cd speler of dedicated loopwerk?

Gestart door DA BoSS, april 9, 2007, 09:01:59

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Citaat van: DA BoSS op april  9, 2007, 15:11:27
Klinkt fijn 8)

Maar heb wel begrepen dat die Northstar makkelijk mismatched?

ps: is 1399,- een goede prijs ?
ps2: jij was toch juist iets minder overtuigd geraakt van de toegevoegde waarde van de NS in jouw set?

De North Star is vanwege z'n eerlijke karakter inderdaad mogelijk sneller een mismatch qua smaak. Als iemand houdt van een wat rondere/zachtere/warmere weergave dan kan ik me voorstellen dat iemand de North Star ietwat te 'agressief'/niet verbloemend/niet muzikaal vind. Altijd eerst uitproberen natuurlijk! ;)

In mijn set gaf de North Star idd. weinig tot geen verbetering t.o.v. een USB loopwerk maar wel zeker t.o.v. m'n Tjoeb. Dit is waarschijnlijk echter vooral te danken aan m'n versterker die (als digitale versterker) ook erg goed met digitale signalen omgaat. In andere sets denk ik dat het verschil wel groter zal zijn.

Of 1399 een goede prijs is weet ik niet, ik weet nl. niet hoe oud het loopwerk is en hoeveel nog garantie op zit e.d.

Jean Sibelius

Hoi Jasper,

Leuk topic en goede vraag ;).

Je bent redelijk thuis in mijn situatie, dus onderstaande zal je niet geheel onbekend klinken.

Ik heb dezelfde DVD-3910 en vooralsnog zou ik deze niet kwijt willen als multi-player. Op dit moment gebruik ik hem alleen nog als beeldweergever omdat ik de DAC van van Arcam FMJ AV8 zowel voor de Denon als mijn Sony loopwerk gebruik.

Inderdaad loopwerk... Twee jaar geleden gebruikte ik deze nog als CD-speler (zonder voorversterker) in combinatie met een Rotel RB-1090 via de variabele uitgang van de Sony. Na de komst van de Arcam was al snel duidelijk dat de DAC van de Sony het bij lange na niet kon halen in vergelijking met de Arcam. Begin dit jaar heeft Sebastiaan de Vries (Sound Evolutions) de Sony helemaal leeg getrokken en er een dedicated loopwerk van gemaakt (zie mijn eigen topic voor alle modificaties) ;)

Ik zou eens met hem contact opnemen of hij toevallig nog wat heeft staan. Ik zou een dijk van een loopwerk pakken (Sony, Teac, ...) en informeren wat het kost om deze te laatste modificeren tot de laatste stand van techniek (inderdaad jitter / aarding / voeding / ... aanpakken).

Ben benieuwd wat het gaat worden!

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

FrankB

Een topic als dit verzand toch al snel in merkengooierij, waar de topicstarter (Jasper in deze) niet zoveel aan heeft.

Jasper, mijn tip blijft: ga luisteren!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

Citaat van: Jean Sibelius op april  9, 2007, 18:53:28
Hoi Jasper,

Leuk topic en goede vraag ;).

Je bent redelijk thuis in mijn situatie, dus onderstaande zal je niet geheel onbekend klinken.

Ik heb dezelfde DVD-3910 en vooralsnog zou ik deze niet kwijt willen als multi-player. Op dit moment gebruik ik hem alleen nog als beeldweergever omdat ik de DAC van van Arcam FMJ AV8 zowel voor de Denon als mijn Sony loopwerk gebruik.
.....

Hoi Jan,

Hmm jij bent dus de man met ervaring inzake mijn dilemma O0
Ik ben erg benieuwd waarom je liever voor de gemodificeerde Sony kiest dan voor de Denon! (bij het afspelen van redbook cd's)

Vind je de Sony een groot verschil maken tov de Denon, of is het jouw inziens subtieler?
Andere overwegingen?
(jij gebruikt je Denon nu alleen nog maar als multi-speler/dvd-speler, maar je zal hem wellicht ook wel eens als loopwerk voor cd's ingezet hebben?)

groeten :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: FrankB op april  9, 2007, 20:42:07
Een topic als dit verzand toch al snel in merkengooierij, waar de topicstarter (Jasper in deze) niet zoveel aan heeft.

Jasper, mijn tip blijft: ga luisteren!

je hebt gelijk Frank, maar eigenlijk, eigenlijk.... ;D

.....eigenlijk wil ik heel graag de bijpassende cd-speler van Audionet in mijn set hangen!. (Art V2 oid)

Qua match met de AudioNet Samv2 zal het zeker goed zitten 8)
Maar uitproberen is lastiger: ze hebben geen dealers in nld, dus even thuis uitproberen zit er niet in :-X
Bovendien heb ik dus al een Audionet DAC; dezelfde als die ook in de Art V2 zit...

