Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op maart 18, 2009, 19:42:28
Echt nie... (desnoods gaan we autootjes op het grote scherm kijken) :crazy:
;D Ik maak voor de M&G een uitzondering en neem het wel op. Kijk ik het na afloop. ::)

Citaat van: Jean Sibelius op maart 18, 2009, 19:42:28
Goed om te lezen dat het rack zo goed bevalt en dat je direct hoort wat een goed rack kan betekenen voor de geluidsweergave :D
Nooit gedacht dat een rack verschil kon maken. Nu wel en ik heb vandaag de chips op de juiste positie geplakt, alleen helaas geen mogelijkheid gehad om te luisteren. Komt een andere keer, want ik moet nog een paar dingen doen om zondag een demo te geven aan een forumgenoot die interesse heeft in mijn Optoma. Ben alles aan 't voorbereiden, zodat er zondag geen verrassingen zijn... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 18, 2009, 21:12:38
Dan neem ik die sowiezo mee. En ja voor Coldplay, dit is mijn beste muziek DVD. Ik ben een fan! (ga ook naar het concert  :tounge:) Dus dat word echt genieten tijdens de M&G
Prima! Coldplay vinden wij ook erg goed. Het concert op DVD is puur genieten. Live lijkt me helemaal te gek :thumbs-up:

Citaat van: Madhouse op maart 18, 2009, 21:12:38
Er is ook nog internet, dus tijdens de film de F1 volgen  :tounge:
Is ook een mogelijkheid, maar dat is dan wel een heel klein scherm (in verhouding dan ;)) ;D

Citaat van: Madhouse op maart 18, 2009, 21:12:38
Inmiddels 2483 posts nog  :withstupid:
En het worden er elke keer minder :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op maart 18, 2009, 23:02:16
Nu wel en ik heb vandaag de chips op de juiste positie geplakt, alleen helaas geen mogelijkheid gehad om te luisteren. Komt een andere keer, want ik moet nog een paar dingen doen om zondag een demo te geven aan een forumgenoot die interesse heeft in mijn Optoma. Ben alles aan 't voorbereiden, zodat er zondag geen verrassingen zijn... :music:


Hier geven chips ook een verschil!

Bolognese is aangenaam bij maffiafilms, maar voor actie is paprika beter. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Afgelopen avonden druk bezig geweest met het organiseren van een demo. En wel van de Optoma ;)

Zoals gezegd komt a.s. zondag een forumgenoot kijken en als de beamer bevalt neemt hij 'm mee. Ik heb de DV9600 aangesloten met component en de BD35 met HDMI. Het geluid voor BD via optische kabel. Dus ik kan alles demonsteren.

Ik heb het plafond opengemaakt en de componentkabel (6m) verder doorgetrokken. Alles werkt en ik was positief verrast met het beeld van Monsters Inc via component. WOW!! :o Ratatouille zat in de BD-speler. Wat is dat toch een prachtige, technisch bijna perfecte, film :thumbs-up:

Ik wist natuurlijk al dat de Optoma een goede beamer was, maar dat is nu toch weer bevestigd! Als dus alles meezit is de Optoma dit weekend verkocht.

Ik ga ook mijn Beamax spanscherm te koop zetten, omdat we binnen nu en 4 weken het Stewart scherm kunnen ophalen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: tiptop op maart 19, 2009, 21:37:39
Hier geven chips ook een verschil!

Bolognese is aangenaam bij maffiafilms, maar voor actie is paprika beter. ;D

Vergeet Cheese Union niet he, voor de romatische komedie   :tounge:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: tiptop op maart 19, 2009, 21:37:39

Hier geven chips ook een verschil!

Bolognese is aangenaam bij maffiafilms, maar voor actie is paprika beter. ;D
Citaat van: Madhouse op maart 19, 2009, 21:39:33
Vergeet Cheese Union niet he, voor de romatische komedie   :tounge:
LOL ;D Naturel past bij alle gelegenheden ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 21:39:16
Afgelopen avonden druk bezig geweest met het organiseren van een demo. En wel van de Optoma ;)

A.s. zondag komt een forumgenoot kijken en als de beamer bevalt neemt hij 'm mee. Ik heb de DV9600 aangesloten met component en de BD35 met HDMI. Het geluid voor BD via optische kabel. Dus ik kan alles demonsteren.

