Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: Richi op mei 23, 2011, 12:26:22
Ware het niet dat de Samsung geen analoge 5.1 uitgang heeft.

Verkeerde aankoop van je  ;D

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Lekker jong.  :P  Jij weet niet wat ik voor betaald heb.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinohelmond

Net uitgebreid je site bekeken, in 1 woord geweldig!!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Richi

Dank je. Hoewel ik er nog veel meer proza omheen zou kunnen schrijven en de site ook in het Engels zou kunnen vertalen. Maar de tijd ontbreekt gewoonweg.  :plain:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En eindelijk gaan ook wij serieus streamen:

Gisteren besteld: 

Apple Mac Mini server
- 2.0GHz quad-core Intel Core i7
- 4 GB geheugen
- Dual 750 GB 7200-rpm harde schijven
- Intel HD Graphics 3000 grafische processor
Apple keyboard
Apple trackpad
Apple Time Capsule 2 TB

Levertijd ongeveer anderhalve week. 
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

#505
Leuk man!

Heb nog zo'n 200 Gig aan FLAC's in de aanbieding  :confused:
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

papaleo

Citaat van: Richi op juli 26, 2011, 08:53:31
En eindelijk gaan ook wij serieus streamen:

Gisteren besteld: 

Apple Mac Mini server
- 2.0GHz quad-core Intel Core i7
- 4 GB geheugen
- Dual 750 GB 7200-rpm harde schijven
- Intel HD Graphics 3000 grafische processor
Apple keyboard
Apple trackpad
Apple Time Capsule 2 TB

Levertijd ongeveer anderhalve week. 


8) das geen half werk...
Neem er dan gelijk een Promise Pegasus R6 bij,dan kan voorlopig de komende tijd vooruit  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richi

Citaat van: bottlekiss op juli 26, 2011, 20:21:50
Leuk man!

Heb nog zo'n 200 Gig aan FLAC's in de aanbieding  :confused:
Als jij me helpt om de server in te richten, wil ik je flacs graag overpompen.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: papaleo op juli 26, 2011, 21:55:42

8) das geen half werk...
Neem er dan gelijk een Promise Pegasus R6 bij,dan kan voorlopig de komende tijd vooruit  :D

Goed idee, nog ff wachten op de thunderbolt versie.  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Richi op juli 26, 2011, 08:53:31
En eindelijk gaan ook wij serieus streamen:

Gisteren besteld: 

Apple Mac Mini server
- 2.0GHz quad-core Intel Core i7
- 4 GB geheugen
- Dual 750 GB 7200-rpm harde schijven
- Intel HD Graphics 3000 grafische processor
Apple keyboard
Apple trackpad
Apple Time Capsule 2 TB

Levertijd ongeveer anderhalve week. 


Ondanks dat de levertijd bijna een maand werd, ben ik nu toch wel heel blij met de Mac Mini. Al mijn cd's had ik in AAC lossless op de iMac staan en nu dus op de MacMini. Deze is optisch verbonden met de Stage One. De optische digital out van de Stage One is weer verbonden met de Parasound DAC. Ik kan dus kiezen of ik de interne DAC van de Stage One gebruik (internet radio en achtergrondmuziek) of de Parasound DAC (serieus luisteren).

Op dit moment speelt Nils Lofgren's Accoustic Live en het klinkt zo geweldig! Sinds de Mac Mini in huis is, heb ik alleen nog CD's gedraaid om te vergelijken. Het Parasound loopwerk is sindsdien nauwelijks meer gebruikt. Streamen is zoveel gemakkelijker. En zeker als je iTunes bedient met de Remote app.

Het heeft even geduurd, maar ik ben dus ook om naar streaming.  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

#510
Citaat van: Richi op september 25, 2011, 08:57:56
Op dit moment speelt Nils Lofgren's Accoustic Live en het klinkt zo geweldig! Sinds de Mac Mini in huis is, heb ik alleen nog CD's gedraaid om te vergelijken. Het Parasound loopwerk is sindsdien nauwelijks meer gebruikt. Streamen is zoveel gemakkelijker. En zeker als je iTunes bedient met de Remote app.

Het heeft even geduurd, maar ik ben dus ook om naar streaming.  :music:

Told u... :thumbs-up:
Veel plezier ermee!
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Richi

Gisteren nog even de tijd genomen om de verschillende weergave opties te vergelijken. Eigenlijk was dat helemaal niet nodig want ze klinken allemaal uitstekend.   :music:

Maar dit is dan de uitslag:

Op 3. De MacMini via de interne DAC van de Aragon Stage One

En op 2. De MacMini via de Parasound DAC

En op 1 ... TADA

1. Het Parasound loopwerk via de Parasound DAC

Blijft toch raar dat iets wat in theorie het slechtst zou moeten klinken - een loopwerk met een motertje die een schijfje in de rondte slingert -  in de praktijk het beste klinkt. De stemmen komen via het loopwerk nog mooier uit, helemaal zonder s klanken, fraai op de voorgrond en het laag is ook voller en mooier.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Vrij voorspelbare uitslag (voor mij). Ik ben zelf weer helemaal blij nu mijn Wadia is gerepareerd en van een nieuwe laser is voorzien. Het afgelopen half jaar heb ik geluisterd naar streaming audio (Mac Mini) en een 'minder goed' loopwerk en ik moet zeggen dat ik opnieuw verbaasd was over hoeveel een goed loopwerk uit kan maken! 8)