De looks van de speler sluit perfect op aan op mijn versterker, erg fraai 8)
Ik ga alleen iets kopen waarvan ik de helft eigenlijk al bezit( ;D), vandaar dat ik ook een beetje om me heen kijk voor een kwalitatief goed loopwerk van minder dan 1000 euro. Of modificatie van de Denon-3910
Mocht eea duur uitpakken ga ik toch liever voor die Art V2.

Alleen...die kan ik dus niet even thuis uitproberen..... dilemma :-\
(misschien word het geheel wel ietsje te analytisch bijvoorbeeld)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

reMC

Citaat van: Proprius op april  9, 2007, 11:25:35
Daarbij denk ik dan aan een CEC, een Opus, een Shigaraki

Niets meer aan toevoegen :D ;)

Ik kan de AudioNet dac helaas niet, maar zeker voor de Shigaraki geldt dat je er een mooie non-oversampeling dac op moet zetten (anders kan je net zo goed een Northstar kopen :P)

Wat mag het eigenlijk kosten? Voor het thuis beluisteren van een Shigaraki loopwerk weet je waar je terecht kunt en anders weet je het nu.

FrankB

Heeft de Audionet cd-speler geen digital in, zodat je je dac kunt verkopen? Dan is het probleem opgelost ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Ik ken geen mooiere CD-speler voor normaal geld dan de Resolution Audio Opus 21. En deze heeft ook een digitale ingang... ;)

Jean Sibelius

Citaat van: DA BoSS op april 10, 2007, 16:03:38
Hmm jij bent dus de man met ervaring inzake mijn dilemma O0
Ik ben erg benieuwd waarom je liever voor de gemodificeerde Sony kiest dan voor de Denon! (bij het afspelen van redbook cd's)

Vind je de Sony een groot verschil maken tov de Denon, of is het jouw inziens subtieler?
Andere overwegingen?
(jij gebruikt je Denon nu alleen nog maar als multi-speler/dvd-speler, maar je zal hem wellicht ook wel eens als loopwerk voor cd's ingezet hebben?)

Onder gelijke omstandigheden klinkt de Sony nu stukken muzikaler als de Denon. Ik heb natuurlijk in het verleden deze wel eens onderling vergeleken, maar ik heb het Sony loopwerk altijd als prettiger ervaren.
Zeker na de modificatie zijn deze twee niet meer vergelijkbaar. Neemt overigens niet weg dat de 3910 voor zijn geld een hele mooie speler is.

Het is nu vergelijkbaar met de gemodificeerde TEAC die Martin vorig jaar had meegenomen in vergelijking met mijn ongemodificeerde loopwerk.

Groetjes, Jan

P.S.: Ooit overwogen om b.v. een Accuphase DP65 te kopen, maar voor dat geld haal ik nu een center EN achterspeakers ;)

Ik geloof best dat er dedicated CD-spelers zijn die beter klinken dan mijn Sony / Arcam-combi, maar dat geld heb (er) momenteel niet (voor over).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

JürgenW

Citaat van: DA BoSS op april 10, 2007, 16:16:46
Alleen...die kan ik dus niet even thuis uitproberen..... dilemma :-\

Voor het geval dat je met Audionet verder wilt:

Ik denk dat je ook met een Duitse handelaar zo'n afspraak zou kunnen maken. Bijv. Benedictus in Essen.
Je hebt het trouwens over de ART V2; de opvolger is de ART G2. Ik heb nog de ART V2 (op de slaapkamer) - die klinkt zeker niet analytisch, met een mooi basfundament. De opvolger zou beter klinken - ik heb hem nooit gehoord, heb echter de VIP G2 - en die is nog eens een klasse beter dan de ART V2.

groet, Jürgen

DA BoSS

Citaat van: Ruben op april 10, 2007, 16:19:12
Oei... wel mooi >:D O0

zeer
mooi zelfs, wat mij betreft ;D

Citaat van: FrankB op april 10, 2007, 17:09:01
Heeft de Audionet cd-speler geen digital in, zodat je je dac kunt verkopen? Dan is het probleem opgelost ;)

Dat kan wel, maar mijn DAC is een zogenaamde on-board versie (afgemonteerd in mijn versterker).
....dus de DAC verkopen is nog niet zo simpel :-\

mvg,

DA BoSS

Citaat van: garmtz op april 10, 2007, 17:18:36
Ik ken geen mooiere CD-speler voor normaal geld dan de Resolution Audio Opus 21. En deze heeft ook een digitale ingang... ;)

Ben benieuwd :D maar vrees dat ie voor nu buiten de boot moet vallen (simpelweg wegens de kosten)

...anders had ik hem graag eens naast een bv Ayre getest!!!

DA BoSS

Citaat van: Jean Sibelius op april 10, 2007, 17:57:11
Onder gelijke omstandigheden klinkt de Sony nu stukken muzikaler als de Denon. Ik heb natuurlijk in het verleden deze wel eens onderling vergeleken, maar ik heb het Sony loopwerk altijd als prettiger ervaren.
Zeker na de modificatie zijn deze twee niet meer vergelijkbaar. Neemt overigens niet weg dat de 3910 voor zijn geld een hele mooie speler is.

Het is nu vergelijkbaar met de gemodificeerde TEAC die Martin vorig jaar had meegenomen in vergelijking met mijn ongemodificeerde loopwerk.

Groetjes, Jan

P.S.: Ooit overwogen om b.v. een Accuphase DP65 te kopen, maar voor dat geld haal ik nu een center EN achterspeakers ;)

Ik geloof best dat er dedicated CD-spelers zijn die beter klinken dan mijn Sony / Arcam-combi, maar dat geld heb (er) momenteel niet (voor over).

same here...
Ik maak dus maar noodgedwongen een scheiding tussen korte termijn, en de lange termijn.
Op de lange, lange termijn wil ik graag naar een speler uit de 4000+ euro klasse, maar dat gaat echt nog minimaal 2 jaar duren.
Dat is best heel lang :-[.

Zo'n Sound-evolution achtige modificatie is dus voor nu een zeer interessante optie
(net als die Audionet cd-speler of een relatief goedkoop loopwerk :D)

DA BoSS

Citaat van: reMC op april 10, 2007, 16:23:26
Niets meer aan toevoegen :D ;)

Ik kan de AudioNet dac helaas niet, maar zeker voor de Shigaraki geldt dat je er een mooie non-oversampeling dac op moet zetten (anders kan je net zo goed een Northstar kopen :P)

Wat mag het eigenlijk kosten? Voor het thuis beluisteren van een Shigaraki loopwerk weet je waar je terecht kunt en anders weet je het nu.

hee Remco,

thx for the tip!

Maar ik heb een soort buikgevoel (gut-feeling) dat de Shigaraki niet lekker gaat matchen met mijn versterker, zelfs niet met modificaties :-\

(waarmee ik trouwens absoluut niet wil zeggen dat die Shigaraki niet mooi zou zijn! ik denk alleen dat ie in een andere set meer tot zijn recht zal komen?)

mvg,

DA BoSS

Citaat van: JürgenW op april 10, 2007, 18:41:41
Voor het geval dat je met Audionet verder wilt:

Ik denk dat je ook met een Duitse handelaar zo'n afspraak zou kunnen maken. Bijv. Benedictus in Essen.
Je hebt het trouwens over de ART V2; de opvolger is de ART G2. Ik heb nog de ART V2 (op de slaapkamer) - die klinkt zeker niet analytisch, met een mooi basfundament. De opvolger zou beter klinken - ik heb hem nooit gehoord, heb echter de VIP G2 - en die is nog eens een klasse beter dan de ART V2.

groet, Jürgen

hoi jurgen,

:D Benedictus is me al eerder aanbevolen als zijnde een Audionet kenner/ goede dealer; volgens mij post ie ook veel op de duitse hifi fora 8)

Ik denk aan de Audionet Art V2 omdat die op dit moment goed (en betaalbaar) tweedehands te vinden zijn, en dus binnen budget past...
De opvolger, Art G2, schijnt inderdaad stuk beter te zijn; betere scheiding cq meer lucht en meer detail in het laag?
Maar niet tweedehands verkrijgbaar, en uit de 4000+ euro klasse.

De VIP G2,  daar begin ik spontaan van te kwijlen 8)...heb ik hele goede dingen over gelezen-gehoord!
Overweeg je nog je Vip uit te rusten met een EPS unit?

Tsja, en wat ik nou precies moet denken van die Art V2 van je, zo weggeschoven in een donker hoekje van je slaapkamer?  :'(
;)

groeten,

JürgenW

Citaat van: DA BoSS op april 10, 2007, 21:21:39
De VIP G2,  daar begin ik spontaan van te kwijlen 8)...heb ik hele goede dingen over gelezen-gehoord!
Overweeg je nog je Vip uit te rusten met een EPS unit?

Hij is uitgerust met een EPS unit. ;)
Mocht je hem uit 's willen horen en daarvoor naar het zuiden willen afdalen, dan kunnen we daarover spreken.

Citaat van: DA BoSS op april 10, 2007, 21:21:39
Tsja, en wat ik nou precies moet denken van die Art V2 van je, zo weggeschoven in een donker hoekje van je slaapkamer?  :'(
;)

Daarmee wou ik niets nadeligs over de ART V2 zeggen; ik wou hem juist niet wegdoen, omdat hij goed is. En zo donker is het hoekje ook weer niet.

groeten, Jürgen

DA BoSS

nog even een losse flodder aangaande loopwerken:

de man van wie ik mijn Audionet versterker+dac heb overgenomen... gebruikte een Macro-achtig dvd-spelertje als loopwerk!
(van <200 euro ;D)

Hij beweerde bij hoog en laag dat hij echt uitgebreid getest had met zeer dure loopwerken (2-10.000 euro), maar hij dit gewoon het mooiste resultaat vond geven ???

tsja

garmtz

Citaat van: DA BoSS op april 10, 2007, 21:38:07
Hij beweerde bij hoog en laag dat hij echt uitgebreid getest had met zeer dure loopwerken (2-10.000 euro), maar hij dit gewoon het mooiste resultaat vond geven ???

Dat kan.

DA BoSS

Citaat van: JürgenW op april 10, 2007, 21:37:00
Hij is uitgerust met een EPS unit. ;)
Mocht je hem uit 's willen horen en daarvoor naar het zuiden willen afdalen, dan kunnen we daarover spreken.

groeten, Jürgen

graag 8)

-----
Goed, ben me dus een beetje aan het orienteren op loopwerken.
Even los van het prijskaartje, zie ik regelmatig verwijzingen naar Burmester voorbijkomen.
Iemand hier ervaring met hun loopwerken?

mvg,

garmtz

Goed, maar compleet onbetaalbaar.

DA BoSS

Citaat van: garmtz op april 10, 2007, 22:30:16
Goed, maar compleet onbetaalbaar.

ook voor jou een referentie?
ooit een willen bezitten?

Lees trouwens net over een $4000(!) dollar kostende modificatie voor de Denon 3910 (APL mod).
Verslaat voor velen op Audiogon de Resolution Audio Opus en de Ayres!

...dat zou in ieder geval weer betekenen dat de 3910 genoeg potentie tot modificatie bezit >:D

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: garmtz op april 10, 2007, 21:52:51
Dat kan.

(comfortably numb mode aan)  Dat kan inderdaad  (uit)

Burmester is goed maar een vreselijk status achtig apparaat geworden...aan de man gebracht door de Gerard Joling van Duitsland...

Ik denk dat je met een mooie CEC toch je snaartje hebt in combi met een prachtig geluid em dan nog geld overhoud voor een ijsje...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

DA BoSS

Citaat van: Erik van Voorst op april 10, 2007, 22:38:28
(comfortably numb mode aan)  Dat kan inderdaad  (uit)
;D

Citeer
Burmester is goed maar een vreselijk status achtig apparaat geworden...aan de man gebracht door de Gerard Joling van Duitsland...
oei... Gerard Joling  :-X
Maargoed, ik zie regelmatig verwijzingen van recencenten naar Burmester loopwerken als zijnde hun absolute referentie. Vandaar mijn interesse ;D
Enigzins vergelijkbaar met CEC qua klank, of meer Goldmund/Ayre/?? achtig ?

Citeer
Ik denk dat je met een mooie CEC toch je snaartje hebt in combi met een prachtig geluid em dan nog geld overhoud voor een ijsje...

Noem het maar weer een gut-feeling, maar ik vermoed dat zo'n (betaalbare) CEC bij mij geen blijvertje zal blijken.
Maar ik neem je advies graag ter harte & ga zeker proberen er eentje te testen cq lenen :D

ps: ook Audio Research schijnt een aardige speler/ loopwerk te hebben, echter wederom niet goedkoop >:D

garmtz

Citaat van: DA BoSS op april 11, 2007, 08:51:38
Maargoed, ik zie regelmatig verwijzingen van recencenten naar Burmester loopwerken als zijnde hun absolute referentie. Vandaar mijn interesse ;D
Enigzins vergelijkbaar met CEC qua klank, of meer Goldmund/Ayre/?? achtig ?

Burmester gebruikt ook snaaraangedreven loopwerken, maar ze pimpen hun uiterlijk wat en doen er nog duurdere componenten in dan CEC. Ook een zeer goed alternatief zijn de snaar-loopwerken van Parasound, maar ze zien er wel wat minder fraai uit dan de CEC's.

CiteerNoem het maar weer een gut-feeling, maar ik vermoed dat zo'n (betaalbare) CEC bij mij geen blijvertje zal blijken.
Maar ik neem je advies graag ter harte & ga zeker proberen er eentje te testen cq lenen :D

Is gewoon heel mooi en zeer betaalbaar!

Citeerps: ook Audio Research schijnt een aardige speler/ loopwerk te hebben, echter wederom niet goedkoop >:D

De CD7 is een van de mooiste CD-spelers die ik ken. Wel ERG duur.