DHZ HT Meubel

Gestart door kuiperik, april 12, 2007, 21:12:14

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Via je andere topic hier gekomen!
Wederom de complimenten. Goed voor mijn eigen ideevorming ;)

Vraagje: waarom een laag MDF en een laag berken? Wegens de prijs of een andere reden? Een plaat berken kost dacht 80 euro oid?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

kuiperik

Heb 2 materialen gebruikt aangezien dit in de speakerbouw ook goede resultaten geeft. Daarbij wilde ik het berken gebruiken omdat er diverse personen goed over te spreken waren als materiaal om hun apparatuur op te plaatsen. Weet niet of het dan ook nog geldt indien je het er fineer over plakt, maar was zelf niet van plan om hiervoor diverse meubels te maken en te beoordelen welke dan het beste klinkt.  ;)

Achteraf had ik beter 3 lagen kunnen gebruiken, maar die tip kwam te laat. In het midden mdf met aan beide kanten berken. Hiermee zou je het minste kans hebben op doorbuigen. Aan de ander kant ben ik er nu ook niet echt bang voor dat dit nog gaat doorzakken.

De prijs van het hout weet ik zo niet, heb dit via het werk kunnen aanschaffen. Heb op deze manier erg goed materiaal voor niet te veel geld geleverd gekregen, maar volgens mij is deze kwaliteit normaal gesproken idd vrij prijzig.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.