Wat ik niet helemaal begrijp aan je eerdere post is dit:
Citaat van: Richi op september 25, 2011, 08:57:56
Ondanks dat de levertijd bijna een maand werd, ben ik nu toch wel heel blij met de Mac Mini. Al mijn cd's had ik in AAC lossless op de iMac staan en nu dus op de MacMini. Deze is optisch verbonden met de Stage One. De optische digital out van de Stage One is weer verbonden met de Parasound DAC. Ik kan dus kiezen of ik de interne DAC van de Stage One gebruik (internet radio en achtergrondmuziek) of de Parasound DAC (serieus luisteren).

De Stage One kan de digitale PCM input inderdaad doorgeven via zijn optisch digitale uitgang. De grap is dat hij dat zelfs kan als je hem 'uitzet', want zo heb ik al maanden streaming audio gebruikt (eigenlijk staat hij niet echt uit). Maar voor het doorgeven van het digitale signaal is hij wel afhankelijk van de (eerder) gekozen ingang.

Dus vraag ik mij af hoe je een en ander nu hebt aangesloten staan. Je kunt niet de Mac Mini aansluiten op bijvoorbeeld ingang 'TV', deze ingang kiezen en daarna het signaal via de DAC weer terug laten komen via ingang 'CD' waar je de DAC analoog op hebt aangesloten. Immers, door CD te kiezen deactiveer je de TV-ingang en zal er geen signaal meer uit de Aragon's toslink uitgang worden gestuurd...

Weet je zeker dat je het goed aangesloten hebt staan? En dat je niet op dezelfde bronkeuze de Mac Mini (digitaal) maar tevens ook de DAC (analoog) hebt aangesloten? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Citaat van: Audiofiel op oktober 10, 2011, 09:11:20
Vrij voorspelbare uitslag (voor mij).
Ja, ik vermoedde het ook al wel, maar gisteren heb ik toch maar even de proef op de som genomen. Het is heel bijzonder wat een goed loopwerk voor je geluid doet.

Citaat van: Audiofiel op oktober 10, 2011, 09:11:20
Weet je zeker dat je het goed aangesloten hebt staan? En dat je niet op dezelfde bronkeuze de Mac Mini (digitaal) maar tevens ook de DAC (analoog) hebt aangesloten? ::)
Volgens mij heb ik het goed aangesloten. Althans, het werkt allemaal prima. ;D De Mac Mini is aangesloten op de optische CD ingang en de Parasound DAC op de digitale CD ingang. Het mooie is dat je nu kan schakelen tussen de Aragon DAC en de Parasound DAC door op de Aragon Stage One de digitale CD ingang te kiezen (Aragon DAC) of de analoge CD ingang te kiezen (Parasound DAC). De Aragon geeft netjes het signaal dat binnenkomt via de optische CD ingang door naar de digital out, dus het werkt prima zo. Is dat wat je bedoelt?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Interessant, je hebt het dus inderdaad 'fout' aangesloten door zowel de analoge als digitale ingangen van dezelfde bron te gebruiken... De vraag is of je nu zeker weet of je het signaal krijgt via de analoge ingangen (Parasound DAC) of (nog steeds via) de digitale ingang (Mac Mini), die - afhankelijk van de gekozen (surround) modus) de voorkeur krijgt?


In geval alles toch optimaal werkt zou de Aragon dus alsnog het volgende doen (vreemd, opvallend of in ieder geval atypisch): digitale ingang kiezen van ingang CD, deze doorsturen via digitaal uit (logisch), dan alsnog vanuit dezelfde bron de analoge ingang gebruiken (terwijl het digitale circuit blijft werken!). In dat geval heb je een digitale 'lus' gevolgd door een analoge ingang! :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Het werkt precies zoals je beschrijft. En er zijn twee manieren om zeker te weten waar je naar luistert:
1. Het display van de Aragon geeft 'Stereo 44.1 Khz' of 'CD/LD Stereo Direct' aan
2. En je hoort het verschil!

Dus blijkbaar onthoudt de Aragon welk digitaal signaal hij moet doorgeven, ook al luister je naar een analoge bron. Prima toch?!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op oktober 10, 2011, 12:00:56
Dus blijkbaar onthoudt de Aragon welk digitaal signaal hij moet doorgeven, ook al luister je naar een analoge bron. Prima toch?!

