Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sonic Circle

Citaat van: tiptop op februari  2, 2009, 16:16:52
En wanted en Indi4 vond ik ook erg leuk. Ligt eraan hoe je tegen film kijken aan kijkt denk ik.  ik kijk gewoon voor vermaak, niet voor het plot, het script of wat dan ook.     gewoon lekker ontspannen en mijn geest even op andere dingen dan de beslommeringen thuis. :)

Zo kijk ik 80% van mijn films ook. Probeer er vooral geen logica, sterk verhaal of geloofwaardige karakters in te vinden. Laat het me allemaal overkomen, en probeer vooral van setting, actie, beeld en geluid te genieten.

Op deze manier kan ik "zelfs" van bv films als Max Payne, Indy 4 en War of the Worlds best genieten. Er valt audiovisueel genoeg te beleven. Een soort film-snacken zegmaar :)

Bij films waar het script, acteerwerk, muziek én beeld etc allen op zijn plaats vallen is het gewoon extra genieten.

celerontje

Citaat van: Tube-freak op februari  2, 2009, 16:03:56
Jaja,  Tom Cruise in een goede film?  Bestaat dat dan?? Zou ook voor het eerst zijn  :blink:
Ik vind ''The Last Samurai'' anders een uitstekende film, ik heb 'm zelfs op Blu-ray gekocht.
Valkyrie ga ik ook binnenkort zien, ik ben benieuwd.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Na het zien van de laatste scene op het slagveld in The Last Samurai moest ik echt wel ff 2x slikken hoor. Prachtig en intens moment en schitterende film (zal geen spoilers geven).

Tom Cruise doet het fantastisch in die film. Al vind ik Ken Watanabe de echte ster :)

Tube-freak

Ow ja.... Last samurai was inderdaad wel goed ja.  Was ik even vergeten, toch nog een goede acteer prestatie van hem.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

tiptop

Citaat van: Sonic Circle op februari  2, 2009, 16:50:36
Zo kijk ik 80% van mijn films ook. Probeer er vooral geen logica, sterk verhaal of geloofwaardige karakters in te vinden. Laat het me allemaal overkomen, en probeer vooral van setting, actie, beeld en geluid te genieten.

Op deze manier kan ik "zelfs" van bv films als Max Payne, Indy 4 en War of the Worlds best genieten. Er valt audiovisueel genoeg te beleven. Een soort film-snacken zegmaar :)

Bij films waar het script, acteerwerk, muziek én beeld etc allen op zijn plaats vallen is het gewoon extra genieten.

Dat laatste is wel waar ja.  8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: celerontje op februari  1, 2009, 21:57:30
't Blijft mooi he, dat Blu-ray?
Zelfs met een simpele speler is het al een waar festijn.

Absoluut!! We zijn nu al een beetje verslaafd en verwend door het beeld- en geluidsgeweld van BD :unsure:

Citaat van: celerontje op februari  1, 2009, 21:57:30
Zou je eens kunnen testen hoeveel verschil je hoort met tussen de BD35 en de DV9600 met een DVDtje?
Ik ben erg benieuwd.

De test van o.a. de fleshtones hebben we met DVD's uitgevoerd in zowel de BD35 als de DV9600. Het beeld van de DV9600 was een stuk rustiger en met minder grain. De kleuren waren nog natuurlijker. Het geluid hebben we niet vergeleken, maar dat zal ik nog een keer doen. Heb je een specifieke DVD in gedachten?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Neem een muziek DVD die je goed kent, of een film met heel gedetailleerd geluid.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: tiptop op februari  2, 2009, 16:16:52
En wanted en Indi4 vond ik ook erg leuk. Ligt eraan hoe je tegen film kijken aan kijkt denk ik.  ik kijk gewoon voor vermaak, niet voor het plot, het script of wat dan ook.     gewoon lekker ontspannen en mijn geest even op andere dingen dan de beslommeringen thuis. :)

Citaat van: Sonic Circle op februari  2, 2009, 16:50:36
Zo kijk ik 80% van mijn films ook. Probeer er vooral geen logica, sterk verhaal of geloofwaardige karakters in te vinden. Laat het me allemaal overkomen, en probeer vooral van setting, actie, beeld en geluid te genieten.

Op deze manier kan ik "zelfs" van bv films als Max Payne, Indy 4 en War of the Worlds best genieten. Er valt audiovisueel genoeg te beleven. Een soort film-snacken zegmaar :)

Bij films waar het script, acteerwerk, muziek én beeld etc allen op zijn plaats vallen is het gewoon extra genieten.

