Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

SV..S

Citaat van: Richi op juni  2, 2010, 22:21:21
Leuk, ik voeg je aan de lijst toe Jos!  :thumbs-up:
oké top. ;)
misschien aardig om een lijstje te maken met welke cd's je wilde laten horen.
het valt me op dat ik regelmatig de muziek niet ken die anderen als referentie gebruiken :blink:
ik heb ooit eens voorgesteld om ZZ-top te beluisteren, volgens mij is Rens daar nog steeds een beetje van slag van :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Nahpets

Citaat van: SV..S op juni  3, 2010, 09:17:32ik heb ooit eens voorgesteld om ZZ-top te beluisteren

ZZ Top is vooral leuk met de clips er bij.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Ok, dan zijn we nu volgeboekt. Er zal nog wel familie en/of buren aanschuiven, maar dat is gezellig. Ik zal vandaag of morgen wat data op een rij zetten. Ik stel voor overdag op een zaterdag of zondag?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op juni  3, 2010, 13:17:23
Ok, dan zijn we nu volgeboekt. Er zal nog wel familie en/of buren aanschuiven, maar dat is gezellig. Ik zal vandaag of morgen wat data op een rij zetten. Ik stel voor overdag op een zaterdag of zondag?

zat of zondag is beide prima
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

erik s.

Citaat van: ajbeefde op juni  3, 2010, 23:01:11
zat of zondag is beide prima

elke dag is prima, dat is een voordeel van ondernemer zijn. nadeel is dat je elke dag werkt... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Nahpets

Voorkeur voor zaterdag, zondag is voor het gezin.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Dan wordt het een zaterdag. Ik zal vandaag of morgen eens in de agenda duiken en een aantal data voorstellen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De uitnodiging voor de Meet and Greet is per e-mail de deur uit (via afspreken.nl). Dus nu maar hopen dat we een datum kunnen vinden waarop Audiofiel, erik s., Nahpets, ajbeefde, SV..S en ikzelf kunnen. Ik heb er zin in! :coffee: :music: :pompom:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op juni 12, 2010, 21:01:31
De uitnodiging voor de Meet and Greet is per e-mail de deur uit (via afspreken.nl). Dus nu maar hopen dat we een datum kunnen vinden waarop Audiofiel, erik s., Nahpets, ajbeefde, SV..S en ikzelf kunnen. Ik heb er zin in! :coffee: :music: :pompom:

ik ook, heb reeds geantwoord
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Gisteren voor weinig een Kenwood KT-7020 tuner en DP-7010 cd-speler op de kop getikt. De tuner lijkt een blijvertje, de cd-speler moet ik nog testen als loopwerk.

Ik moet nog data voor de meet & Greet toevoegen, maar op dit moment ben ik nogal druk met de zolderverbouwing en ik ga data plannen als ik weet wanneer ik daar mee klaar ben, dus nog even geduld aub.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Ik neem dus aan dat er dan een verschil te horen was door de T-1 an Audiofiel als loopwerk in te zetten?

Succes met de verbouwing.

Hopelijk niet de komende dagen, rond de 30oC.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Ja, het verschil was inderdaad extreem groot tussen de Pioneer en de Teac. ;D



De Teac speelde helaas geen CD's af. Het laatje bleek geblokkeerd en we konden dat ter plekke niet oplossen. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Oei, als de kluisdeur niet open gaat ben je snel klaar.

Richi,

Als de Kenwood niet bevalt kun je wellicht een Pioneer PD-S XXX proberen. Stable platter loopwerk, werkt prima. Apparaten zijn voor een paar tientjes van MP af te halen. Enig nadeel is dat ze eigenlijk altijd alleen een optische digitale uitgang hebben, maar het klinkt prima (zeker voor het geld). Kun je daarna op je gemak verder kijken wat je wilt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

erik s.

Citaat van: Nahpets op juli  1, 2010, 09:16:36
Oei, als de kluisdeur niet open gaat ben je snel klaar.

Richi,

Als de Kenwood niet bevalt kun je wellicht een Pioneer PD-S XXX proberen. Stable platter loopwerk, werkt prima. Apparaten zijn voor een paar tientjes van MP af te halen. Enig nadeel is dat ze eigenlijk altijd alleen een optische digitale uitgang hebben, maar het klinkt prima (zeker voor het geld). Kun je daarna op je gemak verder kijken wat je wilt.

ik heb nog wel een 801 liggen.... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Nahpets

Kwam net een stukje tegen van iemand die de 801 schijnbaar verkoos boven de (veel en veel nieuwere) PD6 van Pioneer.

De 801 heeft inderdaad alleen een optische uitgang?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

erik s.

Citaat van: Nahpets op juli  1, 2010, 16:31:47
Kwam net een stukje tegen van iemand die de 801 schijnbaar verkoos boven de (veel en veel nieuwere) PD6 van Pioneer.

De 801 heeft inderdaad alleen een optische uitgang?


yup.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Richi

Tja, dat was jammer zeg. Zaten we helemaal klaar op de bank vol verwachting hoe de TEAC het zou doen nadat de Pioneer een tijdje gespeeld had en toen wilde de lade van de TEAC niet opengaan.  :-\  Dus hebben we het met de Pioneer moeten doen, maar dat was gelukkig ook geen straf. Maar ik was zo ontzettend benieuwd hoeveel beter de TEAC zou zijn. Dat wordt dus een andere keer dat we de twee spelers kunnen vergelijken.

Citaat van: Audiofiel op juli  1, 2010, 09:10:56
Ja, het verschil was inderdaad extreem groot tussen de Pioneer en de Teac. ;D

De Teac speelde helaas geen CD's af. Het laatje bleek geblokkeerd en we konden dat ter plekke niet oplossen. :-\
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Kenwood set heb ik eigenlijk alleen aangeschaft voor de tuner, de CD speler kreeg ik er bij. De tuner bevalt uitstekend, net iets mindere ontvangst dan de Sony XDR-F1HD tuner die ik recentelijk uit de VS heb laten overkomen, maar wel een betere klank: vooral verfijnder en strakker laag. Dus ik ben heel blij met de Kenwood tuner (ook omdat het jeugdsentiment is) en de Sony tuner gaat in de verkoop.

De Kenwood cd speler heb ik een uurtje beluisterd en het geluid (via coax naar de DAC) is wat wolliger dan ik van de Pioneer gewend ben. Misschien dat het schonen van de lens positief effect heeft, maar het lijkt erop dat het niet de klank is die ik zoek. Ik ga er nog uitgebreider mee spelen, maar ik weet nog niet of het een blijvertje is, hoewel ik het design schitterend vind (wederom jeugdsentiment) en het loopwerk heerlijk stil en snel is.

Een speler met alleen een optische uitgang is geen optie, want de optische ingang van de DAC gebruik ik al voor de Apple Airport Express, dus moet het een speler met een coax - of nog liever AES/EBU - digitale uitgang zijn.

Citaat van: Nahpets op juli  1, 2010, 09:16:36
Als de Kenwood niet bevalt kun je wellicht een Pioneer PD-S XXX proberen. Stable platter loopwerk, werkt prima. Apparaten zijn voor een paar tientjes van MP af te halen. Enig nadeel is dat ze eigenlijk altijd alleen een optische digitale uitgang hebben, maar het klinkt prima (zeker voor het geld). Kun je daarna op je gemak verder kijken wat je wilt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Toch wel. :crazy: Vandaag gibodekkers voor de schuifdeur gemonteerd en een wandje van Ytong blokken gezet. 8) We drinken wat af deze dagen tijdens het klussen, want het is wel warm zeg...

Citaat van: Nahpets op juli  1, 2010, 08:51:02
Succes met de verbouwing.

Hopelijk niet de komende dagen, rond de 30oC.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Sterkte dan maar. Neem inderdaad wel tijd genoeg voor  :coffee:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

Citaat van: Richi op juli  2, 2010, 00:04:14
Een speler met alleen een optische uitgang is geen optie, want de optische ingang van de DAC gebruik ik al voor de Apple Airport Express, dus moet het een speler met een coax - of nog liever AES/EBU - digitale uitgang zijn.

Er staat momenteel een T-1 op MP (weliswaar met een Parasound 1600 DACje, maar wellicht kun je die lospeuteren) voor een redelijk bedrag (er zou eigenlijk nog een paar tientjes afmoeten).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Citaat van: Nahpets op juli  2, 2010, 09:53:01
Er staat momenteel een T-1 op MP (weliswaar met een Parasound 1600 DACje, maar wellicht kun je die lospeuteren) voor een redelijk bedrag (er zou eigenlijk nog een paar tientjes afmoeten).

Ik denk dat jij niet de T1 bedoelt, maar de Parasound CBD-2000. Wel jammer dat het loopwerk defect is. Of dat echt alleen het Sanyo lasertje is (dat niet meer nieuw wordt gemaakt), daar kom je pas achter als je hem hebt gekocht.... :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Citaat van: Audiofiel op juli  2, 2010, 10:47:43
Ik denk dat jij niet de T1 bedoelt, maar de Parasound CBD-2000. Wel jammer dat het loopwerk defect is. Of dat echt alleen het Sanyo lasertje is (dat niet meer nieuw wordt gemaakt), daar kom je pas achter als je hem hebt gekocht.... :-X

Advertentie met de T-1 bestaat inmiddels niet meer. Was even uit mijn hoofd wel dezelfde aanbieder.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Oh, wat apart dan. Was er ook iets mis met de T1, nieuwe laser nodig? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.