Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

chansig

#2850
Citaat van: HuubF op juni  2, 2022, 09:10:24
De olifant in de kamer is dat er een groep is die grote moeite doet om het juiste kabeltje te vinden voor (altijd) de allerlaatste finishing touch en een groep die geen noemenswaardig verschil constateert als er een compleet ander geluidssysteem het huis is binnengedragen.

Ik heb een andere olifant welke ik zie maar niet benoem. :D

Voor de rest ben ik het wel aardig met je eens. Niet dat dit er toe doet. Maar toch. In mijn optiek is in vergelijking met een x aantal jaar terug veel minder "onrust/gedoe" dan de afgelopen periode. Volgens mij omdat beide kanten hun best doen. Soms lijkt het allemaal drama maar is dat het echt niet. Gister nog even op een buurforum gekeken. Drie pagina's en toen was het wel weer oke.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jellejanssen

Citaat van: Kempenaartjes op juni  2, 2022, 08:54:27
Dan nog baal ik ervan als mensen veel moeite nemen hun hobby uitgebreid te testen/beleven en dit in hun topic te omschrijven, dat dit lomp afgekapt wordt met 1 zin of icoontjes.

Zelf ben ik geen schrijver en lees graag ervaringen waarin een persoon zijn passie ( lees audiofiele hobby) omschrijft.
Als ik steeds pagina's verder moet scrollen om on topic te kunnen lezen, dan vergaat mijn leesplezier.
Zeker als ik merk dat sommigen er plezier uithalen om de topichouder onderuit te willen halen.

Daarom reageer ik zelden. Proef ik een verziekte sfeer? Tabee dan.
Er zal dan geturft worden als gevoel van een winnaar.

Jammer dat deze topic van Richie, die er zoveel passie in verwoord, hiervoor misbruikt wordt.

Als dat jou mening is, super, mooi. Maar moet je dan n ander iets melden als hij meent een icoon of enkel woord te posten? Ook al baal je daar van. Dat kan je dan niet voor je houden en een ander respecteren? Weet jij veel waarom hij dat doet, misschien heeft hij wel n artrose in z'n ledematen en is date at hij nog kan, lekker belangrijk. Laat t. En als je een leeg forum wil met alleen nog maar die paar mensen als jezelf, omdat je schrijft tabee (wat ik dan maar voor t gemak zie als, dan ga je maar) ... dat is dan wat die mensen die zich aangesproken voelen dan creëren .. dat is pas zonde.
En iets turven en winnaar .... Dan zitten we allang op t verloren pad... er zijn geen winnaars. Jammer dat je dat zo voelt dat t daar om zou gaan dan...

HuubF

Citaat van: chansig op juni  2, 2022, 09:13:59
Ik heb een andere olifant welke ik zie maar niet benoem.

Gr. Hans

Daar ben je dan ook hulpverlenerd voor, ik een gesjeesde gepensioneerde ICT'er. Voor de draad ermee!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op juni  2, 2022, 09:18:56
Daar ben je dan ook hulpverlenerd voor, ik een gesjeesde gepensioneerde ICT'er. Voor de draad ermee!

Schiet je echt niets mee op Huub. Een ander ziet weer een andere olifant. Voordat je het weet heb je een hele kudde waar niemand iets mee kan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op juni  2, 2022, 09:22:22
Schiet je echt niets mee op Huub. Een ander ziet weer een andere olifant. Voordat je het weet heb je een hele kudde waar niemand iets mee kan.

Gr. Hans

Maar als je de olifanten niet benoemt zitten we over 3 jaar weer in hetzelfde schuitje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#2855
Citaat van: HuubF op juni  2, 2022, 09:55:54
Maar als je de olifanten niet benoemt zitten we over 3 jaar weer in hetzelfde schuitje.

De olifant die ik zie, zit mij niet in de weg.

Daarnaast als ik mijn olifant ga benoemen zijn er stelselmatig mensen die vinden dat die afgeknald moet worden, simpelweg omdat het mijn olifant is.

Wat je schrijft maakt niet mee zoveel uit, meer wie het schrijft wel. Oeps een klein baby olifantje dan maar. :D

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op juni  2, 2022, 10:01:52
De olifant die ik zie, zit mij niet in de weg.

Daarnaast als ik mijn olifant ga benoemen zijn er stelselmatig mensen die vinden dat die afgeknald moet worden, simpelweg omdat het mijn olifant is.

Wat je schrijft maakt niet mee zoveel uit, meer wie het schrijft wel. Oeps een klein baby olifantje dan maar. :D

Jouw olifant komt voort uit die van mij denk ik. Inderdaad een baby olifantje dan. Schattig, maar wel al bij de geboorte 80 tot 115 kilo zwaar. And counting.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Nope, voor mij maakt dat niets uit hoe iemand deze hobby beleeft.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op juni  2, 2022, 11:30:54
Nope, voor mij maakt dat niets uit hoe iemand deze hobby beleeft.

Gr. Hans

Mee eens, voor mij ook niet. En zelfs van degenen waar ik het het minst mee eens ben kan ik nog wat leren.

