Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: HTip op januari 24, 2010, 22:29:35
Een half uur geleden de trilogie afgerond. Wat een film. Erg goed beeld en geluid en geen moment rust. Zo moet je trouwens een trilogie kijken. Achter elkaar met alleen de noodzakelijke pauzes voor eten en drinken :P
Helemaal goed :inlove:

Vooral LOTR. :P ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op januari 25, 2010, 19:42:40
Helemaal goed :inlove:

Vooral LOTR. :P ;)

We zijn begonnen met trainen. Afgelopen zondag 3 films van ca. 2 uur. Dat gaan we opbouwen via 2u20m (Spiderman), 3u (Godfather) naar ca. 4u (LOTR) :P ;)

:pompom: Trouwens gefeliciteerd met de 5000e post in mijn topic  :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 25, 2010, 19:24:47
Gast, waar haal je het toch weer vandaan  ;D
Dat snap ik ook soms niet. De creativiteit van celerontje is eindeloos. Vind het erg knap :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 25, 2010, 18:53:03
Tja, als je Juul zegt denk ik gelijk aan Robijn. Zoveel hoor je verder niet van die kerel!
Heb ik dus ook :D

Citaat van: Madhouse op januari 25, 2010, 18:53:03
Maar volgende maand dus eindelijk met het scherm aan de gang? Na de zomer kunnen we dus eerst bij Jan langs en daarna weer bij jou  ;D ;)
Is wel de bedoeling. Deze week wil ik de tekening afronden en daarmee de berekening van de hoeveelheid hout. Ik hoop ook dat de leverancier van de geverfde MDF-platen ook 30mm kan leveren, want dat scheelt een hele boel werk bij de afwerking...

En natuurlijk zijn jullie allemaal weer welkom :popcorn: Misschien moet ik wel 2 M&G's dit jaar plannen. Kan ook zijn dat er meer veranderd is tegen die tijd :P
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op januari 26, 2010, 17:11:20
Dat snap ik ook soms niet. De creativiteit van celerontje is eindeloos. Vind het erg knap :worship:
Dank voor alle dankwoorden, ik zal ze in een doosje op zolder opbergen! ;D

Citaat van: HTip op januari 26, 2010, 17:08:46
We zijn begonnen met trainen. Afgelopen zondag 3 films van ca. 2 uur. Dat gaan we opbouwen via 2u20m (Spiderman), 3u (Godfather) naar ca. 4u (LOTR) :P ;)
Perhaps it's a good idea to shoot bullets into your screen, just to get into the good ''mood''?
I know, you wanna say ''No thank you'', but you cannot, cause: ''It's an offer you can't refuse'' :D :D :D

Citaat van: HTip op januari 26, 2010, 17:15:56
En natuurlijk zijn jullie allemaal weer welkom :popcorn: Misschien moet ik wel 2 M&G's dit jaar plannen. Kan ook zijn dat er meer veranderd is tegen die tijd :P
Gaan we lekker Avatar in jouw HT kijken, lijkt me supergaaf! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

eddy135

Citaat van: HTip op januari 26, 2010, 17:15:56

Ik ben zeer benieuwd...wil zeker een M&G meemaken. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: celerontje op januari 26, 2010, 17:22:19
Gaan we lekker Avatar in jouw HT kijken, lijkt me supergaaf! :pompom:
Lijkt me ook! Als die er dan is BTW ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: eddy135 op januari 26, 2010, 17:30:18
Ik ben zeer benieuwd...wil zeker een M&G meemaken. :)
Je bent natuurlijk welkom!
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op januari 26, 2010, 17:08:46

:pompom: Trouwens gefeliciteerd met de 5000e post in mijn topic  :pompom:

ja, dat moet je niet te overhaast doen anders blesseer je zomaar iets ;D ;D Wel leuk zo'n planning. hoef je je niet steeds af te vragen wat je nu weer moet gaan kijken. 8)

Leuk die felicitaties! Wat heb ik gewonnen? :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op januari 26, 2010, 18:52:20
ja, dat moet je niet te overhaast doen anders blesseer je zomaar iets ;D ;D Wel leuk zo'n planning. hoef je je niet steeds af te vragen wat je nu weer moet gaan kijken. 8)
:D Je kan inderdaad pijn aan je rug krijgen, hoofdpijn, droge ogen. Ook het tegengaan van slaap vergt echt oefening :P