Voor mij is af-en-toe ook de beeld- en/of geluidsbeleving voldoende hoor. Anders zou je veel films niet kunnen kijken, maar een goed script boeit meer. Als dan ook nog eens de beeld- en geluidskwaliteit super is, dan is het ècht genieten 8)

Over Tom Cruise gesproken, de MI-serie vind ik toch ook wel erg cool. Mijn project heet niet voor niets Mission: (im)Possible :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op februari  2, 2009, 22:33:42
Neem een muziek DVD die je goed kent, of een film met heel gedetailleerd geluid.

Ok. Dan heb ik wel wat leuke voorbeelden. Iets voor de M&G of wil je het eerder weten?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Citaat van: HTip op februari  2, 2009, 22:35:40
Voor mij is af-en-toe ook de beeld- en/of geluidsbeleving voldoende hoor. Anders zou je veel films niet kunnen kijken, maar een goed script boeit meer. Als dan ook nog eens de beeld- en geluidskwaliteit super is, dan is het ècht genieten 8)

Absoluut. The Usual Suspects (letterlijk, dit is toch een vrij standaard klassieker :D) wbt goed script zijn nog veel toffer om te kijken. Die geven een film niet dat beetje extra, maar veel extra.

Shawshank Redemption, Memento, the Sixth Sense, etc etc etc. Pathology onlangs gezien en die viel ook niet tegen. En net The Boondock Saints gezien voor het eerst. Die gaan we zeker binnenkort opnieuw kijken als het HT klaar is!

celerontje

Citaat van: HTip op februari  2, 2009, 22:36:29
Ok. Dan heb ik wel wat leuke voorbeelden. Iets voor de M&G of wil je het eerder weten?
Ik wil het wel eerder weten, dus test het maar!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Sonic Circle op februari  2, 2009, 22:49:15
Absoluut. The Usual Suspects (letterlijk, dit is toch een vrij standaard klassieker :D) wbt goed script zijn nog veel toffer om te kijken. Die geven een film niet dat beetje extra, maar veel extra.

Shawshank Redemption, Memento, the Sixth Sense, etc etc etc. Pathology onlangs gezien en die viel ook niet tegen. En net The Boondock Saints gezien voor het eerst. Die gaan we zeker binnenkort opnieuw kijken als het HT klaar is!

The Usual Suspects en Sixth Sense zijn erg goede films. Dat soort films kijken we ook graag. Als je HT klaar is zul je zien dat je alles opnieuw kan gaan kijken. De beleving is elke keer weer even groot 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op februari  2, 2009, 22:57:28
Ik wil het wel eerder weten, dus test het maar!
Ok! Dan zal ik kijken of ik het eerder kan doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bennie

Citaat van: Tube-freak op februari  2, 2009, 16:03:56
Jaja,  Tom Cruise in een goede film?  Bestaat dat dan?? Zou ook voor het eerst zijn  :blink:



Ik vond Tom cruise in  (a few good men) ook goed acteren.
Did you order the code red?  O0
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

HTip

Citaat van: Bennieboy op februari  4, 2009, 18:56:01
Ik vond Tom cruise in  (a few good men) ook goed acteren.
Did you order the code red?  O0
Erg goede film inderdaad! :thumbs-up:

Ook een goede film en uit dezelfde tijd: Rain man. Daarnaast vond ik Minority Report ook erg goed!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Tube-freak

#2590
Ik vind Tom Cruise altijd hetzelfde acteren.  Hij speelt altijd een egocentrische niet zo aardig persoon.  Gewoon echt in ELKE film.
Nou ja behalve dan met Last Samurai.  Maar voor de rest altijd hetzelde typetje met een ander kostuumpje aan.  Maar blijkbaar ben ik de enige op dit forum die dat denkt aan jullie reacties te horen.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

eddy135

Dat heet type-casting.
Hij wordt gewoon altijd gevraagd voor zulke rollen; kan ie ook niet helpen.
Is in het echt een zeer bescheiden, vriendelijke en innemende persoonlijkheid... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: celerontje op februari  1, 2009, 21:57:30
't Blijft mooi he, dat Blu-ray?
Zelfs met een simpele speler is het al een waar festijn.

Zou je eens kunnen testen hoeveel verschil je hoort met tussen de BD35 en de DV9600 met een DVDtje?
Ik ben erg benieuwd.