Niet dat dat dan weer wat uitmaakt voor de komende 16 miljard jaar, ons leven minder zal zijn dan een flitsje in de tijd, waarna de zwarte gaten alles zullen hebben opgeslokt en Ze klaar zijn voor een nieuwe Big Bang, waarna de natuurwetten zowiezo allemaal anders zullen zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

J.A.F._Doorhof

Aub on topic blijven.
Sowieso is jagen op dieren niet iets wat we hier willen promoten.

Persoonlijke aanvallen of steken onder water al helemaal niet .
Gedraag je dus zoals je leeftijd doet verwachten
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HuubF

Laat ons, mede om de olifantenpopulatie te redden, het topic weer teruggeven aan Richi.

@Richi, please keep on posting!  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Beste forummers,

Richi heeft zijn keus gemaakt en hoe jammer de meesten van ons dat ook vinden, we zullen het er toch mee moeten doen. Dit is zijn beslissing!!

Wat wij nu doen is precies wat het probleem is op de meeste forums, iemands beslissing/keus niet respecteren en dan proberen over te halen tot een andere keus.

Ik denk dat Richi zijn punt heeft gemaakt en dat moeten wij respecteren.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

chansig

Citaat van: HuubF op juni  2, 2022, 17:10:55
Laat ons, mede om de olifantenpopulatie te redden, het topic weer teruggeven aan Richi.

@Richi, please keep on posting!  :worship:

Prins Bernhard ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Nou, ik ga er toch vanuit dat als we de gemoederen even laten rusten, we weer door kunnen gaan.

Soms raken we zo betrokken bij onze ervaringen of standpunten dat we blijkbaar niet meer open staan voor andere gezichtspunten.
Dat overkomt ons vrijwel allemaal. Mij in ieder geval met enige regelmaat.
Dat is gewoon menselijk. Maar volgens mij is het ook wel overkomelijk om ook dat weer van elkaar te accepteren. En dan weer vrolijk verder te gaan.

Komt vast weer goed. Daar heb ik wel vertrouwen in.

Goed weekend alvast. Moge de muziek klinken en het bier rijkelijk stromen.

M.
Gr. Martijn

jazzy

Laten we het hopen. Als beheerteam lezen we mee en overleggen we op de achtergrond welke lessen er te trekken zijn. Wie nog iets kwijt wil over de sfeer en dergelijke wil ik vragen om daar een eigen topic voor te openen op de plek die daarvoor bedoeld is. Frank heeft hierboven al gevraagd om hier alleen on-topic verder te gaan, laten we dat dan ook doen.

Vanaf hier dus weer gewoon pagina's volschrijven over Richi's stereo set. :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

marcush

#2865
Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  2, 2022, 13:11:49
Aub on topic blijven.
Sowieso is jagen op dieren niet iets wat we hier willen promoten.

Persoonlijke aanvallen of steken onder water al helemaal niet .
Gedraag je dus zoals je leeftijd doet verwachten

Ik heb me wel even afgevraagd of hierop te reageren en of dit de goede plek is. Echter, de roep om strakker modereren en bovenstaande moderatie zijn gedaan in dit topic, dus mijn reactie ook maar hier.

Allereerst vind ik het bijzonder spijtig om Richi te zien vertrekken hier. Maar we gaan elkaar binnenkort ongetwijfeld weer een keer treffen (ik vermoed dat je nog wel meeleest Richi 😉)

Als al gevonden wordt dat er strakker moet worden gemodereerd, dan vind ik bovenstaande niet een goed voorbeeld hiervan en wel hierom:

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  2, 2022, 13:11:49
Aub on topic blijven.
- wat is on topic in een "mijn set" topic? Ik denk dat verreweg het grootste deel van posts in dergelijke threads off topic is, niet in de laatste plaatst door bijdragen van topic starters zelf. En ik denk dat vrijwel niemand dit in het algemeen als problematisch ziet. Sterker, opmerkingen (al dan niet off topic) leiden tot reacties en discussies - als het goed is op een goede en respectvolle wijze - en dat is toch de raison d'être van een forum?
- even heel strikt, er staat nergens in de forumregels dat 'off topic' niet is toegestaan, of heb ik iets gemist?

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  2, 2022, 13:11:49
Sowieso is jagen op dieren niet iets wat we hier willen promoten.
Is dit serieus bedoeld? Ik lees de opmerking over het afknallen toch echt in de context van een roze olifant, maar ik kan het ook helemaal mis hebben....


Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  2, 2022, 13:11:49
Persoonlijke aanvallen of steken onder water al helemaal niet .
2 heren die - zo ik kan inschatten- elkaar redelijk goed kennen, hebben een conversatie waarin ik geen persoonlijke aanvallen of steken onder water kan ontdekken. Misschien goed om iets duidelijker aan te geven waar je dit constateert. Blijkbaar sowieso voor verschillende uitleg vatbaar en alleen al om die reden lijkt het me verstandig hier voorzichtig mee om te gaan.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  2, 2022, 13:11:49
Gedraag je dus zoals je leeftijd doet verwachten

Dit komt op mij behoorlijk aanmatigend over, zeker als je het idee hebt dat er niets aan de hand is.  Maar ook als er wel iets aan de hand is, dan hoeft het nog niet op deze manier. Komt op mij kleinerend en weinig respectvol over. En respectvol willen we toch graag op dit forum?  Overigens ook daarbuiten.