Citaat van: tiptop op januari 26, 2010, 18:52:20
Leuk die felicitaties! Wat heb ik gewonnen? :P

Een vrijkaartje voor een volledig verzorgde (:popcorn: + :coffee:) voorstelling naar keuze in de Chamber of Dreams :pompom:
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op januari 26, 2010, 19:55:32
:D Je kan inderdaad pijn aan je rug krijgen, hoofdpijn, droge ogen. Ook het tegengaan van slaap vergt echt oefening :P

Een vrijkaartje voor een volledig verzorgde (:popcorn: + :coffee:) voorstelling naar keuze in de Chamber of Dreams :pompom:
He, daar ga ik naartoe werken 8) leuk :smile:

Misschien in maart oid. februari wordt aardig druk ;)

HTip

Citaat van: tiptop op januari 26, 2010, 20:25:09
He, daar ga ik naartoe werken 8) leuk :smile:

Misschien in maart oid. februari wordt aardig druk ;)
Leuk, ik hoop dat ik dan voldoende tijd heb gehad voor de projectiewand. Vorige keer was er te weinig tijd voor muziek, maar dat kan deze keer natuurlijk anders. Heb trouwens van forumgenoot kermit een paar klassiekers op DTS-CD overgenomen. Daarnaast een prachtige opname van een van mijn favoriete groepen, Alan Parsons Project.

Allemaal 20-bits DTS 5.1 opnames. Erg gaaf om klassiekers in zo'n goede kwaliteit in surround te horen 8) Als de opname en mix goed gedaan is, dan is muziek in surround erg mooi om naar te luisteren. On Air is zelfs opgenomen met een DTS 5.1 mix in gedachten. Prachtig gewoon!
Showcase - Topic

HTip

Er zijn trouwens naast de projectiewand nog meer dingen op het programma. Ik zou graag de diffusers nog een keer willen verven en dan met een matte lak beschermen. Dan wordt ook de achterkant van de draaibare diffuser meegenomen. Het ophangsysteem gaan we met plakvilt bekleden. Dat scheelt een hoop afplakken voor het verven :P

De verf die er nu opzit is ondanks de 3 lagen niet meer zo mooi als toen het er pas opzat. Zal ook wel met de zuigende werking van MDF te maken hebben...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op januari 30, 2010, 07:45:25
Er zijn trouwens naast de projectiewand nog meer dingen op het programma. Ik zou graag de diffusers nog een keer willen verven en dan met een matte lak beschermen. Dan wordt ook de achterkant van de draaibare diffuser meegenomen. Het ophangsysteem gaan we met plakvilt bekleden. Dat scheelt een hoop afplakken voor het verven :P

De verf die er nu opzit is ondanks de 3 lagen niet meer zo mooi als toen het er pas opzat. Zal ook wel met de zuigende werking van MDF te maken hebben...

Dat heb ik vandaag gedaan. Weer iets wat zwart is geworden wat het beeld kan beïnvloeden (als je op de 2e rij zit ;))

VoorNa - Diffuser dichtNa - Diffuser open

Op naar de volgende (kleine) klus... :D
Showcase - Topic

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: eddy135 op januari 31, 2010, 16:18:55
Netjes hoor! :)
Thanks! En het is zoveel makkelijker dan verven ;) Ik heb het met restjes kunnen doen, dus het kost eigenlijk niets :D
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op januari 31, 2010, 16:07:23
Op naar de volgende (kleine) klus... :D
Succes daarmee! 8) Tzt moet je maar eens vertellen waar je het vilt hebt gehaald. Ik heb straks ook nog wat stukjes nodig voor de nis bij het projectorscherm :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op januari 31, 2010, 16:52:19
Succes daarmee! 8) Tzt moet je maar eens vertellen waar je het vilt hebt gehaald. Ik heb straks ook nog wat stukjes nodig voor de nis bij het projectorscherm :)
:D Er zijn meerdere leveranciers. Mijn vilt komt van GTDesign, maar ik het ook bij hobbyhuis gezien. Of het allemaal hetzelfde is weet ik niet. Het vilt van Gé is erg goed en gebruikt hij voor zijn zelfbouwschermen.

Ik heb best veel met plakvilt bewerkt. De deur, gordijnkoof, plinten en nu dus de diffusers. Het reflecteert echt helemaal geen licht :thumbs-up:
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: HTip op januari 30, 2010, 07:39:11
Leuk, ik hoop dat ik dan voldoende tijd heb gehad voor de projectiewand. Vorige keer was er te weinig tijd voor muziek, maar dat kan deze keer natuurlijk anders. Heb trouwens van forumgenoot kermit een paar klassiekers op DTS-CD overgenomen. Daarnaast een prachtige opname van een van mijn favoriete groepen, Alan Parsons Project.

Allemaal 20-bits DTS 5.1 opnames. Erg gaaf om klassiekers in zo'n goede kwaliteit in surround te horen 8) Als de opname en mix goed gedaan is, dan is muziek in surround erg mooi om naar te luisteren. On Air is zelfs opgenomen met een DTS 5.1 mix in gedachten. Prachtig gewoon!

Die Eric Clapton heb ik twee keer. gewoon en de golden remasterd versie. wel leuk om tegen die tijd een vergelijk te doen. :)

Ik ga je voortaan "viltje" noemen ;D

HTip

Citaat van: tiptop op januari 31, 2010, 21:30:36
Ik ga je voortaan "viltje" noemen ;D
:D

Citaat van: tiptop op januari 31, 2010, 21:30:36
Die Eric Clapton heb ik twee keer. gewoon en de golden remasterd versie. wel leuk om tegen die tijd een vergelijk te doen. :)
Ja, lijkt me interessant om stereo en surround te vergelijken. Ik heb van On Air ook de CD-versie. Kunnen we in het vergelijk meenemen...
Showcase - Topic

HTip

Ik heb vandaag mijn berekening van de basstraps en het materiaal gemaakt en Thingman gevraagd of het een beetje klopt. Daarnaast heb ik de leverancier een email gestuurd of wat ik wil mogelijk is. Ben benieuwd, maar het gaat nu dus eindelijk echt beginnen ;)
Showcase - Topic

HTip

Ik heb ook nog de AB geoptimaliseerd. De macro's werken goed, maar het blijkt handig te zijn om makkelijk in de menu's heen en weer te kunnen bladeren. Door deze aanpak vervallen ook de basis- (alleen de belangrijkste functies) en expertmenu's (alle functies).

Om een idee te geven...

Het kleine knopje onderaan het scherm (<|>) wisselt naar de volledige bediening. Werkt erg handig :thumbs-up: Ik ben er bijna 8)
Showcase - Topic

Robbert54

welke AB heb je eigenlijk? :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Het blijft leuk werk die AB's! Ik wil ook nog wel een keer (weer) naar een Harmony gaan, maar heb er nog ff geen zin in na het drama met de one bij mij.

Goed nieuws dat de planning voor de basstraps ook in werking is gezet!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: The Vampire op februari  1, 2010, 13:34:18
welke AB heb je eigenlijk? :-X
Ik heb een Marantz RC5400 met WizzIt 1.2 software. Ik heb geen eigen detailfoto, maar hij ligt op het tafeltje op de 1e post van de vorige pagina ;)

Citaat van: Madhouse op februari  1, 2010, 13:36:06
Het blijft leuk werk die AB's! Ik wil ook nog wel een keer (weer) naar een Harmony gaan, maar heb er nog ff geen zin in na het drama met de one bij mij.
Als het werkt zijn het hele fijne apparaten, maar als je problemen hebt, dan zijn het ondingen. Voordeel van de Logitech is dat er een grote database van apparaatcodes bestaat. Dat is er voor Marantz niet, maar op remotecentral.com vindt je veel inspiratie.

Ik heb elementen uit verschillende configs gebruikt en mijn eigen sausje over gedaan. Mijn AB is trouwens volledig macro/objectgestuurd (is de ICT'er in me... :P). Ik heb een eigen bibliotheek met al mijn apparaatcodes en gebruik altijd verwijzingen daarnaar bij de programmering van macro's. Daarnaast heb ik veel macro's die ik combineer tot een commando. Uitbreidingen zijn hiermee vrij snel te realiseren.
Showcase - Topic