Ik heb het plafond opengemaakt en de componentkabel (6m) verder doorgetrokken. Alles werkt en ik was positief verrast met het beeld van Monsters Inc via component. WOW!! :o Ratatouille zat in de BD-speler. Wat is dat toch een prachtige, technisch bijna perfecte, film :thumbs-up:

Ik wist natuurlijk al dat de Optoma een goede beamer was, maar dat is nu toch weer bevestigd! Als dus alles meezit is de Optoma dit weekend verkocht.

Ik ga ook mijn Beamax spanscherm te koop zetten, omdat we binnen nu en 4 weken het Stewart scherm kunnen ophalen 8)

Jammer dat ie te groot is voor hier, ander had ik wel interesse. :unhappy:

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 21:40:21
LOL ;D Naturel past bij alle gelegenheden ;D
Citaat van: Madhouse op maart 19, 2009, 21:39:33
Vergeet Cheese Union niet he, voor de romatische komedie   :tounge:
;D ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 21:40:21
LOL ;D Naturel past bij alle gelegenheden ;D
Ik ben dol op Bolognese, jammie!
Alleen waarom dat doek nu al verkopen, eerst die wand verbouwen, potsdikkie nog aan toe! >:( ;D
Is Toine (de stuntman :P) al bezig met het ontwerp van de nieuwe wand?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: tiptop op maart 19, 2009, 21:42:28
Jammer dat ie te groot is voor hier, ander had ik wel interesse. :unhappy:
Dan zou je ook nog aan de beamer moeten en dat wil ik niet op mijn geweten hebben ::) >:D ;D

Dat je door mij aan surround bent begonnen vind ik genoeg ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 21:47:16
Alleen waarom dat doek nu al verkopen, eerst die wand verbouwen, potsdikkie nog aan toe! >:( ;D
Is Toine (de stuntman :P) al bezig met het ontwerp van de nieuwe wand?
Ik heb niet de illusie dat ik het scherm snel kwijt ben, dus het nu te koop zetten is denk ik geen probleem ;)

Vandaag de preciese afmetingen van het scherm gekregen, dus ik kan nu Toine gaan vragen om het ontwerp te gaan maken. Ga dus ook doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 21:50:44
Dan zou je ook nog aan de beamer moeten en dat wil ik niet op mijn geweten hebben ::) >:D ;D

Dat je door mij aan surround bent begonnen vind ik genoeg ;D

Je kost me idd handen vol met geld ;D

Het ergste zou zijn als ik ook een kelder onder het huis zou gaan willen :o ;D

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 21:55:01
Ik heb niet de illusie dat ik het scherm snel kwijt ben, dus het nu te koop zetten is denk ik geen probleem ;)

Vandaag de preciese afmetingen van het scherm gekregen, dus ik kan nu Toine gaan vragen om het ontwerp te gaan maken. Ga dus ook doen...
Weer een leuk nieuw projectje dus. :hehe:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MLCinema

Cheese onion bij romantische films? Niet voor mij, wordt ik winderig van. Dan is het romantische aspect wel verdwenen kan ik je vertellen...
Citaat van: Madhouse op maart 19, 2009, 21:39:33
Vergeet Cheese Union niet he, voor de romatische komedie   :tounge:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

tiptop

Citaat van: Kamidioblitz op maart 19, 2009, 21:59:33
Cheese onion bij romantische films? Niet voor mij, wordt ik winderig van. Dan is het romantische aspect wel verdwenen kan ik je vertellen...
Ligt er aan waar je opgewonden van raakt ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op maart 19, 2009, 21:58:48
Je kost me idd handen vol met geld ;D

Het ergste zou zijn als ik ook een kelder onder het huis zou gaan willen :o ;D
;D Zou inderdaad heel erg zijn als je een kelder zou willen ;D

Citaat van: tiptop op maart 19, 2009, 21:58:48
Weer een leuk nieuw projectje dus. :hehe:
Absoluut! In eerste instantie hangen we het scherm voor de huidige absorber, maar het is natuurlijk mooier en beter als het scherm weer verzonken wordt opgehangen. Daarvoor heb ik net Toine een mail gestuurd en hij mag het ontwerp gaan maken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Heb je net je rack binnen, start je alweer met het volgende project! Gaaf hoor. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MLCinema

