Goede setup vs mooie setup

Gestart door visitor, april 11, 2007, 09:05:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

visitor

Citaat van: Raphie op april 16, 2007, 09:03:34
gewoon alles vervangen door TAG  :D

Heeft geen upgrade-pad meer en dat vind ik toch wel belangrijk. ;)

Raphie

Dat is waar, maar is wel compact en heeft uitmuntende intergratie ;)
JBL PRX Power!

visitor

#152
Citaat van: Raphie op april 16, 2007, 09:22:52
Dat is waar, maar is wel compact en heeft uitmuntende intergratie ;)

Dat spreek ik niet tegen.

DA BoSS

ik zou beginnen met een budget vast te stellen, anders kunnen we echt van alles gaan roepen ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

visitor

#154
Citaat van: DA BoSS op april 16, 2007, 15:31:41
ik zou beginnen met een budget vast te stellen, anders kunnen we echt van alles gaan roepen ;D

Voor mij is het eenvoudig. Het budget is wat ik van mijn componenten die ik vervang, krijg plus maximaal ongeveer 1000 Euro (dit jaar).  ;)

BuSpu

He Erwin,

Ik heb je een PM gestuurd.

visitor


DA BoSS

Hoi Erwin,

het zou waarschijnlijk logisch zijn als je kiest voor een van de merken die je al hebt.
dus bv alles Panasonic, of Denon, of Arcam, of Lexicon, of Chord?

....waarbij Chord geen dvd-recorder of vhs videorecorder in het assortiment heeft, Arcam weet ik verder niet.
Meest logische keus is Denon of Panasonic.
Maar persoonlijk vind ik geen van beiden erg mooi, en qua audio wellicht een grote stap terug?..

Citaat van: Erwin op april 11, 2007, 10:37:34
Componenten:
Lexicon MC-8 surround processor
Chord SPM 600 stereo eindversterker
Arcam FMJ P35/3 eindversterker
Denon DVD-1930 DVD speler
Denon DCD-1500AE CD speler
Panasonic DMR-EH60 harddisk recorder
Panasonic video recorder
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

eazyQ

Citaat van: DA BoSS op april 16, 2007, 18:24:56
Hoi Erwin,

het zou waarschijnlijk logisch zijn als je kiest voor een van de merken die je al hebt.
dus bv alles Panasonic, of Denon, of Arcam, of Lexicon, of Chord?

....waarbij Chord geen dvd-recorder of vhs videorecorder in het assortiment heeft, Arcam weet ik verder niet.
Meest logische keus is Denon of Panasonic.
Maar persoonlijk vind ik geen van beiden erg mooi, en qua audio wellicht een grote stap terug?..

Ik vrees ook dat de zelfs de topmodellen van Panasonic en Denon het niet gaan halen bij het geluid wat je niet hebt. Aan de andere kant, als je er 95% van in de buurt komt, dan is het misschien toch een optie?

visitor

Citaat van: DA BoSS op april 16, 2007, 18:24:56
Hoi Erwin,

het zou waarschijnlijk logisch zijn als je kiest voor een van de merken die je al hebt.
dus bv alles Panasonic, of Denon, of Arcam, of Lexicon, of Chord?

Alles van 1 merk zou ideaal zijn maar hoeft niet voor mij. Voor de Panasonic dvd recorder zoek ik geen vervanging en de Panasonic video recorder gaat er waarschijnlijk uit.
Ik dacht eigenlijk aan mijn Lexicon + de rest van 1 merk. De Denon DVD speler, Denon CD speler, Arcam P35/3 en Chord SPM600 zou ik dan vervangen door toestellen van hetzelfde merk en liefst minder toestellen.

Citaat van: DA BoSS op april 16, 2007, 18:24:56
....waarbij Chord geen dvd-recorder of vhs videorecorder in het assortiment heeft, Arcam weet ik verder niet.
Meest logische keus is Denon of Panasonic.
Maar persoonlijk vind ik geen van beiden erg mooi, en qua audio wellicht een grote stap terug?..


Dat vrees ik ook.

visitor

Citaat van: eazyQ op april 16, 2007, 18:57:38
Ik vrees ook dat de zelfs de topmodellen van Panasonic en Denon het niet gaan halen bij het geluid wat je niet hebt. Aan de andere kant, als je er 95% van in de buurt komt, dan is het misschien toch een optie?

