Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: LittleNinja op september 22, 2007, 08:06:37
Maar goed, ik hoop ook dat je geen files hebt. Zeker niet op de terugweg, want dan staat het apparaat achter je te wachten totdat je hem tot leven roept!  ;D  Daarnaast is je auto een stuk minder zuinig op de terugweg door het giga gewicht van de Marantz..  >:D

Geniet er van!!! 

Op de heenweg bij Eindhoven bijna file van 7km stilstaan (!) gehad, maar door mijn oplettende vrouwtje :P nog net een andere route kunnen kiezen. Dwars door Eindhoven en bij Best weer de autosnelweg op.

Daarna was er geen vuiltje meer aan de (file)lucht. En rond 11.00 aangekomen bij het baasje van Koning Marantz ;D

Na zeer aangenaam kennis gemaakt te hebben met NickS en zijn vrouw was het tijd om een korte indruk te krijgen. Nou... die was :P 8) O0

We hadden wat cd's en dvd's meegenomen, maar achteraf was dat helemaal niet nodig geweest. NickS gaf na ons materiaal een demo van de echte mogelijkheden van het beest >:D Wat een souplesse in elk bereik :o Bij lage volumes toch perfecte detaillering en dynamiek. Hebben nog een extra AB en DTS demo-dvd meegekregen 8) Dus erg tevreden hoe deze aankoop is verlopen :D

We zijn om 14.00 uur uit Almere vertrokken en een uurtje geleden thuisgekomen ::)

Nee, geen files gehad :D Omdat we toch in de buurt waren, hebben we lekker gewandeld op de Hoge Veluwe. Daarna nog een heerlijke pannekoek gegeten en de reis huiswaarts aanvaard. Bijzonder weinig verkeer op de weg, dus een ideale rit. Had nog voldoende energie om de Koning in zijn tijdelijke koninkrijk (op de slaapkamer ;)) te installeren. Snel even door de belangrijkste menu's om de basissetup goed te krijgen. De rest komt later.

Op dit moment liggen we op bed te luisteren naar de rustige klanken van Dire Straits. Het is overduidelijk dat deze receiver erg goed is en een fantastische upgrade :o

Morgen (misschien) meer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog snel wat foto's...

De doos ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Na het openen van de doos... Nòg een doos ;D
Showcase - Topic

HTip

De Denon AVR-3802 naast de Marantz SR9600.

Het is net David naast Goliath ;)
Showcase - Topic

Gizz

HTip

Het (voorlopig) nieuwe thuis met de Marantz DV9500... (let niet op de achtergrond, na de HT is de slaapkamer aan de beurt ;D)
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

Gizz

HTip

Showcase - Topic

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

HTip

Citaat van: TearS op september 21, 2007, 20:13:52
Ziet er goed uit zeg. Ik schrok wel even, met mijn vermoeide kop dacht ik dat je "tegelvloer" bestond uit allemaal auralexxen.  ;D ;D

Dank je :D

Had op zich wel gekund een vloer met Auralex Gramma's bekleden, was misschien alleen een beetje dure oplossing geworden ;D
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

mariolino

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HTip

Citaat van: TheSpeedSkater op september 23, 2007, 11:37:52
Leuk topic! Ga ik volgen. Succes met klussen!

Wordt slecht weer deze week en ik heb verlof, dus dan kan ik veel voortgang maken en natuurlijk luisteren en genieten van de nieuwe aanwinsten 8)
Showcase - Topic

LittleNinja

NickS is een aardige kerel. Ik heb  hem nog nooit ontmoet, maar hij heeft mij ook weleens ergens mee geholpen. Ik denk dat je een vertrouwd adresje te pakken hebt!  ;)

Heel veel plezier met de nieuwe amp!!  8)

VlisChris

En dan te bedenken dat de 3802 al niet echt klein te noemen is ;D
Pracht van een versterker om te zien man!
En vandaag dus even die vloer afmaken he ;)

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HTip

Citaat van: LittleNinja op september 23, 2007, 14:31:19
Heel veel plezier met de nieuwe amp!!  8)
Citaat van: mikeske op september 23, 2007, 17:48:48
ziet er goed uit  ;)
Citaat van: Christiaan Sauer op september 23, 2007, 16:12:46
En dan te bedenken dat de 3802 al niet echt klein te noemen is ;D
Pracht van een versterker om te zien man!
En vandaag dus even die vloer afmaken he ;)

Thanks guys :D

De 3802 is inderdaad al een hele goede versterker, maar deze is van een totaal andere klasse, dus onvergelijkbaar. De 3802 krijgt straks een plaatsje in de slaapkamer. Daar staat nu het nieuwe spul (omdat ik er anders veel te lang op moet wachten ;D) en daar moet natuurlijk wel iets goeds voor in de plaats komen. Wat kan beter zijn dan de apparatuur waar ik zeker 5 jaar veel plezier aan heb beleefd. Zelfde geldt namelijk voor de DVD2800.

Van de vloer is vandaag niet veel gekomen. Vanaf afgelopen vrijdag hebben we de schilder over de vloer. Hij gaat de buitenkant (ramen en deuren) van ons huisje een ander kleurtje geven. Hij was er vandaag ook, omdat het weer slechts een paar dagen goed is :o

Het weer was ook te mooi om binnen te klussen ;D
Dan kan de hele week nog (en dat ga ik ook doen ;))
Showcase - Topic

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

tiptop

Gefeliciteerd met je nieuwe spullen 8)

En straks je "nieuwe" huis af. Ik weet helemaal hoe bevredigend dat is. Veel plezier ermee :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: -madison- op september 23, 2007, 20:06:51
Mooi hoor die nieuwe aanwinst 8) veel plezier ermee ;)
Citaat van: tiptop op september 23, 2007, 20:14:18
Gefeliciteerd met je nieuwe spullen 8)

En straks je "nieuwe" huis af. Ik weet helemaal hoe bevredigend dat is. Veel plezier ermee :)

Als de schilder klaar is, zal het inderdaad voelen dat we een "nieuw" huis hebben. Ramen en deuren waren donker gebeitst en worden nu licht en dekkend. Het is nog "in progress" (net als de HT ;)) maar we zien nu al hoe het eindresultaat gaat worden. Heel mooi :D

En we zijn weer klaar met onderhoud voor de komende 7-10 jaar :o (afhankelijk of het weerzijde is of niet) Kan ik me weer meer richten op de HT ;D
Showcase - Topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Vanmorgen de vloer voltooid, althans de hele tegels. Nu volgt het zagen, zagen en nog eens zagen ;D

Ik heb even geteld. Ik kan gelukkig elke tegel aan beide zijden gebruiken, dus ik hoef "slechts" 13 tegels doormidden te zagen ;) Helaas heb ik daar goed weer voor nodig en volgens de berichten is dat pas vanaf zaterdag weer mogelijk. Of tussen de buien door ;D

Vandaag ook gebeld door de leverancier van de deur. Was misverstand :) Morgen zou deze klaar zijn. Ga hem dan waarschijnlijk woensdag ophalen 8)
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic