Goede setup vs mooie setup

Gestart door visitor, april 11, 2007, 09:05:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R

De oplettende lezer heeft het volgens mij al een paar keer kunnen lezen.

Citaat van: DA BoSS op april 19, 2007, 08:24:11
same here :D

bmateijsen

Eens, je gaat immers geen brood kopen ;). Denk er gewoon nog even rustig over na en dan horen wij het graag van je.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Erwin op april 19, 2007, 13:21:41
Nu ik meer en meer lees over all-in-one oplossingen (met of zonder eindversterking), ben ik er van overtuigd dat ik vooraleer een beslissing ga nemen, het toestel eerst thuis toch een paar dagen zou willen testen om voor geen verrassingen komen te staan (vooral qua functionaliteit).
Ik was de laatste dagen ook de Naim N-vi aan het bekijken en dacht, dat is ook wel een heel mooie oplossing. ;D Tot ik in de handleiding las dat op de analoge ingangen geen processing mogelijk is. ??? Dus PL2 of andere processing voor TV is niet mogelijk. Bijgevolg exit Naim N-vi. :(

Door dit (en nog een paar andere) verhaal heb ik toch een zekere angst opgelopen om een nieuw toestel van dit type aan te schaffen. Dus eerst testen op kwaliteit EN functionaliteit en nadien eventueel kopen is nu mijn motto. Dit had het eigenlijk al altijd moeten zijn. ;)

visitor

Citaat van: bmateijsen op april 19, 2007, 14:21:39
Eens, je gaat immers geen brood kopen ;). Denk er gewoon nog even rustig over na en dan horen wij het graag van je.

OK, maar waar blijft die aankondiging? ;)

DA BoSS

Citaat van: Ruben op april 19, 2007, 13:51:28
De oplettende lezer heeft het volgens mij al een paar keer kunnen lezen.


een eigen, vaste winkel ???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

visitor


bmateijsen

Dat duurt nog wel even, heeft niets met dagen te maken, meer met weken ;).

Citaat van: Erwin op april 19, 2007, 14:22:22
OK, maar waar blijft die aankondiging? ;)

eazyQ

Citaat van: bmateijsen op april 20, 2007, 09:43:38
Dat duurt nog wel even, heeft niets met dagen te maken, meer met weken ;).

in lauw-warm water? ;D

visitor

#207
De voorlopig stand is dat ik denk aan een aparte stereo en hometheater setup. Voor ht wil dit zeggen dat ik dan zou gaan voor een Denon AVR-4306 + mijn huidige Denon DVD-1930. Voor stereo zou dat dan een Accuphase E-308/E-408 met DAC20 module of een Naim Supernait in combinatie (voorlopig) met mijn huidige Denon DCD-1500AE als transport. De stereo versterker zou dan ook de L+R kanalen in ht aansturen door de mogelijkheid om als eindversterker gebruikt te worden.

In deze opstelling zou ik van 5 componenten (voor audio) naar 4 componenten gaan en van 4 verschillende merken naar 2 verschillende merken. Dit zou het geheel toch al wat 'mooier' moeten maken.

Het grote voordeel van deze setup vind ik dat stereo en ht volledig gescheiden waardoor upgrades in ht geen invloed hebben op het stereo gedeelte. Aangezien ht toch nog altijd een 'moving target' is, vind ik dit voordeel toch niet onbelangrijk.

Het nadeel van deze setup is natuurlijk dat het ht gedeelte minder in kwaliteit zal zijn.
Zijn er hier forum-genoten die een dergelijke setup (ht receiver - stereo amp) hebben? Doet het feit dat er een andere versterker voor L+R gebruikt is, afbraak aan de coherentie van het soundfield in ht?

Ik ga in elk geval binnenkort eens de Naim en Accuphase sound gaan proeven. ;)


Keuzes, keuzes, ... :-[

bmateijsen

Citaat van: Erwin op april 25, 2007, 09:50:22
Het nadeel van deze setup is natuurlijk dat het ht gedeelte minder in kwaliteit zal zijn.
Zijn er hier forum-genoten die een dergelijke setup (ht receiver - stereo amp) hebben? Doet het feit dat er een andere versterker voor L+R gebruikt is, afbraak aan de coherentie van het soundfield in ht?


Daar kan ik kort over zijn, ja.
Verder kan de Denon in zijn leven niet tippen aan een MC-8...

Groet,

Bjorn

DA BoSS

#209
heb het even geprobeerd samen, mijn Audionet versterker aan mijn HT set hangen als eindversterking voor de fronts.
Om kort te zijn, het resultaat viel behoorlijk tegen :-\, ik zou het afraden....
(klankkleur verschillen, soundbubble niet meer coherent etc)

mijn advies is dan ook om eerst echt goed te testen of die integratie van stereo met je ht recievers wel afdoende naar je smaak is.

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

eazyQ

sowieso als je HT kwalitatief minder is dan je stereo maar wel vie dezelfde schakels loopt zul je zelf merken dat je je fronts ook gaat gebruiken voor HT zoals je ze voor stereo gebruikt waardoor de kwaliteit van de overige je weer gaat irriteren.

visitor

Citaat van: DA BoSS op april 25, 2007, 16:35:19
heb het even geprobeerd samen, mijn Audionet versterker aan mijn HT set hangen als eindversterking voor de fronts.
Om kort te zijn, het resultaat viel behoorlijk tegen :-\, ik zou het afraden....
(klankkleur verschillen, soundbubble niet meer coherent etc)

mijn advies is dan ook om eerst echt goed te testen of die integratie van stereo met je ht recievers wel afdoende naar je smaak is.

mvg,

Bedankt voor de test. Dit is in elk geval waardevolle praktijk-ervaring. ;)

visitor

Citaat van: bmateijsen op april 25, 2007, 09:54:54
Daar kan ik kort over zijn, ja.
Verder kan de Denon in zijn leven niet tippen aan een MC-8...

Niet dat ik je niet geloofde, maar de bevestiging van DA BoSS had ik toch wel nodig. ;)

visitor

In mijn uitgebreide zoektocht kwam ik ook de Meridian G61 tegen. Weet iemand wat die kost?

DA BoSS

De G61 staat nog niet op de meridian prijslijst van de importeur (Viertron), maar de sugg. retail prijs in $  is 5495,-
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

visitor

Citaat van: DA BoSS op mei  3, 2007, 20:55:09
De G61 staat nog niet op de meridian prijslijst van de importeur (Viertron), maar de sugg. retail prijs in $  is 5495,-

Prijs is 4750 Euro heb ik intussen vernomen. ;)

R



BuSpu

volgens mij is dat de G61 processor met de G98 player en daaronder een 5 channel amp. Alleen wat staat er nou bovenop??

R

Amp is de G55

En het apparaat bovenop is de Faroudja DVP-1080 Digital DV processor.

El Penumbra

In ieder geval een uitstekende combinatie van GOED en MOOI.  8)

visitor