11, 2010, 21:14:42
Goed werk! Schilderen, Scherm ophangen en de gordijntjes er weer voor en je HT is weer klaar voor gebruik  :pompom:
Thanks! Klopt, maar daarnaast ook nog een paar kleinere klusjes... electricteit aanpassen voor het gordijn, misschien podium aanpassen en nog een paar andere nog kleinere klusjes ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

djaxx

Citaat van: Grindtegel op september 11, 2010, 21:18:18
Echt gaaf maar maarrrrr, wellicht al eerder gevraagd, waarom geen vloerbedekking en zo'n harde tegelvloer? Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar mij lijkt de ruimte nog een stuk mooier en gezelliger te worden als je er vloerbedekking in legt. Heb je ook nog eens wat meer demping.

Ik vind die tegelvloer veel mooier in elk geval, en dan kan je al is iets morsen :)

HTip

Citaat van: Grindtegel op september 11, 2010, 21:18:18

Dank je! Keuze is bewust. Met vloerbedekking zou ik teveel demping krijgen. Mijn plafond neemt een groot deel voor zijn rekening. Advies van Toine was een harde vloer (tegels, laminaat) met een dik kleed in de luisterdriehoek. De achterste helft is volledig met vloerbedekking bekleed, ook de achterwand.

Bovendien is het een keldervloer, die mogelijk van onderaf vochtig kan worden. En dan zijn tegels ideaal...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: djaxx op september 11, 2010, 21:22:23
Ik vind die tegelvloer veel mooier in elk geval, en dan kan je al is iets morsen :)
Vinden wij ook. Dat morsen hebben we liever niet, maar kan natuurlijk wel eens gebeuren en dan is er niets aan de hand. Het zwarte kleed zie je niets op en de vloer is makkelijk schoon te maken. Dat geldt overigens niet voor de 2e rij, want dat is allemaal rode vloerbedekking :unsure: :D
Showcase - Topic

Grindtegel

Ja dat morsen is wel makkelijk met tegels, op mijn vloerkleedje is al menig glas cola geknoeid en dat is toch wat lastiger schoon te maken.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

HTip

Cola is inderdaad lastig. Is bij mij eens gebeurd toen ik achterin zat en ik mijn glas niet goed in de bekerhouder plaatste. Snel reageren is dan heel belangrijk... ;)
Showcase - Topic

Robbert54

WAUW! is gewoon zonde om daar een gordijn voor te gaan hangen :nopompom:

scherm oogt wel echt reusachtig zo. ziet er al weer prachtig uit.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Hey, don't fuck with the curtains! >:(

Dit ziet er erg goed uit! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

CoSo

Lex Groningen

Werkelijk prachtig. Denk als jullie daar straks heerlijk genieten van een een filmpje, dat je dan ook met een trots gevoel kunt rondkijken dat je dit allemaal eigenhandig hebt gebouwd.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

treky22

Ziet er echt helemaal super uit  :worship:

Dit is en blijft toch wel een van de mooiste ruimtes hier op het forum.

Ik zou willen dat ik zo'n ruimte had, maar ik mag niet klagen dat ik in de woonkamer ook m'n gang mag gaan  :clapping:
Maar zo'n ruimte is wel ideaal.

Mooi om ook te zien dat je het allemaal zelf doet, echt een handyman  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Bedankt allemaal voor de complimenten en mooie woorden :wub: We zijn ook trots dat we dit allemaal zelf (kunnen) doen. Het duurt daardoor wel veel langer, maar het bouwen is ook onderdeel van de hobby. Ik ben wel erg blij dat het einde nu in zicht komt. Ik heb de HT écht gemist...

Vandaag de eerste laag verf aangebracht. Alles wat al een keer geverfd was dekt natuurlijk meteen, de andere delen moeten nog een keer. De achterkant van de diffuser is nu ook geverfd. Was al een tijdje een doorn in mijn oog en die is er nu uit :D

Ter vergelijk

Morgen de 2e laag en de electriciteit voor de (jawel!) gordijnen en dan kan de opbouw van de apparatuur weer beginnen. O ja, er moet ook nog een heel klein stukje van de onderkant van de deur af. Die klemt af en toe op de grond. Heb ik wel goed weer voor nodig, dus ik hoop dat morgen beter weer is dan vandaag :nopompom:
Showcase - Topic

Robbert54

gewoon met een handschaaf doen.

ziet er echt imposant uit . kan niet anders zeggen. :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WimB

Davey

Die diffusers aan de zijkanten van je scherm zijn echt prachtig in het geheel. Toen je ze aan het bouwen was vond ik het redelijk lelijke bakbeesten om te zien maar nu  8) 8) 8)

HTip

Bedankt weer heren!