En ik hoop dat deze post gezien wordt om te komen tot een beter forum!

marcush

Citaat van: jazzy op juni  3, 2022, 15:41:41
Laten we het hopen. Als beheerteam lezen we mee en overleggen we op de achtergrond welke lessen er te trekken zijn. Wie nog iets kwijt wil over de sfeer en dergelijke wil ik vragen om daar een eigen topic voor te openen op de plek die daarvoor bedoeld is. Frank heeft hierboven al gevraagd om hier alleen on-topic verder te gaan, laten we dat dan ook doen.

Vanaf hier dus weer gewoon pagina's volschrijven over Richi's stereo set. :)

Ik was mijn reactie aan het schrijven terwijl deze post geplaatst is (af en toe afgeleid door fantastische slagenwisselingen tussen Nadal en Zverev...). Maar zie ook mijn opmerking waarom ik Toch "off topic" heb geplaatst.

jazzy

Vooruit, dan vanaf hieronder on-topic. :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

J.A.F._Doorhof

Wil toch even een toelichting geven
Mijn opmerking was 100% humoristisch bedoeld.
Roze olifanten en jagen niet promoten ik dacht toch dat die wel door zou komen ;)

Als ik mensen of dieren beledigd heb mijn excusses dat was absoluut niet de bedoeling. Maar wilde gewoon op een leuke manier de boel even weer proberen op de rails te krijgen

We willen gewoon een leuke sfeer voor iedereen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richi

On topic dan maar, want dit wil ik graag met jullie delen: ik ben aan het meten geweest, met als uitkomst dat de x-over van de sub van 40Hz naar 80Hz is verhoogd. Dat gaf de beste meetuitkomsten. En het klinkt nog steeds fijn, iets voller in het laag. Zie hieronder beide metingen van 10-200Hz, met x-over op 40Hz en op 80Hz.

Vanaf nu zal ik alleen posten in mijn eigen topic, omdat velen van jullie dat vroegen. Dank daarvoor.

Mvg,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Good call. Welkom terug.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

WillyP

Echt geweldig dat je weer terug bent, in ieder geval in je eigen topic. Ik ben zo blij dat ik nu je bijdrage ga lezen. Dat had ik nog niet gedaan.

WillyP

B-art

#2872
Citaat van: Richi op juni  3, 2022, 18:15:18
On topic dan maar, want dit wil ik graag met jullie delen: ik ben aan het meten geweest, met als uitkomst dat de x-over van de sub van 40Hz naar 80Hz is verhoogd. Dat gaf de beste meetuitkomsten. En het klinkt nog steeds fijn, iets voller in het laag. Zie hieronder beide metingen van 10-200Hz, met x-over op 40Hz en op 80Hz.

Vanaf nu zal ik alleen posten in mijn eigen topic, omdat velen van jullie dat vroegen. Dank daarvoor.

Mvg,
Richard

Ben minder van het meten maar gewoon naar het luisteren. Ben nog steeds benieuwd naar de Dynaudio sub 6 of dat een betere is dan mijn REL r505.  Hoe heb je de sub aangesloten? Kan dit ook high level op een geïntegreerde versterker?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Citaat van: B-art op juni  3, 2022, 18:40:44
Ben minder van het meten maar gewoon naar het luisteren. Ben nog steeds benieuwd naar de Dynaudio sub 6 of dat een betere is dan mijn REL r505.  Hoe heb je de sub aangesloten? Kan dit ook high level op een geïntegreerde versterker?
Hier net zo, ik ga vooral op mijn oren af. De sub 6 is een prima sub, maar geen idee hoe die zich verhoudt tot de REL-r505. Ik heb ooit een REL Strata 5 gehad en deze sub is heel veel beter. High level aansluiten, dat gaat niet, alleen via de pre-out (stereo RCA of XLR) of sub-out.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

#2874
Citaat van: B-art op juni  3, 2022, 18:40:44
Ben minder van het meten maar gewoon naar het luisteren. Ben nog steeds benieuwd naar de Dynaudio sub 6 of dat een betere is dan mijn REL r505.  Hoe heb je de sub aangesloten? Kan dit ook high level op een geïntegreerde versterker?

Uit mijn hoofd zeg ik dat Stereoplay de REL in 2007 heeft getest, met goed resultaat en als kanttekening dat hij niet heel hard kan spelen. De Sub 6 is 12 jaar later nog beter getest met opnieuw de opmerking dat deze niet heel hard speelt. Eerlijk gezegd denk ik dat beide subs voor de meeste mensen hard genoeg spelen.

Hierbij zijn wel twee zaken in acht te nemen. Zelf vind ik Stereoplay een van de betere tijdschriften maar je weet nooit of de testen objectief zijn. Verder is het de vraag in hoeverre je een test uit 2007 kunt vergelijken met een test uit 2019. Maar ik ben geneigd om te denken dat de Dynaudio de betere sub is.

HTH

WillyP