UPC HDTV nu echt te bestellen

Gestart door Bengbeng, april 6, 2007, 14:25:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raphie

JBL PRX Power!

El Nino

Dat is juist, je kunt wel via scart een verbinding maken, maar dan heb je alleen Digital TV en géén HDTV!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

LexiconLogan

#27
Misschien raar maar zijn er uberhaupt Full HD of HD Ready tv's zonder HDMI?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

roos

Citaat van: Kef-mania op april  7, 2007, 10:54:38
Misschien raar maar zijn er uberhaupt Full HD of HD Ready tv's zonder HDMI?
;D ;D ;D vroeg op vanmorgen....
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Bengbeng

#30
Citaat van: Kef-mania op april  7, 2007, 10:54:38
Misschien raar maar zijn er uberhaupt Full HD of HD Ready tv's zonder HDMI?

Nee, een HDMI aansluiting is een vereiste om het predikaat "HD-ready" te mogen voeren.

Ook component erop had echter wel fijn geweest omdat dan HD opnemen met je PC mogelijk was geweest, dat
lijkt UPC dus bewust te willen voorkomen. Het is namelijk s'werelds eerste HD decoder waarop geen componentaansluiting zit...  :-\
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jowi

Citaat van: Bengbeng op april  7, 2007, 13:22:24
Ook component erop had echter wel fijn geweest omdat dan HD opnemen met je PC mogelijk was geweest, dat
lijkt UPC dus bewust te willen voorkomen.
Jeetje... je meent het? :P

richardnl

ik wacht nog even met bestellen want ze komen ook dit jaar met een recorderversie

Groet
Richard

Bengbeng

#33
Citaat van: richardnl op april  7, 2007, 13:32:51
ik wacht nog even met bestellen want ze komen ook dit jaar met een recorderversie

Groet
Richard

Heb het bij m'n bestelling nog even nagevraagd, je kunt probleemloos van de normale HD box
naar de HD DVR box overstappen zodra deze verschijnt.

Citaat van: jowi op april  7, 2007, 13:25:45
Jeetje... je meent het? :P

Nu begrijp ik ineens hoe jij aan +6000 berichten bent gekomen.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jowi

Citaat van: Bengbeng op april  7, 2007, 14:48:34
Nu begrijp ik ineens hoe jij aan +6000 berichten bent gekomen.
Ben blij dat er IETS is wat je begrijpt. (met modder gooien kan ik als geen ander, begin daar nou niet mee)

Maar goed, waarom denk je is het dat HDCP en DRM etc zijn uitgevonden? Al dit soort ontwikkelingen hebben maar 1 doel, het voorkomen van copieren op wat voor wijze dan ook. Dat is de essentie van alles. Vandaar mijn opmerking.

Bengbeng

#35
Citaat van: jowi op april  7, 2007, 17:38:19
(met modder gooien kan ik als geen ander, begin daar nou niet mee)

Jij begint toch achterlijk te doen of zie ik dat nou verkeerd?

Als je HDCP beveiligde content hebt wordt de resolutie verminderd over component, 1:1 copies zijn
dus niet mogelijk als ze dat willen, die component had er rustig op kunnen zitten.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jowi

Citaat van: Bengbeng op april  7, 2007, 13:22:24
Ook component erop had echter wel fijn geweest omdat dan HD opnemen met je PC mogelijk was geweest, dat
lijkt UPC dus bewust te willen voorkomen. Het is namelijk s'werelds eerste HD decoder waarop geen componentaansluiting zit...  :-\
Ach laat ook maar.

Bengbeng

#37
Is alle HD content HDCP beveiligd?  ;)

Ik kan me herinneren dat wegens compatibiliteitsproblemen HDCP zelfs niet op alle Blu-ray/HD-DVD's
aanwezig is. Later komt er bovendien een HD DVR dus waar praten we eigenlijk over.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

harrytasker

Citaat van: Bengbeng op april  7, 2007, 13:22:24
Nee, een HDMI aansluiting is een vereiste om het predikaat "HD-ready" te mogen voeren.

Mmmm lijkt me twijfelachtig aangezien ik hier een IIyama televisie heb met HD-ready erop en géén HDMI ingang.....
5150 time!

Bengbeng

Citaat van: harrytasker op april  7, 2007, 20:11:24
Mmmm lijkt me twijfelachtig aangezien ik hier een IIyama televisie heb met HD-ready erop en géén HDMI ingang.....

Je hebt gelijk, het moet een DVI of HDMI ingang hebben die HDCP ondersteunt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/HD_ready
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

mtuitert

Ik ga verhuizen, heb nu digitale tv van UPC en ga misschien ook HD nemen.

Maar mijn toekomstige huis leent zich ook goed voor een schotel, wat is het beste om te doen.
Kun je via de schotel ook al HD ontvangen??

Gr.

bmateijsen

Citaat van: mtuitert op april 14, 2007, 18:14:48
Ik ga verhuizen, heb nu digitale tv van UPC en ga misschien ook HD nemen.

De nieuwe setop boxen van UPC schijnen beter te zijn dan de huidige qua beeldkwaliteit.

CitaatMaar mijn toekomstige huis leent zich ook goed voor een schotel, wat is het beste om te doen.
Kun je via de schotel ook al HD ontvangen??

Gr.

Je kan dan de free-to-air kanalen ontvangen en indien  je je een abo neemt op HD-1, dan is dat ook mogelijk. Daarnaast zijn er mogelijkheden om Sky en Premiere te ontvangen via de niet geheel legale weg ;).

Groet,

Bjorn

Hertog_Martin

Uhm, ik heb vorig jaar (!!) al HDTV besteld bij UPC. Toen stond er ook een bestelformulier online. Daarna verdween dat van de site en ik heb niets meer gehoord..

Is die bestelling nog aktief/geldig of moet ik opnieuw bestellen  ???
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Bengbeng

Citaat van: Hertog_Martin op april 14, 2007, 19:13:19
Uhm, ik heb vorig jaar (!!) al HDTV besteld bij UPC. Toen stond er ook een bestelformulier online. Daarna verdween dat van de site en ik heb niets meer gehoord..

Is die bestelling nog aktief/geldig of moet ik opnieuw bestellen  ???


Toendertijd was geen bestelling, maar of je wenste meer info te ontvangen zodra er meer bekend was (nooit meer wat van gehoord maar goed). Ik zou dus nu "opnieuw" bestellen als je het echt wilt.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Hertog_Martin

Citaat van: Bengbeng op april 14, 2007, 19:36:53
Toendertijd was geen bestelling, maar of je wenste meer info te ontvangen zodra er meer bekend was (nooit meer wat van gehoord maar goed). Ik zou dus nu "opnieuw" bestellen als je het echt wilt.

Neenee

Je had eerst www.ervaarhdtv.nl in april 2006, om op de hoogte gehouden te worden (doen ze dus óók niet he, heb er geen bericht over gehad dat het nu weer te bestellen is)

Maar in Juni stond er een heus bestelformulier online.

Bevestiging bestelling UPC Digital HDTV   Inbox
Bestelservice UPC NL <[email protected]>  to me
show details  6/21/06 

Bedankt voor uw bestelling van UPC HDTV. Binnenkort nemen wij contact met u op voor een afspraak, zodat u als eerste kunt genieten van levensechte televisie.

:-X
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

jaco

En het bericht dat een monteur binnen 4 werkdagen contact op neemt ? (heb ik vast gedroomd, want nog niets gehoord)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Audiotwin

Citaat van: jaco op april 15, 2007, 07:01:22
En het bericht dat een monteur binnen 4 werkdagen contact op neemt ? (heb ik vast gedroomd, want nog niets gehoord)


Ik heb ook nog niets gehoord :-\
Tevredenheid!!!

Eric

Citaat van: Bengbeng op april  7, 2007, 18:38:01
Is alle HD content HDCP beveiligd?  ;)

Content zelf is nooit HDCP beveiligd, de verbinding tussen twee apparaten wel. Normale DVD-spelers met een HDMI uitgang gebruiken daarbij ook HDCP beveiliging, en dat terwijl DVD van vér voor de tijd van HDCP is.

Op consumentenelectronica is het VERPLICHT om HDCP beveiliging toe te passen bij digitale signalen met een resolutie hoger dan 480i of 576i. Met andere woorden, alle DVD-spelers, Harddisk recorders, HD-DVD, Blu-Ray spelers en dus ook digitale kabelontvangers zijn verplicht om 720p en 1080i beelden te voorzien van HDCP beveiliging.

Wat op HD-DVD en Blu-Ray (voorlopig) nog niet toegepast wordt is de flag die ervoor zorgt dat beeld via component op kwartresolutie uitgestuurd wordt. Dat heeft echter niets met het al dan niet toepassen van HDCP te maken.

De optie om beeld in kwartresolutie te versturen is overigens alleen van toepassing op HD DVD en Blu-Ray, en is geen mogelijkheid die door digitale (kabel)tuners ondersteund wordt.

jaco

Citaat van: Audiotwin op april 15, 2007, 07:52:57
Ik heb ook nog niets gehoord :-\
Overigens stond er op de 'overeenkomst'  dat je binnen 3 weken een doe het zelf pakket krijgt opgestuurd.
Dat is natuurlijk weer niet in overeenstemming met het bericht dat een monteur hem aan komt sluiten.
Nu laat ik die monteur ook niet aan mijn spullen komen, dus ik heb net zo lief een doe het zelf pakket.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

roos

ik heb hem binnen, vandaag gewoon door de post geleverd, in tegenstelling tot de berichten dat er tel een afspraak gemaakt zou worden voor het aansluiten door een monteur, nog sterker....als je een monteur nodig zou hebben bij de instalatie moet je zelf bellen voor een afspraak en betaal je 39,95 voor de instalatiekosten :-[
vanavond helaas niet in de gelegenheid om hem in te pluggen, zal morgen worden, hou jullie op de hoogte in ieder geval.
decoder ziet er verder wel netjes uit, geleverd incl dropveter hdmi, scart en antennekabel.
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000