Nee, dat doet hij niet. De digitale uitgang is gekoppeld aan de gekozen digitale ingang. ;)


Alleen kun je kennelijk een U-bocht maken zonder gevolgen: bron 1 digitaal -> digitaal -> Stage One -> digitaal -> DAC -> analoog -> bron 1 analoog... Met de Stage One kun je kennelijk een bronkeuze maken waarbij digitaal en analoog hun eigen weg afleggen, onafhankelijk van elkaar en waarbij zelfs een U-bocht is toegestaan... Luxemburg is er niets bij! :o


Ik ga het binnenkort ook eens testen! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Ben blij dat ik jou ook eens iets nieuws kan leren. Al was het dan onbedoeld. :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Richi op april 13, 2010, 15:05:35
Het blu-ray verhaal laat nog even op zich wachten, maar ik ben er wel uit dat het de Philips BDP-9500 moet gaan worden. Die spreekt mij bijzonder aan vanwege zijn mooie 5.1 analoge circuit voor zijn relatief lage prijs. Zeer geschikt voor modificatie ook...  :devil:
Het heeft even geduurd, maar gisteren in Duitsland voor EUR 219 een nieuwe BDP-9500 gescoord. Als het goed ik komt ie morgen binnen. Me happy. ;D

De tuner gaat er uit. Want die gebruik ik niet meer sinds de Mac Mini hier staat. En ook de Samsung blu-ray speler gaat in de verkoop nu de Philips in aantocht is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#519
De Philips BDP-9500 staat te spelen. Wauw wat ongelofelijk mooi die HD audio via de Aragon en de Tannoys. Net een stukje Batman Dark Knight gekeken: kippenvel! Nu staan de Dire Straits te spelen (Alchemy Live). Echt schitterend mooi. Wat een prachtige surround bubbel. En de beeldkwaliteit is ook nog eens beter dan de Samsung speler die ik hiervoor had. Ik ben helemaal gelukkig.  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

papaleo

Mmmm...,heb je nu de Samsung 1500 of de Philips 9500....spelen?
In iedere geval feli met je nieuwe/mooie aanwinst,mooi prijs trouwens  ;)
Hoe zit het met het fan geluid dat deze speler 'zou' produceren?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Peerless Monster

Vond de 9500 altijd al prachtig om te zien.
Alleen destijds toen hij uit kwam net zo duur als een Oppo (bijna dan ;)).
219 euro is geen geld voor een spelertje met een ringkern trafootje.

Veel plezier met de MAC en de Philips!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Richi

Dank jullie. De Philips staat nu te spelen, was een typo.  :crazy:

De ventilator is hoorbaar, maar de speler staat in de kast en dan hoor je er niets meer van.

De speler kost op dit moment bij Amazon.de 219 euro nieuw uit de doos, inclusief verzenden. De speler wordt verzonden vanuit Amsterdam met Post NL en dan heb je hem de volgende dag in huis.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Het is weer tijd voor een kleine update. De Philips blu-ray speler bevalt uitstekend zowel qua beeld als geluid. Laatst speelde ik Wall-E van DVD af en wat een schitterende upscale kwaliteit. Ook de blu-rays spatten van het scherm. De geluidskwaliteit over analoog meerkanaals is ook genieten, bijvoorbeeld bij Adele.  :music:

Deze week heb ik een M2tech Hiface aangeschaft om te zien of dat een verbetering geeft boven de toslink digitale uitgang. Nou, dat mag je wel zeggen! De Mac Mini is nu een heel goed loopwerk. Alle stereo muziek (inclusief internet radio) speelt nu via de hiface. Alle surround materiaal wordt met Plex afgespeeld via de toslink uitgang. In combinatie met het programma BitPerfect uit de OSX app store wordt de sample frequentie bij stereo weergave via de hiface automatisch aangepast. Plex doet dit al uit zich zelf bij surround materiaal, dus het lijkt allemaal goed te werken.

Een ding krijg ik niet aan de praat en dat is 192khz stereo hoge resolutie muziek. Het lijkt erop dat de Aragon Stage One dit niet pakt. Tot en met 96khz gaat prima. Ik ging er van uit dat de Stage One met zijn 24 bits 192khz Crystal dacs dit wel aan zou kunnen. Of er gaat softwarematig op de Mac iets mis? Hoewel BitPerfect wel aangeeft 32 bit 192 khz uit te sturen. Misschien gaat het daar fout, want de hiface gaat tot 24 bits 192 khz.

Nou ja, nog maar even mee knutselen dus. Als iemand nog tips heeft, dan hou ik me aanbevolen.  :eh:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En weer een kleine update. Ik overweeg (voorzichtig) een Marantz SA-15 aan te schaffen en deze te laten modificeren door Louis Raatjes en de Parasound DAC en CD speler te verkopen of in te ruilen. De SA-15 heb ik altijd een heel mooie speler gevonden en volgens Louis laat deze zich heel goed modificeren tot een hoog nivo. En dan kan ik ook mijn SACD's weer afspelen op hoog nivo.

Nog een leuk artikeltje gevonden over het ArtSpeak netfilter: http://www.alpha-audio.nl/2011/03/art-speak-lineair-filter/
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a