Panasonic heeft geen highend toestellen. Denon heeft wel betere toestellen, maar die bereiken geen 95% van wat ik nu heb vrees ik.

frank2

ga eens naar een dealer die veel verschillende merken verkoopt en vraag eens advies, laat dan dat merk eens thuisbezorgen en probeer het uit dan weet je in ieder geval of je naar een opposite merk moet kijken of als het wel bevalt houden of een soortgelijk merk qua klank uitzoeken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eazyQ

ik krijg een geweldige ingeving:

sorry, kon het niet laten.
High end spul van Denon kan wel heel mooi zijn, ik sluit me aan bij Frank2, probeer eens of je wat op proef kan krijgen, misschien een ander merk waarvan de klank je aanstaat wat ook High-End levert?

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

visitor


visitor

Citaat van: eazyQ op april 16, 2007, 19:19:25
ik krijg een geweldige ingeving:

sorry, kon het niet laten.
High end spul van Denon kan wel heel mooi zijn, ik sluit me aan bij Frank2, probeer eens of je wat op proef kan krijgen, misschien een ander merk waarvan de klank je aanstaat wat ook High-End levert?

De Meridian (een beetje zoals de Denon hierboven ;)) is nog altijd de beste all-in-one naar mijn mening. Alleen moet ik dan 5 componenten verkopen. :o

eazyQ

plus dat je dan wel meteen de nadelen van een all-in-one set hebt.

visitor

Citaat van: eazyQ op april 16, 2007, 20:25:02
plus dat je dan wel meteen de nadelen van een all-in-one set hebt.

En die zijn?

visitor

#168
Heb intussen nog een hele mooie bijna all-in-one gezien: de Linn Unidisk SC + de Linn Chakra C5100. Dit ziet er ook niet slecht uit. ;)

bmateijsen

Een ook maar een klein stukje duurder dan de meridian ;) (ongeveer 3 keer)

Citaat van: Erwin op april 17, 2007, 07:39:40
Heb intussen nog een hele mooie bijna all-in-one gezien: de Linn Unidisk SC + de Linn Chakra C5100. Dit ziet er ook niet slecht uit. ;)

visitor

#170
Citaat van: bmateijsen op april 17, 2007, 08:20:56
Een ook maar een klein stukje duurder dan de meridian ;) (ongeveer 3 keer)


Dat klopt niet volgens mijn gegevens. De prijs van de Unidisk SC is ongeveer 4700 Euro. De Chakra C5100 kost 3500 Euro. Dat is samen rond de 8200 Euro. Dat is niet 3 maal zo duur volgens mij. ;)

bmateijsen

Je hebt gelijk,.... ik was in de war met de duurdere unidisks. (de 1.1). Maar wat hoop je dan met Linn meer te krijgen dan met Meridian?

Citaat van: Erwin op april 17, 2007, 08:38:19
Dat klopt niet volgens mijn gegevens. De prijs van de Unidisk SC is ongeveer 4700 Euro. De Chakra C5100 kost 3500 Euro. Dat is samen rond de 8200 Euro. Dat is niet 3 maal zo duur volgens mij. ;)

visitor

#172
Citaat van: bmateijsen op april 17, 2007, 08:47:00
Je hebt gelijk,.... ik was in de war met de duurdere unidisks. (de 1.1). Maar wat hoop je dan met Linn meer te krijgen dan met Meridian?

De Linn Unidisk SC schijnt volgens de reviews in stereo (belangrijkst voor mij) beter/muizkaler te zijn dan de Meridian G91A. Dat zijn natuurlijk maar reviews.;)  De Unidisk heeft ook een heel goede DVD-audio/SACD speler ingebouwd. Maar ik ben gewoon maar alle opties aan het bekijken. ;)

eazyQ

Citaat van: Erwin op april 17, 2007, 07:36:55
En die zijn?
1) als er iets stuk gaat ben je meestal meteen je hele apparaat kwijt voor een tijdje alhoewel in deze prijsklasse er waarschijnlijk wel voor een tijdelijke vevranger gezorgd zal worden, maar dat houdt toch in dat je dan daarnaar moet luisteren.
2) nagenoeg geen ruimte tot upgraden in het geval van nieuwe formaten.
Dat zijn denk ik in deze klasse de eigenlijke nadelen.

bmateijsen

Citaat van: Erwin op april 17, 2007, 08:53:24
De Linn Unidisk SC schijnt volgens de reviews in stereo (belangrijkst voor mij) beter/muizkaler te zijn dan de Meridian G91A.

Zijn relatieve verschillen, en vooral ook smaak en matching verschillen, denk ik. Hoewel ik de oude unidisks (dus die van 10k) inderdaad goed vind, maar wel wat stillistisch.

CitaatDat zijn natuurlijk maar reviews.;)  De Unidisk heeft ook een heel goede DVD-audio/SACD speler ingebouwd. Maar ik ben gewoon maar alle opties aan het bekijken. ;)

Hoeveel DVD-A's of SA-CD's heb je ;).

Groet,

Bjorn