Ik heb de BD35 vergeleken met de DV9600 met Hell freezes over van Eagles. Beide aangesloten via HDMI. Eerlijk gezegd is het met geluid hetzelfde verschil als het beeld. Het geluid is gedetailleerder, het stereobeeld is breder en de surroundbubble is meer aanwezig.

Als ik de DV9600 aansluit via iLink (kabel is niks bijzonders) dan is het geluid nog beter. Ik weet dus nu zeker dat ik beter de DV9600 rechtstreeks kan aansluiten op de HD1 en het geluid via iLink op de SR9600. Moet ik natuurlijk wel weer het plafond openmaken, maar dat heb ik er wel voor over. Tot die tijd wissel ik wel met de kabel. Vind ik niet zo'n probleem. Makro voor de AB ga ik dus niet proberen...

Heb trouwens weer de showcase aangepast. Ben ook nog bezig met het complete verhaal in verkorte versie natuurlijk ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: Tube-freak op februari  4, 2009, 22:01:25
Ik vind Tom Cruise altijd hetzelfde acteren.  Hij speelt altijd een egocentrische niet zo aardig persoon.  Gewoon echt in ELKE film.
Nou ja behalve dan met Last Samurai.  Maar voor de rest altijd hetzelde typetje met een ander kostuumpje aan.  Maar blijkbaar ben ik de enige op dit forum die dat denkt aan jullie reacties te horen.

Citaat van: eddy135 op februari  4, 2009, 22:04:09
Dat heet type-casting.
Hij wordt gewoon altijd gevraagd voor zulke rollen; kan ie ook niet helpen.
Is in het echt een zeer bescheiden, vriendelijke en innemende persoonlijkheid... ;)

Volgens mij is dit niet het topic om over Tom Cruise te discussieren  ;)  Het enige wat ik zei over Valkerie is dat hij het qua beeld en geluid goed zou doen op BD. Niet dat ik Tom Cruise een goed of slecht acteur vind. Elke acteur heeft zijn goede en slechte films. Maar nogmaals, dit is niet de plaats voor zo'n discussie. Dit is Philip zijn topic en die gaat over zijn HT.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op februari  4, 2009, 22:19:18
Volgens mij is dit niet het topic om over Tom Cruise te discussieren  ;)  Het enige wat ik zei over Valkerie is dat hij het qua beeld en geluid goed zou doen op BD. Niet dat ik Tom Cruise een goed of slecht acteur vind. Elke acteur heeft zijn goede en slechte films. Maar nogmaals, dit is niet de plaats voor zo'n discussie. Dit is Philip zijn topic en die gaat over zijn HT.

Vind een discussie op zich niet zo erg, moet alleen niet te lang doorgaan ;)

Dus nu weer ontopic :biggrin:

@celerontje: over de geluidsvergelijking... Had je dit resultaat ververwacht?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik verwachtte zeker wel verschil, maar dit is erg groot.
Ik wil het natuurlijk ook nog zelf beluisteren! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op februari  5, 2009, 13:59:44
Ik verwachtte zeker wel verschil, maar dit is erg groot.
Ik wil het natuurlijk ook nog zelf beluisteren! ;D
Vond ik zelf ook, maar ik ga nog verder proberen met andere DVD's. Ik heb het zonder beamer gedaan dus ik weet niet precies hoe de instellingen staan. Als de beamer aan staat (ga ik niet doen alleen voor deze test ;)) zal ik de instellingen vergelijken.

Testen mag je natuurlijk zelf ook, maar dat gaat van de BD-tijd af ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb mijn trouwe Optoma H78 te koop gezet. Zit een extra lamp bij.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84564.0

Eventueel met een topklasse Monster M1000DV HDMI-DVI kabel van 4m.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84563.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op februari  5, 2009, 18:04:50
Vond ik zelf ook, maar ik ga nog verder proberen met andere DVD's. Ik heb het zonder beamer gedaan dus ik weet niet precies hoe de instellingen staan. Als de beamer aan staat (ga ik niet doen alleen voor deze test ;)) zal ik de instellingen vergelijken.

Testen mag je natuurlijk zelf ook, maar dat gaat van de BD-tijd af ;D
Dan maar niet testen ;) ;D

Hoeveel films zouden we kunnen kijken vanaf 1500 uur denk je. :bigsmile: :devil:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op februari  5, 2009, 21:20:09
Dan maar niet testen ;) ;D

Hoeveel films zouden we kunnen kijken vanaf 1500 uur denk je. :bigsmile: :devil:

Ligt eraan hoe laat je naar huis wil :biggrin: We zouden ook eerder kunnen beginnen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive