Afstandsbediening Arcam AVR300

Started by Cage, April 24, 2007, 10:55:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cage

Ik heb een Arcam AVR300. Echter het bereik van de bijbehorende afstandsbediening is nogal dramatisch. Als ik niet fatsoenlijk recht op de AVR300 mik dan reageerd ie niet. Via een muur is al helemaal uitgesloten. Ik heb al gekeken of nieuwe batterijen helpen maar dat maakt niets uit.
Dit is voor mij erg lastig van de AVR300 staat in een kast naast mijn bank en de enige manier om 'm te bedienen is via de tegenoverstaande muur. Voor al mijn overige apparatuur is dit geen probleem m.b.v. de daarbij behorende afstandbedieningen kan ik de apparaten prima bedienen via de muur.

Om het geluid harder of zachter te zetten moet ik nu dus elke keer opstaan en naar de reciever lopen.

Mijn vraag is zou het helpen een een universle afstandsbediening aan te schaffen en daarmee de AVR300 te bedienen of ligt het aan de ontvanger en zal het dus niets uitmaken als ik een andere AB gebruik.

Heeft iemand anders met een AVR300 hetzelfde geconstateerd?
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

lampie1979

Mijn avr300 remote doet het prima? Je kan ook een marmitek (powermid) IR naar RF en terug overwegen en deze voor de receiver plaatsen?
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|