Citaat van: tiptop op maart 19, 2009, 22:00:05
Ligt er aan waar je opgewonden van raakt ;D

Opgewonden, man echt ;D hahaha. Die dingen staan compleet los van elkaar. Overigens jij bent lekker bezig in je HT! Die G10 zijn mooi. Die zijn als fronts al impressive en als rears echt :o
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Madhouse

#3316
Citaat van: Valkyrie op maart 19, 2009, 22:06:17
Heb je net je rack binnen, start je alweer met het volgende project! Gaaf hoor. :P

Die projecten liepen door elkaar heen  :biggrin:


Citaat van: tiptop op maart 19, 2009, 22:00:05
Ligt er aan waar je opgewonden van raakt ;D

Geweldig weer  :biggrin: :biggrin: :biggrin: O0
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Je moet inderdaad goed opletten wat er allemaal gebeurt ::) >:D

Rack en scherm lopen parallel, maar het "rackproject" is bijna ten einde. En het "schermproject" gaat nog even duren ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

#3319
Citaat van: Madhouse op maart 19, 2009, 22:08:36
Die projecten liepen door elkaar heen  :biggrin:

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 22:12:43
Je moet inderdaad goed opletten wat er allemaal gebeurt ::) >:D

Rack en scherm lopen parallel, maar het "rackproject" is bijna ten einde. En het "schermproject" gaat nog even duren ;D

Heb ik zeker wat gemist. :unsure:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

celerontje

Citaat van: Kamidioblitz op maart 19, 2009, 22:10:26
Jep tis echt weer chaos hierzo :withstupid:
En daarom lijkt me dit een goed moment om de ''moraal van het verhaal'' maar weer eens naar voren te brengen:
Het gordijn!
Open en dicht, prachtig! ;D

Even serieus:
Wat een project zeg, een nieuwe wand bouwen!
Je zal vast wel een hoop spullen kunnen hergebruiken, toch?
Tja, dure hobby, Toine inhuren...
Maar het is het wel waard! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 22:12:43
Je moet inderdaad goed opletten wat er allemaal gebeurt ::) >:D

Rack en scherm lopen parallel, maar het "rackproject" is bijna ten einde. En het "schermproject" gaat nog even duren ;D

wat ga je nu in de tussentijd doen dan? ;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Madhouse

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:15:09
En daarom lijkt me dit een goed moment om de ''moraal van het verhaal'' maar weer eens naar voren te brengen:
Het gordijn!
Open en dicht, prachtig! ;D

Damn, dat we door alle hectiek dat gordijn zijn vergeten....Open, dicht, open, dicht...ik ben weer helemaal happy... :biggrin:
Wij kunnen de 26e waarschijnlijk niet eens met het gordijn spelen...  :(

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:15:09
Even serieus:
Wat een project zeg, een nieuwe wand bouwen!
Je zal vast wel een hoop spullen kunnen hergebruiken, toch?
Tja, dure hobby, Toine inhuren...
Maar het is het wel waard! ;D

Idd, zal wel weer een kostbare aangelegenheid worden dit. En weer een klein verbouwinkje...

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Citaat van: celerontje op maart 19, 2009, 22:15:09
En daarom lijkt me dit een goed moment om de ''moraal van het verhaal'' maar weer eens naar voren te brengen:
Het gordijn!
Open en dicht, prachtig! ;D

Even serieus:
Wat een project zeg, een nieuwe wand bouwen!
Je zal vast wel een hoop spullen kunnen hergebruiken, toch?
Tja, dure hobby, Toine inhuren...
Maar het is het wel waard! ;D

Zoals een uitspraak mooi zegt, dat doet de deur dicht, in jou geval dat doet het gordijn dicht!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: Valkyrie op maart 19, 2009, 22:13:48
Heb ik zeker wat gemist. :unsure:
Kan ik me voorstellen, want in de afgelopen week zijn er 10 pagina's :o bijgekomen. Daar ergens tussen staat het verhaal van het rack en het scherm ;)

Is allemaal een beetje in een stroomversnelling gekomen... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive