blauwe hardsteen

Gestart door ACQUA, april 7, 2007, 11:09:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ACQUA

Is blauwe hardsteen ook geschikt om onder luidsprekers te zetten of moet dit marmer of graniet zijn?

roos

het gaat erom dat het "dood"materiaal is, blauwe hardsteen, de naam zegt het al hardsteen, is hartstikke dood  ;D
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

ACQUA

hehe mja klopt eigelijk,maar zit er dan een "klankmatig" verschil tussen hardsteen-marmer-graniet

Peter83

Het soort steen maakt niet veel uit, de meeste mensen hier hebben marmer of graniet vanwege het uiterlijk van de steen, als de steen maar zwaar is dan zal het heus wel geschikt zijn voor onder je luidsprekers.
Onkyo TX-SR876, Rotel RB-1582 MKII, B&W 604 S2, B&W LCR6 S2, B&W 603 S2, B&W ASW610XP

mariolino

#4
Ik heb blauwe Belgische hardsteen en ben er tevreden over, ik heb niet kunnen vergelijken met andere natuur/hardsteen
maar voor de prijs dat het kost moet je het niet laten.
Ik heb 3,75 euro betaald voor een tegel van 40x40, kun je ook overal krijgen gamma,hubo.....

jochem23

hoe groot is het verschil met of zonder de steen?

gelukkie

Ik ben ook op zoek naar een steen van 40x40 voor mijn sub.
Echter ben ik bij verschillende zaken geweest zoals de praxis, maar ze hebben nergens zoiets als dat belgische hardsteen.
Op internet zie ook verder ook echt hele hoge prijzen. Mariolino waar heb jij zo'n steen dan zo goedkoop gekocht?
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

yorkie13

hij komt uit vlaanderen, daar is belgisch hardsteen redelijk betaalbaar ;D

Den Tas

Citaat van: gelukkie op mei  7, 2007, 14:48:20
Ik ben ook op zoek naar een steen van 40x40 voor mijn sub.
Echter ben ik bij verschillende zaken geweest zoals de praxis, maar ze hebben nergens zoiets als dat belgische hardsteen.
Op internet zie ook verder ook echt hele hoge prijzen. Mariolino waar heb jij zo'n steen dan zo goedkoop gekocht?

Gewoon naar een steenkaper gaan, die hebben daar zoveel stukken afval liggen en zijn er zeker niet kwaad om als je daar een paar stukken gaat vragen...!
Ik heb zelfs twee stukken blauwe steen van 40x40x4cm gratis meegekregen, maar ik moest dan wel nog sommige kanten zelf bewerken(maar met een polierschijfje is dat zo gedaan en is helemaal niet moeilijk ;)).
Als ik de kanten daar wou laten bewerken was het trouwens nog niet duur, maar hij had liever dat ik het zo meenam als afval(het was toevallig kort voor sluitingstijd dat ik gegaan was en ik wou het natuurlijk zo vlug mogelijk mee hebben, misschien dat hij daarom liever had dat ik het zelf deed anders moest hij er nog aan beginnen... ;D).
----------------------------------------------------------------------------------------------------

gelukkie

Ok, nu nog zoiets zoeken bij mij in de buurt (Utrecht).
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

Den Tas

Citaat van: gelukkie op mei  9, 2007, 11:28:17
Ok, nu nog zoiets zoeken bij mij in de buurt (Utrecht).

Of waar ze grafstenen maken kan je ook kans hebben om wat stukjes afval te bemachigen ;).
Misschien weet je dit ergens, of anders de telefoon gids voor bedrijven eens bekijken of dit nergens bij jou in de buurt is! ;)

Of als je vervoer hebt kan ik hier in Belgiƫ wel eens rondkijken voor je, weet nog wel een paar plaatsen die genoeg afval stukken hebben liggen ;).
----------------------------------------------------------------------------------------------------

gelukkie

Ik denk dat ik wel wat plekjes weet nu. Ik ga eens rondkijken eerdaags! Bedankt alvast.
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

gelukkie

Ik was net bij het tuincentrum en kwam daar een 40x40 steen tegen van 3cm dik. Kon hem meenemen voor 5 euro, dus ik heb een steen gevonden! Heb ook gelijk wasmachine dempers gekocht zodat ik mijn laminaat niet vernaggel :)
Ga hem straks een onder mijn sub plaatsen, zal best wel effect hebben met mijn vloer.
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

gelukkie

Inmiddels heb ik de steen onder de sub geplaatsd. Wat een verschil! Waar je eerder beneden zware bonken hoorde, hoor je nu beneden geen zware geluiden meer. Verder resoneerd de bass niet meer, wat eerst wel het geval was.
Het resoneren was goed te merken in de 'boot' scene van Lethal Weapon 4, maar nu klinkt die gewoon goed.
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

jochem23

#14
Je spreekt erover dat je een merkbaar verschil hoort wanneer je de steen onder je sub legt. Heb je toevallig de speakers ook al geprobeerd?

Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. En bij welk tuincentrum heb je de steen gehaald. Dan kan ik aankomende maandag ook eens gaan shoppen en luisteren of ik het verschil hoor  :)

En waar kun je wasmachine dempers halen? :)

Rudo

Citaat van: jochem23 op mei 16, 2007, 14:19:31
En waar kun je wasmachine dempers halen? :)
Blokker bv.

Niet alleen halen, je moet ook betalen....
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

remon123

pm
mij maar ff voor de hardsteen  ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

gelukkie

Geen idee of het werkelijk hardsteen is, maar het is wel zwaar. Verder heb ik de dempers bij praxis gehaald en de steen bij tuincentrum overvecht in Utrecht.
Onder mijn speakers heb ik geen stenen omdat ik geen last heb van nare resonanties omdat ze al op een soort rubberen poten staan.
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10