Pronto en Pronto Pro (Robert)

Gestart door J.A.F._Doorhof, september 21, 2001, 17:23:33

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PM

Haha... gefeliciteerd..

Je hebt mooi spul gekocht! Met een beetje pech zal je je snel realiseren dat je er best leuk nog meer apparaten mee kan schakelen en dan nog meer X10-spullen moet kopen...

Je kan op www.remotecentral.com de .ccf voor X10 via de IR 7243 downloaden..
Groeten, Peter

jaco

Veel plezier met X10. Je kunt inderdaad er tijden mee zoet zijn. ik hoop dat je niet snel tegen de grenzen aanloopt die ik tegenkwam met het handiger doen van dingen in je home cinema zoals: RS232 willen versturen op basis van IR input.
Dan houdt X10 op en kom je in de duurdere home automation oplossingen.

Ik heb binnenkort nog wel wat X10 spullen over. Het zijn een LD10 en een LD11 DIN dimmer. microswitch TMA4 en een inbouwschakelaar schakelaar LW11. Verder eventueel ook nog wel de Activehome starterkit CK13 zonder AM12.

Jaco

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PM

Jaco in wat voor verhouding liggen de prijzen van deze 'duurdere home automation oplossingen' in vergelijking met X10?
Groeten, Peter

Erik van Voorst (in memoriam)

laat maar fff weten wat je ervoor wilt hebben.
Ik zal eerst die typen bestuderen, ...ook dat downloaden moet ik gaan bekijken....welcome in the new world
...ik ben echt compleet nieuw hierin...maar door dit Forum durf ik het te kopen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

Citaat van: jaco op september  9, 2002, 11:08:46
...
Ik heb binnenkort nog wel wat X10 spullen over. Het zijn een LD10 en een LD11 DIN dimmer. microswitch TMA4 en een inbouwschakelaar schakelaar LW11. Verder eventueel ook nog wel de Activehome starterkit CK13 zonder AM12.

Jaco

Wat wil je voor de TMA4 hebben?
Groeten, Peter

jaco

Duurdere oplossingen zijn vaak ook echt duur..
Ik ben nu voor het licht aan het over gaan naar Lutron. 6 groepen + muurschakelaar = 1100 Euro. Dat zou met X10 iets van 6 x 74,95 (6 maal line dimmer) + 2 x 91 (2 maal TMA4) + 64,95 (IR7243) = 696.65
Overigens is die 1100 euro een scherpe aanbieding. Nieuw kost de 6 kanaals Lutron bij een importeur over de 2000 Euro.

Als je ook nog zaken als IR en RS232 wil gaan doen kom je terecht bij AMX (Panja) en Creston. Dan loop je snel op tot 5000 - 10000 Euro voor een systeem.
Het voordeel is wel dat je dan ook min of meer alles kunt controleren: airco, verwarming, licht, IR, RS-232. Mooie 2 weg schermpjes.

De spullen die ik over heb kunnen wel weg voor de helft van de nieuw prijs. Ik moet echter eerst nog wat buisjes leggen, en bedrading trekken voordat ik de dimmers loskoppel.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PM

Oke.. de tma4 wil ik wel van je kopen... ik stuur effe een PM
Groeten, Peter

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik wil PM niet in de weg zitten, ik heb wel interesse zeker als ik halogeen met trafo kan dimmen dan is hij verkocht
ook schakelmodules, ik heb een hoop nodig.
Dus ik wacht wel op jou...wat PM wil..geef hem maar eerste keus.................
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

Oh.. sorry het was niet de bedoeling om dingen voor je weg te kapen..
Groeten, Peter

Erik van Voorst (in memoriam)

peter,

ik weet niet eens wat een tma4 is.
als jij die wil kopen ga ik er tussenuit..ik ben nog aan het leren ..wat..wat doet.

had jacco geen 2 stuks ??? ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robbo

Hoi Jaco,

Ik wil IR7243 wel van je overnemen. En ev. wat (inbouw)schakelaars als er nog wat van over is :)

Rob


jaco

Robbo, Ik wil helemaal geen IR naar X10 unit kwijt.. Die gebruik ik om een apparaamodule om te zetten om zodoende mijn luchtverplaatsing van de projector aan/uit te zetten.

Verder is de TMA4 een kleine shakelaar (5x5x1 cm) die je achter je bestaande schakelmateriaal weg kunt bouwen. Je kunt dan 4 X10 devices met opeenvolgende adressen, bijvoorbeeld Huiscode A unit 1,2,3,4 aan of uit zetten. (dan heb je wel en 4 voudige schakelaar nodig = 2 dubbele)

De LD10 en LD11 zijn beide geschikt om Halogeen te dimmen. Let wel op, het zijn DIN modules, die eigenlijk in de meterkast horen.
Ze zijn wel prima geschikt om boven een (verlaagd) plafond te bouwen. Kunnen 700 watt dimmen. De LD11 heeft een soft start en stop, de LD10 alleen aan/uit - wel naar laatste dim positie.

De starterkit is een PC interface, en dan een lamp module. (de appraat module wil ik houden)

De LW11 is een inbouwschakelaar geschikt voor halogeen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

OK, geen probleem. Die paar tientjes extra voor nieuw spul overleef ik wel ;)

Rob

E.van.Voorst

Mijn eerste vraag(je) en niet mijn laatste ;)

Zaterdag heb ik waarschijnlijk mijn X10 IR Controller
7243 en een lampmodule (aan/uit)

Hij is te besturen met mijn toekomstige pronto met IR.

Kan ik nu voorlopig sturen met mijn Denon Remote waar een leerfunctie opzit ???

Zo ja...hoe gaat dit het makkelijkst...kan ik alvast testen/spelen tot de Kerst.

MvrGr
Erik

PM

Nee.. dat gaat niet lukken.. of je moet ook een IR afstandsbediening hebben gekocht.. je hebt namelijk geen afstandsbediening om de functionaliteit van te leren....

Je kan wel de knoppen gebruiken die op het IR->X10 kastje zitten..

Misschien woont er iemand in de buurt met een Pronto waar je afstandsbediening het het even van kan leren?
Groeten, Peter

Erik van Voorst (in memoriam)

ik begin het te snappen.

Die pronto hoeft het dus NIET te leren dat heeft te maken met bestaande programmatuur oid
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

Je KAN het de pronto wel leren.. als je bij je IR->X10 kastje ook een afstandsbediening koopt...
Maar je hoeft het je pronto niet te leren... je kan van internet een pronto-configuratie file (*.ccf) downloaden waarin de codes staan.. deze kan je dan in je pronto laden en gebruiken
zoek maar eens op X10 op www.remotecentral.com
Groeten, Peter

jaco

Erik,
Als je die paar X10 dingen op komt halen, neem dan je AB mee, dan kunnen we er met mijn pronto wel wat inblazen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

B. Kuiper

Even inbreken op deze topic, ik hoor veel goeds over de pronto. Maar zie ook vele versies.

Welke is aan te raden en over wat voor prijsklassen praten we dan.
"Always a little further"

Erik van Voorst (in memoriam)

gatverd....ik hoor net dat ik mijn spulletjes volgende week pas krijg. Er zouden leveringsproblemen zijn. Marmitek zelf zou ze ook niet op voorraad hebben. Nu gaat de importeur struinen en brengt ze volgende week naar de winkel.

jammer...jammer. weet iemand een winkel met een goede voorraad X10 artikelen....WAT HEB IK EEN HEKEL AAN BESTELLEN  >:( >:( >:( >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

Citaat van: MadMedic op september 18, 2002, 16:13:16
Even inbreken op deze topic, ik hoor veel goeds over de pronto. Maar zie ook vele versies.

Welke is aan te raden en over wat voor prijsklassen praten we dan.

check www.pronto.philips.com voor specs
prijzen (www.mediacheckpoint.com)
Pronto Neo(SBC-RU930)1mb, 200 euro
Pronto       (SBC-RU940) 2mb, 322 euro
Pronto Pro (SBC-RU970) 8mb color, 869 euro

ik heb zelf de gewone pronto (940) en hij bevalt heel goed..
Groeten, Peter

B. Kuiper

Thanks for showing the yellowbrick road ;D Ga ze ff checken, wordt namelijk helemaal leip van al die AB's thuis.

Bas
"Always a little further"

Rein Schaap

Ik heb een probleem:

Ik heb sinds vandaag een pronto 940. Daarbij werd een mooie kabeltje geleverd om hem op een com-poort aan te sluiten. Hierin zit het probleem. Ik heb een laptop en daarop zit GEEN com-poort. Ik heb enkel usb, een printerpoort, een s-video ingang en een ingang voor een beeldscherm.

Ik heb al geprobeerd om de pronto via de printerpoort aan te sluiten, maar daar reageerde hij niet op (dwz prontoedit 4 kon niet uploaden of downloaden). Ook niet als de pronto aan werd gezet ofzo.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet? Bestaan er bijvoorbeeld verloopstekkers om het via de usb poort te doen? Weet helpt me!!!!
Alvast bedankt voor jullie kennis en hulp.

Groet Rein

Scarp

Ik heb wel eens zo'n converter gezien. Geen idee waar, maar kijk eens op internet of in computerwinkels. Ze zijn er wel. Of ProntoEdit ermee om kan gaan weet ik niet.