Het plan is inderdaad dat we de deur met een handschaaf gaan doen. Lukt dat niet, dan is er nog de B&D Mouse ;)

Citaat van: Davey op september 12, 2010, 19:49:09
Die diffusers aan de zijkanten van je scherm zijn echt prachtig in het geheel. Toen je ze aan het bouwen was vond ik het redelijk lelijke bakbeesten om te zien maar nu  8) 8) 8)

Ik neem aan dat je de basstraps bedoelt ;) Het mooie van dit ontwerp is dat de wand geheel onzichtbaar zijn werk doet en tevens het scherm onderdeel hiervan laat uitmaken. Het is verzonken en doet mee met de akoestiek. De wand is 30cm diep, maar daar zie je helemaal niets van. Hoop dat het (weer) gaat doen wat het moet doen.

We gaan nu de 2e laag verf aanbrengen...
Showcase - Topic

HTip

Projectiewand is klaar! :pompom:

Vandaag weer veel kunnen doen en verder gekomen dan gedacht. Scherm is op zijn plaats en wordt ingeklemd door de isolatie (Akotherm) boven het scherm. Verder de rail met de gordijnen opgehangen. Moeten nog wel gesteld worden, want de ze komen tegen de basstraps aan. Podium ligt ook al en hoeft gelukkig niet te worden aangepast.

De plinten moeten natuurlijk ook worden ingekort en daar heb ik ook al 1 van gedaan. De deur hangt ook weer. Was snel gedaan, want het stellen van de scharnieren en het schoonmaken van de onderkant was voldoende. Gaan toch nog de 3 tegels leggen, zodat de vloer klaar is. De tegels gaan tot de binnenkant van de ruimte. Daarachter komt een dorpel die het licht van buiten moet blokkeren en dan kunnen we doen met de bar wat we willen.

Het einde komt nu écht snel in zicht :popcorn:
Showcase - Topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Nooff

Citaat van: celerontje op september 13, 2010, 20:40:44
Mooi! :pompom:
Komt er ook nog een meting?
Wat wil jij gemeten hebben?  :D

Mooi hoor Philip, prachtig stukje vakwerk zo!

Madhouse

Citaat van: HTip op september 13, 2010, 20:37:16
Projectiewand is klaar! :pompom:

Vandaag weer veel kunnen doen en verder gekomen dan gedacht. Scherm is op zijn plaats en wordt ingeklemd door de isolatie (Akotherm) boven het scherm. Verder de rail met de gordijnen opgehangen. Moeten nog wel gesteld worden, want de ze komen tegen de basstraps aan. Podium ligt ook al en hoeft gelukkig niet te worden aangepast.

WOW!!!! dat ziet er echt gaaf uit zo! Nog veel indrukwekkende als tijdens de M&G.

Citaat van: HTip op september 13, 2010, 20:37:16
De plinten moeten natuurlijk ook worden ingekort en daar heb ik ook al 1 van gedaan. De deur hangt ook weer. Was snel gedaan, want het stellen van de scharnieren en het schoonmaken van de onderkant was voldoende. Gaan toch nog de 3 tegels leggen, zodat de vloer klaar is. De tegels gaan tot de binnenkant van de ruimte. Daarachter komt een dorpel die het licht van buiten moet blokkeren en dan kunnen we doen met de bar wat we willen.

Goed dat je die tegels ook aan gaat pakken! Is een kleine moeite denk ik maar maakt je ruimte wel gelijk helemaal af!! Kan ik toch nog op de M&G komen nu alles af komt  :tongue2:

Madhouse

p.s. het zou niet eens een straf zijn om de gordijnen weg te laten! Eerlijk gezegd vind ik het veel nog mooier en indrukwekkender zo! Maarja stof op het scherm wil je ook niet.

celerontje

Robbert54

Citaat van: Madhouse op september 13, 2010, 20:54:46
p.s. het zou niet eens een straf zijn om de gordijnen weg te laten! Eerlijk gezegd vind ik het veel nog mooier en indrukwekkender zo! Maarja stof op het scherm wil je ook niet.
+1 ik vind zonder veel mooier!

Woonkamer HT
Stereo